• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Het allochtonenprobleem

DeletedUser

Gast
(Anthony.J dus van skype)

Voordat ik verder ga wil ik wel even zeggen dat onder allochtonen niet alleen: Marokkanen valt. Je hebt genoeg west-Europese allochtonen maar je noemt nu alleen dus Marokkanen, Polen en Turken. Deze westerse allochtonen zul je bijna nooit in het nieuws tegen komen onder de titels 'Zweedse probleem-jongeren tiranniseren de buurt'.

Ten eerste graag eventjes de bronnen bij je cijfers neerzetten. Zoals het er nu naar uit ziet heb je naar eigen inzicht en je eigen referentiekader (dus jou eigen ervaringen in brengen in dit standpunt) getallen neergezet, aangezien het allemaal hele getallen zijn wat meestal bij een bron niet het geval is.

Dan het verhaal van de agent:
-In Kanaleneiland wonen 21.632 mensen (15.566 in Kanaleneiland en 6.066 in Transwijk) in 11.000 huishoudens1. Een eerste steek in dit verhaal, op gebied van cijfers.
-Ik denk niet dat de Iman fijn verteld dat de 3de generatie Marokkanen compleet losgeslagen is maar dit kan ik moeilijk beoordelen.
-
Hij verteld mij dat we in Nederland te open staan. We passen onze eigen tradities aan.
Het is niet alleen de Nederlandse cultuur die wordt veranderd maar ook die van verscheidene allochtonen. En ja dan kan je zeggen dat zij zich maar aan moeten passen aan ons, wij bieden ze ten slotte onderdak. Maar vergeet niet dat pratend over de Marokkanen (en ook de Turken) het nu inmiddels wel door iedereen bekende verhaal van gast arbeiders. Zonder hun hadden we ook niet duizenden busstations waarvan ze er weliswaar nu weer honderd kapot maken.

Nogmaals, ik ben niet racistisch, ik sta open voor andere tradities en gewoontes.
Je kan niet zelf zeggen dat je niet racistisch bent, open staan voor andere culturen is zeker niet hetzelfde als niet racistisch zijn. Daarnaast zijn een paar van je uitspraken wel racistisch aangezien je een grote groep aanspreekt voor het doen van een sectie in die groep.

Joop zal nooit een Pool aannemen aangezien 7 van de 10 winkeldiefstallen.
Mooi voorbeeld hoe je de economie ernstig verzwakt:
"Polen, Bulgaren en Roemenen die in ons land wonen maken zich steeds vaker schuldig aan misdrijven. Volgens de politie storten ze zich op autokraken, winkeldiefstallen en woninginbraken, omdat ze zonder werk zitten."2

Maar hoe zit het dan met de 3e generatie Marokkanen bijvoorbeeld? Deze hebben toch al genoeg kans om uit deze positie te geraken?
Voor zo'n uitspraak moet je wel écht een bron neerzetten, zoals mijn Nederlands docent nogal vaak zegt 'Met aannames kan je niet debatteren.'

Dit komt omdat allochtonen over het algemeen niet doorstuderen, vrienden die ik ken die op het MBO zitten (ikzelf zit op een HBO en hiermee heb ik dus geen ervaring) zeggen mij dat er bijna geen allochtonen in hun klas zitten. Misschien 10% van de school is allochtoon, terwijl 60% van de leerlingen op het VMBO een allochtoon was.

Ook weer een aanname..

en allochtonen doen hier zelf niets aan om dit te verbeteren

Wat een bagger uitspraak! Je geeft toch toe dat de meeste (niet westerse) allochtonen financiële achterstanden hebben? En als je dit niet toegeeft moet je maar even naar kanalen eiland gaan verschrikkelijk hoe moeilijk sommige mensen het daar hebben. En dan toch verwacht je dat 2de generatie ouders gewoon eventjes al hun bezit moeten verkopen om een studie te kunnen bepalen voor meestal gezinnen van meer dan 3/4 kinderen.



Bronnen:
1 = http://kennisbank.platform31.nl/pages/27618/Utrecht-Kanaleneiland.html

2 = http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3104454/2012/01/04/Polen-Bulgaren-en-Roemenen-stijgen-in-misdaadcijfers.dhtml
 
Ik wordt hier echt moe van wij hebben ze hier naar gehaald toen er te veel werk was(en vies werk) wat wij niet wilden doen.
Nu er te weinig werk is en de goeden onder de slechte moeten lijden moeten ze weer terug, dan stort onze economie in elkaar en kunnen we nergens meer terecht voor lekker eten.Persoonlijk kijk ik niet naar kleur of afkomst, iemand is een eikel of niet, als je geen werk hebt en niks om handen dan begrijp ik dat je een uitlaat klep zoekt. Tussen de Nederlanders zit ook uitschot, dus kijk niet naar kleur maar hoe iemand is!!!
 

DeletedUser11295

Gast
Oke, het kanaleneiland. Verkeerd geïnformeerd, moet ik wel even toevoegen dat dat een letterlijk citaat is en dus ook niet mijn woorden zijn.

Nee, ik ben niet racistisch, ik wil leren van andere culturen. Ik ben echter wel bevoordeeld door harde cijfers die te vinden zijn over het gehele internet van betrouwbare bronnen dat per 1000 allochtonen meer misdaden worden gepleegd dan per 1000 autochtonen. Ik zeg hier extra allochtonen en niet Marokkanen. Met allochtonen bedoel ik de hele groep buitenlanders, hier vallen onder Belgen, Roemen, Zweden, Polen, Marokkanen etc.

Waarom behandel ik dan vooral Marokkanen en Polen? Omdat dit momenteel de grootste groep is, de 50 Zweden die in Nederland wonen (zullen er vast meer zijn) kan ik ook wel bespreken maar of we hier nou echt nuttige informatie uit halen valt te bezien?

Daarnaast heb ik het niet over de economie kapot maken, ik geef aan wat de 'Joop' (nogmaals niet de echte naam) doet. Dit doet hij niet zomaar, hij ziet dat 7 van de 10 misdaden door Polen worden gepleegd. Harde cijfers zijn dat, ik zie het zelf gebeuren en mijn baas? Die moet er aangifte voor doen, elke keer weer en hij weet welke nationaliteit de winkeldieven hebben. 7 van de 10 is dus Pools, beetje een hoog aantal voor de hoeveelheid Polen die in Nederland wonen of niet?

Nu komen Polen vooral terug in winkeldiefstallen, andere groeperingen die zie je dan weer terug bij andere soorten misdaden. Nogmaals, slechts een voorbeeld.

Mijn aannames zijn geen aannames, ik zie het met eigen ogen gebeuren. Het gebeurt om mij heen. Ik kan wel uren gaan zoeken over het internet naar domme cijfertjes die iedereen op het internet gezet kan hebben maar mij hebben ze juist altijd geleerd dat mijn eigen ogen de beste bronnen zijn. Ik zie hoeveel allochtonen er op het VMBO zitten en vervolgens zie ik ook. Nja, ik hoor van naasten, mensen die ik vertrouw en deze feiten ook met hun eigen ogen zien hoeveel allochtonen er op het MBO zitten. Dat zijn geen aannames, ik wil gerust hier een heel boek over gaan schrijven. Ben ik dan opeens wel een bron? Ja, alleen omdat ik dat boek heb geschreven, heb ik dan meer informatie gegeven dan dat we nu al hier weten? Nee, de informatie en inhoud blijft hetzelfde.

Je zegt dat de gastarbeiders de diefstal ingaan omdat ze zonder werk zitten. Ik weet toevallig omdat ik een tijd bij UPS heb gewerkt in de zomer waar ik met enorm veel Polen werkte dat er goede infrastructuur is om Polen naar Nederland te halen. Nederlandse uitzendbureau's rekruteren in Polen, halen ze naar Nederland en er is hier onmiddelijk werk en als je eenmaal in Nederland zit als buitenlander dan is het nog veel makkelijker zelfs om aan werk te komen.

Het probleem ligt bij de allochtonen zelf, ze komen in een land waar de lonen veel hoger zijn dan die van hun zelf. Misdrijven begaan zoals stelen en autokraken zijn dan een makkelijke manier om aan net zoveel geld te komen. In plaats van de scholing om zo'n soort baan te krijgen, en hoeveel allochtonen zitten op het HBO? Ik heb geen enkele allochtoon in mijn klas zitten, ik heb een klas met alleen maar Nederlanders. Sterker nog, bij mij op het HBO (de HAN overigens als iemand het wil weten) zie ik nauwelijks allochtonen rondlopen.

Allochtonen denegreren zichzelf naar de laagste klasses van Nederland, dan slaan ze aan de criminaliteit terwijl de meeste allochtonen niet gaan studeren.

Daarnaast is mijn bedoeling niet om de gehele groep aan te spreken, in mijn eerste zin zeg ik dat ik geen problemen heb met goed functionerende allochtonen in ons land. Op het moment dat ik het dan over het feit dat 'allochtonen' niet doorstuderen dan heb ik het niet over de gehele groep. Ik heb dat namelijk aangegeven in mijn eerste zin, de groep die wel doorstudeert is een groep binnen de groep allochtonen die wel goed functioneert. Daarnaast is dat niet de enige groep, de groep die niet doorstudeert en gewoon rustig aan het werk gaat is opnieuw een groep die goed functioneert binnen onze samenleving. Ook deze laat ik dus buiten het gehele verhaal, ik spreek niet de gehele groep aan omdat ik in de eerste zin heb gezegd welke groep ik binnen de gehele groep allochtonen niet bedoel met het 'allochtonenprobleem'. Dat is een kwestie van begrijpend lezen ;).

Overigens zie ik niet de aanname in 'Maar hoe zit het dan met de 3e generatie Marokkanen bijvoorbeeld? Deze hebben toch al genoeg kans om uit deze positie te geraken?'

Nogmaals we hoeven niet alles te ondersteunen met linkjes en feiten en meningen van deskundigen. Logisch nadenken is niet aannames doen. De 3e generatie waarover ik hier spreek en dat is de groep Marokkaanse allochtonen die nu in NL verblijft.

Laat ik het logisch nadenken even ondersteunen door mijn gedachtegang.

3e generatie, dat is al minimaal 50 jaar. Bijna altijd zelfs nog meer. Je wilt me toch niet zeggen dat een groep van 700.000 allochtonen in Nederland geen kans heeft gehad om in die tijd iets te bereiken? Dat is logisch nadenken, dat hoeft niet onderbouwd te worden. Dat zou hetzelfde zijn als dat ik zou zeggen dat een citroen geel is en dat jij vraagt om een plaatje en de mening van een deskundige over wat nou eigenlijk geel is, wat dat inhoud en wat geel betekend, de achterliggende gedachte achter Citroenen enzovoort. Ik overdrijf nu natuurlijk maar het is logisch dat een citroen geel is, zo is het ook logisch dat een groep mensen (zowel autochtonen als allochtonen) na 3 generaties genoeg kansen hebben kunnen aangrijpen om wat van zichzelf te maken. Maar wat zien we? Dat de meeste allochtonen na 3 generaties nog steeds minimumloon verdienen of niet ver daar boven.

Zoals ik al zei, logisch nadenken heeft geen onderbouwing nodig. En voor mij is het enorm logisch dat een groep na 50 jaar veel kansen al heeft gehad om zichzelf te verbeteren.

Ik weet niet of het het bovenstaande goed heb uitgelegd, ik denk namelijk dat het heel verkeerd en heel aanvallend overkomt. Ik vind het gewoon een lastig begrip om uit te leggen en ik ben daar misschien niet de juist persoon voor.

Ik wordt hier echt moe van wij hebben ze hier naar gehaald toen er te veel werk was(en vies werk) wat wij niet wilden doen.
Nu er te weinig werk is en de goeden onder de slechte moeten lijden moeten ze weer terug, dan stort onze economie in elkaar en kunnen we nergens meer terecht voor lekker eten.Persoonlijk kijk ik niet naar kleur of afkomst, iemand is een eikel of niet, als je geen werk hebt en niks om handen dan begrijp ik dat je een uitlaat klep zoekt. Tussen de Nederlanders zit ook uitschot, dus kijk niet naar kleur maar hoe iemand is!!!

Lees de tweede zin van mijn eerste post. Ik heb het niet over kleur, Polen zijn immers blank net zoals mij. En Bulgaren evenals (daarom heb ik het hier ook nooit over kleur want dat is dus wel racistisch :p).

Net zoals dat ik uitleg dat ik geen problemen heb met allochtonen die in onze samenleving functioneren heb ik wel problemen met het 'uitschot' aan Nederlanders dat niet in onze samenleving functioneert. Helaas kunnen wij hier weinig aan doen en is dit een heel ander topic.

Ik heb het ook niet over de economie, ik heb het slechts over hoe allochtonen op dit moment in ons land in de spreekwoordelijke spotlight staan en hoe ik allochtonen die NIET in onze samenleving functioneren zie.

Daarmee moet ik dus concluderen dat ik kijk naar hoe iemand is. Uitspraken als, 'Mijn baas zou nooit een Pool aannemen.' zijn niet mijn meningen. Ik gebruik dit slechts om mijn meningen te onderbouwen en kracht bij te zetten en om voorbeelden uit de praktijk te laten zien.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser12440

Gast
Ik heb in 4 verschillende gevangenissen gezeten en was vrijwel altijd 5-6 nederlandse jongens en 5-6 buitenlandse jongens dus vraag me af waar die 95% van komt.
En ik ken 3 tbs- ers en 5 ex tbs- ers zijn ook alle 8 nl en volgens mij is het grooste gedeelte van tbs-ers ook gewoon NL vraag me af waar je die cijfers vandaan haalt
 

DeletedUser9104

Gast
Er is echter ook een keerzijde, de allochtonen die niet goed in onze samenwerking functioneren. 95% van de Nederlandse gevangenen zijn niet Nederlands, hierbij bedoel ik dat deze groep of geen Nederlands paspoort bezit of voorouders heeft die uit een ander land komen tot in de 4e generatie.
Bron?
Daarnaast wil ik daaraan toevoegen dat een 4e generatie allochtoon gewoon een Nederlander is? Vierde generatie betekend dat de opa en oma van deze generatie al in Nederland geboren is.


60% van de TBS-ers is opnieuw een allochtoon. Meer dan 75% van de misdaden in Nederland worden door allochtonen gepleegd terwijl allochtonen ver in de minderheid zijn.
Bron?


Hans, onze politiecommissaris erkent het allochtonenprobleem. Hij verteld mij dat we in Nederland te open staan. We passen onze eigen tradities aan.
Ja, dat klopt. Het is ook iets wat ik jammer vind. Zeker als het gaat om tradities (Zwarte pieten discussie).

Het grootste gedeelte hiervan komt door lage scholing, de laagste klasses in Nederland plegen nou eenmaal meer misdaden en andere misdaden dan de hogere klasses in Nederland. Je zou dus kunnen zeggen dat de allochtonen die naar NL zijn gehaald om simpel, slecht betaald werk te doen automatisch zou je dan toch denken dat het niet 100% de schuld is van allochtonen of sterker nog van Nederlanders (die ook misdaden begaan laten we eerlijk zijn) die zich in deze klasses bevinden.
Ja en nee, in de hogere klassen is het minder nodig om misdaden te plegen? Waarom? Beter inkomen en sowieso al een beter toekomstbeeld als het gaat om kansen op de arbeidsmarkt. Daarnaast worden veel hoogopgeleide allochtonen hier in Nederland gediscrimineerd. Dit zorgt natuurlijk voor demotivatie van deze groep. Jammer, want ik weet zeker dat ze als ze willen echt wat kunnen bereiken.

Maar waarom bevinden minder Nederlanders zich in deze klasse? Bovenstaand heb ik al een reden genoemd. Allochtonen komen naar NL, krijgen slecht betaald simpel werk en hun kinderen bevinden zich niet in een economisch positieve positie. Maar hoe zit het dan met de 3e generatie Marokkanen bijvoorbeeld? Deze hebben toch al genoeg kans om uit deze positie te geraken?
Omdat allochtonen gediscrimineerd worden door werkgevers. Stel je voor: Achmed Abadali stuurt tien sollicitaties en heeft een HBO opleiding afgerond en daarnaast enkele getuigschriften. Hij zal misschien een uitnodiging krijgen, maar de kans is vele male groter dat iemand die David van der Broek heet en alleen een HBO opleiding heeft afgerond de baan krijgt. (bron volgt)

Waarom behandel ik dan vooral Marokkanen en Polen? Omdat dit momenteel de grootste groep is, de 50 Zweden die in Nederland wonen (zullen er vast meer zijn) kan ik ook wel bespreken maar of we hier nou echt nuttige informatie uit halen valt te bezien?
Vooroordelen? Beter voor je de term allochtoon en autochtoon beter door.

Mijn aannames zijn geen aannames, ik zie het met eigen ogen gebeuren. Het gebeurt om mij heen. Ik kan wel uren gaan zoeken over het internet naar domme cijfertjes die iedereen op het internet gezet kan hebben maar mij hebben ze juist altijd geleerd dat mijn eigen ogen de beste bronnen zijn. Ik zie hoeveel allochtonen er op het VMBO zitten en vervolgens zie ik ook. Nja, ik hoor van naasten, mensen die ik vertrouw en deze feiten ook met hun eigen ogen zien hoeveel allochtonen er op het MBO zitten.
Dat kun je wel leuk zeggen, maar niet iedereen met een kleurtje in allochtoon (net zoals niet iedere blanke autochtoon is)

Het probleem ligt bij de allochtonen zelf, ze komen in een land waar de lonen veel hoger zijn dan die van hun zelf. Misdrijven begaan zoals stelen en autokraken zijn dan een makkelijke manier om aan net zoveel geld te komen. In plaats van de scholing om zo'n soort baan te krijgen, en hoeveel allochtonen zitten op het HBO? Ik heb geen enkele allochtoon in mijn klas zitten, ik heb een klas met alleen maar Nederlanders. Sterker nog, bij mij op het HBO (de HAN overigens als iemand het wil weten) zie ik nauwelijks allochtonen rondlopen.
Dat verschilt ook per opleiding... Op mijn faculteit op HU zie ik genoeg allochtonen en geloof het of niet, maar zelden worden er dingen vernield. In tegenstelling tot andere faculteiten (waar over het algemeen meet autochtonen zitten)
Dit is allemaal afhankelijk van wat voor soort opleiding je doet.


Allochtonen denegreren zichzelf naar de laagste klasses van Nederland, dan slaan ze aan de criminaliteit terwijl de meeste allochtonen niet gaan studeren.
Hier in Nederland heb je geld nodig om te studeren. Dat is er vaak niet binnen de lagere klasses. Waarom? Omdat zijzelf, maar ook hun ouders meer moeite hebben om een betere baan te vinden.


Overigens zie ik niet de aanname in 'Maar hoe zit het dan met de 3e generatie Marokkanen bijvoorbeeld? Deze hebben toch al genoeg kans om uit deze positie te geraken?'

Nogmaals we hoeven niet alles te ondersteunen met linkjes en feiten en meningen van deskundigen. Logisch nadenken is niet aannames doen. De 3e generatie waarover ik hier spreek en dat is de groep Marokkaanse allochtonen die nu in NL verblijft.
Het lijkt mij toch wel handig om je argumenten te ondersteunen met bronnen. Cijfers zijn betrouwbaarder dan jou ogen als het gaat of iemand autochtoon of allochtoon is.

Ik heb in 4 verschillende gevangenissen gezeten en was vrijwel altijd 5-6 nederlandse jongens en 5-6 buitenlandse jongens dus vraag me af waar die 95% van komt.
En ik ken 3 tbs- ers en 5 ex tbs- ers zijn ook alle 8 nl en volgens mij is het grooste gedeelte van tbs-ers ook gewoon NL vraag me af waar je die cijfers vandaan haalt
Ik denk dat dit verschilt per gevangenis. Daarnaast zullen ze ook wel proberen de verhoudingen in de gaten te houden op de verschillende afdelingen, maar dat weet ik niet zeker. Ik zal eens kijken of ik dat ergens kan navragen.

Antwoorden in vet.

Daarnaast wil ik hier nog graag aan toevoegen dat ik liever de termen autochtoon en allochtoon niet gebruik. Het zijn allemaal mensen die in Nederland zijn en als ze zicht niet goed gedragen (lees: de wetten en regels naleven) dan zouden ze daarop aangepakt moeten worden. Het is namelijk veel te makkelijk om de schuld te schuiven naar de buitenlanders. Het word hierdoor een self-fulfilling prophecy. Daarnaast wil ik ook nog even kwijt dat ik het belachelijk vind dat een programma als opsporing verzocht minder allochtonen mag tonen. Vanwege beeldvorming. Bega je een delict dan behoor je daarvoor gestraft te worden. Klaar.

Overigens zou een betere vraag in deze discussie zijn wie nu eigenlijk het probleem is. Zijn dat de autochtone mensen of de allochtone mensen.
 

DeletedUser

Gast
Laat die mensen die het gewoon niet zo met zichzelf getroffen hebben lekker PVV of SP stemmen. Dan kan je ze lekker in isolement houden, alleen maar fijn. Gewoon ja en amen zeggen en ondertussen verder gaan met wat je leuk vindt, zo houd je de samenleving in balans.

Dus semmieee, je hebt helemaal gelijk.
 

DeletedUser

Gast
De meeste ''allachtonen'' nestellen zig meestal in de grote steden aangezien hier het grootste kans is op suc6.
Die cijfers die jij aanhaald komen van het centraal planbureau voor statistieken die altijd in de 4 grote steden enquetes houden. Dus die cijfers zijn zoiezo niet te vertrouwen.
Daarbij heb ik in 2 verschillende inrichtingen gezeten. 1tje in zuid holland. Daar was miss 30 procent ''autochtoon''. De ander was tegen de duitse grens ergens. Daar was het percentage autochtonen veel hoger. Denk rond de 70 procent.
Dusjaa als je mij eerdere redebenenring erbij pakt komt het aardig overheen.
Maar dat het centraal planbureau voor statistieken bewust geen enquetes houden tussen de koeien en schapen heeft te maken met de 2 dracht die ze veroorzaken hier binnen de maatschapij. Net als (cr)isi in schilderswijk, Op hol geslagen jongeren, ijskoud en hongerig. De autochtonen er tussen doen lekker me. Geen isis maar crisis. Afschaffing van zwarte piet gooit ook nog wat olie op het vuur.
Vroeger waren de punkers, hardcore hooligans, Marokanen, Turken, Suris en de antis allemaal verenigd. Maar dat is te gevaarlijk voor de gevestigde orde.
 

Araluen

Manticore
Nergens staat geschreven over welke bevolkingsgroep hij het heeft.
Ik ben het eens met Genade, weg met mensen in Nederland!

Inderdaad, de dieren moeten ook een kans krijgen om zich te ontwikkelen in de maatschappij!

De meeste ''allachtonen'' nestellen zig meestal in de grote steden aangezien hier het grootste kans is op suc6.
Die cijfers die jij aanhaald komen van het centraal planbureau voor statistieken die altijd in de 4 grote steden enquetes houden. Dus die cijfers zijn zoiezo niet te vertrouwen.
Daarbij heb ik in 2 verschillende inrichtingen gezeten. 1tje in zuid holland. Daar was miss 30 procent ''autochtoon''. De ander was tegen de duitse grens ergens. Daar was het percentage autochtonen veel hoger. Denk rond de 70 procent.
Dusjaa als je mij eerdere redebenenring erbij pakt komt het aardig overheen.
Maar dat het centraal planbureau voor statistieken bewust geen enquetes houden tussen de koeien en schapen heeft te maken met de 2 dracht die ze veroorzaken hier binnen de maatschapij. Net als (cr)isi in schilderswijk, Op hol geslagen jongeren, ijskoud en hongerig. De autochtonen er tussen doen lekker me. Geen isis maar crisis. Afschaffing van zwarte piet gooit ook nog wat olie op het vuur.
Vroeger waren de punkers, hardcore hooligans, Marokanen, Turken, Suris en de antis allemaal verenigd. Maar dat is te gevaarlijk voor de gevestigde orde.

allochtonen * zich *de grootste kans * succes *aanhaalt* enquêtes * houden, dus * sowieso * twee *één * Zuid-Holland * misschien * Ik denk * dus ja * mijn * beredeneringen * enquêtes * tweedracht * maatschappij * mee * Surinamers * Antillianen * verenigd, maar *

Waar baseer jij op dat die cijfers niet te vertrouwen zijn? Enquêtes geven meestal redelijk representatieve informatie en ik neem aan dat ze het niet slechts bij enquêtes houden. verder heb ik niet echt het idee dat je iets zegt, wat is je standpunt nu eigenlijk.

We moeten er wel rekening mee houden dat de gemiddelde buschaufeurturk anders is dan de gemiddelde achterwijkmarokkaan. De één mag wat respect betreft niet de dupe zijn van het gedrag van de ander.
 

DeletedUser

Gast
Vroeger waren de punkers, hardcore hooligans, Marokanen, Turken, Suris en de antis allemaal verenigd. Maar dat is te gevaarlijk voor de gevestigde orde.

Een echte eenheid tegen de gevestigde orde is er volgens mij nooit echt geweest. Dat zou inderdaad wel moeten. En dan moeten ook de gewone burgers eens wakker worden en tot besef komen wie alle verdeeldheid in de samenleving veroorzaakt.
Het ligt namelijk niet aan de allochtonen, ook niet aan de autochtonen of werklozen, maar het probleem is de elite. Helaas hebben zij zoveel macht van alle bevolkingsgroepen gekregen dat ze in staat zijn om iedereen tegen elkaar op te zetten (onder andere via de bekende kanalen zoals de corporate media) zodat we met z'n allen elkaar overal de schuld van geven en de verkeerde koppen inslaan. Vooral naar beneden trappen is gebruikelijk bij mensen die wel pissig zijn, maar niet weten waar hun frustratie vandaan komt. Dat moet hoognodig veranderen.

Na de fakes "War on Drugs" en "War on Terror" wordt het tijd voor een echte oorlog, de "War on Elite"! Zwart, blank, arbeiders, werklozen en iedereen die een betere wereld wil, Unite! Vernietig kapitalisme, vernietig de elite!
 

DeletedUser23053

Gast
Met bovenstaande post ben ik het absoluut níét eens!
Ik denk dat de gevestigde orde er alles aan doet om discriminatie tegen te gaan (m.u.v. de PVV misschien). Maar ook bij de PVV zijn de ideeën in mijn ogen op goede punten gebaseerd, echter worden deze volkomen op de foute wijze gebracht en gaan ze gewoon te ver.
 
Na de fakes "War on Drugs" en "War on Terror" wordt het tijd voor een echte oorlog, de "War on Elite"! Zwart, blank, arbeiders, werklozen en iedereen die een betere wereld wil, Unite! Vernietig kapitalisme, vernietig de elite!

ben het vaak niet eens met je maar dit is wel een goed statement...
 
Bovenaan