• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Het allochtonenprobleem

DeletedUser11295

Gast
Ten eerste, zucht.... Ik had het kunnen weten.

Dit is geen NL vs de rest van de wereld topic zoals sommige (niet iedereen) hier denkt. Dit is een topic waarin ik een constatering doe, voornamelijk vanuit mijzelf gezien, wat ik meemaak en zie in het dagelijks leven om mij heen en heb geobserveerd voor de laatste paar jaren.

Oke Ilja, je slaat enkele goede punten aan.

Ik ben er allang van overtuigd dat er een vicieuze cirkel is die allochtonen, voor de allochtonen met een andere huidskleur dan die van ons Nederlanders en met een buitenlands klinkende naam naar beneden drukt. Toch zijn er vele allochtonen (niet in perspectief gesteld) die uit deze neerwaartse cirkel ontsnappen. Waarom? Omdat deze allochtonen nadenken over het leven, nu wil ik niet zeggen dat alle Nederlanders dat doen maar ik zie het zeker in (allochtone) probleemwijken voorkomen dat er niet aan de toekomst word gedacht en dat is de enige manier om ervoor te zorgen dat jij, en als jij die kans niet hebt dan misschien wel je kinderen een ander leven te geven.

Nu wil ik niet zeggen dat meer geld verdienen, een betere baan hebben enzovoort ervoor zorgt dat je meer statuur hebt in onze samenleving. Ik waardeer de vakkenvuller die 40 jaar is enorm, sterker nog het is mijn collega geweest voor 9 maanden toen ik stopte met school en hij is een enorm aardige man waarmee ik goed kan opschieten, hij functioneert. Denkt na wat hij wilt en dat zie ik in hem. Vroeger heeft hij dat niet gedaan en daardoor doet hij nu dit werk en dat vind hij niet fijn maar hij maakt er het beste van en kijkt naar de toekomst.

Als ik dit terug redeneer naar mijzelf dan zie ik dat ik zelf ook naar de toekomst probeer te kijken, wat wil ik bereiken en daar ga je dan naartoe werken.

Wat ik hiermee wil proberen te zeggen is dat het niet makkelijk is voor allochtonen om het ver te schoppen in onze samenleving, noch is dat zo voor autochtonen maar allochtonen vanuit elke bevolkingsgroep zullen er nog een extra schepje bovenop moeten doen en vaak gebeurt dit niet waardoor allochtonen zichzelf laag houden.

Daarnaast, ik zal wat statistiekjes gaan opzoeken voor je Ilja, heb vandaag veel moeten werken. Moet morgen en maandag ook weer werken dus ik denk dat het maandagmorgen en anders dinsdag word.

Ohja, ZHB. Ik weet niet in welke gevangenis jij hebt gezeten maar hier aan de Duitse grens is echt niet 70% autochtoon in de gevangenis, hoe ik dit weet? Mijn moeder heeft hier in 2 gevangenissen in de regio gewerkt en de politiecommissaris 'Hans' werkt ook ergens (opnieuw om privacy redenen zeg ik niet waar) aan de Duitse grens en van die 70% autochtoon klopt geen fuck.

En die 8 TBS'ers die je kent daar kom je ook ver mee. In TBS kliniek de Rooyse Wissel te Venray zitten enkele honderden TBS'ers en ook daar is het overgrote deel een allochtoon hoewel dit wel minder is dan in de een penitentiaire inrichting (wat de TBS dus niet is).

En willen oetlullen zoals Spartacus niet meer reageren, dit is serieuze praat. Een topic waar je nadenkt over je meningen en niet zomaar iets neerknalt wat niks met het topic te maken heeft. We hebben het hier niet over de war on drugs/terror, het probleem wat hier word omgeschreven is iets actueels in de samenleving en iets waarover we zouden moeten kunnen praten en kunnen discussiëren en je voegt niks toe en niemand waardeert dat je dit hier neerzet :).

P.S. wellicht verschilt het meer per regio en niet per opleiding. Mijn HBO bied namelijk een zeer breed scala aan opleidingen aan (bijna alle) en ik zie hier weinig allochtonen. Ik zal ook eens gaan kijken of het misschien meer aan de regio ligt in plaats van aan het HBO/uni in het algemeen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser12440

Gast
Harreveld waar ZHB het over heeft zitten gewoon meer nederlandse jongens dan buitenlandse jongens kan je cijfertjes hebben en 2 mensen kennen ik heb er 18 maanden gezeten en heb gewoon een stuk meer nederlandse jongens gezien dan buitenlandse jongens.
Vught daar in tegen lag het denk ik wel op 70%-80% allochtoon en in cadier en keer lag het dan weer gelijk misschien 60% allochtoon 40% nederlands.
Ik denk dat je cijfers gewoon niet helemaal kloppen denk eerder dat je uitkomt op 80% allochtoon
 

DeletedUser23528

Gast
Als je allochtonen gewoon naar het land van herkomst stuurt(en een verbod om in NL te komen) als ze bijvoorbeeld meer dan 2 keer een misdaad begaan zijn, dan kunnen ze in iedergeval niet meer misdaden plegen in Nederland. Als ze weten dat ze dus het land uit worden gezet dan leren ze het vanzelf wel af.
 

DeletedUser

Gast
En willen oetlullen zoals Spartacus niet meer reageren, dit is serieuze praat. Een topic waar je nadenkt over je meningen en niet zomaar iets neerknalt wat niks met het topic te maken heeft. We hebben het hier niet over de war on drugs/terror, het probleem wat hier word omgeschreven is iets actueels in de samenleving en iets waarover we zouden moeten kunnen praten en kunnen discussiëren en je voegt niks toe en niemand waardeert dat je dit hier neerzet :).
.

Beetje lullig om Spartacus zo te noemen. Het was niet eens zijn opmerking maar de mijne.
En ik denk ook zeker dat de basis van het probleem bij de elite en de corporaties ligt, dus wat dat betreft was het een on-topic reactie. Onenigheid in de samenleving betekent een versplintering van de macht van de massa. Daarom wordt ons geleerd om een pesthekel aan bijvoorbeeld Marokkanen te hebben.
 

DeletedUser11295

Gast
Als je allochtonen gewoon naar het land van herkomst stuurt(en een verbod om in NL te komen) als ze bijvoorbeeld meer dan 2 keer een misdaad begaan zijn, dan kunnen ze in iedergeval niet meer misdaden plegen in Nederland. Als ze weten dat ze dus het land uit worden gezet dan leren ze het vanzelf wel af.

In Zwitserland is er een soortgelijk systeem, ben ik altijd een grote voorstander van geweest. Het is toch ook dat van de zotte dat we criminelen uit andere landen in ons land huisvesten en naar onze dure gevangenissen sturen. EU landen daargelaten, we hebben het schengen verdrag getekend en daardoor kunnen alle Schengen landen reizen naar Nederland. Ik vind dan ook dat we met de gevolgen om moeten gaan dat de mensen die de kans aangrijpen om naar Nederland te reizen en hier een misdaad plegen op moeten sluiten in onze gevangenissen. Ik kan de logica hierachter niet goed uitleggen volgens mij :p. Sorry voor enige onduidelijkheid.

Beetje lullig om Spartacus zo te noemen. Het was niet eens zijn opmerking maar de mijne.
En ik denk ook zeker dat de basis van het probleem bij de elite en de corporaties ligt, dus wat dat betreft was het een on-topic reactie. Onenigheid in de samenleving betekent een versplintering van de macht van de massa. Daarom wordt ons geleerd om een pesthekel aan bijvoorbeeld Marokkanen te hebben.

Excuses, ik zag de post van Spartacus bovenaan staan toen ik reageerde en het kwam bij mij niet over alsof hij reageerde op iemand. Schijnbaar heb ik over jouw post heen gelezen. Ik zal hem zo nog even doorlezen, echter was dit al de 2e post die hij neerzetten dat niet echt iets toevoegde aan dit topic en dat vind ik een klein beetje irritant in serieuze praat.

Ik denk niet dat ons word aangeleerd om een pesthekel te hebben aan sommige allochtone groeperingen. Ik ben nooit gepusht door iemand om racistisch te zijn tegen welke groepering dan ook (behalve dan tegen Duitsers, mja ik woon in Venlo XD). Iedereen om mij heen heeft altijd heel open gestaan tegenover iedereen en ik heb een even grote hekel aan een allochtoon die iemand vermoord als aan een autochtoon die iemand vermoord. Het verschil bij de allochtoon is dat we meer middelen hebben om een soortgelijk misdrijf in de toekomst in ons land te voorkomen, simpelweg terugsturen naar eigen land mits deze persoon daar niet in levensgevaar is of andere traumatische ervaringen kan oplopen (oorlog bijvoorbeeld). Ik kom ook weinig mensen tegen die een diepe pesthekel hebben een bepaalde bevolkingsgroep, dat is slechts een klein deel van Nederland. Wel het deel dat overigens het hardst schreeuwt.

Ik moet dus concluderen dat ik het daar niet mee eens ben, ik heb eigenlijk nog nooit iets meegemaakt waardoor ik anders hierover zou moeten gaan denken en dat vind ik toch raar in een land waar ik 18 jaar woon en we worden geleerd om racistisch te zijn.

P.S. Ik heb niets tegen Duitsers, het is alleen soms heel vervelend in Venlo aangezien er veel te veel Duitsers in Venlo zijn en ik kan moeilijk de omvang van dit probleem in een post uitleggen :p. Dat is weer een heeeeeel ander topic.
 

DeletedUser

Gast
Als je allochtonen gewoon naar het land van herkomst stuurt(en een verbod om in NL te komen) als ze bijvoorbeeld meer dan 2 keer een misdaad begaan zijn, dan kunnen ze in iedergeval niet meer misdaden plegen in Nederland. Als ze weten dat ze dus het land uit worden gezet dan leren ze het vanzelf wel af.

Tegen. Tenzij je een giede manier weet om misdaden op te tellen, verder is deze bericht discriminerend en waarom zoudeb mensen met nederlandse ouders wel 3x de wet mogen overtreden en mensen die ergens anders geboren zijn niet? Iedere misdadiger het land uit.
 

DeletedUser21829

Gast
Als je allochtonen gewoon naar het land van herkomst stuurt(en een verbod om in NL te komen) als ze bijvoorbeeld meer dan 2 keer een misdaad begaan zijn, dan kunnen ze in iedergeval niet meer misdaden plegen in Nederland. Als ze weten dat ze dus het land uit worden gezet dan leren ze het vanzelf wel af.

goed oplossing maar wat als ze nu een nederlandse vrouw hebben met kinderen ??
 

DeletedUser23528

Gast
goed oplossing maar wat als ze nu een nederlandse vrouw hebben met kinderen ??

Nou ehm.. dan mag hij 1 keer in de week op bezoek komen :D

Tegen. Tenzij je een giede manier weet om misdaden op te tellen, verder is deze bericht discriminerend en waarom zoudeb mensen met nederlandse ouders wel 3x de wet mogen overtreden en mensen die ergens anders geboren zijn niet? Iedere misdadiger het land uit.

Als mensen uit een ander land komen, ze nemen de misdaad mee, dan zitten wij ermee opgescheept, en waarom moeten wij dan van ons belastingsgeld hun dure gevangeniskoste betalen als ze ook gewoon in hun land afkomst in de gevangenis kunnen zitten?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser11507

Gast
Na de fakes "War on Drugs" en "War on Terror" wordt het tijd voor een echte oorlog, de "War on Elite"! Zwart, blank, arbeiders, werklozen en iedereen die een betere wereld wil, Unite! Vernietig kapitalisme, vernietig de elite!

Kan niet vraag maar aan badhr Hari ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Als mensen uit een ander land komen, ze nemen de misdaad mee, dan zitten wij ermee opgescheept, en waarom moeten wij dan van ons belastingsgeld hun dure gevangeniskoste betalen als ze ook gewoon in hun land afkomst in de gevangenis kunnen zitten?

Where the **** slaat deze bericht op? Ik stateer dat als je allochtonen het land uit gaat sturen na 2 overtredingen je niet ver genoeg gaat, dat je dan beter ook de rotzooi die sommige Nederlanders maken (JA! ER ZIJN OOK SLECHTE NEDERLANDERS) het land uit kunt sturen.

Verder, niet alle mensen die uit een ander land komen zijn criminelen. Wat een discriminatie hier :/ En niet alleen Nederlanders betalen belasting, maar ook allochtonen die in dit land wonen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser23528

Gast
Where the **** slaat deze bericht op? Ik stateer dat als je allochtonen het land uit gaat sturen na 2 overtredingen je niet ver genoeg gaat, dat je dan beter ook de rotzooi die sommige Nederlanders maken (JA! ER ZIJN OOK SLECHTE NEDERLANDERS) het land uit kunt sturen.

Verder, niet alle mensen die uit een ander land komen zijn criminelen. Wat een discriminatie hier :/ En niet alleen Nederlanders betalen belasting, maar ook allochtonen die in dit land wonen.

Het gaat er om dat je geen misdadigers uit een ander land krijgt, als jij een Nederlandse misdadiger naar Duitsland ofzo stuurt dan is Duits land er ook niet blij mij, als een buitenlandse misdadiger naar Nederland gaat zijn wij er ook niet blij mee.. Ik heb niks tegen allochtonen, ik heb zelfs genoeg allochtonse vrienden, ik bedoel het dan ook niet discriminerend..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
allochtonen * zich *de grootste kans * succes *aanhaalt* enquêtes * houden, dus * sowieso * twee *één * Zuid-Holland * misschien * Ik denk * dus ja * mijn * beredeneringen * enquêtes * tweedracht * maatschappij * mee * Surinamers * Antillianen * verenigd, maar *

Waar baseer jij op dat die cijfers niet te vertrouwen zijn? Enquêtes geven meestal redelijk representatieve informatie en ik neem aan dat ze het niet slechts bij enquêtes houden. verder heb ik niet echt het idee dat je iets zegt, wat is je standpunt nu eigenlijk.

We moeten er wel rekening mee houden dat de gemiddelde buschaufeurturk anders is dan de gemiddelde achterwijkmarokkaan. De één mag wat respect betreft niet de dupe zijn van het gedrag van de ander.

Volgens mij begrijp je het niet echt he. Dus voor jouw nog efftjes uitgebreid uitgelegd.
In de 4 grote steden is meer dan de helft momenteel autochtoon. En dit feit was al jaren geleden bekend dus nu zal het aantal wel veel hoger liggen. Waaneer je nieuws ziet over het centaal planbureau en hun publicaties zie je altijd ''in de 4 grote steden''Hier doen ze ook aalleen maar onderzoek, of zie jij ze al op het plattenland boederij voor boederij langs gaan ?!?!Dusja als ze met cijfers uit de 4 grote steden gaan komen over de afkomst van criminelen vind ik het niet gek dat het grote gedeelte allachtoon is. In de bajus hier is het merendeel ook alachtoon. Maar in de bajus tegen de duitse grens is het merendeel weer autochtoon

Daarbij gaf ik al aan uit eigen ervaring dat de gevangenen in het oosten voor het merendeel autochtoon is en in het westen het merendeel allachtoon.

Maar dat was hellemaal niet mijn punt mijn punt is dat we door de overheid gen**kt worden. Van alle kanten.
Viva la refolution.

-----

gedeeltelijk mee eens. Maar dan als het bijvoorbeeld gaat over een ''Holleeder'' die naar sint maarten wordt gestuurd door frankrijk toen die tijd... de bevolking op die franse eilanden zijn ook masaal de straat op gegaan. Ze wouden ze (Holleeder & Van Hout) zelf linchen. Of de turkse opium barons die in nederland lekker hun geld zitten wit te wassen.
Maar kijk over die ''Allachtonen'' waar je het over heb semmie zijn de 2e of 3e generatie. Gewoon nederlands en hier geboren. De overheid had meer moeten doen om ze te ''motiveren'' Gezien ze gewoon nederlandse staatsburger zijn. Maar daar in tegen maakt de overheid ze alleen maar zwart in hun propogande media... Niet alleen dat ze worden als 2e rangs burgers beschouwd. Net als die ene baas die per ongelijk zijn interne memo over een solicitant naar iedereen in het bedrijf stuurde, waarin vermeld stond dat het een neger was en daarom is afgewezen ofsoo. Ik heb het genoeg mee gemaakt bij vrienden dus dit is niet het enigste geval.
En ohjaa waar wil je je de ''hollandse'' mensen die door de zelfde overheid zijn ''opgevoed'' heen sturen als ze 3 x de fout in gaan, guantanamo bay ??
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Araluen

Manticore
Volgens mij begrijp je het niet echt he. Dus voor jouw nog efftjes uitgebreid uitgelegd.
In de 4 grote steden is meer dan de helft momenteel autochtoon. En dit feit was al jaren geleden bekend dus nu zal het aantal wel veel hoger liggen. Waaneer je nieuws ziet over het centaal planbureau en hun publicaties zie je altijd ''in de 4 grote steden''Hier doen ze ook aalleen maar onderzoek, of zie jij ze al op het plattenland boederij voor boederij langs gaan ?!?!Dusja als ze met cijfers uit de 4 grote steden gaan komen over de afkomst van criminelen vind ik het niet gek dat het grote gedeelte allachtoon is. In de bajus hier is het merendeel ook alachtoon. Maar in de bajus tegen de duitse grens is het merendeel weer autochtoon

Daarbij gaf ik al aan uit eigen ervaring dat de gevangenen in het oosten voor het merendeel autochtoon is en in het westen het merendeel allachtoon.

Maar dat was hellemaal niet mijn punt mijn punt is dat we door de overheid gen**kt worden. Van alle kanten.
Viva la refolution.

-----

gedeeltelijk mee eens. Maar dan als het bijvoorbeeld gaat over een ''Holleeder'' die naar sint maarten wordt gestuurd door frankrijk toen die tijd... de bevolking op die franse eilanden zijn ook masaal de straat op gegaan. Ze wouden ze (Holleeder & Van Hout) zelf linchen. Of de turkse opium barons die in nederland lekker hun geld zitten wit te wassen.
Maar kijk over die ''Allachtonen'' waar je het over heb semmie zijn de 2e of 3e generatie. Gewoon nederlands en hier geboren. De overheid had meer moeten doen om ze te ''motiveren'' Gezien ze gewoon nederlandse staatsburger zijn. Maar daar in tegen maakt de overheid ze alleen maar zwart in hun propogande media... Niet alleen dat ze worden als 2e rangs burgers beschouwd. Net als die ene baas die per ongelijk zijn interne memo over een solicitant naar iedereen in het bedrijf stuurde, waarin vermeld stond dat het een neger was en daarom is afgewezen ofsoo. Ik heb het genoeg mee gemaakt bij vrienden dus dit is niet het enigste geval.
En ohjaa waar wil je je de ''hollandse'' mensen die door de zelfde overheid zijn ''opgevoed'' heen sturen als ze 3 x de fout in gaan, guantanamo bay ??

Als ik het goed begrijp is dit gedeeltelijk gebaseerd op veronderstellingen? Wat ik uit die onderzoeken begrijp is dat waar veel allochtonen zijn, er ook veel in de gevangenis zitten. Wat verwacht je? Dat op plaatsen met weinig allochtonen ook veel allochtonen in de gevangenis zitten? Je conclusies slaan nergens op.
 

DeletedUser9104

Gast
Even terugkomend over het uitzetten van criminelen allochtonen. Ik hoorde vandaag op het journaal dat een artiest vanwege een strafblad hier in Nederland een inreisverbod heeft voor Amerika. Zonder daar ooit geweest te zijn. Terwijl het laatste feit op het strafblad volgens de media al een paar jaar oud is en deze man blijkbaar z'n leven gebeterd heeft en carrière maakt. Zelf vind het ver gaan. Al hangt het uiteraard af van de gepleegde feiten.
 

DeletedUser

Gast
Het grote probleem is dat er wordt gegeneraliseerd. Als er binnen een bepaalde groep een aantal individuen zijn die zich slecht gedragen, is het vervelend en onterecht als de gehele groep daarom gestraft word en dezelfde behandeling krijgt. Hetzelfde geld in mijn opzicht voor de aantal grotere groepen die hier besproken worden. De mensen met goedbedoelde intenties hier naartoe komen of hier leven en die vervolgens prima werk leveren en best vaak nog beleefder zijn dan de gemiddelde Nederlander horen echt niet hierdoor in de problemen te komen.
Moeilijk op te lossen probleem lijkt het me zeker. Misschien een stukje begeleiding voor de jongeren ergens, maar ik weet daar helaas te weinig van af om fatsoenlijke uitspraken over te doen.
 

DeletedUser

Gast
Als ik het goed begrijp is dit gedeeltelijk gebaseerd op veronderstellingen? Wat ik uit die onderzoeken begrijp is dat waar veel allochtonen zijn, er ook veel in de gevangenis zitten. Wat verwacht je? Dat op plaatsen met weinig allochtonen ook veel allochtonen in de gevangenis zitten? Je conclusies slaan nergens op.

Hij woont zelf niet in Nederland, dus hij heeft geen idee waar hij over lult.
 

DeletedUser11295

Gast
Het grote probleem is dat er wordt gegeneraliseerd. Als er binnen een bepaalde groep een aantal individuen zijn die zich slecht gedragen, is het vervelend en onterecht als de gehele groep daarom gestraft word en dezelfde behandeling krijgt. Hetzelfde geld in mijn opzicht voor de aantal grotere groepen die hier besproken worden. De mensen met goedbedoelde intenties hier naartoe komen of hier leven en die vervolgens prima werk leveren en best vaak nog beleefder zijn dan de gemiddelde Nederlander horen echt niet hierdoor in de problemen te komen.
Moeilijk op te lossen probleem lijkt het me zeker. Misschien een stukje begeleiding voor de jongeren ergens, maar ik weet daar helaas te weinig van af om fatsoenlijke uitspraken over te doen.

Eerste post, tweede zin.

@ZHB, je kraamt weer onzin uit, en sommige spelfouten maken je teksten echt onleesbaar/onbegrijpelijk. Daarnaast heeft koek (araluen) ook al alles gezegd over je post wat er te zeggen valt.

Tegen. Tenzij je een giede manier weet om misdaden op te tellen, verder is deze bericht discriminerend en waarom zoudeb mensen met nederlandse ouders wel 3x de wet mogen overtreden en mensen die ergens anders geboren zijn niet? Iedere misdadiger het land uit.

*Tegen, *goede *dit *zouden *Nederlandse

Verder begrijp je het volgens mij niet helemaal. Er word gezegd dat niet elke misdadiger het land uit wilt, slechts de misdadigers uit andere landen die in Nederland een misdaad plegen. Waarom zouden wij allochtone misdadigers in ons land moeten hebben? Word er maar gewoon verwacht dat je naar Nederland kan gaan, een misdaad kan plegen, de gevangenis in gaan en alsnog betere levensomstandigheden te hebben dan in je eigen land. Nee, misdadigers uit andere landen moeten gewoon terug naar hun eigen land.

Als je niet snapt waar dit op slaat dan kan je jezelf echt tegen je hoofd slaan. Man, man, man zeg. Ben je wel helemaal goed snik, tienduizenden euro's per jaar uitgeven aan een enkele misdadiger uit een ander land. Dat klopt gewoon niet.

Where the **** slaat deze bericht op? Ik stateer dat als je allochtonen het land uit gaat sturen na 2 overtredingen je niet ver genoeg gaat, dat je dan beter ook de rotzooi die sommige Nederlanders maken (JA! ER ZIJN OOK SLECHTE NEDERLANDERS) het land uit kunt sturen.

Verder, niet alle mensen die uit een ander land komen zijn criminelen. Wat een discriminatie hier :/ En niet alleen Nederlanders betalen belasting, maar ook allochtonen die in dit land wonen.

Je kunt Nederlanders niet hun eigen land uit sturen, misdadigers zijn er omdat we in een samenleving leven waarin we dit mogelijk hebben gemaakt. Het is dan wel niet juist om de wet te overtreden maar dat betekend niet dat ik niet deze samenleving wil.

Het word iets heel anders als allochtonen een misdaad plegen (geld ook voor Nederlanders in het buitenland natuurlijk). We hebben ons systeem erop bedacht dat criminelen de gevangenis ingaan, dit zodat slachtoffers vergelding krijgen en om terugval te voorkomen. Maar waarom tienduizenden euro's aan belastinggeld per allochtone crimineel per jaar besteden aan een proces dat vaak niet werkt terwijl we er ook bijna gratis vanaf kunnen zijn.

Zoals ik al zei, schijnbaar hebben wij een samenleving opgebouwd waarbij er criminaliteit mogelijk is. Dat is geen probleem, echter in andere landen is dus ook een samenleving opgebouwd waarbij criminelen liever verhuizen naar Nederland en daar hun criminele activiteiten uitvoeren in plaats van in hun eigen land en ik zie niet in waarom dat dat juist is en waarom we dat zouden moeten accepteren.

Dit is een lastig uit te leggen onderwerp vanuit beide kanten van het spectrum, ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb gemaakt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Als ik het goed begrijp is dit gedeeltelijk gebaseerd op veronderstellingen? Wat ik uit die onderzoeken begrijp is dat waar veel allochtonen zijn, er ook veel in de gevangenis zitten. Wat verwacht je? Dat op plaatsen met weinig allochtonen ook veel allochtonen in de gevangenis zitten? Je conclusies slaan nergens op.
Ten eerste.
Ik baseer niks op veronderstellingen.
Centraal plan bureau - Altijd het zelfde zie je in de mainstream media over "de 4 grote steden''
Holeeder & Van hout - Boek Heineken ontvoering.
Turkse opium barons - Algemeen bekend. En denk je echt dat die 10 turkse bakkers in de zelfde straat winst draaien ??
Die gekleurde solicitant - Heeft zelfs de mainstream media gehaald.

Ten tweede wat ik zeg is dat in de 4 grote steden nu meer dan 50 procent allochtoon is. Dus dan vind ik het niet gek dat in de gevangenis ook meer dan 50 procent allochtoon is...
In het zuiden en oosten van het land is dit weer precies het tegen over gestelde.
En voordat je weer zegt dat ik dit op veronderstellingen baseer. NEE dat doe ik niet voor de 3e x
smiley_emoticons_irre.gif

Hier nog een mooi lijstje mbt gevangenissen in Nederland Totaal 10 in Utrecht, Noord & Zuid holland van de 27..
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dienst_Justitiële_Inrichtingen#Overzicht_inrichtingen_DJI
Deze cijfers mbt criminaliteit zijn zolang het centraal planbureau alleen onderzoek uitvoert in de grote steden (waar het merendeel allochtoon is) onbetrouwbaar.

Ten 3e ben je echt zo zielig dat je alle spellingsfouten aan het verbeteren ben ?? Zelfs suris en antis verbeter je whahahaha Zelfde geld voor semmie trouwens die voelt zig ook goed met zijn hbo opeidinkje, maar gellukig heb ik een mooie hanteking voor zulke haters.

En voor onze andere hater babeetje; nog 3 dagen pik dan kan je weer van je studie leven. Of krijg je nog zakgeld ?
Denk je echt dat ik in nederland blijf met rotzooi werk waar je 3x zo hard moet werken dan elders voor een slavenloon...
Ofniet semmie?? hoe bevalt het vakkenvullen je ?

----------

Of zit je met je tong al diep genoeg erin dat je teamleidertje ben ?
smiley_emoticons_irre4.gif


Ik maak er een eind aan want buiten beschouwingen, ontwetendheid, spellingnoobs en kortzichtige opmerkingen heeft dit topic geen toegevoegde waarde meer :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser11295

Gast
Ten eerste.
Ik baseer niks op veronderstellingen.
Centraal plan bureau - Altijd het zelfde zie je in de mainstream media over "de 4 grote steden''
Holeeder & Van hout - Boek Heineken ontvoering.
Turkse opium barons - Algemeen bekend. En denk je echt dat die 10 turkse bakkers in de zelfde straat winst draaien ??
Die gekleurde solicitant - Heeft zelfs de mainstream media gehaald.

Ten tweede wat ik zeg is dat in de 4 grote steden nu meer dan 50 procent allochtoon is. Dus dan vind ik het niet gek dat in de gevangenis ook meer dan 50 procent allochtoon is...
In het zuiden en oosten van het land is dit weer precies het tegen over gestelde.
En voordat je weer zegt dat ik dit op veronderstellingen baseer. NEE dat doe ik niet voor de 3e x
smiley_emoticons_irre.gif

Hier nog een mooi lijstje mbt gevangenissen in Nederland Totaal 10 in Utrecht, Noord & Zuid holland van de 27..
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dienst_Justitiële_Inrichtingen#Overzicht_inrichtingen_DJI
Deze cijfers mbt criminaliteit zijn zolang het centraal planbureau alleen onderzoek uitvoert in de grote steden (waar het merendeel allochtoon is) onbetrouwbaar.

Ten 3e ben je echt zo zielig dat je alle spellingsfouten aan het verbeteren ben ?? Zelfs suris en antis verbeter je whahahaha Zelfde geld voor semmie trouwens die voelt zig ook goed met zijn hbo opeidinkje, maar gellukig heb ik een mooie hanteking voor zulke haters.

En voor onze andere hater babeetje; nog 3 dagen pik dan kan je weer van je studie leven. Of krijg je nog zakgeld ?
Denk je echt dat ik in nederland blijf met rotzooi werk waar je 3x zo hard moet werken dan elders voor een slavenloon...
Ofniet semmie?? hoe bevalt het vakkenvullen je ?

----------

Of zit je met je tong al diep genoeg erin dat je teamleidertje ben ?
smiley_emoticons_irre4.gif


Ik maak er een eind aan want buiten beschouwingen, ontwetendheid, spellingnoobs en kortzichtige opmerkingen heeft dit topic geen toegevoegde waarde meer :)

Ik kan tenminste spellen en heb werk waarmee ik genoeg verdien om mijn opleiding te betalen en daar mag ik inderdaad best trots op zijn. Goed dat je het zegt, kan jij daar trots op zijn? :)
 
Bovenaan