• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Het allochtonenprobleem

DeletedUser14238

Gast
Ik vind dat er wel degelijk een allochtonen probleem in Nederland heerst.
Misschien vind ik dit ook omdat ik een pest hekel heb aan 99 % van de Islamieten die zich in de wereld bevinden.
Zoals meerdere al hebben aan gegeven, bijvoorbeeld Sem... over dat 75 % van de misdaden worden gepleegd door allochtonen.
Dus daar ga ik verder niet op in.
Waar ik het over wil hebben is wat er momenteel in Nederland gaande is... De aanhangers van Islamitische terreur groeperingen.
Er is een onderzoek gedaan in Nederland en er is aan 'random' Islamitische jongeren op straat gevraagd of zij het gedrag van bijvoorbeeld de IS,Of de taliban goed vinden. 73 % vond dat dit "helden" of goeie mensen zijn. Ook vind ik dat de inburgering examens vele malen strenger mogen worden, als ik mijn deur uit loop in Amsterdam. En vraag aan een allochtoon of hij mij de weg kan wijzen bijvoorbeeld, en hij begint in een taal te spreken waar ik geen hol van begrijp dan helpt mij dit niet zo. (toeristen buitengesloten natuurlijk)
En dan vragen ze zich af waarom ze geen werk kunnen vinden en van een uitkering moeten leven. Zou jij iemand aannemen wiens CV in het Arabisch is geschreven? Denk het niet nee.
En nu het volgende, even een erger puntje van mij richting de Nederlandse regering... Waarom zou je alle mensen die nu voor de IS willen vechten, in Nederland willen houden??? Zodat ze hier een aanslag kunnen plegen?
Ze willen zo graag weg hier, laat ze dan weg gaan en laat ze hun hele familie mee nemen.
Maar laat het duidelijk zijn dat als ze weg gaan, ze niet meer terug kunnen komen.
Dan het volgende... Als er aan mij word gevraagd op welke partij ik stem, ben ik heel duidelijk en ik stem op de PVV van fractie voorzitter Geert Wilders. Meestal krijg ik dan een paar geschrokken blikken of boze blikken naar mij toe geworpen. Ik vraag ze dan waarom ze dit zo uitermate erg vinden. Het volgende antwoord krijg ik dan: Hij is een racist. Of hij is dom. Of hij is niet goed bij zijn hoofd.
Zo had ik ook een keer een "ruzie" met een Marokkaan, Ik vertelde hem dat ik op de PVV stemde.
Waarop hij boos reageerde, WAAROM??!!! Dus ik uitleggen dat de standpunten van de PVV goed vind etc.
Waarop hij weer zei dat Wilders een 'kanker leier' was en dat hij dood moest...
Daar heb ik hem op beet genomen, Ik zei hem: jij beweerd dat hij een racist is etc. Maar wat doe jij nu? Jij wenst hem de dood in...
Wat is er nou erger? Iemand de dood in wensen of een tikkeltje racistisch zijn....

Sinds dien heb ik hem nooit meer gesproken.

Dit was mijn mening, ik hoop dat iemand een leuk tegen woord heeft of het er mee eens is.


MVG Royce een trotse PVV stemmer.
Je bent dus racist?
 

DeletedUser

Gast
Wat is dit voor een domme discussie
Als je racist wilt zijn doe het ergens anders.
Ik ben buitenlander, ik hier niet in België geboren en ik heb ook niet veel Belgische vrienden.
Ben ik nu een slecht mens ofzo?
 

DeletedUser

Gast
We houden hier de mogelijkheid om te discussiëren, maar we houden het wel netjes en respectvol ;)
 

Armand0

Manticore
Als je goed leest zie je dat ik het niet over mezelf heb. Maar dat ter zijde...
Lees mn bericht eerst goed voor je ongegrond commentaar gaat leveren

Meestal krijg ik dan een paar geschrokken blikken of boze blikken naar mij toe geworpen. Ik vraag ze dan waarom ze dit zo uitermate erg vinden. Het volgende antwoord krijg ik dan: Hij is een racist. Of hij is dom. Of hij is niet goed bij zijn hoofd.
"ik, mij, Ik, ik, Hij, hij, hij" ==> gaat wel over jezelf hoor. Maar wellicht wil je het generaliseren naar de PVV-stemmer in het algemeen, en aangezien jij zelf aangeeft een PVV-stemmer te zijn is dat alsnog terug te leiden naar jou. Dus dat gaat duidelijk wel over jezelf.

Heb je bericht goed gelezen hoor, maak je geen zorgen. Blijf erbij dat je een beetje dom overkomt, of in ieder geval kort door de bocht ;)

Misschien vind ik dit ook omdat ik een pest hekel heb aan 99 % van de Islamieten die zich in de wereld bevinden.
99% vanwege 9/11, IS, en nog een paar van die extremistische groeperingen? Omdat 99% van de Islamieten daar in jouw wereldje lid van is en/of deze groeperingen support?
Een lekkere houding om mee te beginnen... Misschien moet je dan ook maar meteen een pest hekel hebben aan 99% van de katholieken (alle geloofsvervolgingen door de eeuwen heen, priesters die handjes niet thuis kunnen houden, ...), christenen, amerikanen, Nederlanders (WIC, indonesië, Srbrenica), Duitsers, en zo kun je zelf nog wel meer "groepjes" bedenken. Simpelweg omdat er in bijna elke groepering wel een stel idioten zijn die afschuwelijke praktijken uitvoeren/hebben uitgevoerd. Een beetje kort door de bocht, dat zal je ongetwijfeld met me eens zijn.
Zoals meerdere al hebben aan gegeven, bijvoorbeeld Sem... over dat 75 % van de misdaden worden gepleegd door allochtonen.
Percentage kunnen we over discusiëren, maar inderdaad, er is een sterk verband tussen misdaad en etnische achtergrond. Is bewezen, maar is niet de enige factor. Ik citeer van CBS (2013):
"Gemeenten met een relatief lage concentratie niet-westerse allochtonen hebben gemiddeld 44 misdrijven en 119 slachtoffers per duizend inwoners, terwijl dit voor gemeenten met een hoog aantal 69 respectievelijk 170 is."
Het verschil tussen een laag percentage niet-westerse allochtonen, en een hoog percentage is dus 25 misdrijven en 51 slachtoffers per 1000 inwoners. Een aanzienlijk aantal, maar de keerzijde is dat er ook zonder allochtonen al een aardig getal staat (dus is criminaliteit een maatschappelijk probleem, uiteraard). Zometeen zal ik op die andere factoren terugkomen.
Waar ik het over wil hebben is wat er momenteel in Nederland gaande is... De aanhangers van Islamitische terreur groeperingen.
En nu het volgende, even een erger puntje van mij richting de Nederlandse regering... Waarom zou je alle mensen die nu voor de IS willen vechten, in Nederland willen houden??? Zodat ze hier een aanslag kunnen plegen?
Je realiseert je dat als je die mensen toestaat voor de IS te vechten je als regering indirect een bijdrage levert aan het verkrachten en vermoorden van onschuldige vrouwen, Yezhidi's (of Yezhedi's?), kinderen en andere (al dan niet religieuze) minderheden? Het enige juiste dat je als overheid kan doen is deze mensen opsporen, monitoren, in eigen land houden en erop toezien dat ze geen stommiteiten uithalen (zoals die vent in Canada).


Terug op mijn punt, dat er meer speelt in de kwestie etnische achtergrond <==> misdaadcijfers. Namelijk “sociaal kapitaal” zoals het CBS dat noemt. En natuurlijk speelt inkomen(songelijkheid) een rol. Zal hieronder een linkje naar het onderzoek plaatsen, heeft niet veel zin om alles te citeren. Ik zal het bij deze ene alinea laten:
"Meer sociale controle en een hogere bereidheid om in te grijpen als er iets gebeurt in de buurt vormen volgens de literatuur de mechanismen waardoor veel buurtcohesie gepaard gaat met minder criminaliteit. In gemeenten met een hoge etnische diversiteit zullen mensen minder sociale contacten onderhouden. Dat geldt ook voor de onderlinge contacten tussen autochtonen. Ze trekken zich als het ware terug. En dat resulteert uiteindelijk in een negatieve invloed op sociaal kapitaal, zoals betrokkenheid bij de buurt, het geven van informele hulp, inzet als vrijwilliger en het stemmen bij verkiezingen. Dit onderzoek suggereert dat deze negatieve invloed wellicht ook uitmondt in meer criminaliteit."
.

Yes, er is een ‘allochtonenprobleem’/ ‘achterstandswijkenprobleem’.

Nope, een hekel hebben aan 99% van/de grenzen sluiten/mensen eruit schoppen is geen oplossing. Dat is een probleemverschuiving/vergroting. Een oplossing moet gevonden worden door politiek/samenleving/probleemgroep. Dit kan zoiets zijn als beter onderwijs, meer voorlichting en meer sociale controle. En voor de gevallen waar dit niet werkt hebben we in Nederland het “Recht” dat zijn werk moet doen.

Tot slot, naast het “allochtonen” probleem heeft een diverse samenleving ons natuurlijk ook heel veel te bieden (economisch, sociaal, cultureel). “Allochtonen” bestaan natuurlijk niet voor niets ;) Zonder bijvoorbeeld de kapsalon en de afhaalchinees is het in Nederland toch een stuk minder prettig wonen;)
___
http://www.cbs.nl/NR/rdonlyres/5401EBAE-59EE-4E43-9556-1681C18C4C80/0/20131003b15art.pdf
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser23985

Gast
indoctrinatie van de media, dat is het werkelijke probleem hier... haha

90% van de statistieken die hier gepost worden zijn ongegrond, 75% van de post zijn ZWAAR racistisch, ongegrond en beladen van dwaasheid.

Vooraf stellen dat je geen racist bent en vervolgens een lap tekst tikken vol met racistische uitingen en stellingen maakt je juist wel een racist.

autochtonen kunnen ook islamitisch zijn.

Naar mijn mening kan hier een slotje op, er is geen allochtonen probleem in Nederland. Het enige wat hier besproken wordt is de dwaasheid van de gene die het topic gestart is, naar mijn menig horen dit soort zaken niet op een forum van een spel wat voor iedereen toegankelijk moet zijn. Is dit toch nodig dan moet er ook een topic gestart worden met het Autochtonen probleem binnen nederland! :D



PS:
Wat is er nou erger? Iemand de dood in wensen of een tikkeltje racistisch zijn....

Over dwaasheid gesproken, dit is geen keuze, het is net als : wat is nou erger? iemand verkrachten of een groepsverkrachting?
----​
We houden hier de mogelijkheid om te discussiëren, maar we houden het wel netjes en respectvol ;)

Als dat werkelijk zo is dan had hier al lang een slotje op gemogen! Netjes en respectvol betekend toch niet dat je racisme mag uiten en je vervolgens achter ongegronde statistieken verschuilen. Is dit niet net zo erg als "scheldwoorden" gebruiken?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Vandaag kwam een nieuw rapport uit van weetikveelwelk instituut. Kern van het onderzoek is, dat er een splijting tussen laag- en hoogopgeleide mensen aan het ontstaan is.

Toevallig (alhoewel het dat voor mij niet echt meer is) bleek uit dat onderzoek ook dat vooral laagopgeleide mensen PVV stemmen en een hekel hebben aan asielzoekers. (En SBS6 kijken, wat eigenlijk nog het ergste is). Met andere woorden, vooral laagopgeleide mensen hebben een probleem met allochtonen. Waarom hoogopgeleide mensen dan niet? Bij mijn weten zit er bij een HBO/WO-opleiding niet een standaard pro-allochtonenvoorlichting bij in.

Waarom alleen laagopgeleide mensen een allochtonenprobleem hebben is dus niet duidelijk, maar ik ben wel blij dat die scheiding tussen twee klassen ontstaat. Met dat soort volk hoef ik namelijk niks te maken te hebben.
 

DeletedUser

Gast
indoctrinatie van de media, dat is het werkelijke probleem hier... haha

90% van de statistieken die hier gepost worden zijn ongegrond, 75% van de post zijn ZWAAR racistisch, ongegrond en beladen van dwaasheid.

Vooraf stellen dat je geen racist bent en vervolgens een lap tekst tikken vol met racistische uitingen en stellingen maakt je juist wel een racist.

autochtonen kunnen ook islamitisch zijn.

Naar mijn mening kan hier een slotje op, er is geen allochtonen probleem in Nederland. Het enige wat hier besproken wordt is de dwaasheid van de gene die het topic gestart is, naar mijn menig horen dit soort zaken niet op een forum van een spel wat voor iedereen toegankelijk moet zijn. Is dit toch nodig dan moet er ook een topic gestart worden met het Autochtonen probleem binnen nederland! :D



PS:

Over dwaasheid gesproken, dit is geen keuze, het is net als : wat is nou erger? iemand verkrachten of een groepsverkrachting?
----​


Als dat werkelijk zo is dan had hier al lang een slotje op gemogen! Netjes en respectvol betekend toch niet dat je racisme mag uiten en je vervolgens achter ongegronde statistieken verschuilen. Is dit niet net zo erg als "scheldwoorden" gebruiken?

Volkomen gelijk!
 

DeletedUser12440

Gast
Ze willen zo graag weg hier, laat ze dan weg gaan en laat ze hun hele familie mee nemen.

Wat is er nou erger? Iemand de dood in wensen of een tikkeltje racistisch ziijn....

Zodat die hele families daar kunnen worden afgemaakt door IS/Drones/koerden volgens mij doe jij dus nu precies hetzelfde.

En je zal zeker wel klagen als iemand racistisch is tegen over joden/blanken of iets in die trant.
 

DeletedUser9104

Gast
Hmmm... Ik ga niet op de man aanvallen, maar Royce Brink? Heb jij zelf ooit een inburgeringsexamen gemaakt? Dat is iets waar de meeste Nederlanders gewoon op zakken. Ik had hem de eerste keer maar net gehaald (5,7 dacht ik) en ik woon al m'n hele leven in Nederland.

Daarnaast ben ik het er ook mee eens dat er geen allochtonen probleem is. Het probleem is criminaliteit. Het maakt geen moer uit wat de afkomst is van criminelen. Het zijn en blijven criminelen. Het is te makkelijk om te zeggen dat een x percentage van de criminelen allochtonen zijn. Dan kunnen wij het probleem van ons af schuiven, want: "Het zijn toch altijd die buitenlanders". Lekker makkelijk, maar ik weiger daar aan mee te doen. Iedereen verdient een kans. Waar hij of zij ook vandaan komt.
 

DeletedUser

Gast
Hmmm... Ik ga niet op de man aanvallen, maar Royce Brink? Heb jij zelf ooit een inburgeringsexamen gemaakt? Dat is iets waar de meeste Nederlanders gewoon op zakken. Ik had hem de eerste keer maar net gehaald (5,7 dacht ik) en ik woon al m'n hele leven in Nederland.

Daarnaast ben ik het er ook mee eens dat er geen allochtonen probleem is. Het probleem is criminaliteit. Het maakt geen moer uit wat de afkomst is van criminelen. Het zijn en blijven criminelen. Het is te makkelijk om te zeggen dat een x percentage van de criminelen allochtonen zijn. Dan kunnen wij het probleem van ons af schuiven, want: "Het zijn toch altijd die buitenlanders". Lekker makkelijk, maar ik weiger daar aan mee te doen. Iedereen verdient een kans. Waar hij of zij ook vandaan komt.
ja die moest ik maken voor mijn werk, ik had een 6.1.
Er komen idd ook hele rare vragen in zoals vanaf welke leeftijd is een kind wettelijk verplicht om naar school te gaan. Hoe kunnen buitenlanders dat nou weten vraag ik me dan af... maar goed.
 

DeletedUser

Gast
Mensen die tegen allochtonen zijn : Racisten.
Waarom heet dit topic nog allochtonenPROBLEEM? Is het een probleem dat er allochtonen wonen?
Wil je ze weg, stem lekker op Wilders, misschien komt die racist ook nog eens aan de macht.
 

DeletedUser19689

Gast
Mensen die tegen allochtonen zijn : Racisten.
Waarom heet dit topic nog allochtonenPROBLEEM? Is het een probleem dat er allochtonen wonen?
Wil je ze weg, stem lekker op Wilders, misschien komt die racist ook nog eens aan de macht.

Fout. Als je zegt dat allochtonen proportioneel veel voorkomen in de misdaadcijfers, is dat gewoon een feit. Als je zegt dat allochtonen proportioneel minder werken, is dat ook gewoon een feit. Als je hieruit wilt concluderen dat er een fout zit in het inburgeringsbeleid en immigratiebeleid is dat niet racistisch. Het is racistisch als je zegt dat allochtonen minderwaardig zijn aan autochtonen, anders is het geen racisme.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Er zit geen fout in het inburgeringsbeleid. Het is totaal idioot dat dat er is. Als jij van de basisschool naar de middelbare gaat, moet je opeens nieuwe vriendjes gaan zoeken. Zo moeten allochtonen ook nieuwe kennissen en vrienden zoeken. Je kan als overheid nog zoveel subsidie en inburgeringsexamens gaan geven, maar in Nederland ben je nog altijd vrij om met z'n allen op 1 kluitje te wonen. Daar gaat het mis. Het is makkelijk om dat te doen als pas geëmigreerde allochtoon, tussen je vroeger landgenoten gaan wonen. Daar heb je gelijk al een klik mee. Maar zo vervreem je je wel verder van de overgrote autochtone meerderheid. Je houdt de cultuur en gebruiken van je oude land, wat in principe niet zo heel erg is, maar je krijgt die van de Nederlanders niet mee. Daar helpt een inburgeringsexamen ook niet tegen. Overigens wil ik ook benadrukken dat er allochtonen zijn die dat doorhebben en juist niet in allochtonenwijken gaan wonen, waarvan akte.

Inburgeringsbeleid is dus grote onzin. Wat daarentegen wel verbetert mag worden, is het asielbeleid. Je bevordert het op elkaar wonen van allochtonen als je ze gelijk bij aankomst al met z'n allen in een weeshuis stopt en ze daar voor 3 jaar laat zitten. Ze moeten die ellenlange periode, waarin ze feitelijk maar 2 keer te horen of hun asielaanvraag wordt goedgekeurd, uitzitten ergens waar ze helemaal niks meekrijgen van de normen en waarden van het land waar ze hun asiel aanvragen. Dat slaat compleet de plank mis, met de mensen die ze daar leren kennen gaan ze gezellig in Kanaleneiland wonen.

Natuurlijk kun je allochtonen niet gelijk bij aankomst een vrijstaand huis geven, asielzoekerscentra zullen er altijd blijven. Maar daar hoeven ze geen drie jaar te zitten. Stop een peper in de reet van de asielambtenaren en dan los je al een heleboel heibel op.

Ander punt, de kinderen in de asielzoekerscentra gaan allemaal naar dezelfde school. Nog zoiets, je krijgt complete asielscholen. Autochtone mensen sturen hun kinderen daar niet heen en er komen alleen nog maar allochtonen bij. Waarom? Omdat die kinderen 4 jaar op dezelfde school zitten, waar ze elke dag vanuit het asielzoekerscentrum heen gaan.
 

DeletedUser

Gast
Fout. Als je zegt dat allochtonen proportioneel veel voorkomen in de misdaadcijfers, is dat gewoon een feit. Als je zegt dat allochtonen proportioneel minder werken, is dat ook gewoon een feit. Als je hieruit wilt concluderen dat er een fout zit in het inburgeringsbeleid en immigratiebeleid is dat niet racistisch. Het is racistisch als je zegt dat allochtonen minderwaardig zijn aan autochtonen, anders is het geen racisme.

Ladies and gentlemen we found someone with a brain right here. helemaal mee eens JAP
 

DeletedUser27762

Gast
Allochtonen probleem?
Oops dat kun je niet zeggen.
Oops dan ben je rascist.
Ik wens je succes met de vele libtards hier en de links sociale desktop warriors.
 

DeletedUser18363

Gast
Ik weet uit ervaring dat inburgering erg lastig is. Mijn pa is hier al 30 jaar en die had het gisteren over stickvis, kun je nagaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan