• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Het CDA, 1 of 2 partijen in '14?

DeletedUser

Gast
Hierbij een Discussie over het CDA en de manier waarop het gaat bij de prominenten in de huidige coalitie besprekingen. Want als je het nieuws een beetje volgt dan staat die partij op vallen.

En dus is mijn vraag, denken jullie dat het CDA omvalt en in twee partijen opsplitst of als 1 partij zal door gaan?

Zelf denk ik dat de partij omvalt en in 2 kleinere partijen opsplitst. Want ik denk dat het cda wel heel raar is,

je hebt namelijk de prominenten die zijn voornamelijk tegen coalitiebesprekingen met de pvv.

Maar dan heb je de middeklasse en die zijn er grotendeels voor. En het ergste wat ik hoorde gisteren is dat zelfs een moslimwethouder voor samenwerking is met de pvv. Maar die prominenten die houden hun poot stijf.

Hoe denken jullie hierover?
 

DeletedUser

Gast
AW: Het CDA, 1 of 2 partijen in '14?

Tja... als het CDA niet wil regeren met de PVV dan zullen ze in een middenkabinet met de VVD en de PVDA moeten gaan. Dit zou het einde van de partij betekenen volgens mij, je kan niet weer met de PVDA gaan regeren als je een paar maanden daarvoor zo met die partij in de clinch hebt gelegen dat het toenmalige kabinet daardoor viel. Maar het CDA is denk ik sowieso ten dode opgeschreven een partij die vooral uit christenen (een afnemende populatie) en ouderen (ook een afnemende groep) bestaat zal uiteindelijk gewoon leeglopen.

Uiteraard is het belachelijk dat `de oud prominenten` zich er zo mee bemoeien het is niet meer hun tijd en de wereld is veranderd, laten de nieuwe prominenten van het CDA zich ermee bemoeien (zolang het nog kan ;)'.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het CDA, 1 of 2 partijen in '14?

Ach als die prominenten er een betere kijk op hebben dan de huidige fractieleden mogen ze best meepraten imo.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het CDA, 1 of 2 partijen in '14?

Ach als die prominenten er een betere kijk op hebben dan de huidige fractieleden mogen ze best meepraten imo.

Dat hebben ze natuurlijk nooit aangezien ze niet de informatie hebben die de fractieleden wel hebben en daar komt nog bij dat dankzij deze prominenten het CDA nu op het laagste punt ooit in de peilingen staat (15 zetels), volgens de CDA kiezers moeten ze zich er niet mee bemoeien.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het CDA, 1 of 2 partijen in '14?

Tja... als het CDA niet wil regeren met de PVV dan zullen ze in een middenkabinet met de VVD en de PVDA moeten gaan. Dit zou het einde van de partij betekenen volgens mij, je kan niet weer met de PVDA gaan regeren als je een paar maanden daarvoor zo met die partij in de clinch hebt gelegen dat het toenmalige kabinet daardoor viel. Maar het CDA is denk ik sowieso ten dode opgeschreven een partij die vooral uit christenen (een afnemende populatie) en ouderen (ook een afnemende groep) bestaat zal uiteindelijk gewoon leeglopen.

Uiteraard is het belachelijk dat `de oud prominenten` zich er zo mee bemoeien het is niet meer hun tijd en de wereld is veranderd, laten de nieuwe prominenten van het CDA zich ermee bemoeien (zolang het nog kan ;)'.

Ik denk ook dat het CDA inderdaad ten dode is opgeschreven, als je kijkt naar het CDA en naar de PVV dan zie je dat de PVV meer de ouderen partij aan het worden is en het is ook nog eens de jongeren partij, want geef toe de meeste jongeren stemmen pvv of zijn propvv. Daardoor zal het CDA vroeg of laat weg vallen omdat geloof minder belangrijk wordt hier.

Ook vind ik niet dat het CDA moet gaan voor het middenkabinet, dat is echt nog erger dan wat we de laatste 4 jaar krijgen. Want de pvda krijgt dan alles voor het zeggen en die laten het vallen als ze niet krijgen wat ze willen.

En dan spreek ik al helemaal niet om dat verschrikkelijke gedrocht dat de Roemer-variant wordt genoemd.

Ach als die prominenten er een betere kijk op hebben dan de huidige fractieleden mogen ze best meepraten imo.

Ik denk dat die prominenten onder hand uit zijn gepolitiek't die zijn nog van de oude regels, maar dat gaat gewoon niet meer. Het land is de afgelopen jaren flink verandert, maar die prominenten die veranderen niet mee. Dat is niet goed voor Nederland. Al die prominenten zouden ze van mij mogen uitbonjouren.

Dat hebben ze natuurlijk nooit aangezien ze niet de informatie hebben die de fractieleden wel hebben en daar komt nog bij dat dankzij deze prominenten het CDA nu op het laagste punt ooit in de peilingen staat (15 zetels), volgens de CDA kiezers moeten ze zich er niet mee bemoeien.

Ja, nu zijn ze ook al flink aan het onderhandelen. Maar je ziet al dat de meeste cda'ers maar na de pvv vertrekken dan of naar de VVD. Want als ik CDA zou stemmen zou ik eigenlijk ook al zijn weg gegaan, ik wordt dood moe van dat gezeur van die prominenten.

Maar wat ik wel moet toegeven is dat mijn opinie over Verhagen de laatste tijd flink is verandert, van Geef mij balkenende maar tot Verhagen moet maar blijven, die kan nog wel eens goede dingen gaan doen voor 't land.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het CDA, 1 of 2 partijen in '14?

Ik volg het allemaal niet zo meer want het gaat toch nergens over, maar ik zou blij zijn als het CDA verdwijnt. Hopelijk is dat een stap in de goede richting en verdwijnen de overige op godsdienst gebaseerde partijen daarna ook.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het CDA, 1 of 2 partijen in '14?

Ik volg het allemaal niet zo meer want het gaat toch nergens over, maar ik zou blij zijn als het CDA verdwijnt. Hopelijk is dat een stap in de goede richting en verdwijnen de overige op godsdienst gebaseerde partijen daarna ook.

Een Nederland zonder SGP ! :O




YES WE CAN !!!!!!! :)
 

DeletedUser

Gast
AW: Het CDA, 1 of 2 partijen in '14?

Laten we hopen dat de PvdA in de regering komt, dan zal het mij worst wezen of het CDA/VVD of wie dan ook er bij komen.

YesweCohen!
 

DeletedUser

Gast
AW: Het CDA, 1 of 2 partijen in '14?

CDA moet neit moeilijk doen.
Nederland zit nu zonder kabinet, en er moet snel geregeld worden.

CDA zal op deze manier niet lang meer bestaan, die verdeeldheid is nergens goed en zeker niet in de politiek
 

DeletedUser

Gast
AW: Het CDA, 1 of 2 partijen in '14?

Hierbij een Discussie over het CDA en de manier waarop het gaat bij de prominenten in de huidige coalitie besprekingen. Want als je het nieuws een beetje volgt dan staat die partij op vallen.

En dus is mijn vraag, denken jullie dat het CDA omvalt en in twee partijen opsplitst of als 1 partij zal door gaan?

Zelf denk ik dat de partij omvalt en in 2 kleinere partijen opsplitst. Want ik denk dat het cda wel heel raar is,

je hebt namelijk de prominenten die zijn voornamelijk tegen coalitiebesprekingen met de pvv.

Maar dan heb je de middeklasse en die zijn er grotendeels voor. En het ergste wat ik hoorde gisteren is dat zelfs een moslimwethouder voor samenwerking is met de pvv. Maar die prominenten die houden hun poot stijf.

Hoe denken jullie hierover?

persoonlijk vind ik dat cda zowiezo opgeheven moet woden net als alle godsdienst gerelateerde partijen
maar als ze opsplitsen vraag ik me wel af hoe dat verder gaat,
die moslimwethouder is een weis man, hij is voor de besprekingen omdat hij weet dat er nou eenmaal veel mensen hebben gekozen voor pvv, en in een democratie gaat het erom dat het volk bepaald, hij hoeft het niet eens te zijn met geertwilders om een coalitie te kunnen vormen tussen cda, vvd en pvv

CDA moet neit moeilijk doen.
Nederland zit nu zonder kabinet, en er moet snel geregeld worden.

CDA zal op deze manier niet lang meer bestaan, die verdeeldheid is nergens goed en zeker niet in de politiek

cda doet neit moeilijk, ze doen onmogelijk, als de ene helft ja zegt en de andere helft nee kan je het moeilijk moeilijk noemen, aangezien iedereen het eens is met bijna de helft van de mensen die hun mening heeft geuit


zelf vind ik het trouwens wel goed van cda dat z zo moilijk doen, zo komt er nooit een coalitie en naar mijn mening kunnen we beter zonder kabinet verder gaan, gewoon elk onderwerp appart met hen die gekozen zijn door het volk en zonder iligale "prijs afspraken" want dat is het in wezen,

stel je hebt anne(A), bob(B), claire(C) en dirk(D)
A heeft 35%, B heeft 25% C heeft 20% en D heeft 20%
A en B zeggen ja tegen hoofddoekjesverbod 35+25=60%
B, C en D zeggen nee tegen de km hefing 25+20+20=65%
A en D zeggen ja tegen het gratis openbaar vervoer 35+20=55%

ze werken niet samen, leveren niets in voor een meerderheid, maar beslissen met zijn allen,en elke keer een andere groep heeft de meerderheid

dat scheelt een hoop tijd aan coalitie vorming, het kost echter tijd om elke keer te stemmen, wat een van de weinige bezwaren zijn tegen zoon systeem

en het maakt dan niet uit of cda, pvv en vvd het niet met elkaar kunnen vinden, ze stemmen iedere zetel voorzich, en als ze het toevallig eens zijn werken ze samen op dat onderwerp, en als ze het met elkaar oneens zijn zoeken ze voor dat onderwerp een andere "speel maatje"

zo heb je tevens niet het probleem van het ruilen van onderwerpen tijdens de coalitie vorming, dat de ene partij zecht, ik help jou met dat, ookal gaat het tegen de campange in, als jullie ons met dat helpen wat tegen jullie beloftes in gaat

dit is zowel beter voor de stemmers als voor de partijen zelf
 

DeletedUser

Gast
AW: Het CDA, 1 of 2 partijen in '14?

Om even iets bij de discussie te vermelden :

http://nos.nl/artikel/182120-klink-weigert-definitief-coalitie-met-pvv.html

Zouden meer mensen hier door anti-pvv worden binnen 't cda?

Tjonge jonge jonge, als ik die brief lees komen er een aantal dingen naar boven naast de ongelofelijk arrogantie van Klink lijkt de man te leiden aan een idealistisch ivoren toren complex. Feitelijk zegt hij dat een regeerakkoord prima te maken is maar dat elke partij daarbij zijn eigen motieven heeft............ ja duh dat is wel vaker zo het doel heiligt de middelen. Hoe kan iemand spreken over de overtuigingskracht van de politiek als hij uit de bespreking wil stappen louter omdat de intenties van de partijen iets anders zijn. Hoe denkt Klink een land te kunnen besturen ? Een paar partijen die hand in hand door de straten huppelt en tijdens dit huppelen overal precies dezelfde visie en ideeën over heeft ? Als dat zo zou zijn dan zouden ze wel in dezelfde partij zitten.

De beste man onderkent de realiteit waarin we met een van de lastigste uitslagen ooit zitten met betrekking tot de formatie, met een Nederland wat nog nooit zo verdeeld is geweest en tijdens dit alles wil hij stoppen met de onderhandelingen omdat de verschillende partijen verschillende motieven hebben voor dezelfde maatregelen ? Nee meneer Klink het verschil in motieven zal dat laatste beetje vertrouwen wat de Nederlander in de politiek heeft niet doen opbreken, dit typerende zinloze politieke gezever om niks doet dat al. Nederland is nu wel klaar met de formatie en wil gewoon een kabinet zien en mocht dat na een jaar toch niet goed blijken te werken dan stemmen we wel weer opnieuw.

Het einde van de brief is misschien nog wel het meest debiel:

Immers deze informatie-poging biedt geen perspectief voor de toekomst van Nederland en die van de christen-democratie.

Nee de laatste kans op een kabinet verprutsen biedt toekomst voor Nederland......???? Ook is uw CDA al ten dode opgeschreven wat voornamelijk veroorzaakt is door prominenten van het CDA zoals uzelf die de kiezer negeren en zogenaamd alles beter weten. Misschien moet U de uitkomsten van de peilingen eens bekijken waarin letterlijk staat dat de reden dat mensen het CDA nu de rug toe keren het eindeloze gezever is van realiteit ontkenners zoals uzelf.

Misschien moet U er eens bij stil staan bij het gezegde het doel heiligt de middelen. Hoe kunnen we U ooit nog serieus nemen als U serieus denkt dat de verschillende motieven van politieke partijen de daadkracht van de politiek in gevaar brengen in tegenstelling tot het eindeloos rekken en eromheen draaien van partijen als de uwe.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het CDA, 1 of 2 partijen in '14?

Net vers van de pers:
CDA gaat door met onderhandelingen
Toegevoegd: donderdag 2 sep 2010, 01:19

Het CDA gaat door met onderhandelen over een rechts minderheidskabinet met PVV-gedoogsteun. Dat is de uitkomst van het beraad van de CDA-fractie.

Volgens fractieleider Verhagen hebben alle 21 fractieleden zich achter dat besluit geschaard, inclusief de drie dissidente Kamerleden Klink, Ferrier en Koppejan. De huidige onderhandelaar Klink wordt vervangen door Ank van Bijleveld.

Het zou eens tijd worden ! 8-)
 

DeletedUser

Gast
AW: Het CDA, 1 of 2 partijen in '14?

Ab Klink is een onwijze peer!

@ 616devil616 dat is een utopie.
Maar mag Achmed (E) dan ook meebeslissen?
 
Bovenaan