• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Het filosofe topic

DeletedUser

Gast
hij doet het niet..

dit gaat over de oerknal:

Oerknal of Big Bang is de populaire benaming van de kosmologische theorie die op basis van de algemene relativiteitstheorie veronderstelt dat 13,7 miljard jaar geleden het heelal ontstond uit een enorm heet punt (ca. 1028°C), met een oneindig grote dichtheid, ofwel een singulariteit. Tegelijkertijd met de oerknal zouden ruimte en tijd zijn ontstaan. De theorie is onder meer gebaseerd op de waarneming van het voortdurend uitdijende heelal, in het bijzonder de roodverschuiving van de spectraallijn en van licht van verre sterrenstelsels, het dopplereffect. De algemene relativiteitstheorie is op dit punt echter nog niet volledig, aangezien het idee van een oneindig grote dichtheid strijdig is met de fundamentele wetten van de natuurkunde.
 

DeletedUser

Gast
hij doet het niet..

dit gaat over de oerknal:

Oerknal of Big Bang is de populaire benaming van de kosmologische theorie die op basis van de algemene relativiteitstheorie veronderstelt dat 13,7 miljard jaar geleden het heelal ontstond uit een enorm heet punt (ca. 1028°C), met een oneindig grote dichtheid, ofwel een singulariteit. Tegelijkertijd met de oerknal zouden ruimte en tijd zijn ontstaan. De theorie is onder meer gebaseerd op de waarneming van het voortdurend uitdijende heelal, in het bijzonder de roodverschuiving van de spectraallijn en van licht van verre sterrenstelsels, het dopplereffect. De algemene relativiteitstheorie is op dit punt echter nog niet volledig, aangezien het idee van een oneindig grote dichtheid strijdig is met de fundamentele wetten van de natuurkunde.

Een andere theorie - welke door mij aangehangen wordt - stelt dat de "Big Bang" feitelijk een Quantumfluctuatie is. Deze gebeurtenissen zijn nog altijd te meten - ze vinden voortdurend plaats en zijn zeer goed op te merken.

De Quantumfluctuaties brengt ons bij het Atoom. Ik vraag mij allereerst af of God deze heeft geschapen en daarnaast waarom - ze leiden de atheïsten immers slechts af van God. Als God de atomen werkelijk geschapen heeft, schept God het bewijs voor het ontbreken van zijn bestaan als zijnde een God die in staat is mensen bij te staan dan wel tegen te werken.

@Aartje1995) Met dank aan Teun: Als God alles kan, kan Hij dan ook een door hem niet te tillen steen scheppen?
 

DeletedUser

Gast
Een andere theorie - welke door mij aangehangen wordt - stelt dat de "Big Bang" feitelijk een Quantumfluctuatie is. Deze gebeurtenissen zijn nog altijd te meten - ze vinden voortdurend plaats en zijn zeer goed op te merken.

De Quantumfluctuaties brengt ons bij het Atoom. Ik vraag mij allereerst af of God deze heeft geschapen en daarnaast waarom - ze leiden de atheïsten immers slechts af van God. Als God de atomen werkelijk geschapen heeft, schept God het bewijs voor het ontbreken van zijn bestaan als zijnde een God die in staat is mensen bij te staan dan wel tegen te werken.

dit vind ik eerlijk gezegd nogal lastig.
alles is geschapen door God, en atheisten proberen overal mee God van zijn 'macht' te gooien/verwerpen, maar ik zal er later nog wel antwoord opgeven.

@Aartje1995) Met dank aan Teun: Als God alles kan, kan Hij dan ook een door hem niet te tillen steen scheppen?

als God alles kan kan hij ook alles tillen!
 

DeletedUser

Gast
bedankt, maar hij doet het nog steeds niet.
want ik krijg dit weer:an error occurred, please try again later!!

kan je mss een korte samenvatting maken van het filmpje.
bijv. hoe ze de hel beschrijven

Probeer het eens met een andere browser zoals firefox. Filmpje werkt namelijk prima dus waarschijnlijk is je browser verouderd.
 

DeletedUser

Gast
[/COLOR]
als God alles kan kan hij ook alles tillen!

Dat vraag ik niet. Ik verzoek God een steen die Hij niet kan tillen te scheppen - da's juist de eigenschap die deze steen maakt tot wat-ie is ;)
Daarnaast) Ik zou inderdaad nog graag meer willen weten van de atomen van enkele posts terug - dit enkel om mijzelf en jou te herinneren :O

Tot slot) Mocht het filmpje nog steeds niet werken, mag je dat mij vertellen en zal ik speciaal voor jou een lange tijd uittrekken, enkel en alleen maar om de hele tekst van het filmpje uit te typen - ik doe het graag :)
 

DeletedUser

Gast
ik denk niet dat God de atomen heeft geschapen, om zich tegen te laten werken, maar om te laten zien welke macht hij heeft!! (ander antwoord weet ik echt niet, want ik heb van zulke dingen niet echt verstand.

een korte samenvatting is genoeg :p
 

DeletedUser

Gast
Makkelijk is dit, gelovigen pesten.
Alsof zij alles weten wat hun godheid met dit en dat wil bereiken. Als dat zo was, zouden ze dan niet zelf hun eigen god zijn? Nee precies. Gelovigen weten ook niet alles, probeer ze dan ook niet alles te vragen.
Dat terzijde, ik vind het ook leuk om christenen uit te lullen maar je bereikt er niks mee.

Zal ik maar een nieuwe stelling neerzetten:

Wat is "bestaan"?
 

DeletedUser

Gast
Makkelijk is dit, gelovigen pesten.
Alsof zij alles weten wat hun godheid met dit en dat wil bereiken. Als dat zo was, zouden ze dan niet zelf hun eigen god zijn? Nee precies. Gelovigen weten ook niet alles, probeer ze dan ook niet alles te vragen.
Dat terzijde, ik vind het ook leuk om christenen uit te lullen maar je bereikt er niks mee.

Zal ik maar een nieuwe stelling neerzetten:

Wat is "bestaan"?

aah ik had een leukere :p

als een boom omvalt in een bos en er is niemand in de buurt die het hoort maakt de boom dan geluid ?
 

DeletedUser

Gast
Jazeker, hij zal nog steeds geluidsgolven produceren en andere levende wezens in de buurt (bomen, planten, schimmels, bosdieren) zullen die toch in zekere mate opvangen.

Dan mijn stelling maar?
 

DeletedUser

Gast
Makkelijk is dit, gelovigen pesten.
Alsof zij alles weten wat hun godheid met dit en dat wil bereiken. Als dat zo was, zouden ze dan niet zelf hun eigen god zijn? Nee precies. Gelovigen weten ook niet alles, probeer ze dan ook niet alles te vragen.
Dat terzijde, ik vind het ook leuk om christenen uit te lullen maar je bereikt er niks mee.

Zal ik maar een nieuwe stelling neerzetten:

Wat is "bestaan"?

Ik zal René Descartes erbij halen: "Cogito, ergo sum." Ik ben het hier echter niet mee eens, en wel om onderstaande reden.

Als men denkt, produceert men per definitie gedachten. De weg naar onwetendheid is vanaf deze gedachten zeer kort: Hoe is men er zeker van dat ook deze gedachten "zijn"?

Ga vanaf hier maar verder - tot mijn vermaak en interesse :)
 

DeletedUser

Gast
Jazeker, hij zal nog steeds geluidsgolven produceren en andere levende wezens in de buurt (bomen, planten, schimmels, bosdieren) zullen die toch in zekere mate opvangen.

Dan mijn stelling maar?

met niemand bedoelde ik dus ook geen bosdieren,

en de trillingen waar jij op doelt worden pas als geluid opgenomen als er iemand is die het waarneemt, (kun jij bewijs aanleveren dat bomen planten en schimmels geluid waarnemen?)

als er geen scherm is die de trillingen kan opvangen om het als geluid waar te nemen is er dan wel geluid ?
 

DeletedUser

Gast
Ik zal René Descartes erbij halen: "Cogito, ergo sum." Ik ben het hier echter niet mee eens, en wel om onderstaande reden.

Als men denkt, produceert men per definitie gedachten. De weg naar onwetendheid is vanaf deze gedachten zeer kort: Hoe is men er zeker van dat ook deze gedachten "zijn"?

Ga vanaf hier maar verder - tot mijn vermaak en interesse :)

Dit is niet helemaal correct de grondslag van Descartes meditaties is niet zo zeer ik denk dus ik ben: Maar ik kan aan alles twijfelen zelfs mijn eigen gedachten maar ik kan niet twijfelen aan het feit dat ik twijfel. Immers als ik twijfel aan het feit dat ik twijfel, dan ben ik nog steeds aan het twijfelen.

Hier ben ik het zelf overigens ook mee eens de enigste zekerheid in het leven is dat ik een denkend iets ben. Wat weet ik niet, waar weet ik niet, wanneer weet ik niet. Maar ik denk (twijfel) dus ik besta.
 
Bovenaan