• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Het Geheime Spel - Het Kasteel

Status
Niet open voor verdere reacties.

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Baron van Roodhart zag vanuit het raam op de eerste verdieping de gasten binnenkomen. Hij glimlachte, hij was oud en nu was het zijn tijd om het kasteel vaarwel te zeggen. Hij had in de krant een advertentie geplaatst dat hij zijn kasteel zou wegschenken aan de persoon die het meest overtuigend kon zijn om aan hem het kasteel te schenken. Goede, maar ook slechte mensen kwamen van heinde en ver. Sommigen met een plan voor het kasteel, anderen met een tegenbod. Hij glimlachte en riep zijn butler. De butler kwam meteen en kreeg de opdracht de gasten te gaan verwelkomen. Hij boog voor zijn meester en maakte zich weg uit de kamer, richting de gasten. Niemand, zelfs de baron niet, wist wat hen te wachten stond. Tot welk vreselijk lot zij gedoemd waren. Het lot dat zich weldra zou laten zien. Het lot dat weldra hun leven zou veranderen, verwoesten.

Het Geheim Spel - Het Kasteel

the_castle_by_bergamind-d5cmat3.jpg

Een Geheim Spel

Dus, wat is het basisidee van een geheim spel? Simpel, een geheim spel is een spel waarvan nergens duidelijk uitleg staat geschreven. Elke persoon krijgt een duidelijk overzicht met wat hij/zij kan/moet doen. Verder zullen er enkele regels staan, maar voor de rest is alles van het spel geheim. De opdracht is nu eigenlijk om uit te vissen hoe het spel in elkaar zit, hoe het werkt en hoe je ervoor kunt zorgen dat jij niet afvalt en overleeft en wint. Enkel op die manier zal je kunnen winnen. Je kan ook gewoon willekeurige dingen gaan doen, maar de kans dat je op die manier wint, is vrij tot zeer onbestaand.

Waar komt dit op neer? Dat jullie moeten vertrouwen in het vermogen van mij om succesvol een spel in elkaar te steken en het ten uitvoer brengen. Ik heb dit spel zo simpel gehouden dat ik heel de uitleg in een vijftal regels kan samenvatten, met alle details er nog bij vermeld ook. Door de eenvoud ben ik er vrij zeker van dat dit spel wel speelbaar moet zijn. En zoniet, wel, weer een faaltje meer. Wat ik kan adviseren om elke post, elke brok informatie die ik hier ergens over het spel post op te slagen. In ieder verhaal, iedere mededeling, iedere regel van deze post kan informatie zitten die het verschil tussen winnen en verliezen kan betekenen.

#1 - Het Kasteel

Het eerste Geheime spel dat ik op het forum gooi zal 'Het Kasteel' zijn. Veel info krijgen jullie niet, zoals ook wel logisch is, aangezien het spel geheim is. Wat ik er wel over kwijtkan is dat er mensen uit het spel zullen gegooid worden en dat er verschillende doelen zijn. Het is dus niet zo dat iedereen hetzelfde doel heeft, ofdat er 1 mol is, verschillende groepen van spelers, verwisselende doelen of nog iets anders is niet vermeld. Het spel zal naar mijn schattingen een week duren, maximaal 2 weken als iedereen het spel meteen doorheeft en gaat spelen om het spel zo lang mogelijk te rekken. Verder zullen we het spel met 10 spelers spelen (of 20, maar ik verwacht niet dat de opkomst zo groot is.) Verder is vervanging altijd mogelijk. En ik denk dat ik nu alles heb vermeld. Vragen mogen altijd gesteld worden, de kans dat er een antwoord op komt is vrij tot zeer klein.

Balancering​

Nuja, wat heb ik gedaan om het spel te balanceren? Niet veel, dat moet ik toegeven. Er zullen mensen zijn die makkelijker zullen winnen als anderen, dat kan ik niet ontkennen. Ook in dit spel is een portie geluk noodzakelijk om te winnen. Ook zullen bepaalde doelen moeilijker te bereiken zijn dan anderen. Maar al bij al is het spel speelbaar en het is niet omdat je een moeilijker doel hebt, dat het spel minder leuk is. Alle doelen zijn anders, vrij gelijkend, dat wel. Maar ik kan garanderen dat je het met eender welk doel even leuk zult hebben. Zoniet, geld terug.
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Dus, ik zal het zo doen. Ik ga voor alle 18 spelers. Iedereen zal kunnen meedoen, echter zal ik vrrij tot zeer streng zijn ten opzichte van de inaactiviteitsregeling. Een dag niet ingestuurd bbetekent doodvallen, het is maar dat iedereen dit ziet en leest en whatever. Mochten er niet een stuk of 5 spelers binnen de 2 dagen doodvallen aan inactiviteit, dan zal het spel gebbalanceerd worden op een geheiime manier ^^.
Verdder zal iiedereen ergenss deze avond eeen pm krijgen. Hou heem nog even voor je en zodra het topic er staat kunnnen jullie posten, gaan netwerken en van die zever. De volgorde dat je jouw pm krijgt bboeit eigenlijk geen zaak, ik werk het gewoon aaf van boven naar onder. Meer info over het spel wordt niet gegeven, kijk zeker eens als het topic er sstaat naar de regels.


2. POTG
4. Alice
9. vinie15
11. mcg00
14. Gekko


1. Initia - Dood dag 5
3. Kyraco - Dood dag 4
5. Sanhal - Dood Dag 2
6. MoonMonkey - Dood dag 8
7. Niels DC - Dood Dag 7
8. Genius - Dood dag 4
10. Genade - Dood Dag 8
12. Relax - Dood Dag 2
13. Donny - Dood Dag 6
15. Scorpione - Dood Dag 1
16. Bezem - Dood Dag 1
17. Maximus - Dood Dag 7
18. Frakke - Dood Dag 2



Dag 1 - Dag 2 - Dag 3 - Dag 4 - Dag 5 - Dag 6 - Dag 7 - Dag 8 - Dag 9
 
Laatst bewerkt:

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
REGELS:
1. Je bent verplicht elke deadline iets in te sturen. Als je liever niets wilt doen, stuur je simpelweg een pm met het feit dat je niets wilt doen, zo simpel is het. Als je echter niet instuurt, val je dood.
2. Je mag geen screentjes, logjes of quotes van een pm van mij doorgeven aan derden. Ook al ben je dood.
3. Als je dood ben, zwijg je, ook tegen andere doden of mensen die niet mee doen. Zo simpel is het.
4. Ik heb altijd gelijk, niet zagen wanneer er iets onverwachts gebeurt, alles is geheim, ook verassingen die in jouw nadeel uitspelen.
5. Als ik vind dat je het spelplezier voor anderen verpest mag ik je laten doodvallen.
6. Netwerken, claimen en al die dingen zijn toegestaan, zolang je niets letterlijk quote/screenshot
7. Regels mogen altijd toegevoegd worden.

Posten is toegestaan. Zoek'ze.
Eerste deadline is morgen 20.00 uur.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser21490

Gast
Veel plezier en succes iedereen! Mijn eerste forumspel ooit dus ik zal er wel niet veel van bakken. :p
 

DeletedUser22163

Gast
maakt nie uit scorpione, voor alles is er een eerste keer :p
en veel succes iedereen
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Veel plezier en succes iedereen! Mijn eerste forumspel ooit dus ik zal er wel niet veel van bakken. :p

Je weet evenveel over het spel als iedere andere speler. Je hebt met andere woorden bijna dezelfde kansen ;)
Gewoon goed actief zijn en veel overleggen via pm en weet ik nog wat, dan komt het wel goed.
 

DeletedUser10470

Gast
Veel plezier allemaal. Ik wil graag netwerken met maximaal 2 spelers die ook echt voor de winst gaan. Degene die willen sturen mij maar een berichtje op Skype.
 

DeletedUser21204

Gast
Oke, ik heb het spel door, nu maar zien wat de gevolgen van mijn actie(s) zijn :p
 

DeletedUser

Gast
Wat een... droge PM :p
En nee, zit ik niet op te puzzelen. Lijkt me vrij random.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan