• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Het geld, wat doe je ermee?

DeletedUser

Gast
Niet alleen Uranium kan gebruikt worden voor kernenergie, ook Thorium dacht ik en dat is veel meer aanwezig dan Uranium. Daarnaast: "De voorraad goedkoop te winnen uranium is voldoende om (met de nieuwste generatie kernreactoren) ongeveer 100 jaar lang elk jaar evenveel elektriciteit te maken, als er nu per jaar wereldwijd wordt opgemaakt.
Als we ook het lastiger bereikbare uranium meewegen en uitgaan van efficiëntere centrales, zou de voorraad uranium volstaan voor 100.000 jaar. Daarnaast kunnen ook andere radioactieve elementen gebruikt worden, zoals Thorium."
Dat neemt niet weg dat kernfusie veiliger en schoner is inderdaad.

Dus als er nu over heel de wereld alleen maar kernenergie wordt opgewekt met uranium en verder geen enkele energievorm (wind, zon, etc.), kunnen we er nog 100 jaar van leven. En dat is alleen al de makkelijk bereikbare uranium. Niet echt bijna op dus.

kernenergie is zeer vervuilend en als de kern centrale's ouderwets zijn wat ga je dan doen, het duurd meer dan een 1.000.000 jaar voor het (uranium helemaal weg is).

p.s. Radia actieve stoffen zijn slecht voor het milieu (schadelijk dus)
 

DeletedUser11295

Gast
Nou dat is niet alleen het probleem, om verrijkt uranium te krijgen dat je nodig hebt voor kernfusiereactoren heb je een fabriek nodig die dat maakt. Helaas is het proces van verrijkt uranium maken nu niet echt heel erg schoon. Er komen stoffen bij vrij die 100 tot 250 keer zo'n erg broeikasgas zijn als CO2
 

DeletedUser

Gast
kernenergie is zeer vervuilend en als de kern centrale's ouderwets zijn wat ga je dan doen, het duurd meer dan een 1.000.000 jaar voor het (uranium helemaal weg is).

p.s. Radia actieve stoffen zijn slecht voor het milieu (schadelijk dus)

Het uranium gaat niet weg.
Het duurt 4,25 milard jaar voordat de radioactiviteit weg is (425.000.000.000 jaar)
Voor polonium is het weer anders, daarbij gaat de radioactivteit binnen enkele minuten weg.

Ik denk dat je nu beter in huizen of dergelijke kan investeren. Over 10 jaar is de markt (denk ik) weer opgetrokken, en zal je de huizen voor een veel hogere prijs kunnen verkopen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser13380

Gast
Het uranium gaat niet weg.
Het duurt 4,25 milard jaar voordat de radioactiviteit weg is (425.000.000.000 jaar)
Voor polonium is het weer anders, daarbij gaat de radioactivteit binnen enkele minuten weg.

Ik denk dat je nu beter in huizen of dergelijke kan investeren. Over 10 jaar is de markt (denk ik) weer opgetrokken, en zal je de huizen voor een veel hogere prijs kunnen verkopen.

In portugal en spanje heb je nu grotere panden voor 150.000 euro. Dan heb ik het wel over panden die in orde zijn en met 9 slaapkamers. Als je ginds een paar mannen inhuurt. (Ook werk voor hen in de zomermaanden) en deze panden verhuurd kan dat een degelijke winst zijn. Dat moet je natuurlijk wel op langere termijn hebben, maar dan nog. Hou het zo den paar jaar vol, verkoop het pand in betere tijden en je hebt een serieus appeltje voor de dorst.

Ook appartementen verhuren zou zeer voordelig zijn. Mits kennis en groot beginkapitaal naast een normale job ..
 

DeletedUser

Gast
kernenergie is zeer vervuilend en als de kern centrale's ouderwets zijn wat ga je dan doen, het duurd meer dan een 1.000.000 jaar voor het (uranium helemaal weg is).

p.s. Radia actieve stoffen zijn slecht voor het milieu (schadelijk dus)

Verkeerde topic, maar een kerncentrale levert minder schadelijke stoffen op dan een kolencentrale (C is ook radioactief).

Tevens is het beleggen in bedrijven helemaal geen verkeerd idee (:
Ikzelf heb wat aandeeltjes bij Agilent (zal wel onbekend zijn voor jullie, maar is het bedrijf waar m'n ouders voor werken), en die gaan ook alleen maar omhoog (:
 

DeletedUser11295

Gast
De kerncentrale zelf niet nee maar het proces om verrijkt uranium te krijgen levert enorm veel op ;)
 

DeletedUser

Gast
Verkeerde topic, maar een kerncentrale levert minder schadelijke stoffen op dan een kolencentrale (C is ook radioactief).

Tevens is het beleggen in bedrijven helemaal geen verkeerd idee (:
Ikzelf heb wat aandeeltjes bij Agilent (zal wel onbekend zijn voor jullie, maar is het bedrijf waar m'n ouders voor werken), en die gaan ook alleen maar omhoog (:
Kolen centrale zijn er amper nog dus dat heeft er niks mee te maken.
 

DeletedUser11295

Gast
Kolencentrales zijn meer dan 75% van de energievoorziening voor derde wereld landen, China, India, Amerika en nog veel meer. De europese landen zijn een van de weinige die minder (nog steeds veel) kolencentrales gebruiken.
 

DeletedUser

Gast
Kolen centrale zijn er amper nog dus dat heeft er niks mee te maken.

Lol, grappenmaker, misschien moet je gewoon niks zeggen als je niet weet waar je het over hebt, alleen in Nederland staan er al 5.
En zoals Sem zegt, wereldwijd zijn er nog net een tikkeltje meer, of speciaal voor jou, net wat meer dan dat je op 2 handen kan tellen.
 

DeletedUser

Gast
Lol, grappenmaker, misschien moet je gewoon niks zeggen als je niet weet waar je het over hebt, alleen in Nederland staan er al 5.
En zoals Sem zegt, wereldwijd zijn er nog net een tikkeltje meer, of speciaal voor jou, net wat meer dan dat je op 2 handen kan tellen.

Hier in België geen dus en heb het niet over Nederland.
 

DeletedUser13380

Gast
Typ in google eens in 'België kolencentrales'

That's enough.

En nu weer on topic aub!
 

DeletedUser

Gast
Verbranden en deflatie veroorzaken. Muhahaha!

held :p

Als je echt veel geld hebt, zou ik t eerder in kleine beginnende ondernemingen/bedrijfjes stoppen die goed potentieel hebben, die zijn er genoeg. Vaak help je zo mensen(best wel vaak studenten :p) om een goed begin aan een succesvol bedrijf te hebben en jij hebt er ook zo je voordelen van.
 

DeletedUser20586

Gast
Ik heb niet zoveel verstand van geld, ik zet het meestal op een spaarrekening.
 
Bovenaan