• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Het groot politiek topic

DeletedUser

Gast
AW: Het groot politiek topic

Trouwens iemand gisteren de reportage over minister donner gezien, waarin hij geheel flipte toen hem steeds vragen werden gesteld & gewoon de microfoon afpakte.

Daarnaast dat ij ook vrij dingen raar doet, hij wordt binnenkort iets van onderkoning, ben de naam van hoe dat bedrijf heet kwijt. Nu zorgt hij ervoor dat bepaalde dingen naar die raad moeten zodat hij ze straks daar als baas kan gaan goedkeuren.

Mijn vraag nu is : is minister donner corrupt en zou hij dan moeten opstappen?
 

DeletedUser

Gast
Re: AW: Het groot politiek topic

Trouwens iemand gisteren de reportage over minister donner gezien, waarin hij geheel flipte toen hem steeds vragen werden gesteld & gewoon de microfoon afpakte.

Daarnaast dat ij ook vrij dingen raar doet, hij wordt binnenkort iets van onderkoning, ben de naam van hoe dat bedrijf heet kwijt. Nu zorgt hij ervoor dat bepaalde dingen naar die raad moeten zodat hij ze straks daar als baas kan gaan goedkeuren.

Mijn vraag nu is : is minister donner corrupt en zou hij dan moeten opstappen?

Als iemand corrupt is moet ie opstappen. Kan niet corruptie. Jammer genoeg zou dan de Belgische regering zo inkrimpen dat we nog geen 1 partij kunnen vormen.
Ik ken hem niet dus ga er ook niet persoonlijks op zeggen.

Wat vinden jullie trouwens van Elio Di Rupo, onze belgische premier.
 

DeletedUser

Gast
AW: Re: AW: Het groot politiek topic

Als iemand corrupt is moet ie opstappen. Kan niet corruptie. Jammer genoeg zou dan de Belgische regering zo inkrimpen dat we nog geen 1 partij kunnen vormen.
Ik ken hem niet dus ga er ook niet persoonlijks op zeggen.

Wat vinden jullie trouwens van Elio Di Rupo, onze belgische premier.

Lachwekkend kereltje, Bart zou het veel beter doen. Zoals hij het mooi verwoordde zitten we wel met een obesitas-regering, schrappen in ministersposten is dus toch zo'n probleem niet?
 

DeletedUser

Gast
AW: Re: AW: Het groot politiek topic

Lachwekkend kereltje, Bart zou het veel beter doen. Zoals hij het mooi verwoordde zitten we wel met een obesitas-regering, schrappen in ministersposten is dus toch zo'n probleem niet?

Bart zou het niet beter doen want hij zou nooit tot een regeerakkoord geraakt zijn.
 

DeletedUser

Gast
AW: Re: AW: Het groot politiek topic

Als iemand corrupt is moet ie opstappen. Kan niet corruptie. Jammer genoeg zou dan de Belgische regering zo inkrimpen dat we nog geen 1 partij kunnen vormen.
Ik ken hem niet dus ga er ook niet persoonlijks op zeggen.

Wat vinden jullie trouwens van Elio Di Rupo, onze belgische premier.

Meh, enige wat ik weet is dat die slecht vlaams kan terwijl een land twee talig is. Maar dan vind ik sowieso de vlaamse politiek extreem verpest & raar.
 

DeletedUser

Gast
AW: Re: AW: Het groot politiek topic

Meh, enige wat ik weet is dat die slecht vlaams kan terwijl een land twee talig is.
Slecht kunnen is ook kunnen. Vroeger kon hij het beter, nu hij het weer regelmatig gaat spreken zal dat ook wel beteren hoop ik.
Maar dan vind ik sowieso de vlaamse politiek extreem verpest & raar.
Hoe bedoel je dit? Want de Vlaamse politiek is in principe het beleid van het Vlaams Parlement (Gewesten of Gemeenschappen) en de Vlaamse regering. Maar ik kan me niet indenken dat een gemiddelde Nederlander daar iets van af weet :p
 

DeletedUser

Gast
AW: Re: AW: Het groot politiek topic

Slecht kunnen is ook kunnen. Vroeger kon hij het beter, nu hij het weer regelmatig gaat spreken zal dat ook wel beteren hoop ik.

Hoe bedoel je dit? Want de Vlaamse politiek is in principe het beleid van het Vlaams Parlement (Gewesten of Gemeenschappen) en de Vlaamse regering. Maar ik kan me niet indenken dat een gemiddelde Nederlander daar iets van af weet :p

Omdat wij nederlanders een redelijk duidelijk systeem hebben en belgen meer ja een aankloot systeem hebben. België komt niet als 1 over en daarom dat ook het parlement niet als 1 overkomt & daarom vind ik het parlement van jullie ook zo raar.
 

DeletedUser

Gast
AW: Re: AW: Het groot politiek topic

Omdat wij nederlanders een redelijk duidelijk systeem hebben en belgen meer ja een aankloot systeem hebben. België komt niet als 1 over en daarom dat ook het parlement niet als 1 overkomt & daarom vind ik het parlement van jullie ook zo raar.

Belgen hebben ook een duidelijk systeem hoor, alleen is het misschien net iets ingewikkelder. Het feit dat het op jou niet als 1 overkomt is omdat jij (en dat is een fout die vele mensen maken) je teveel vastpint op het onderscheid Vlamingen en Walen. Dat onderscheid is er alleen in de "lagere" parlementen waar jij allicht nog geen weet van had vooraleer ik ze hier aanhaalde. In het federaal parlement gaat het om (zoals de naam al zegt) de federale staat. De tegenstelling Vlaanderen-Wallonië bestaat daar zeker ook, alleen zou die daar eigenlijk minder uitgesproken mogen zijn gezien het het federaal beleid betreft.

Los daarvan is het een feit dat het Belgisch systeem ingewikkeld is. Wij hebben veel regeringen en parlementen, maar die staan elkaar normaal niet elke keer in de weg aangezien ze allemaal hun eigen bevoegdheden hebben.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het groot politiek topic

wat ik wel raar vind, is dat we 6 regeringen nodig hebben voor zo'n klein landje...
 

DeletedUser

Gast
AW: Re: AW: Het groot politiek topic

Los daarvan is het een feit dat het Belgisch systeem ingewikkeld is. Wij hebben veel regeringen en parlementen, maar die staan elkaar normaal niet elke keer in de weg aangezien ze allemaal hun eigen bevoegdheden hebben.

Hier wil ik wel iets op zeggen. Normaal gezien staan ze elkaar niet in de weg maar zoals de situatie in België meestal is is het hier niet normaal.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het groot politiek topic

wat ik wel raar vind, is dat we 6 regeringen nodig hebben voor zo'n klein landje...

Lijkt me beter dan een grote gecentraliseerde staat. Dat bevordert enkel corruptie en stroeve bureaucratie. En dat kan niet de bedoeling zijn lijkt me.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het groot politiek topic

Lijkt me beter dan een grote gecentraliseerde staat. Dat bevordert enkel corruptie en stroeve bureaucratie. En dat kan niet de bedoeling zijn lijkt me.

Hier heb je gelijk in maar denk je niet dat men het in België een beetje moet inkrimpen? Ik zeg niet dat er teveel regeringen zijn maar wel dat ze op vlak van communicatie er niets van bakken. Op het vlak van info moet alles veel compacter.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het groot politiek topic

Hier heb je gelijk in maar denk je niet dat men het in België een beetje moet inkrimpen? Ik zeg niet dat er teveel regeringen zijn maar wel dat ze op vlak van communicatie er niets van bakken. Op het vlak van info moet alles veel compacter.

Ja, het aantal ambtenaren en politici moet wat mij betreft zeker worden imgekrimpt. Het probleem is alleen dat dat een beetje dubbel is. Langs de ene kant betekent minder ambtenaren minder uitgaven voor de staat. Langs de andere kant betekent het dan wel weer een aantal jobs die verloren gaan. In tijde van crisis is dat laatste zeker niet aangenaam, en dat eerste des te meer. Overigens ben ik ook van mening dat er iets moet veranderen aan de ambtenarenpensioenen, maar dat is dan weer iets heel anders... :p
 

DeletedUser

Gast
AW: Het groot politiek topic

Lijkt me beter dan een grote gecentraliseerde staat. Dat bevordert enkel corruptie en stroeve bureaucratie. En dat kan niet de bedoeling zijn lijkt me.

Dat is wel zo, maar ik vind het nogal raar als zelfs de duitstaligen een eigen regering moeten hebben, kunnen ze dan de waalse regering niet iets groter maken?
 

DeletedUser

Gast
AW: Het groot politiek topic

Dat is wel zo, maar ik vind het nogal raar als zelfs de duitstaligen een eigen regering moeten hebben, kunnen ze dan de waalse regering niet iets groter maken?

Nou het zit wat dieper in elkaar.
Alle gemeenschappen EN gewesten hebben hun eigen regering.
Dus het Waals, Vlaams en Brussels-Hoofdstekelijk gewest hebben elk een regering (gewestregering), maar ook de Nederlandstalige, Franstalige en Duitstalige gemeenschap hebben dat. Het zou dan oneerlijk en ondemocratisch zijn dat van de Duitstalige Gemeenschap te schrappen :)
 

DeletedUser

Gast
AW: Het groot politiek topic

Ik stem SP want ik ben armoedzaaier en bijstandstrekker.
 

DeletedUser

Gast
Even een bump over de Nederlandse politiek.

Het blijkt dat het kabinet Balkenende IV een akkoord met de VS heeft getekend om meer kernwapens op vliegbasis Volkel te dumpen. Nu was al vrijwel iedereen tegen (hoewel ze dat eigenlijk niet mogen zeggen) en dan flikken ze het om, terwijl ze tegen zijn, meer kernwapens in ons land te parkeren. :confused: Dat lijkt mij toch wel het keihard staaltje kontendraaien.
 

DeletedUser

Gast
Even een bump over de Nederlandse politiek.
Dat lijkt mij toch wel het keihard staaltje kontendraaien.

Dat noemen we ook wel de moderne democratie. Het volk mag stembiljetten invullen. We mogen uit verschillende poppetjes kiezen die allemaal hetzelfde doen, niet luisteren naar het volk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Even een bump over de Nederlandse politiek.

Het blijkt dat het kabinet Balkenende IV een akkoord met de VS heeft getekend om meer kernwapens op vliegbasis Volkel te dumpen. Nu was al vrijwel iedereen tegen (hoewel ze dat eigenlijk niet mogen zeggen) en dan flikken ze het om, terwijl ze tegen zijn, meer kernwapens in ons land te parkeren. :confused: Dat lijkt mij toch wel het keihard staaltje kontendraaien.

waren zijn er berichten in BE kranten dat de regering leterme hetzelfde wou doen met kleine brogel LOL http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20130913_00739697
 
Bovenaan