• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Het grote geloofsdiscussietopic

DeletedUser5621

Gast
Het is mogelijk te bewijzen dat god niet almachtig is.



Kan god een steen maken die zo zwaar is dat hij hem zelf niet kan tillen?

Als hij die steen niet kan maken, is hij dus niet almachtig.
En als hij hem wel kan maken, kan hij hem niet tillen, en is hij dus niet almachtig.
 

DeletedUser

Gast
AW: God is niet almachtig- Het bewijs.

-Ja, God kan zo'n steen maken.
-Hoe weet jij dat hij dat niet kan maken.
-Wie zegt dat hij die steen niet kan optillen.

Voor zulke gedachten zul je boeten en gewens hebben dat je stof bent op de Dag van Beoordeling.
Dit stukje tekst is ook vermeld in de Koran, maar ik denk ook dat het zo is vermeld in andere geloofsboeken, die ervoor kwamen.
 

DeletedUser5621

Gast
AW: God is niet almachtig- Het bewijs.

Op de dag van beoordeling pak ik m'n MP3, en wacht ik wel wat er gaat komen;)

Punt is, jij zegt dat god hem kan maken, maar hem ook kan optillen, dat spreekt elkaar tegen, want het gaat om een steen die zo zwaar is dat god hem niet zou kunnen optillen.
 

DeletedUser

Gast
AW: God is niet almachtig- Het bewijs.

-Ja, God kan zo'n steen maken.
-Hoe weet jij dat hij dat niet kan maken.
-Wie zegt dat hij die steen niet kan optillen.
Voor zulke gedachten zul je boeten en gewens hebben dat je stof bent op de Dag van Beoordeling.
Dit stukje tekst is ook vermeld in de Koran, maar ik denk ook dat het zo is vermeld in andere geloofsboeken, die ervoor kwamen.

Het stuk waarin staat dat god een steen kan maken, die ZO zwaar is dat hem niet kan tillen (:
 

DeletedUser

Gast
AW: God is niet almachtig- Het bewijs.

Oke hij heeft de steen gemaakt, zo zwaar zoals jij wenst.

Daarna kan God zijn Wil doen en deze steen weer optillen.
 

DeletedUser

Gast
AW: God is niet almachtig- Het bewijs.

Hehe, actie heeft duidelijk het idee van paradoxen nog niet begrepen :)
 

DeletedUser

Gast
AW: God is niet almachtig- Het bewijs.

Oke hij heeft de steen gemaakt, zo zwaar zoals jij wenst.

Daarna kan God zijn Wil doen en deze steen weer optillen.

Nee, want hijs is zo zwaar dat hij hem niet kan tillen :)
 

DeletedUser

Gast
AW: God is niet almachtig- Het bewijs.

Oke hij heeft de steen gemaakt, zo zwaar zoals jij wenst.

Daarna kan God zijn Wil doen en deze steen weer optillen.

er is een gaatje in je redenering:
god maakt een steen die hij niet kan tillen --> hij is dus niet almachtig, want hij kan hem net tillen
jij zegt dat hij dan zijn Wil of zoiets kan gebruiken om hem dan te tillen
--> mijn redenering op jouw redenering: als hij hem uiteindelijk toch kan tillen, dan heeft hij toch geen steen gemaakt die hij niet kan tillen?

ik ben het met lodefabregas eens: god is niet almactig en hij heeft dit goed aangetoont met dit voorbeeld.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: God is niet almachtig- Het bewijs.

Dus jij zegt dat er geen God is, maar er zijn genoeg bewijzen.

Schrijf maar op google: The miracles of Allah.
 

DeletedUser5621

Gast
Dus jij zegt dat er geen God is, maar er zijn genoeg bewijzen.

Schrijf maar op google: The miracles of Allah.

Probeer tegen de theorie in te gaan, ipv je koran, of filmpjes op youtube erbij te halen>
Hoewel ik je sig wel heel cool vindt ^^
palestina for life
Weg met de bezetter

En dat houd in?

Een paradox is een zichzelf ontkennende hypothese.:)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: God is niet almachtig- Het bewijs.

1) Bedankt over de sig, maar nu over naar de topiconderwerp
2) Ik heb een site gevonden en het is zeer duidelijk, ik heb het zelf doorgelezen en ik weet dat jij zegt, dat ik moet ingaan op je redenering, maar de antwoord die ik aan je kan geven staat ook op deze site, maar ik zal het effe zeggen.

Als een ongelovige een vraag stelt over God, moet je niet zeggen dat er geen bewijs is over het bestaan van God, maar juist zeggen dat deze bepaalde moslim niet direct kan antwoorden, omdat hij slechts een mens is.

Dus wat ik zei in het begin is een beetje vergezocht, maar de vraag stellen aan de juiste persoon is het juiste, want die kan ineens een hele theorie beginnen, wat uiteindelijk op jouw redenering ingaat en het overslaat, door middel van de bewijzen die hij legt.

Jij zegt dat ik die links enzo moet weglaten, maar dan ren jij weg van de bewijzen en dat is de reden dat een atheist ontstaat, want zonder onderzoek te doen zegt die dat hij een ongelovige is.
 

DeletedUser

Gast
AW: God is niet almachtig- Het bewijs.

Dit is een geloofskwestie, er wodt trouwens bijna nooit verteld dat God almachtig zou zijn,(voor zover ik ben met levensbeschouwing en bijbelkunde)
 

DeletedUser

Gast
AW: God is niet almachtig- Het bewijs.

Ah, maar zie je het, de Koranleer, moet je ook erbij nemen, want dit omvat ook de bijbel met extra leer zelfs.
 

DeletedUser

Gast
AW: God is niet almachtig- Het bewijs.

Zucht....

waarom/waardoor moeten mensen die wel of niet geloven altijd de bevestiging dat het gene wat ze denken echt zo is.
Laat elkaar lekker dromen :D

Wat betreft de Dag des Oordeels..... puh
ik heb zoveel Dagen des Oordelen. Bijvoorbeeld volgende week maandag namelijk: een presentatie. Mocht ik deze verprutsen, dan heb ik een half jaar studievertraging.
 

DeletedUser

Gast
AW: God is niet almachtig- Het bewijs.

Overigens is het bewijs niet zo zeer "god is niet almachtig" alswel "er is niet zoiets als almachtig"

Geen enkel wezen kan almachtig zijn, zoals de hypothese heel mooi aantoont, omdat onderdeel van almachtig is dat je onmogelijke uitdagingen kan maken, en onmogelijke uitdagingen kan volbrengen.. en je kunt niet beide tegelijk doen :)

Je kunt overigens ook aantonen dat er niet zoiets is als alwetend als er vrije wil is, want als je weet wat er gaat gebeuren dan kun je je vrije wil niet toepassen en als je je vrije wil toe kunt passen kan een ander niet weten wat er gaat gebeuren.

En zo zijn er nog wel een aantal.
 

DeletedUser

Gast
AW: God is niet almachtig- Het bewijs.

Elk geloof en de erbijhoorende regels zijn door een mens bedacht. Tora,Bijbel & Koran zijn door mensen geschreven. Men heeft bij het schrijven van deze "heilige boeken" flink plagiaat gepleegd bij mensen die ook op het idee van een geloof kwamen.

Elk geloof is ervoor om mensen te controleren en te beheersen.

Mocht dit niet waar zijn dan mag God, Allah of Jahwe (desnoods allen samen) mij ter plekke neerslaan.

PS alles ok met mij geen goddelijke reactie.
 

DeletedUser

Gast
AW: God is niet almachtig- Het bewijs.

Dus jij zegt dat er geen God is, maar er zijn genoeg bewijzen.

Schrijf maar op google: The miracles of Allah.

Hehe, de site die ik krijg toont vooral heel veel onzinnige en toevallige "wonderen". Ik bedoel "de naam van Allah" die overal geschreven staat is zo'n klein kriebeltje dat ie ongetwijfeld overal in te zien is, zeker als je het niet zo nauw neemt met hoe de kriebeltjes precies lopen.

De enige die nog enigsinds geloofwaardig is en niet een kwestie van net zolang scheel kijken tot het ergens op lijkt zijn die Moskeën die blijven staan na een Tsunami, behalve dat er geen foto's bij staan van voor die tsunami (zowel van die dingen zijn er namelijk niet per jaar) en dat het me niks zou verbazen als die moskeeën midden in een krottenwijk stonden, als enige stenen gebouw.
 

DeletedUser

Gast
AW: God is niet almachtig- Het bewijs.

Dat kriebeltje die jij noemt is een naam, in het arabisch geschreven, dus het is geen kriebeltje van een kleuter, maar een naam in het rijke arabisch.

Jij zegt ook dat die moskee van steen is en dat is waar, maar wie zegt dat het een krottenwijk is, want het is tenslotte Thailand en die land is niet zo arm als je denkt, ze zijn gewoon op het normale niveau omdat ze een groot toerismeaantal hebben.
 

DeletedUser

Gast
AW: God is niet almachtig- Het bewijs.

Dat kriebeltje die jij noemt is een naam, in het arabisch geschreven, dus het is geen kriebeltje van een kleuter, maar een naam in het rijke arabisch.

Jij zegt ook dat die moskee van steen is en dat is waar, maar wie zegt dat het een krottenwijk is, want het is tenslotte Thailand en die land is niet zo arm als je denkt, ze zijn gewoon op het normale niveau omdat ze een groot toerismeaantal hebben.

Leer eerst ABN voordat je hier een discussie aangaat
 
Bovenaan