• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Het leven om Geld

DeletedUser23583

Gast
wat is het Punt van geld we willen het allemaal geld houd ons bezig we kunnen er gelukkig van worden maar ook ongelukkig

maar naar mijn mening vind ik dat als ik zo om me heen kijk we ons zelf op sluiten door het geld we kunnen er niet buiten doen

Bijvoorbeeld

wij als Nederland zijn erg rijk maar in deze tijd zie ik gewoon dat geld meer kapot maakt dan je denkt

voor 90% van alles wat er gebeurt gebeurt om een reden met Geld we zijn er afhankelijk van

we belazeren onze dierbaren voor geld onze eigen land genoten enz ga maar door in mijn ogen vind ik geld niets waard

ben benieuwd hoe jullie er tegen kijken
 

DeletedUser14238

Gast
Jij zegt dat we onze dierbaren belazeren voor geld? Wel het belazeren zal er altijd zijn, zelf al zou je bij wijze van spreken geld afschaffen, dan vinden ze wel een nieuwe reden.

Daarbij, geld niets waard? Alles draait om geld, je kan er eenmaal niet om rond, en je mag het dan wel niets waard vinden, maar zonder de leuke briefjes zat jij hier niet achter je pc ;).
 

DeletedUser23583

Gast
Jij zegt dat we onze dierbaren belazeren voor geld? Wel het belazeren zal er altijd zijn, zelf al zou je bij wijze van spreken geld afschaffen, dan vinden ze wel een nieuwe reden.

Daarbij, geld niets waard? Alles draait om geld, je kan er eenmaal niet om rond, en je mag het dan wel niets waard vinden, maar zonder de leuke briefjes zat jij hier niet achter je pc ;).


jha dat weet ik maar ik vind het altijd jammer dat wij als mens zo veel geven om geld meer dan we denken
 

DeletedUser

Gast
Ik zeg altijd maar, geld is niet het belangrijkste, maar het is verrekte handig om er wat van te hebben.
 

DeletedUser1528

Gast
Geld is een speeltje van de rijken waar de middenstand wat van krijgt , waar de armen de kruimels van krijgen en waar de allerarmsten enkel maar kunnen van dromen.
De rijken hebben veel en willen meer.
De middenstand hebben wat en willen evenveel als de rijken
De armen willen evenveel als de middenstand
En de allerarmsten willen gewoon arm zijn

Hoe minder je hebt , hoe minder je in verhouding ook wil om een beter leven te hebben.
Want weinig hebben maakt je nederig.
Hoe meer je hebt , hoe meer je nog wil hebben.
Hoe meer je hebt , hoe gulziger het je maakt om nog meer te hebben.

Geld maakt niet gelukkig , het maakt enkel veel dingen gemakkelijk.
Geld is de enige manier om mensen onder controle te houden (belastingen , boetes , ...) , hoe minder rijken er zijn , hoe minder fraude en omkopingen dus hoe meer alles onder controle blijft. Geld is een speeltje van de rijken en van alle landen.
Geld is een nutteloze uitvinding geweest , daar ben ik 100% van overtuigd , maar zolang er machtsbeluste mensen rondlopen zal het blijven bestaan (voor altijd want machtsbeluste mensen zullen altijd bestaan) !!!
 

DeletedUser

Gast
Geld is gewoon een ruilmiddel zoals ze bv. vroeger een koe tegen een schaap ruilden (om maar wat te zeggen) .
Tegenwoordig verkoop je je koe en kan je dan met het geld dat je van je koe hebt gekregen een schaap kopen .
 

DeletedUser

Gast
Ik werk in een bar, verdien alleen al goed geld aan fooi en 3 procent van wat ik verkoop. En wat ben ik tog gellukg met al dat schoonheid continu om mij heen en aftepartys waar ik gewoon met werk kleding binnen kom omdat ik net vrij ben.
Anders dan nederland waar je geweigerd wordt omdat de portier je niet bevald.

Ik rock en rol gewoon op het systeem. Dat inderdaad gewoon oneerlijk is maarja misbruik hem gewoon om hoger op te komen... illegaal legaal maak niet uit.
 

DeletedUser11507

Gast
wat is het Punt van geld we willen het allemaal geld houd ons bezig we kunnen er gelukkig van worden maar ook ongelukkig

maar naar mijn mening vind ik dat als ik zo om me heen kijk we ons zelf op sluiten door het geld we kunnen er niet buiten doen

Bijvoorbeeld

wij als Nederland zijn erg rijk maar in deze tijd zie ik gewoon dat geld meer kapot maakt dan je denkt

voor 90% van alles wat er gebeurt gebeurt om een reden met Geld we zijn er afhankelijk van

we belazeren onze dierbaren voor geld onze eigen land genoten enz ga maar door in mijn ogen vind ik geld niets waard

ben benieuwd hoe jullie er tegen kijken

Gelukkig dacht dat ik de enigste Nederlander was, die er zo over dacht en niet zo egocentrisch beeld had.
Ben blij om te horen, dat er nog meerdere mensen zijn die er zo over denken. Mensen gaan nog wel verder voor geld, elkaar ruineren, invalide schoppen, bedreigen ect voor geld. Het is gewoon misselijk makend. Er moet toch een manier zijn om iedereen even tevreden te houden en te zorgen dat iedereen het goed heeft. (Dat je jezelf niet in bochten hoeft te wringen) in dat opzicht vind ik Europa weer een goed iniatief die hier wel voor staat???, waar ik overigens mijn vraagtekens bij hebt. Het draaid nu weer om een westerlijk macht en een Buffer te vormen tegen Rusland voor de USA.

Zal wel in de mens zelf zitten, die stik jaloers is en zich zelf altijd boven andere wilt zetten. Eigelijk een machtstrijd. Maar is niet de gezegde geld maakt macht? Het is relatief om hier geld van de schuld te geven, uiteindelijk draaid alles om macht, hier moet een balans in worden gevonden en zijn er al veel oorlogen ook de wereld uit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Het lijkt wel alsof alle mensen die niet logisch kunnen redeneren, ook niet kunnen spellen.
 

DeletedUser27762

Gast
Geld boehoehoe.
Geld boehoehoe.
Ik zal jou eens een week niet te vreten geven, kijken hoe snel je daarna een broodje koopt met GELD.
Weer zo'n gevalletje westerse problematiek..
 

DeletedUser29310

Gast
Ooit al deze 2 docu's gezien over Zeitgeist? Het geeft je een goed beeld van hoe de huidige maatschappij te werk gaat!
Ik raad iedereen echt aan die dit nog nooit heeft gezien naar te kijken!!
 
Bovenaan