• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Vraag Het Snelste kolo ?

DeletedUser

Gast
Gegroet ,

Ik heb een vraag iedereen begint wel is in een nieuwe wereld en volgt gewoon de opdrachten die je krijgt. Nu bestaat er goud in dit spel dus mensen die geld gebruiken hebben een voordeel.

Ik heb zelf op ongeveer 5 a 6 werelden gespeeld en ik ben aan het zoeken wat de handigste manier is om je stad snel en goed uit te breiden zonder goud.

Er zijn verschillende manieren zoals :

1, je senaat rushen en dan als die 20 is de rest gaan upgraden voor goedkopere gebouwen.
2, je GS Maxen
3, Rushen voor kolonatieschip ( kolo )
4, Eerst toren bouwen en dan richting kolo

Hierbij mijn vraag aan jullie hoe breiden jullie je eerste stad uit ?
en wat denken jullie dat de snelste weg is kwa gebouwen upgraden om een kolo te bereiken ?

hierbij gaat het alleen om welke gebouwen en welke volgorde niet de snelheid van de wereld en de hoeveelheid goud gebruiken !

Ik hoop dat iemand de moeite neemt om een goede manier van groeien uit te leggen en dan ga ik die misschien wel is gebruiken voor een stad / nieuwe wereld.

ik wacht jullie antwoorden af Gegroet ,

-Commando-
 

DeletedUser22400

Gast
Nou met nieuw systeem is de muur wel belangrijk, dus ik weet niet precies hoe je het dan doet daarmee
 

DeletedUser22651

Gast
Vaak is het doorslaggevend qua groei hoeveel gs je kunt plunderen van je boerendorpen en hoeveel je kunt farmen om je heen.
Zelf rush ik de senaat niet. Tot 14 in het begin voor de haven. De senaat duurt namelijk lang. Die zet ik alleen aan 's nachts voor het slapen gaan. Gewoon korte gebouwen overdag, lange 's nachts. Ik denk dat je daarmee het snelst groeit. Ikzelf geef mijn academie prioriteit. Merk ik dat die vertraagt door gs te kort: 's nachts die ellelange mijnen omhoog.
 

DeletedUser

Gast
Vaak is het doorslaggevend qua groei hoeveel gs je kunt plunderen van je boerendorpen en hoeveel je kunt farmen om je heen.
Zelf rush ik de senaat niet. Tot 14 in het begin voor de haven. De senaat duurt namelijk lang. Die zet ik alleen aan 's nachts voor het slapen gaan. Gewoon korte gebouwen overdag, lange 's nachts. Ik denk dat je daarmee het snelst groeit. Ikzelf geef mijn academie prioriteit. Merk ik dat die vertraagt door gs te kort: 's nachts die ellelange mijnen omhoog.

klopt zo doen veel mensen het ik denk dat ik een keer rush voor kolo en me senaat ook op 14 even laat stoppen thanks voor de tips !
 

DeletedUser13510

Gast
Ik wil z.s.m. kraan en architectuur onderzocht hebben.

Eerst de eerste stel opdrachten waar je GS mee verdiend doen en dan academie naar 13 om kraan en architectuur te onderzoeken. Dan gooi ik senaat naar level 24 en ondertussen zorg ik ervoor dat ik genoeg inwoners vrij houd om ten tijden van het upgraden van de senaat veel troepen kan bouwen om direct na BB te gaan farmen.

Zodra level 24 is bereikt ga ik de gebouwen upgraden om kolo te kunnen bouwen (pakhuis, academie en haven).

Om genoeg GS binnen te krijgen tijdens BB zorg ik dat ik iedere 5 minuten plunder :)
 

DeletedUser

Gast
Ik wil z.s.m. kraan en architectuur onderzocht hebben.

Eerst de eerste stel opdrachten waar je GS mee verdiend doen en dan academie naar 13 om kraan en architectuur te onderzoeken. Dan gooi ik senaat naar level 24 en ondertussen zorg ik ervoor dat ik genoeg inwoners vrij houd om ten tijden van het upgraden van de senaat veel troepen kan bouwen om direct na BB te gaan farmen.

Zodra level 24 is bereikt ga ik de gebouwen upgraden om kolo te kunnen bouwen (pakhuis, academie en haven).

Om genoeg GS binnen te krijgen tijdens BB zorg ik dat ik iedere 5 minuten plunder :)

klinkt goed ik ga het zelfde als jou doen maar dan alleen klein beetje goud gebruiken en me senaat upgrade ik alleen savonds !
 
Bovenaan