• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Gameplay Het toegankelijker maken van Grepolis dankzij stedenhandel

Lauwe Pudding

Slingeraar
Hallo allemaal,

Na het lezen van het topic over een nieuwe casual wereld, ben ik eens gaan nadenken over mogelijke manieren om meer nieuwe spelers aan te trekken en de huidige groep te behouden. Voor spelers met een druk leven is het starten van een nieuwe wereld op Grepolis een vrij grote commitment. Als je fatsoenlijk mee wilt doen met het spel dan moet je over een periode van enkele maanden tot soms een jaar je leven erop inrichten. Echter is het soms lastig in te schatten hoeveel tijd je over een aantal maanden in het spel kan steken, met als gevolg dat je het risico loopt om vroegtijdig te moeten stoppen. Op dat moment gaan je geïnvesteerde uren en gekochte goud verloren aan je alliantie (zolang je je steden netjes afgeeft en niet op de resetknop ramt), waardoor je toch niet echt het gevoel krijgt dat je daadwerkelijk iets hebt bereikt op die wereld. Artefacten worden immers pas verdeeld zodra de wereld gespeeld is. Deze barrière is voor mij in elk geval de voornaamste reden om niet te starten op nieuwe werelden.

Dan nu mijn oplossing: microtransacties! Door het mogelijk te maken om steden van andere spelers te kopen of je eigen steden te verkopen, zal het ineens heel eenvoudig zijn om halverwege de wereld te stoppen en er toch iets voor terug te krijgen. Ook het starten op een wereld die al een paar maand bezig is zal hierdoor beter verlopen. De stadseigenaar stelt een prijs in die hij/zij voor de stad wil hebben, waarna de koper met een druk op de knop wordt doorgestuurd naar een vertrouwde iDeal/ Bancontact omgeving om het bedrag gelijk over te maken in ruil voor de stad. Uiteraard zal 10% van het bedrag voor Innogames zijn. Op deze manier houden we het spel toegankelijk voor iedereen en creëren we gelijk een nieuwe speelstijl. Door te kiezen voor een bijbaan en het salaris te investeren in extra steden kan je groeien in Grepolis door arbeid te verrichten!

Ik ben benieuwd naar jullie feedback.

Namens de leiding,
Evert
 

Bijlagen

  • Grepolis.png
    Grepolis.png
    255,3 KB · Weergaven: 52

maior

Boogschutter
Goed idee!

Mag je kiezen hoeveel je vraagt per stad of is het een vast bedrag afhankelijk van het aantal punten ofzo?

Dit gaat Grepolis en de playerbase sowieso ten goede komen :smile:
 

Lauwe Pudding

Slingeraar
Dankjewel! Je mag zelf kiezen, maar wel binnen een limiet. Zou zeggen maximaal €99,99 per stad, vijandige clustersteden zijn dat wel waard.
Vanuit een QOL perspectief kan er wellicht ook gelijk een manier toegevoegd worden om een heel account over te kopen.
 

zelway

Hopliet
ooit als ik de loterij win zal ik er aan denken maar tot dan is dit alleen voor de hele rijke mensen
want welke idioot gaat er zoveel betalen voor iets in een spel
 

zelway

Hopliet
speel al vanaf alpha en ga dus al ff mee op grepolis maar de laatste jaren loopt het de spuigaten uit wat goud betreft
een oude wereld zonder goud en dan puur op kennis en vennuft winnaar worden zou wel weer eens mooi zijn maar dat gaat nooit meer gebeuren
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan