• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Hitler heeft de tweede wereldoorlog overleefd?

DeletedUser

Gast
Adolf Hitler pleegde geen zelfmoord aan het einde van de Tweede Wereldoorlog, maar vluchtte naar Argentinië. Die sensationele claim doen de auteurs van een boek over de nazileider. Ze stellen 'overtuigend bewijs' te hebben dat Hitler in 1945 met een vliegtuig naar Zuid-Amerika is vertrokken.

Volgens de officiële lezing pleegde Hitler zelfmoord in zijn bunker toen hij inzag dat de Russische troepen hem zouden grijpen. De auteurs van Grey Wolf: The Escape Of Adolf Hitler houden er echter een andere visie op na. Volgens hen ontvluchtte Hitler, samen met zijn vrouw Eva Braun, de bunker op het allerlaatste moment. Zij stapten in een vliegtuig en vertrokken naar de Canarische eilanden.

Daar stapte het tweetal in een onderzeeboot, stellen Simon Dunstan and Gerrard Williams. Op datzelfde moment werden hun twee dubbelgangers in Berlijn ter dood gebracht en verbrand. Hitler en Braun leefden vervolgens nog zeventien jaar lang in het Zuid-Amerikaanse land, overladen met rijkdom.

(Bron : powned)

AMSTERDAM – Een stukje schedel dat de zelfmoord van Adolf Hitler zou moeten bewijzen, is helemaal niet afkomstig van de Duitse dictator. Dat blijkt uit een nieuw Amerikaans onderzoek.
Foto: ANP

Wetenschappers van de universiteit van Conneticut analyseerden DNA-materiaal van een schedelfragment met een kogelgat, waarvan altijd werd aangenomen dat het afkomstig was uit het lichaam van Adolf Hitler.

Het DNA-onderzoek wees echter uit dat het stukje schedel toebehoorde aan een onbekende vrouw die waarschijnlijk tussen de 20 en 40 jaar oud was.

De nieuwe bevindingen zijn gepresenteerd in een documentaire op History Channel met de naam Hitler’s Escape.

Pistoolschot

Het onderzochte stukje schedel werd in 1946 door Russische soldaten gevonden bij de Berlijnse bunker waar Hitler stierf. Het half verbrande lichaam van de Duitse dictator was al een jaar eerder ontdekt en geïdentificeerd .

De vondst van het schedelfragment met het kogelgat gold lange tijd als bewijs voor de theorie dat Hitler zichzelf vlak voor het einde van de oorlog door het hoofd schoot.

Het stuk schedel is eigendom van het Russisch staatsarchief in Moskou en wordt op dit moment ten toon gesteld.

Dun bot

De Amerikaanse onderzoekers kregen slechts een uur de tijd om het bot te onderzoeken. Ze verzamelden niet alleen DNA-monsters, maar trokken ook conclusies op basis van het uiterlijk van het schedelfragment.

“Het bot leek erg dun”, zo verklaart hoofdonderzoeker Nick Bellantoni in de Britse krant The Guardian. “Mannelijke bot is normaal gesproken dikker. Verder correspondeerden de schedelnaden met die van een persoon van onder de 40 jaar.”

Volgens de onderzoekers bewijst hun DNA-test definitief dat het schedelfragment niet afkomstig kan zijn van Hitler. De precieze oorzaak van zijn dood blijft daardoor onduidelijk.

Eva Braun

Ook de theorie dat het onderzochte schedelfragment toebehoorde aan Hitler’s geliefde Eva Braun wijzen de wetenschappers van de hand.

“We weten dat de schedel waarschijnlijk van een vrouw tussen de 20 en 40 jaar was”, aldus Bellantoni. “Maar er zijn geen aanwijzingen dat Eva Braun zichzelf door het hoofd heeft geschoten, of dat iemand anders dat heeft gedaan. De schedel kan van iedereen zijn geweest. Er zijn veel mensen gedood in de buurt van de Berlijnse bunker.”

(bron : nu.nl) wat vinden jullie?
 

DeletedUser

Gast
AW: Hitler heeft de tweede wereldoorlog overleefd?

Boeit me niet zoveel
Al heeft hij het overleefd, hij heeft de dood langer uitgesteld, maar brandt nu alsnog in de hel, toch?
 

DeletedUser6887

Gast
AW: Hitler heeft de tweede wereldoorlog overleefd?

Boeit me niet zoveel
Al heeft hij het overleefd, hij heeft de dood langer uitgesteld, maar brandt nu alsnog in de hel, toch?

Zolang je er van uit gaat dat een hel bestaat....

Vanuit mijn perspectief heeft hij dus geen straf gekregen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Hitler heeft de tweede wereldoorlog overleefd?

Enerzijds verwonderdt het mij niet echt omdat vele nazi's in die periode zijn gevlucht naar Zuid-Amerika. Anderzijds ben ik toch wat verbaasd omdat ik net zoals vele anderen ervan ben uitgegaan dat Hitler en Braun wel degelijk zelfmoord hadden gepleegd en nu plots komt er andere waarheid aan het licht.

Wat ik wel niet kan vatten is dat de oorlogsmisdadigers van deze oorlogen nooit vervolgd en berecht zijn geweest. Gelukkig komt daar geleidelijk aan verandering in, aangezien er toch aardig wat mensen zijn die zich hiervoor inzetten en zich inzetten voor het geschieden van gerechtigheid.

Legix ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Hitler heeft de tweede wereldoorlog overleefd?

Het klinkt inderdaad best onmogelijk dat Hitler het niet zou hebben voorbereid mocht de oorlog door de nazi's verloren zijn. En uitgedacht plan zou best wel kunnen.
 

DeletedUser9104

Gast
AW: Hitler heeft de tweede wereldoorlog overleefd?

Wat ik me afvroeg toen ik dit bericht las: waarom zijn we er zo klakkeloos vanuit gegaan dat Hitler zelfmoord had gepleegd en z'n lichaam heeft laten verbranden?
 

DeletedUser11295

Gast
AW: Hitler heeft de tweede wereldoorlog overleefd?

het lijkt mij zeer waarschijnlijk aangezien

De russen Berlijn bijna helemaal hadden omsingeld maar om een of andere onbekende reden bij mij hebben ze een paar wegen open gelaten waar ook andere duitsers die van hoge rang waren zijn ontsnapt.

2 dagen voordat de oorlog eindigde startte er een vliegtuig van de Duitsers vanaf de weg bij de brandenburger tor waarschijnlijk zaten hier Hitler, Eva en zijn hond in.
 

DeletedUser

Gast
AW: Hitler heeft de tweede wereldoorlog overleefd?

met geld valt alles te regelen dus dit gloof ik zekrer
 

DeletedUser

Gast
AW: Hitler heeft de tweede wereldoorlog overleefd?

Dit kan zeer zeker. Het zou onbegrijpelijk zijn als Hitler geen vluchtplan had bedacht. En anders hadden een paar grote koppen en aanhangers het wel voor hem gedaan.
 

DeletedUser

Gast
AW: Hitler heeft de tweede wereldoorlog overleefd?

volgensmij is het waar, de FBI had hier ook eerst wat brieven over uitgelekt.
overigens ben ik van mening dat wereld leiders nooit worden vermoord door andere wereldleiders en alleen hun land ect. moeten terug geven.(ze spelen net zoals ons een spelletje). en gaan elkaars fouten niet kwadelijk nemen.

overigens zou het bij hitler dan wel weer kunnen door wat hij met joden deed.
 

DeletedUser

Gast
AW: Hitler heeft de tweede wereldoorlog overleefd?

Mwah, denk het niet. Als dit zo was zouden de Amerikanen dit allang weten en die kunnen toch iets meer dan een tweederangsonderzoekje van mensen die eigenlijk auteurs zijn. Mocht het zo zijn dat hi hem inderdaad is gepeerd, dan zouden de Amerikanen het zeker weten. Met andere woorden: er zat dan een commandoteam achter hem aan. Hij zal in ieder geval niet natuurlijk aan zijn einde zijn gekomen. Als hij weg zou zijn krijg je zo‘n situatie als met Kadhaffi (nu ook al dood als je het nieuws volgt) dus alles en iedereen zou achter hem aan zitten. Landen zoals Amerika, Groot-Brittanie, Rusland,Frankrijk en Canada layen zich echt niet om de tuin leide door een half verbrand lichaam.
 

DeletedUser

Gast
AW: Hitler heeft de tweede wereldoorlog overleefd?

volgensmij is het waar, de FBI had hier ook eerst wat brieven over uitgelekt.
overigens ben ik van mening dat wereld leiders nooit worden vermoord door andere wereldleiders en alleen hun land ect. moeten terug geven.(ze spelen net zoals ons een spelletje). en gaan elkaars fouten niet kwadelijk nemen.

overigens zou het bij hitler dan wel weer kunnen door wat hij met joden deed.

De FBI is zo lek als zeef. Die laten alleen uitleken wat ze willen dat uitlekt. ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Hitler heeft de tweede wereldoorlog overleefd?

Zoude de russen zo'n vijandelijk vliegtuig dan niet neerschieten, denk ik dan.
Maar opzich zou het best kunnen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Hitler heeft de tweede wereldoorlog overleefd?

al zou hitler het overleefd hebben die is nu al lang dood. Gewoon uitstel van de dood. Hitler verdiende het om te sterven en dat is gebeurd.
 

DeletedUser

Gast
AW: Hitler heeft de tweede wereldoorlog overleefd?

Wat ik wel niet kan vatten is dat de oorlogsmisdadigers van deze oorlogen nooit vervolgd en berecht zijn geweest. Gelukkig komt daar geleidelijk aan verandering in, aangezien er toch aardig wat mensen zijn die zich hiervoor inzetten en zich inzetten voor het geschieden van gerechtigheid.

Hmmmm nooit van de Neurenberg processen gehoord? Simon Wiesenthal zegt je ook niets?
 

DeletedUser

Gast
AW: Hitler heeft de tweede wereldoorlog overleefd?

net een stel eenden, lopen zo achter de baas aan...
baas dood, tja...

hitler, en nu kaddaffi verdienen niet anders dan terdood gebracht te worden.
 

DeletedUser

Gast
AW: Hitler heeft de tweede wereldoorlog overleefd?

net een stel eenden, lopen zo achter de baas aan...
baas dood, tja...

hitler, en nu kaddaffi verdienen niet anders dan terdood gebracht te worden.

Juist wel. Hun dood is geen straf. Ze hebben niet geleden zoals al die mensen. Maar het blijven mensen die te gevaarlijk zijn om in leven te laten.
 

DeletedUser

Gast
AW: Hitler heeft de tweede wereldoorlog overleefd?

Hmmmm nooit van de Neurenberg processen gehoord? Simon Wiesenthal zegt je ook niets?

Tot op heden zijn er nog steeds vele nazi's die niet vervolgd en berecht zijn geweest. ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Hitler heeft de tweede wereldoorlog overleefd?

Hmmmm nooit van de Neurenberg processen gehoord? Simon Wiesenthal zegt je ook niets?
Met alle respect, maar al dat soort processen waren gehouden door de overwinnaar. Nazi-duitsland had gewoon direct ge-executeerd, maar de VS en zijn geallieerde wilde er eerst nog een schijnvertoning van maken. Als ze echt stoer waren geweest hadden ze de VS president voor dit tribunaal gezet voor zijn bevel om 2 atoombommen te droppen op Hiroshima en Nagasaki. De meest laffe aanval van heel de 2e wereld oorlog.
Sorry, maar de Neurenberg processen kan ik geen respect voor opbrengen... Net als het tribunaal in Den Haag wat net zo'n schijnvertoning aan het worden is (maar wel klauwen vol met geld kost).
 
Bovenaan