• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Hoe verder?

Concealed

Harpij
Laten we eens zien hoe het met ons leuke spel gaat.

10e wereld (mijn eerste echte wereld) Kappa:

Kappa.png


Vervolgens laten we eens kijken naar de laatste wereld waar een "strijd" speelt ...
 

Concealed

Harpij
Wat gaat er niet goed, en ja ik weet het is goud maar hoe kan Innogames het spel weer leuk maken, meer spelers aan trekken en er ook iets aan verdienen? Doe eens voorstellen, want het houd voor heel veel spelers dus op, goud en events kopen is de dood voor het spel lijkt me.
Ik snap het verdien model wel maar uiteindelijk schiet het niet op ...

Wie suggesties heeft laat het horen wellicht kan het team er iets mee, anders sterft het spel uit... dat is best jammer.
 

DeletedUser21487

Gast
Wat gaat er niet goed, en ja ik weet het is goud maar hoe kan Innogames het spel weer leuk maken, meer spelers aan trekken en er ook iets aan verdienen? Doe eens voorstellen, want het houd voor heel veel spelers dus op, goud en events kopen is de dood voor het spel lijkt me.
Ik snap het verdien model wel maar uiteindelijk schiet het niet op ...

Wie suggesties heeft laat het horen wellicht kan het team er iets mee, anders sterft het spel uit... dat is best jammer.

hey concealed , ik ga ook al een tijdje mee in het spel , ooit onder de naam ikkehier, en daarmee kan ik ook zeggen ik zie grote verschillen.

je vraag stelling is geweldig, het probleem is dat het spel al uitgestorven is , ze hebben het zover laten afglijden dat ik het als onomkeerbaar zie.
 

DeletedUser21632

Gast
ik ben er ook bang voor dat Innogames nauwelijks nog omkijkt naar grepolis.
het zou fijn zijn als goud minder op gemaakt wordt inderdaad. De bouwtijden halveren ipv het hele gebouw afmaken, gs tarieven verhogen wellicht.
Stop voor mijn part reclames in grepolis om hier geld aan te verdienen. Het is een beetje irritant, maar het zorgt er niet voor dat je geen kans maakt tegen grote goudgebruikers.
 

DeletedUser17789

Gast
Inno kijkt er best nog wel naar om, want er word veel geld verdient aan Grepolis wereldwijd.
Sommige problemen kunnen moeilijk aangepast worden, omdat Grepolis op redelijke oude technieken draait en willen ze dat oplossen zou er een Grepolis 3.0 moeten komen, en dat gaat denk ik niet gebeuren want dat kost te veel tijd en geld.

Maar het spelers aantal is een groot probleem. Nieuwe spelers haken snel af omdat ze na de BB meteen hun stad kwijt zijn.
Ervaren spelers knallen hun meteen leeg, en voordat ze een beetje in de gaten hebben wat er aan de hand is zijn ze alles kwijt.
die komen natuurlijk nooit meer terug.

Als ik op de nieuwe wereld Golgi kijk.
Officieel zijn er z'n 1800 spelers, maar als je goed kijkt zijn er misschien 600 spelers die een beetje serieus spelen.

Na 2 weken is er in grote lijnen al bekend wie de wereld gaat winnen, zijn misschien 2-3 allianties die daar voor in aanmerking komen ?

Waarschijnlijk volgende week een event, waardoor de spelers die een wat minder dikke beurs hebben de lol er ook snel vanaf gaat. of je moet net bij de goede alliantie zitten.
Dus over 8-6 weken zal helemaal duidelijk zijn wie de grootste word.
dan nog een aantal maanden aftellen tot de dominantie begint.

En dan heb je nog natuurlijk, de bedreigingen, haat mails, bots, hacks, dubbel accounts, etc.
Maar dat zijn dingen die je eigenlijk terug ziet in alle grotere spellen met een community.

Ingame zijn er natuurlijk ook irritaties genoeg, maar zonder genoeg spelers is het spelletje gewoon niet meer leuk.

Tja wat zou dan de oplossing moeten zijn ?
Een Europese/internationale server ? waar wel nachtbonussen zijn ?
Servers samen voegen maar dat word lastig met de taal.

We weten denk allemaal wel wat de grote problemen zijn, maar oplossingen zijn niet zo makkelijk.

Voor mij persoonlijk, ga ik na de zomer eens op de Duitse server proberen, kijken of daar het spelplezier weer terug komt.

Ik heb mijn hartje weer gelucht.
Een fijne dag, groet HBB-1
 

DeletedUser16083

Gast
wereld golgi is eigenlijk al verpest door de speler die daar tig alts heeft gegooid, 1 dingetje in bouw, worden dus geen stichts, maar maakt het wel makkelijk voor degene die in dat gebied liggen veel stadjes te pakken zonder weerstand.

ik zelf heb geen problemen met het goud gebruik, veel spelers gebruiken het ook in voordeel van de alliantie dus heb je er als geen goud gebruiker ook voordeel bij. De aanhouder wint, helaas hebben meeste die motto niet.
En ja nwe spelers krijgen geen kans om het spel te leren, er was een mentor systeem maar dat lijkt niet echt te werken en kijken we als ally niet allemaal eerst naar ervaring en stats?
 

DeletedUser29738

Gast
De aanhouder wint, helaas hebben meeste die motto niet.
Niet echt mee eens. Elke wereld starten er 1-2 pre's met goede, ervaren spelers die al lang meegaan. Zij blijven samen met hun ervaren en vaak ijzersterk groepje (op de trage werelden dan toch) en daar valt vaak erg weinig tegen te doen. Ze nemen zelden iemand nieuw aan en hierdoor onstaat een "cultuurtje" waarin er altijd dezelfde mensen winnen omdat er 1. een disproportioneel verschil in skill is in verhouding met andere alli's en 2. een disproportioneel verschil in onderlinge samenhang is met andere alli's. Je ziet zelden in pre's dat er plots iemand uit het niets inactief wordt en zijn steden verliest aan vijanden terwijl dat in alli's die doorheen de wereld worden opgebouwd dit eerder regelmatig gebeurt.
 

Gollum Returns

Manticore
Als ik heel eerlijk ben.

De NL/BE server is dood. Ik vind het jammer, want heb er veel plezier beleefd. Zowel ingame als op het AF.

Ik ben op zoek naar nieuwe uitdagingen uitgeweken naar de Duitse server, wellicht omdat de Duitse taal mij niet vreemd is en het bevalt mij daar wel.

Ik ben al sinds Epsilon fervent tegenstander van de goudfuncties. En ja, ik heb er veelvoudig gebruik van gemaakt omdat ik simpelweg niet meedoe om ergens onderaan mee te spelen.

Ik snap dat Innogames geld moet verdienen en daardoor premium aanbied. En ik weet de cijfers niet, maar 1.0 voelde wat gelijkwaardiger.

Persoonlijk denk ik dat de combi nieuwe werelden met event en grote goudspenders de nekslag is geweest voor nieuwe aanwas van spelers. Maar daar heb ik al jaren geleden voor gewaarschuwd. Ik ben dan ook zo`n bijdehande klootzak om nu te zeggen "I Told you so"

Een andere redenen waarom nieuwe spelers het niet redden. En ook ik ben daar debet aan. Corinthe was ik oprichter/leider van een alliantie die stelselmatig tegen de richting in zwom. Misschien 4-5 spelers snapten het spelletje maar die mensen moesten zoveel tijd investeren. 3,5 jaar Corinthe was een fulltime baan. Zoveel tijd wil ik nooit meer investeren dus opteer ik liever voor een club met veteranen. Actium koos ik uiteindelijk de makkelijke weg nadat ik 1,5 jaar tegen de stroom ingezwommen had, Rizinia een pre-made met de top en de laatste wereld met Uitschot was het vanaf het begin al duidelijk. Binnen zo`n top club is er weinig ruimte voor een paar nieuwe spelers. Nieuwe spelers zijn kanonnen voer.

Misschien kan je wat doen met de greposcore, hoge greposcore in de kern en lage daarbuiten, maar dat valt ook makkelijk te omzeilen.

We hebben simpelweg Grepo uitgespeeld.
 

Gollum Returns

Manticore
En grepo heeft ons ook uitgespeeld. Epsilon had ik nog duizenden biremen om een muur op te werpen, Corinthe had ik ook nog 20k bir, daarna nooit meer want altijd gouden muur met landdef werd de standaard. Maar dat is iets waar nieuwe spelers niet zomaar toe bereid zijn.
 

Concealed

Harpij
Ik dank iedereen voor hun input en suggesties, het is duidelijk lastig om Grepolis nieuw leven in te blazen.
Persoonlijk heb ik er vaak veel plezier aan gehad, maar de laatste jaren steeds minder.
Zoals Gollum Returns het verwoord, wellicht heb ik het uitgespeeld. Na 10 jaar is het wellicht ook wel eens genoeg.
 

DeletedUser16083

Gast
tja hoe willen wij er nog iets van maken, als support zelf bijna niets meer doet, update van gisteren word vandaag pas op het forum gezet.
een forum event van meer dan een maand geleden reageren ze niet eens meer op,
Een event dat zo waardeloos is dat je verwacht niemand er iets aan zou uitgeven, dom genoeg doen ze dit wel, terwijl de rewards op de scherpjes na echt waardeloos zijn, waarom zou je hier nog aan willen spenden.
 

DeletedUser29738

Gast
Tijd om een variantje op grepo te zoeken denk ik zo. Iemand suggesties?
 

zelway

Hopliet
allemaal stoppen met goud en op de ouderwetse manier gaan spelen en dan eens kijken wie van de toppers dan overeind blijft
 

XIII

Slingeraar
Wat gaat er niet goed, en ja ik weet het is goud maar hoe kan Innogames het spel weer leuk maken, meer spelers aan trekken en er ook iets aan verdienen? Doe eens voorstellen, want het houd voor heel veel spelers dus op, goud en events kopen is de dood voor het spel lijkt me.
Ik snap het verdien model wel maar uiteindelijk schiet het niet op ...

Wie suggesties heeft laat het horen wellicht kan het team er iets mee, anders sterft het spel uit... dat is best jammer.

Beste Concealed,

Ik heb geleerd om te kijken naar wie de doelgroep is van dit spel. Ook hebben jullie gedurende jarenveel concurrentie gekregen. Dus wie zijn nu die spelers die dit spel iedere keer maar blijven spelen.. en wie zijn die spelers die er enorm veel goud erin gooien? Leer je spelers kennen en jawel dit is data.. data dat je kan gebruiken voor marketing! Maar goed, dit hoef ik jullie niet te vertellen.

Hebben jullie zelf een visie voor ogen? Of is het puur.. doorgaan met de huidige setting? En.. hebben jullie al gedacht aan een officiële Grepolis Event? Zeg de winnaars van elke land tegen elkaar te laten strijden met een Live Tournament en prijzengeld?

Als je echt echt echt.. interesse hebt kan je altijd contact opnemen.
 

XIII

Slingeraar
Tijd om een variantje op grepo te zoeken denk ik zo. Iemand suggesties?

Tijd is een kostbaar begrip. Prikkels zijn er in overvloed.. .. Grepolis creëert veel prikkels en gijzelt tijd. Die afname.. laat puur zien dat er veel spelers gestorven zijn door het gijzelen.

Zoals de wereld Dimale.. de grote spelers worden beloond. Hoe meer punten je hebt.. des te groter de steden worden als je sticht. Oftewel de rijkste blijven rijk.. Wat voor effect heeft dit? Hoeveel procent van de bevolking is rijk? Denk dat bovenstaande afbeelding deze verhoudingen goed laten zien.. Innogames had het juist 180% andersom moeten doen.
 

XIII

Slingeraar
Wat ook wel weer mooi is.. dat er zeker wat fouten in het spel zitten of storingen plaatsvinden en hier 0 compensatie voor word geboden je zou verwachten dat ze op tenminste een roll-back doen van voor de storing om zo de verliezen te voorkomen. En natuurlijk 100% eerlijkheid richting haar spelers te zijn. Wat is de oorzaak? Wat hebben we ervan geleerd? Belofte naar de toekomst.. etc..

Vorige keer was het de spooksteden, toen een event met verkeerde sales waar sommige flink geholpen werden door support. En nu dit, spelers raken veel troepen kwijt en wat doet Grepolis, niet compenseren. #RIPGrepolis #dec2009mei2021
 

Armand0

Manticore
Wat gaat er niet goed, en ja ik weet het is goud maar hoe kan Innogames het spel weer leuk maken, meer spelers aan trekken en er ook iets aan verdienen? Doe eens voorstellen, want het houd voor heel veel spelers dus op, goud en events kopen is de dood voor het spel lijkt me.
Ik snap het verdien model wel maar uiteindelijk schiet het niet op ...

Wie suggesties heeft laat het horen wellicht kan het team er iets mee, anders sterft het spel uit... dat is best jammer.

Iemand nog goede ideeën voor een nieuwe god, held, event of stadsskin misschien?
 
Bovenaan