• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Hoe verder?

DeletedUser12309

Gast
Doordat hetzelfde groepje altijd samenkleeft (op elke wereld) en er massaal veel goud tegenaan gooit ... is er niets meer aan te winnen en is de fun eraf...

Maar het spelers aantal is een groot probleem. Nieuwe spelers haken snel af omdat ze na de BB meteen hun stad kwijt zijn.
Ervaren spelers knallen hun meteen leeg, en voordat ze een beetje in de gaten hebben wat er aan de hand is zijn ze alles kwijt.
die komen natuurlijk nooit meer terug.

Ik ben ook ervaren, maar daarom geen leegknaller.

Een goed voorbeeld is nu opstanden in 2 steden van ocharme 1500p... Je krijgt niet eens de kans om te groeien...
Dat is het spel? tja, dat kan zijn... maar daarmee wordt de fun van de zelfs ervaren - NIET-GOUDspeler ontnomen...

Als ze per sé met goud willen gooien, dat ze dat op elkaar doen... dat zou pas fair zijn. Ik vind het zelfs laf dat al die grotere het niet durven opnemen tegen elkaar, dat ze de kleinere aanvallen.
Tja, dat is het spel zeker? (altijd datzelfde uitvlucht). Weinig eer aan het aanvallen van kleinere om op die manier zichzelf te verrijken. En dan te stoefen hoe groot ze wel niet zijn... en ondertussen kweken ze per minuut troepen erbij... om nog meer kleintjes weg te spelen en éénmaal ze allemaal gepakt zijn... gaan ze dan lopen klagen dat er geen spel meer aan is en gaan ze naar de volgende wereld.
 

jeangenie

Harpij
de kampioenen werelden. Laat spelers die meerdere keren gewonnen hebben tegen elkaar spelen . Kunnen anderen lekker doorspelen en wat inderdaad al eerder is genoemd. als je grote(re) speler bent krijg je grote(re) beloningen en de kleine spelers die wel willen , krijgen weinig , zo krijg je al vroeg een splitsing
 

Gollum Returns

Manticore
Doordat hetzelfde groepje altijd samenkleeft (op elke wereld) en er massaal veel goud tegenaan gooit ... is er niets meer aan te winnen en is de fun eraf...



Ik ben ook ervaren, maar daarom geen leegknaller.

Een goed voorbeeld is nu opstanden in 2 steden van ocharme 1500p... Je krijgt niet eens de kans om te groeien...
Dat is het spel? tja, dat kan zijn... maar daarmee wordt de fun van de zelfs ervaren - NIET-GOUDspeler ontnomen...

Als ze per sé met goud willen gooien, dat ze dat op elkaar doen... dat zou pas fair zijn. Ik vind het zelfs laf dat al die grotere het niet durven opnemen tegen elkaar, dat ze de kleinere aanvallen.
Tja, dat is het spel zeker? (altijd datzelfde uitvlucht). Weinig eer aan het aanvallen van kleinere om op die manier zichzelf te verrijken. En dan te stoefen hoe groot ze wel niet zijn... en ondertussen kweken ze per minuut troepen erbij... om nog meer kleintjes weg te spelen en éénmaal ze allemaal gepakt zijn... gaan ze dan lopen klagen dat er geen spel meer aan is en gaan ze naar de volgende wereld.

Voor dat is ooit moraal geïntroduceerd. Maar ja, als je met 24 klikken je GS weer vol hebt en binnen een half uur je clear weer volledig hebt opgebouwd dan doet moraal er ook niet echt toe.

Ikzelf ben een 1.0 speler. Activiteit wordt beloond en het spel draaide simpelweg om de beste te worden. 2.0 was de invoering van het eindspel en het heeft al veel spelers veranderd in zelfzuchtige klootzakken die op het moment suprême bereid zijn om te switchen van alliantie als hun dat een kroontje kon opleveren.

Ik wil niet heel arrogant klinken, maar ik denk wel dat ik met een handje spelers al vanaf het begin speel en diegenen die hier actief zijn zich echt niet verder komen dan 10 mensen. Zelfs Concealed is wat dat betreft nog een broekie.

Ik speel sinds kort op de Duitse server, maar ook daar klaagt men na 122 werelden erover dat Inno enkel en alleen nog maar bezig is met een cashgrab. Als de thuisserver begint te morren dan is het simpelweg afgelopen.
 

DeletedUser20586

Gast
Beetje late reactie. Ik speel zelf al vanaf 2012 en heb het spel zien afdalen in een dal van pure geldgraaierij. Ik zie op de nieuwste wereld, waar ik met een vriend ben begonnen, dat er nu al mensen zijn met aardig wat punten. Er zijn nog maar een paar honderd actieve spelers in die wereld en het merendeel speelt met geld zoals het lijkt. Jammer, want vroeger werd tijd erin steken echt beloond. Nu kun je simpelweg je portemonnee trekken voor een hogere plek in de ranglijst. Ik houd het waarschijnlijk na deze wereld voor gezien. Zonde, want ik heb veel plezier beleefd aan dit spel. Als er een wereld komt zonder goud ben ik er zeker bij, maar dat gaan ze toch niet doen.
 

DeletedUser29667

Gast
Stel je voor dat een aantal van de huidige topspelers geen grepolis meer kunnen spelen op hun zolderkamertje, dan krijg je weer meer psychopaten op straat. Liever de huidige situatie. . Laat het lekker zoals het nu is, beter voor de maatschappij.
 

DeletedUser27783

Gast
Mij lijkt het idee van een goudloze server teminste het proberen waard. Eens zien hoeveel spelers er daar op komen spelen en hoeveel spelers er effectief blijven. Gooi er inderdaad voor mijn part wat reclame tussen maar is zeker het proberen waard. Ik denk dat voor veel spelers reclame een kleine bijzaak zou zijn als dit zou een herbalancering van het spel zou veroorzaken. Heb dit spel met lange pauzes gespeeld en iedere wereld die ik opnieuw startte na een jaar was een beetje meer crash grab gezien. Jammer genoeg zie ik het ook in andere browsergames verschijnen als Travian, etc. Je ziet het bijna wel bij iedere game terugkomen.

Vind vooral op de nieuwe wereld Imbros dat het duidelijk wordt wat je met goud niet allemaal kan bereiken op dit spel. Zou het jammer vinden voor zowel deze community als voor het prachtige spel mocht dit uitsterven. Voor nieuwe spelers lijkt me een betere beginopdrachten wel beter want veel steek je daar niet van op als nieuwe speler. Als je aan de hand van die starter opdrachten moet het spel gaan snappen ben je inderdaad zeer snel kanonvoer.

Ook zijn er serieuze dingen mis met Ares. Nerf nou eens dat Ares leger man. Slaat helemaal nergens op.

Vroeger had je ook meer spreiding met de goudspelers, zaten wel een paar goudspelers in iedere alliantie. Nu met de premade allianties zitten al de goudspelers te samen en is het ook niet moeilijk dat ze alle concurrentie volledig overklassen en dan van de daken gaan roepen hoe goed ze wel niet zijn als ze continu alles lopen af te kopen. Maarja het zijn ook wel de fanatiekste spelers en degene die de meeste werelden spelen en zo elkaar regelmatig tegenkomen.


Misschien is het eindelijk eens tijd om naar de community te luisteren voor dat deze volledig uitsterft. Kroenuh ik weet dat je meeleest ;).
 

Dreamsky

Gamemoderator
Grepolis Team
ik zou eigenlijk wel een wereld willen zien waar je alleen adviseurs kan kopen eventueel gs . Benieuwd wat dat zou brengen voor veel spelers.


Ik spendeer ook goud maar lang niet zoveel als sommige ik doe vooral met events maar eigenlijk vooral voor me adviseurs
 

Maximus le Petit

Winnaar Adventswedstrijd 2019
Het is intussen al 10 jaar geleden dat ik een geweldige tijd beleefde op Epsilon... De enige reden waarom ik vandaag nog eens terug kom naar dit spel en dit forum is vanwege de nostalgie en de fantastische mensen die ik dankzij grepo heb leren kennen. Helaas is daar waarschijnlijk geen oor naar bij Inno, de balans is sinds lang onomkeerbaar doorgeslagen naar een goudgedreven spel.

Ik ga m'n steden niet meer volpompen met goud en bij elk event om de haverklap de duurste bonussen kopen om toch maar mee te zijn met alle goudschieters van de wereld. Been there, done that. Dit heeft niks meer te maken met plezier, strategie of samenwerking zoals we dat mochten beleven in de eerste versie. Innogames is blijven steken in zijn hebzuchtige mentaliteit. De signalen dat er iets moest gebeuren waren er, ze hebben veel tijd gehad om er iets aan te doen, maar ik heb nooit iets ten gronde zien veranderen. Zelfs nu zie ik geen signaal.

Voor een (eventueel beperkt) goudloze wereld zoals hierboven gesuggereerd doe ik graag nog eens mee, maar ik vrees dat we een succesvolle doorstart niet meer moeten verwachten.
 

DeletedUser23382

Gast
Activiteit bereidheid motivatie ervaring
Teamspeler .. met deze kenmerken kom je heel ver mee .
Huidige generatie haakt zelf al heel snel af omdat hun heel anders ingesteld zijn ( niet iedereen maar de meeste). Maar dat stuk van de meeste heb je wel nodig voor een mooie volle wereld wat jaren geleden normaal was. Het afmaken waar je aan begon is verschoven naar ik klik op reset als ff tegen zit of heb nu ff geen zin. Waarom denk je dat ik in een vaste groep speel als ik speel.. zelfde mind set en ervaring . En nee .. ik ben geen goudspender zoals iedereen denkt.. ooit 1 sms gestuurd voor dacht 300/500 goud toen dit voor het eerst mogelijk was... voor de rest is het door handelen binnen gekomen en veel ook... hoogste op de account was 440k met actief spelen ;) ... nu na 1.5 maanden niet actief spelen is het van 0 naar 110k weer gegaan door af en toe te handelen . In totaal opgeteld heb ik easy 4 miljoen gehandeld .Dus de fabel ik kan niet mee draaien met de top is onzin.. heeft te maken met je motivatie en bereidheid en activiteiten. Je privé heeft duidelijk invloed op je groei en het mee draaien, grepolis is een non-stop spel en het je er geen volledige tijd voor is dit niet jouw spel .. simpel zat.
Fabeltje dat goudspenders het niet zouden redden op een nongoud wereld.. vergeet niet dat hun alle ins en outs weten betreft snelst bouwen van troepen en gebouwen enzz ... juist benutten van spreuken en helden schuiven. Leeg trekken van je boertjes en gs handelen en gs en gunst farmen.
Over het algemeen willen spelers hier geen tijd insteken maximaal en waar ik het over heb wel en dat maakt al een groot verschil. Of het goud weg halen verschil maakt klopt voor even maar uiteindelijk zal de ervaring en een pre ally overwinnen.

Voor mij is het welkom een nongoud wereld en geen bestuur. Zelfs events mogen wegblijven. Helden uit. En die 2 laatste goden eruit. Je zult zien dat de huidige actieve alsnog winnen maar wellicht trekt het wel spelers weer aan en doen ervaring op om uiteindelijk weer wat tegengas komt.

Eu server maken die in de zelfde tijdzone zit is ook welkom.. taal is maar een kleine barrière en wellicht best leuk leerzaam.

Een landen competitie..
Een wereld moeten spelen om bij de top 50 te komen in nl die mag uitkomen tegen de andere landen op de champs wereld .. soort ek. Maakt er maar iets van maar denk dat daar veel animo voor zal zijn.

Dat er iets aan gedaan moet worden is al een tijdje en heel nodig om te zorgen dat grepolis nog jaren door kan gaan.
 
Je moet een server versnellen om weer de resultaten te halen. En dan heb ik het niet over een snellere wereld (al zou dat wel leuker zijn),
maar maak cp makkelijker te halen. Zorg voor een lager allylimiet, maak het ww limiet wat hoger. Wereld minder snel achter elkaar pushen. Elke maand een wereld speel je de ene wereld dood mee.
Alleen al deze ideeën vallen in de sloot vanwege dat dit minder geld oplevert.
 

Diddi Magmotar

Griffioen
Ik ben het volledig met Zeus eens als het gaat over de fabel dat het onmogelijk is om zonder te betalen hoog te eindigen. Het is echt een kwestie van heel actief zijn en de tijd erin stoppen die het vraagt. Daarnaast doorzetten en niet bij de eerste tegenslag direct reset drukken of als alliantie fuseren en dergelijke. Het is een kwestie van tijd investeren, als je dat niet hebt dan gaat het hem niet worden.

Wat betreft goud, er moet wel een grote reductie komen in het gebruik als je nieuwe spelers wilt. Waar nieuwe spelers nu tegenaan lopen is dat ze een eventstart tijdens de BB waardoor spelers direct met volle mytics komen. Zo krijgen nieuwe spelers niet eens de kans om te leren hoe de goudmarkt werkt, ze zijn na 2 dagen alweer klaar met spelen. Goud versnelt het hele proces en maakt de verschillen tussen spelers groter. Dan zullen we het nog niet hebben over belegering waar spelers nu random vliegers gooien omdat ze er vanaf moeten in plaats van dat ze worden gespaard voor noodsituaties.

Ik denk sowieso niet dat grepo NL nog gered kan worden. Op mijn eerste wereld, Acticum, had ik nog de mogelijkheid om even het spel te leren voordat ik tegen de grotere jongens moest. Voor een snele leerling was er nog genoeg tijd om iets te leren voordat het echte spel begon. En dan heb ik het over de basics. Nu zijn de werelden zo klein dat er geen tijd meer is om te leren. Elk gebied heeft zijn eigen ervaren speler of goudpusher waardoor alles dat nieuw is direct wordt gesloopt.

En ja hoe creëer je dan een plek voor nieuwe spelers. Je zou kunnen denken aan een wereld waar je met een groep spelers tegen bots speelt waardoor je een idee krijgt van het spel. Misschien speedservers zoals TW kent die op bepaalde tijden zijn zodat je niet 24/7 tijd hoeft te hebben. Maar ik vrees dat dit allemaal teveel geld kost en dat Inno wacht totdat er geen winst meer wordt gemaakt en dan gewoon de stekker eruit trekt.

Het idee van Zeus voor een Europese competitie zou mij wel aanspreken.
 
Ik ben het volledig met Zeus eens als het gaat over de fabel dat het onmogelijk is om zonder te betalen hoog te eindigen. Het is echt een kwestie van heel actief zijn en de tijd erin stoppen die het vraagt. Daarnaast doorzetten en niet bij de eerste tegenslag direct reset drukken of als alliantie fuseren en dergelijke. Het is een kwestie van tijd investeren, als je dat niet hebt dan gaat het hem niet worden.

Wat betreft goud, er moet wel een grote reductie komen in het gebruik als je nieuwe spelers wilt. Waar nieuwe spelers nu tegenaan lopen is dat ze een eventstart tijdens de BB waardoor spelers direct met volle mytics komen. Zo krijgen nieuwe spelers niet eens de kans om te leren hoe de goudmarkt werkt, ze zijn na 2 dagen alweer klaar met spelen. Goud versnelt het hele proces en maakt de verschillen tussen spelers groter. Dan zullen we het nog niet hebben over belegering waar spelers nu random vliegers gooien omdat ze er vanaf moeten in plaats van dat ze worden gespaard voor noodsituaties.

Ik denk sowieso niet dat grepo NL nog gered kan worden. Op mijn eerste wereld, Acticum, had ik nog de mogelijkheid om even het spel te leren voordat ik tegen de grotere jongens moest. Voor een snele leerling was er nog genoeg tijd om iets te leren voordat het echte spel begon. En dan heb ik het over de basics. Nu zijn de werelden zo klein dat er geen tijd meer is om te leren. Elk gebied heeft zijn eigen ervaren speler of goudpusher waardoor alles dat nieuw is direct wordt gesloopt.

En ja hoe creëer je dan een plek voor nieuwe spelers. Je zou kunnen denken aan een wereld waar je met een groep spelers tegen bots speelt waardoor je een idee krijgt van het spel. Misschien speedservers zoals TW kent die op bepaalde tijden zijn zodat je niet 24/7 tijd hoeft te hebben. Maar ik vrees dat dit allemaal teveel geld kost en dat Inno wacht totdat er geen winst meer wordt gemaakt en dan gewoon de stekker eruit trekt.

Het idee van Zeus voor een Europese competitie zou mij wel aanspreken.

Is al gebeurd die speedservers. Volgens mij kon de server dit niet aan en is het niet doorgezet
 

TechnicallBrains

Slingeraar
Zolang InnoGames geld uit het spel kan halen, meer als dat ze erin steken hebben ze geen reden om ermee te stoppen.
Daarbij steken ze er in elke wereld genoeg *events* in, en gelijk een "actie" erbovenop om resources voor het *event* te kopen.

Zolang mensen blijven betalen, geef InnoGames dan maar ongelijk om ermee te stoppen, tis hun geld verdienste :tongue:
 
Bovenaan