• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Hoe werkt het? (Voor mentoren)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dorremans

Mentor
Uitleg voor mentoren

Hey, leuk dat je mentor wilt worden en nieuwe spelers wilt helpen! In dit topic zal je er achter komen wat het inhoudt om mentor te zijn en wat er van je verwacht wordt.
Wat wordt er verwacht van een mentor?

Er wordt verwacht van de mentoren dat ze
-Goed spelinzicht hebben
-Ruime ervaring hebben met het spel
-Bereid zijn een speler te helpen met het leren begrijpen van Grepolis
-Dit volledig vrijwillig willen doen
Ook wordt er van je verwacht dat je uitleg verder gaat dan het uitleggen van de basics, dus dat je bijvoorbeeld ook uitleg geeft over:
-Verschillende types steden
-Verschillende troepensamenstellingen
-De helden
-Hoe je moet timen
-En alles wat je verder hebt aan geheimen om een topspeler te zijn/worden...!
De bedoeling is dat je niet alleen vragen gaat beantwoorden, maar deze speler echt kennis laat maken met het spel en hem dus ook laat kennismaken met nieuwe spelelementen die hij miscchien nog niet kent (zoals hierboven opgesomd). Want over elementen die een speler niet kent, kan hij geen vragen stellen.

We hopen hiermee uiteindelijk te bereiken dat meer beginnende spelers door gaan met spelen in plaats van te stoppen zonder bijvoorbeeld ooit meer dan 1 stad te hebben gehad. Daar heb je als ervaren mentor ook veel aan, want zonder nieuwe mede- en tegenspelers kan je het spel niet spelen.

Let op:
-Het is geen verplichting om de speler die je helpt toe te laten in je alliantie, maar zeker voor die speler zou dat natuurlijk wel leuk zijn! In een goede alliantie leer je het snelst!
Wat kan je verwachten van je leerling?


Je mag van de speler zelf verwachten:
-Dat hij actief is
-Dat hij nieuwsgierig is naar het spel en jouw uitleg daarover
-Dat hij zich normaal en netjes gedraagt
Hoe kan ik me aanmelden?


Als je je wil aanmelden als mentor dan kan je dat doen via het aanmeldforum in dit forumdeel.
1. Maak daarvoor een topic aan met de titel: "Mentor (JeNaam)".
2. Vul vervolgens onderstaande vragenlijst in
3. Kies er eventueel voor om meldingen te krijgen (via je mail of via het forum) bij een nieuw bericht in je topic, dan weet je zeker dat je niets mist
4. Maak het topic aan en klaar!
Dan zal er vervolgens zo snel mogelijk contact met je worden opgenomen zodra er een speler is die jij kan helpen. Dit gebeurt door middel van een reactie op je aanmeldtopic. Hou hiervoor dus je aanmeldttopic goed in de gaten (en zet eventueel meldingen of emailmeldingen aan voor dit topic om niets te missen).

Vragenlijst

-Wat is de ingame naam die je gebruikt?
-Waarom wil je een mentor worden?
-Wat is je ervaring tot nu toe op Grepolis?
-Wat is je ervaring tot nu toe met spelers helpen?
-Wat is je favoriete overnamesysteem?
-Op welke spelwerelden ben je momenteel actief?
-Welke communicatiemiddelen wil je gebruiken om de speler te bereiken? Bijvoorbeeld Skype, Discord, Forumberichten, Ingame berichten, enz.
Vaak gestelde vragen:


Wat als de speler niet meer actief is?
Geef dit dan aan in je aanmeldtopic. Dan kunnen we de speler uit het systeem halen en kunnen we kijken of je nog iemand anders kunt helpen

Wat als ik de speler alles al heb geleerd wat ik weet en ik hem niet meer verder kan helpen.
Ook dat geef je dan aan in je aanmeldtopic. Als het goed is is de speler dan volledig bekend met het spel en zal hij het zelf verder redden. Hij zal dan uit het syteem gehaald worden en volledig zelfstandig gaan verder spelen. Tenzij jullie het nog leuk vinden om contact te houden natuurlijk, dat mag altijd...

Ik kan niet goed overweg met de speler die ik moet helpen.
Als je hierdoor de speler niet goed kan helpen, geef dat dan aan in je aanmeldtopic. Dan proberen we of het mogelijk is om de speler aan een andere mentor te koppelen en kunnen we eventueel kijken of er een andere speler is die hulp nodig heeft die beter past .

Ik weet het antwoord op één vraag niet van de speler.
Je kan deze vraag dan altijd stellen aan ons of aan anderen die het antwoord misschien wel weten. Het is geen ramp dat je soms iets niet weet! Het is beter om iets na te vragen bij een ander dan een verkeerd antwoord te geven.

Ik wacht al heel lang op een speler om te helpen.
Dit betekent waarschijnlijk dat er te weinig spelers zijn die zich aanmelden om geholpen te worden, je kunt altijd bij ons terecht voor vragen hierover.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan