• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

homoseksualiteit / biseksualiteit

DeletedUser

Gast
jah de titel zegt al genoeg ...
wat vinden jullie van homoseksualiteit / biseksualiteit en de campagnes tegen holebi's.

wat vinden jullie?
even een paar vraagjes omtrend:
- heb je iets tegen holebi's?
- vinden jullie dat homoseksualiteit een keuze is?
- is homoseksualiteit fout? waarom wel/niet?
- is het juist dat iedereen wel eens homoseksuele gevoelens heeft?
- kan homoseksualiteit een fase in de pubertijd zijn? zo ja, waarom denk je dat?
- heb je ooit al eens homoseksuele gevoelens gehad?

je hoeft niet al deze vragen te beantwoorden, maar een eigen mening is wel welkom :p

mijn mening:
ik heb niets tegen holebi's, want zelf ben ik lesbisch.
homoseksualiteit is geen keuze, ik weet precies hoe het voelt en ik heb er zelf niet voor gekozen. je kan niet kiezen of jenu op jongens of meisjes verliefd wordt. dat zit gewoon in je hormonen, het is uitzoeken voor wie je valt ed.
de vraag kan homoseksualiteit ee fase in de pubertijd zijn? heb ik gesteld omdat men ouders wel eens zeggen dat ik het nog niet moet vertellen aan men vrienden (terwijl men beste vriendin het wel al weet, zelfs al voor zij het wisten) omdat het ook wel eens een fase zou kunnen zijn. ik wist niet dat dit kon, maar sommigen zeggen het wel meegemaakt te hebben.

zelf heb ik al homoseksuele gevoelens gehad (ah ja, ben lesbisch :p)
ben verliefd op men beste vriendin en heb al gevoelens gehad voor enkele meisjes. heb zelfs al een relatie gehad voor een meisje.

laat je niet afschrikken om negatieve oordelen tov holebi's, gwn om het feit dat ik lesbisch ben eh ...
ik wil namelijk gwn weten wat de maatschappij denkt tov holebi's, dus eerlijke antwoorden zijn wel vereist (niet dat ik dat kan checke ...)

mvg imeagle1994

DeletedUser

Gast
AW: homoseksualiteit / biseksualiteit

- heb je iets tegen holebi's?
Ney, heb er niets op tegen. Ook al heb ik soms het idee dat sommige het er wel erg dik bovenop leggen om zo veel mogelijk op het stereotype te lijken. Dat vind ik een beetje jammer, want daar krijg je weer vooroordelen van.

- vinden jullie dat homoseksualiteit een keuze is?
Zou het niet weten, ben nooit verlieft geweest op een vrouw. Maar neem aan van wel, zijn toch gewoon gevoelens.

- is homoseksualiteit fout? waarom wel/niet?
Waarom zou het fout zijn? Het is gewoon een keus.
Ik vind het juist fout dat er mensen zijn die zomaar homo's in elkaar gaan meppen om te bewijzen dat ze het zelf niet zijn.

- is het juist dat iedereen wel eens homoseksuele gevoelens heeft?
I dont know, ze zeggen 'een beetje bi is niet bah', maar voor mij hoeft het niet. En heb zelf nooit homoseksuele gevoelens gehad

- kan homoseksualiteit een fase in de pubertijd zijn? zo ja, waarom denk je dat?
Dat kan ja, je moet niet vergeten dat in de pubertijd de hormonen erg actief zijn. Dit kan dus ook tot uiting komen in homoseksuele gevoelens.

- heb je ooit al eens homoseksuele gevoelens gehad?
nope

DeletedUser

Gast

Ik ben groot voorstander van liefde :) En ik wou dat meer mensen dat waren.

Verder noem ik mezelf gewoon "bi", ondanks dat ik tot nu toe altijd op vrouwen ben gevallen, want ik sta open voor de liefde van iedereen en ik wil geen mensen uitsluiten op grond van nutteloze begrippen zoals geslacht.

DeletedUser

Gast

het is tegen natuurlijk .

liefde is iets moois en houden van ook , maar twee mannen samen komop zeg .

DeletedUser

Gast

Ik ben er niet tegen.

Ik heb het zelf nog nooit gehad.

Ik geloof best dat dit een fase kan zijn. Je blijf ook niet voor altijd verliefd op dezelfde persoon.

Geen keuze denk ik. Maar ik kan het niet echt beoordelen.

Ik vind het vreemd dat mensen worden gepest omdat ze gevoelens voor hetzelfde geslacht hebben. Als je er niet in geloofd, OK, Maar om diegene dan in elkaar te slaan vind ik echt gewoon te erg.

DeletedUser

Gast

Ik mag toch zeggen dat ik er tegen ben voor homos of lesbies, en ik doe het maar toch, krijg ik een waarschuwing.

Zo HYPOCRIET.

Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast

Ik ben groot voorstander van liefde :) En ik wou dat meer mensen dat waren.

Verder noem ik mezelf gewoon "bi", ondanks dat ik tot nu toe altijd op vrouwen ben gevallen, want ik sta open voor de liefde van iedereen en ik wil geen mensen uitsluiten op grond van nutteloze begrippen zoals geslacht.

+3

en waarom kan dat niet dan? vroeger (2000 jaar geleden) werd homoseksualiteit bevordert, waarom kan het nu niet meer?

DeletedUser

Gast

+3

en waarom kan dat niet dan? vroeger (2000 jaar geleden) werd homoseksualiteit bevordert, waarom kan het nu niet meer?

als iedereen er zo over denkt is het gedaan met de mensheid

en trouwens zelfs god is er tegen lees anders de bijbel maar eens .

DeletedUser

Gast

En 2 vrouwen samen is in jouw ogen zeker wel okay (lees: lekker).

Ik mag toch zeggen dat ik er tegen ben voor homos of lesbies, en ik doe het maar toch, krijg ik een waarschuwing.

Zo HYPOCRIET.

Maar waarom ben je tegen, heb je daar een persoonlijke mening over waarom dat zo is?

Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast

als iedereen er zo over denkt is het gedaan met de mensheid

Dat valt best wel mee. Ook homo's hebben een opvoed-drang, en ook lesbiennes gebruiken donoren om kinderen te krijgen.

2000 jaar geleden zou het het eind van de mensheid geweest zijn, tegenwoordig niet meer dan een klein struikelblok wat we in 5 jaar overwonnen zouden hebben.

En dat is áls iedereen ineens zo zou zijn, wat heel erg onwaarschijnlijk is.

en trouwens zelfs god is er tegen lees anders de bijbel maar eens .

God is een non-argument als het op rationele gedachten aankomt ;) Als je gods mening kunt onderbouwen mag je em gebruiken, maar anders is het gewoon een argument op hogere macht, en die zijn niet geldig in een discussie.

DeletedUser

Gast

daar kijk je als man anders heen denk ik maar blijft onnatuurlijk

Het is dat je het laatste erbij zet.
Want de meeste mannen zouden zeggen dat 2 vrouwen bijeen okay is.
Natuurlijk 2 vrouwen of 2 mannen samen is qua uiterlijk en bouw van het lichaam onnatuurlijk. Maar door de hormonen oftewel gevoelens van de mens wel mogelijk ;).
Maar dan heb je van die slimmeriken die zeggen dat ze het geweldig vinden om 2 vrouwen samen te zien, maar zodra je over 2 mannen begint te praten ze zowat beginnen te kokhalzen en zeggen dat ze tegen homofilie zijn. (oftewel zichzelf tegenspreken)

DeletedUser

Gast

En 2 vrouwen samen is in jouw ogen zeker wel okay (lees: lekker).

Maar waarom ben je tegen, heb je daar een persoonlijke mening over waarom dat zo is?

Nou, ik het blijkbaar niet echt een verplichting om mijn reden te zetten, want er stond niet dat het moest.

DeletedUser

Gast

Dat valt best wel mee. Ook homo's hebben een opvoed-drang, en ook lesbiennes gebruiken donoren om kinderen te krijgen.

2000 jaar geleden zou het het eind van de mensheid geweest zijn, tegenwoordig niet meer dan een klein struikelblok wat we in 5 jaar overwonnen zouden hebben.

En dat is áls iedereen ineens zo zou zijn, wat heel erg onwaarschijnlijk is.

God is een non-argument als het op rationele gedachten aankomt ;) Als je gods mening kunt onderbouwen mag je em gebruiken, maar anders is het gewoon een argument op hogere macht, en die zijn niet geldig in een discussie.

ik citeer

romeinen 1: 24 tot 28

24 daarom heeft god hen , in overeenstemming met begeerten van hun hart , aan onreinheid ; opdat zij onderling zoudenonteren.

25 ja, zij die de waarheid van god hebben verruild voor de leugen en de schepping hebben vereerd en er heilige dienst voor hebben verricht in plaats van dit te doen jegens gegene die schiep , die gezegende is in eeuwigheid amen.

26 daarom heeft god hen overgegeven aan schandelijke seksuele begeerten , want ook hun vrouwen hebben het natuurlijke gebruikt van zich zelf verruild voor een tegennatuurlijk gebruik.

27 en evenzo hebben ook de mannen het natuurlijke gebruik van de vrouw laten varen en zijn zeer verhit geworden in hun wellust jegens elkaar, mannen met mannen,; ontucht plegend en in zichzelf de volledige vergelding ontvangend die voor hun dwaling toekwam/.

28 en evenals zij het verwerpelijke hebben geacht aan een nauwkeurige kennis van god vast te houden , heeft god hen aan een verwerpelijke geestes toestand overgegeven om de dingen te doen die niet betamen

DeletedUser

Gast

Ja je kunt best laten zien dat het in de bijbel staat, maar dat is een non-argument gezien het gewoon beroepen op hogere macht is.

Je mag best zeggen dat je het slecht vindt omdat dat in de bijbel staat, maar dat is geen argument voor waarom het slecht is.

DeletedUser

Gast

Ja je kunt best laten zien dat het in de bijbel staat, maar dat is een non-argument gezien het gewoon beroepen op hogere macht is.

Je mag best zeggen dat je het slecht vindt omdat dat in de bijbel staat, maar dat is geen argument voor waarom het slecht is.

voor een ongelooflijke is dat geen argument gelovige mensen denken daar anders over .

DeletedUser

Gast

en trouwens waarom zijn er twee geslachten ,om ons voort te planten .
en dat kan niet tussen twee mensen van het zelfde geslacht en kan dus niet .

en als je er anders over denkt kijk naar de maatschappij goed bezig , alles moet kunnen en geen grenzen meer .

DeletedUser2932

Gast

dat ligt er overigens net aan wat jij met grenzen bedoelt. Voor menis 'ongelovige' mensen zijn er ook grenzen. Of deze passen in hoe een gelovige er over denkt.. Tja...

Uit eigen ervaring weet ik overigens dat er toch ook echt 'gelovigen' zijn die de grens op zoeken en er ver over heen gaan. En zo zijn er ook nog eens genoeg gelovige homo's

Overigens heb ik geen moeite met homo's

DeletedUser

Gast

voor een ongelooflijke is dat geen argument gelovige mensen denken daar anders over .

Gelovigen nemen het klakkeloos over, dat is heel wat anders dan dat het een argument is ;) Je mag het best denken, maar met "god zegt het" overtuig je niemand die niet in god geloofd; dus, geen argument.

DeletedUser

Gast

Nou, ik het blijkbaar niet echt een verplichting om mijn reden te zetten, want er stond niet dat het moest.

Ik vraag je gewoon vriendelijk waarom jij dat vind.
Maarja, kennelijk heb je er geen persoonlijke reden voor.

Bovenaan