• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

homoseksualiteit / biseksualiteit

DeletedUser

Gast
AW: homoseksualiteit / biseksualiteit

Het punt is dat er alleen maar gekeken wordt vanuit het perspectief van de homo of lesbienne. Neem ook de mening van de andere partij mee. Als mensen het storend of provocerend vinden als homoseksuelen TE open gedragen als zodanig, vind ik dat je dan best wat kan minderen. Als je lijnrecht tegenover elkaar sta, kom je er niet verder mee in de emancipatie voor homoseksuelen in deze samenleving. Met uitzondering van het geloof, want dat is gewoon een hopeloze zaak.

Je hebt gelijk met het feit dat beide partijen moeten toegeven om tot een soort 'compromis' te komen, maar als die homo-haters verder blijven doen zoals ze bezig zijn, en dus niets toegeven, dan gaan we ook niet ver raken.
Over het stukje provocatie, zal veel discussie ontstaan, omdat iedereen andere dingen als provocerend ervaart. Als je me iedereen rekening moet gaan houden, kan je op den duur niets meer doen. Ik vindt dat homo-koppels evenveel rechten in het openbaar hebben als hetero's. Dus dingen zoals hand-in-hand-lopen en kussen moeten zeker kunnen, omdat heterokoppels dit ook zonder problemen (mogen) doen. Zij houden, in dat soort zaken, ook geen rekening met wat homo's/lesbiennes hun mening. Ook al staan homoseksuelen toegevelijker tov heteroseksuelen dan omgekeerd.

Homo's zijn verkeerd bezig.

Als je je meningen/stellingen niet goed kan onderbouwen met argumenten waarom je die mening hebt, moet je deze hier ook niet posten. Het enige wat je met dit soort berichten doet, is homoseksuelen beledigen, wat waarschijnlijk ook je bedoeling was. Wij beledigend jou toch ook niet omdat je hetero bent? Want dit doe jij wel bij ons omdat wij homoseksueel zijn.

al voor de mensen die het steeds afvragen met ziek bedoel ik geestelijk ziek, want jongen dat op jongen valt en meisje die op meisje valt is er iets aan de hand.

Waarom moeten homoseksuelen toch telkens afgeschildert worden als geestelijk ziek? We zijn niet ziek, we zijn in alle opzichten, behalve liefde, hetzelfde als heteroseksuelen. Wat maakt ons dan ziek?
Ik kan hierop ook zeggen dat jij ziek bent, omdat je ons ziek vindt. Net als de opmerking van jelmer waarop ik hierboven heb gereageerd, is deze stelling even beledigend. Net zoals bij hem stel ik jou de vraag: wij beledigen jou toch ook niet omdat je hetero bent? Want dit doe jij wel bij ons omdat wij homoseksueel zijn.

DeletedUser

Gast

Het uitgangspunt is dat je die vanzelf geeft op een discussieforum, niet dat mensen er om hoeven vragen.
Ok, ik zou beginnen.

- Homo's kunnen niet voortplanten, dit is van essentieel belang voor de samenleving, als iedereen homo was waren we over 100 jaar allemaal deaud.

DeletedUser

Gast

Ok, ik zou beginnen.

- Homo's kunnen niet voortplanten, dit is van essentieel belang voor de samenleving, als iedereen homo was waren we over 100 jaar allemaal deaud.

je zegt het al:
DIkgedrukte: niet iedereen is homo
onderstreepte: ALS iedere man een erectiestoornis had, waren we over 100 jaar ook allemal dood, als iedere man blind was ging het ook niet makkelijk, als iedere vrouw een hekel had aan sex ging het ook niet snel,
Er is ook al eerder gezegt ergens hier (een behoorlijke lange post) dat de aarde overbevolkt is, als die homos ook nog eens zich zouden voortplanten ging het nog weer sneller

DeletedUser

Gast

Ok, ik zou beginnen.

Mensen die op internet zitten produceren geen voedsel, en zonder voedsel gaat iedereen dood. Je verdoemt ons allemaal Jelmer! Terug naar het veld, aardappelen poten!

DeletedUser

Gast

Mensen die op internet zitten produceren geen voedsel, en zonder voedsel gaat iedereen dood. Je verdoemt ons allemaal Jelmer! Terug naar het veld, aardappelen poten!

Is dat poten dubbelzinnig bedoelt?;):p
En het is trouwens niet waar dat homosexuelen zich niet kunnen voortplanten, ze kunnen het alleen niet met elkaar. Dus al zouden we allemaal homosexueel zijn, zelfs dan sterven we niet uit.
En filosofisch gezien zou het voor de aarde niet eens zo slecht zijn als de mens uit zou sterven.....

DeletedUser

Gast

Is dat poten dubbelzinnig bedoelt?;):p
En het is trouwens niet waar dat homosexuelen zich niet kunnen voortplanten, ze kunnen het alleen niet met elkaar. Dus al zouden we allemaal homosexueel zijn, zelfs dan sterven we niet uit.
En filosofisch gezien zou het voor de aarde niet eens zo slecht zijn als de mens uit zou sterven.....

Over het dikgedrukte stuk tekst..... erg scherp :D
Bij mijn weten maken lesbiennes zich nog wel eens gebruik van kunstmatige inseminatie. Zonde als je het mij vraagt.

je zegt het al:
DIkgedrukte: niet iedereen is homo
onderstreepte: ALS iedere man een erectiestoornis had, waren we over 100 jaar ook allemal dood, als iedere man blind was ging het ook niet makkelijk, als iedere vrouw een hekel had aan sex ging het ook niet snel,
Er is ook al eerder gezegt ergens hier (een behoorlijke lange post) dat de aarde overbevolkt is, als die homos ook nog eens zich zouden voortplanten ging het nog weer sneller

Over het dikgedrukte stuk tekst, goh volgens mij had ik hier een bepaalde mening over.... oh ja, het was onzin. Droom maar lekker verder.
Een groei van een populatie laat zich niet leiden door een bepaalde ratio homo's en hetero's. Het zal eerder beïnvloed worden door het aanbod aan water, voedsel, leefomgeving en de aan- of afwezigheid van ziekten.

DeletedUser

Gast

Beste Tagbell,

Deze conclusie is op geen enkele gronde gebaseerd, Het maakt niet uit als homo's zich zullen voortplanten, ten eerste omdat het ook mensen zijn, ten tweede omdat homo's anders hetero's zouden zijn en die planten zich ook voort.
Ik zal het op prijs stellen als u nadenkt voordat u hier iets op het forum zet.

Met vriendelijke Groet,
Guerrilla

DeletedUser9538

Gast

Een groei van een populatie laat zich niet leiden door een bepaalde ratio homo's en hetero's. Het zal eerder beïnvloed worden door het aanbod aan water, voedsel, leefomgeving en de aan- of afwezigheid van ziekten.

@ijssie

Dit is ook maar relatief. Er zijn op aarde heel veel plekken te vinden die onverklaarbaar bewoond zijn. Gebrek aan water (Afrika), of juist een teveel aan water (Bangladesh), gebrek aan voedsel (weer Afrika) en toch planten ze zich daar voort als konijnen.

Verder vind ik elke discussie over het nut, oorsprong, al dan niet hebben van afwijking, godsdienstige opvattingen etcetera in relatie tot homosexualiteit totaal overbodig.
Er zijn nu eenmaal homo's. In de mensenwereld en in de dierenwereld. Gewoon respecteren. Leven en laten leven. Accepeteren in de samenleving.
Dan is het ook niet meer nodig dat er uit een kast moet worden gesprongen of dat er middels speciale activiteiten aandacht aan worden besteed.

En vanuit het geloof (ieder geloof) of vanuit een "heilig"boek (gelijk welk boek) homosexualiteit veroordelen......???
In één van die boeken staat: "wie zonder zonde is werpe de eerste steen".
En dan denk ik dat onder andere Roomse mannen in een jurk die niet van de kinderen af kunnen blijven voorlopig geen recht van spreken meer hebben.

DeletedUser

Gast

@ijssie

Dit is ook maar relatief. Er zijn op aarde heel veel plekken te vinden die onverklaarbaar bewoond zijn. Gebrek aan water (Afrika), of juist een teveel aan water (Bangladesh), gebrek aan voedsel (weer Afrika) en toch planten ze zich daar voort als konijnen.

Verder vind ik elke discussie over het nut, oorsprong, al dan niet hebben van afwijking, godsdienstige opvattingen etcetera in relatie tot homosexualiteit totaal overbodig.
Er zijn nu eenmaal homo's. In de mensenwereld en in de dierenwereld. Gewoon respecteren. Leven en laten leven. Accepeteren in de samenleving.
Dan is het ook niet meer nodig dat er uit een kast moet worden gesprongen of dat er middels speciale activiteiten aandacht aan worden besteed.

En vanuit het geloof (ieder geloof) of vanuit een "heilig"boek (gelijk welk boek) homosexualiteit veroordelen......???
In één van die boeken staat: "wie zonder zonde is werpe de eerste steen".
En dan denk ik dat onder andere Roomse mannen in een jurk die niet van de kinderen af kunnen blijven voorlopig geen recht van spreken meer hebben.

Dat relatief en ook zeker niet volledig is......dat ben ik het mee eens, maar het is zeker aannemelijker dan een x-aantal percentage homoseksuelen in de populatie. Al ben ik het niet eens met de voorbeelden van Afrika en Bangladesh. Mensen zijn in staat om gebieden aan te passen om daar zo effectiever voedsel van te produceren of gebruiken. Voorbeelden zijn irrigatie in de landbouw of handelen.

Ik geloof meer in een principe van vraag en aanbod. Dit principe vindt je terug in de savanne. Een leeuwengroep groeit wanneer er genoeg prooi is. Dit blijven ze doen totdat er leden van groep honger krijgen omdat ze niet genoeg bij elkaar kunnen jagen. Het aanbod is te laag om de vraag te kunnen stillen. Maar goed dit is niet on-topic :p

Je hebt gelijk met het feit dat beide partijen moeten toegeven om tot een soort 'compromis' te komen, maar als die homo-haters verder blijven doen zoals ze bezig zijn, en dus niets toegeven, dan gaan we ook niet ver raken.
Over het stukje provocatie, zal veel discussie ontstaan, omdat iedereen andere dingen als provocerend ervaart. Als je me iedereen rekening moet gaan houden, kan je op den duur niets meer doen. Ik vindt dat homo-koppels evenveel rechten in het openbaar hebben als hetero's. Dus dingen zoals hand-in-hand-lopen en kussen moeten zeker kunnen, omdat heterokoppels dit ook zonder problemen (mogen) doen. Zij houden, in dat soort zaken, ook geen rekening met wat homo's/lesbiennes hun mening. Ook al staan homoseksuelen toegevelijker tov heteroseksuelen dan omgekeerd.

Ik ben het 100% eens met je. Vooral met de eerst zin. Maar ga dan vooral niet meer of teveel provoceren, dan stagneert de emancipatie. Zoek de grenzen op en schuif ze langzaam op. De normen en waarden in Nederland zijn niet overal gelijk. Dus dan houdt je verschillende grenzen wat iemand provocerend/storend vind.Ik hoop en stiekem verwacht dat homoseksualiteit op de langere termijn ook meer tot helemaal geaccepteerd wordt.

Houdt je poot gewoon stijf, uiteindelijk wordt het erkend als normaal. Het duurde immer ook een tijdje voordat het Christendom geaccepteerd werd.

DeletedUser5621

Gast

Jelmer, als iedereen homo zou zijn, zou de wereldbevolking uitsterven, homo's zijn volgens jou dus fout bezig.
Als iedereen mannelijk zou zijn, zou de wereldbevolking ook uitsterven, mannen zijn dus ook fout bezig?:O

DeletedUser

Gast

Jelmer, als iedereen homo zou zijn, zou de wereldbevolking uitsterven, homo's zijn volgens jou dus fout bezig.
Als iedereen mannelijk zou zijn, zou de wereldbevolking ook uitsterven, mannen zijn dus ook fout bezig?:O

Dit is een wat onrealistisch en onzinnig argument. De eerste 2 regels zijn al weerlegt, aangezien ook homoseksuelen een kinderwens kunnen hebben.
Het laatste stuk 'Mannen zijn fout bezig' vat ik niet. Als je maar 1 van 2 geslachten tot beschikking hebt, dan zal het soort zich niet voortplanten....duh

DeletedUser

Gast

Als alle vrouwen er als ma Tokkie uit zouden zien, zou de wereldbevolking ook uitsterven, en als alle vrouwen er als Cameron Diaz uit zien moeten we binnenkort wegens ruimtegebrek verhuizen naar de maan :D lollllll

DeletedUser9538

Gast

Als alle vrouwen er als ma Tokkie uit zouden zien, zou de wereldbevolking ook uitsterven, en als alle vrouwen er als Cameron Diaz uit zien moeten we binnenkort wegens ruimtegebrek verhuizen naar de maan :D lollllll

Cameron Diaz heeft heel veel last van Acne. En zonder juiste belichting en visagist ziet ze er 's morgens ook niet uit.

Er zijn toch mannen die op ma Tokkie vallen. Bijvoorbeeld Pa Tokkie.
Frapant dat op elk potje toch een dekseltje past.

Evolutie leer heeft echter ook uitgewezen dat de natuur er iets op vindt als er geen voldoende partners van het andere geslacht voor handen zijn om toch tot reproductie te komen. Ongeslachtelijke voortplanting. diertjes die zowel mannelijke als vrouwelijke kenmerken hebben. Noem maar op.

Eric

DeletedUser

Gast

Ja het algemeen geaccepteerd schoonheidsbeeld voor mensen tegenwoordig moet ik ook echt van janken, dat gaat helemaal nergens over. Echte schoonheid is moeilijk aan te komen :/

DeletedUser

Gast

Ik ben het 100% eens met je. Vooral met de eerst zin. Maar ga dan vooral niet meer of teveel provoceren, dan stagneert de emancipatie. Zoek de grenzen op en schuif ze langzaam op. De normen en waarden in Nederland zijn niet overal gelijk. Dus dan houdt je verschillende grenzen wat iemand provocerend/storend vind.Ik hoop en stiekem verwacht dat homoseksualiteit op de langere termijn ook meer tot helemaal geaccepteerd wordt.

Houdt je poot gewoon stijf, uiteindelijk wordt het erkend als normaal. Het duurde immer ook een tijdje voordat het Christendom geaccepteerd werd.

Ook ik hoop dat dit uiteindelijk erkend word als normaal en dus geaccepteerd wordt. En provoceren doe ik niet echt (heb namelijk geen lief ofzo) en de reacties op mijn outings zijn tot hier toe allemaal positief duss ...

DeletedUser9538

Gast

Ook ik hoop dat dit uiteindelijk erkend word als normaal en dus geaccepteerd wordt. En provoceren doe ik niet echt (heb namelijk geen lief ofzo) en de reacties op mijn outings zijn tot hier toe allemaal positief duss ...

Erkend worden als normaal kan niet.
Normaal betekent dat het gemeten kan worden aan de norm.
Oftewel het grootste gedeelte. Dat gedeelte van de populatie die valt binnen bijvoorbeeld 90 % van de te onderzoeken groep.

Homosexualiteit zal vallen binnen de afwijking van de norm. De standaarddeviatie. En dus erkend worden als voorkomend en geaccepteerd.

Eric

DeletedUser

Gast

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niets tegen homoseksualiteit heb maar ik hoef ook niet 2 mannen samen zien zoenen, daar krijg ik echt de kriebels van.

Vrienden van ons zijn ook homoseksueel, geweldig lieve mannen maar ze lopen er niet mee te koop en zijn ook niet de bekende "verwijfde" stereotypes.

Veel mannen (ik ook) vinden 2 vrouwen wel weer leuk of "spannend" om te zien.

Waarom de mannen het wel oke vinden als 2 vrouwen "bezig" zijn, kan ik niet verklaren.

Ik ben van mening dat homoseksualiteit absoluut geen keuze is, geen ziekte is en al helemaal niet verboden moet worden.

Leven en laten leven, ieder zijn eigen keuze.

DeletedUser

Gast

Vrienden van ons zijn ook homoseksueel, geweldig lieve mannen maar ze lopen er niet mee te koop en zijn ook niet de bekende "verwijfde" stereotypes.
Eigenlijk is niet echt de meerderheid van die "verwijfde" types. Dit is enkel een beeld dat de maatschappij krijgt door de media. De "niet-verwijfde" types zijn niet "interessant" genoeg om in de media te laten voorkomen. Ze bestaan wel hoor, die types, maar belange netalle homo's zijn zo.

Veel mannen (ik ook) vinden 2 vrouwen wel weer leuk of "spannend" om te zien.

Waarom de mannen het wel oke vinden als 2 vrouwen "bezig" zijn, kan ik niet verklaren.

Jah, op de site van wjnh hebben de volgende "verklaring" gegeven: als een heteroman twee homo's bezig ziet, voelen ze zich aangevallen in hun mannelijkheid. Maar bij vrouwen hebben ze dat niet en vinden ze het wel ok. Sommige geilen daar zelfs op *iek* (hmm dus mannen geilen op me als ik aant het kussen ben met men lief, dus nog een reden om nit in het openbaar te kussen :p)

DeletedUser

Gast

Misschien heb je wel gelijk wat betreft dat mannen het misschien geil vinden om te zien. Misschien een stil verlangen om er een trio mee te doen.

Het blijft een punt van discussie waar eigenlijk nooit echt een winnaar uit zal komen.

DeletedUser8487

Gast

Misschien heb je wel gelijk wat betreft dat mannen het misschien geil vinden om te zien. Misschien een stil verlangen om er een trio mee te doen.

Het blijft een punt van discussie waar eigenlijk nooit echt een winnaar uit zal komen.

idd om dat de dames niet zitten te wachten op de inbreng van de man ..hij kan dus lang wachten :)
hoewel twee bi dame,s daar in tegen ........;)

Bovenaan