• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Vraag Hopilieten per uur

DeletedUser25952

Gast
Nu heb ik net een eilandopdracht geactiveerd.
Zie nu naar mijn beloning en ik krijg namelijk 52,5 hopilieten per uur
Vraag me dan af waar dat 0,5 van komt want ik heb dit namelijk 7 uur lang dus dan eindigt ik zeker met 0,5 van achter, klopt dit ?
 

DeletedUser27183

Gast
ze hebben de troepen aangepast aan de wereldsnelheden dus ze rekenen tegenwoordig met een komma
 

DeletedUser27281

Gast
Het totaal aantal hoplieten dat je zou krijgen met deze beloning is de vermenigvuldiging van het aantal hoplieten per uur met het aantal uur dat het effect geldig is. In dit geval zal dat 52,5×7=367,5 zijn. Het zal afgerond worden (want een halve hopliet is nogal moeilijk) naar 368.

Afronding gebeurt altijd volgens de wiskundige afrondingsregels. Dit wil zeggen dat als het getal achter de komma kleiner is dan 5, dat het totaal naar beneden zal afgerond worden. Is het getal achter de komma echter groter dan of gelijk aan 5, zal het naar boven afgerond worden.

Hiermee hoop ik je vraag beantwoord te hebben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser25952

Gast
Het totaal aantal hoplieten dat je zou krijgen met deze beloning is de vermenigvuldiging van het aantal hoplieten per uur met het aantal uur dat het effect geldig is. In dit geval zal dat 52,5×7=367,5 zijn. Het zal afgerond worden (want een halve hopliet is nogal moeilijk) naar 368.

Afronding gebeurt altijd volgens de wiskundige afrondingsregels. Dit wil zeggen dat als het getal achter de komma kleiner is dan 5, dat het totaal naar beneden zal afgerond worden. Is het getal achter de komma echter groter dan of gelijk aan 5, zal het naar boven afgerond worden.

Hiermee hoop ik je vraag beantwoord te hebben.
jhup thks
 
Bovenaan