• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Vraag Hydra's en zeestorm

DeletedUser26399

Gast
Worden hydra's ook geraakt door een zeestorm en door zo'n type spreuk in het algemeen.
 

Armand0

Manticore
Als het goed is door zeus' razernij (en heimwee ofc), aangezien 'heroïsche kracht' ze 10% extra aanval meegeeft (en ze dus als landeenheden gezien worden).
 

DeletedUser26927

Gast
Was laatst ook zon discussie, je bouwt ze in de haven, maar het word gezien als LE/LT meende ik
 

Gamergirl101

Hopliet
Het zijn mytische eenheden vandaar. Daarom werkt onderzoek "ram" bv niet erop, maar "goddelijke selectie". En toen ze eenmaal bezig waren dachten ze vast; "ach als we toch bezig zijn dan scheren we ze toch gewoon over 1 kam met de alle andere myths"

Zelf vind ik het onlogisch... maar goed. Zo werkt t spelletje. En dan gunstfarmen bij hydra's wel uitzetten. Zou handig zijn, hoef je lt van een stad niet te clearen voor gunst te stelen, maar helaas. Zou ook te makkelijk zijn :p
 

DeletedUser27281

Gast
En dan gunstfarmen bij hydra's wel uitzetten. Zou handig zijn, hoef je lt van een stad niet te clearen voor gunst te stelen, maar helaas. Zou ook te makkelijk zijn :p

Maar een botenstad moet je ook niet clearen om gunst te kunnen stelen (met vliegers)
 

Gamergirl101

Hopliet
Maar een botenstad moet je ook niet clearen om gunst te kunnen stelen (met vliegers)
Klopt maar het zou nogal gemakkelijk zijn om met hydra's te farmen omdat het GP ratio groter is bij boten dan bij een muur met wat deff. Waarbij muur 0 de lt deff zo zwak maakt dat je er dikke GP uit scoort al je t kilt en een hogere muur ervoor zorgt dat je niet echt meer wilt farmen

Echter met hydra's ga je bv bij 8-10k birs gp verlies maken als je met een sterke volle hydra stad met urephon (want zuretha werkt niet) en spreukjes aanvalt

Wil je iemand tegenhouden die met hydra's farmt zul je dus flink wat neer moeten leggen terwijl je mytische landeenheden met muur 25 en wat lt al weg kunt houden, daar heb je geen gecombineerd leger van ruim 20 steden voor nodig
 

DeletedUser27281

Gast
Dat is natuurlijk ook waar, die muur kan serieus in de weg zitten, zeker als ze nog een toren erbij bouwen ook, terwijl je dat probleem idd niet met hydra's hebt.
 

DeletedUser27281

Gast
Ja maar toren helpt ook verdedigende zee-eenheden dus t is vooral die muur
True, maar ik had het op het feit dat bij hydra's je alleen toren tegen hebt, terwijl je bij andere mythische eenheden ook die muur nog eens hebt. En geef toe enkel toren of muur+toren tegen geeft veel verschil
 

Gamergirl101

Hopliet
True, maar ik had het op het feit dat bij hydra's je alleen toren tegen hebt, terwijl je bij andere mythische eenheden ook die muur nog eens hebt. En geef toe enkel toren of muur+toren tegen geeft veel verschil
Ik vind een muur met of zonder toren al erg :p
Muur 10 om te clearen, mijn myths niet gezien
Verovering, muur maximaal 5
 

DeletedUser27281

Gast
Muur houdt mij vaak niet echt tegen, al moet ik toegeven dat de meeste steden die ik overneem toch een muur van max 10 hebben, tenzij er niets van LT meer instaat door andere factoren (lees: andere spelers). Zelf speel ik om die reden met een hoge muur, schrikt mensen meer af, al is het soms lastig als je dan toch belegerd wordt.
 
Bovenaan