• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Ideeenforum en peiling

DeletedUser

Gast
Het ideeenforum is een mooi forum en er komen geregeld goede ideeen naar voren. Maar vaak zijn die ideeen nog niet volmaakt en in de discussie die daarop volgt, worden suggesties gedaan die het idee vervolmaken. Uiteindelijk volgt er een peiling, maar wat wordt er nu eigenlijk gepeild?

Het originele idee?
Het originele idee + aanvulling 1 en 2?
Het originele idee + aanvulling 3 en 4?
of zelfs een variant op het originele idee?

Ik heb een tijd geen gelegenheid gehad om op dit forum door te brengen, maar ik zag bij de de goedgekeurde ideeen het onderwerp over de chat. Het ingebrachte idee werd positief ontvangen, echter daar kleefde wat nadelen aan. In dit geval heb ik zelf een variant voorgesteld, waarop nog positiever werd gereageerd, dan op het originele idee.

De peiling was duidelijk 90% voor 10% tegen, maar waarvoor hebben die mensen nu eigenlijk gestemd, het originele idee met de paar nadelen of de variant daarop?

Daarom:
Voordat er een peiling kan plaatsvinden, zal het definitieve idee en waar dus over gestemd gaat worden, duidelijk zijn. Deze duidelijkheid moet gegeven worden door de inbrenger van het idee, alleen op deze manier is het duidelijk of je voor of tegen moet stemmen. Geen definitief idee, geen peiling.
 

DeletedUser

Gast
Helemaal mee eens! Zelf heb ik hier ook last van gehad. Het is alweer een tijdje geleden, maar ik herinner me nog dat er onduidelijkheid heerste over waarvoor bij deze peiling nou precies gestemd werd. Nu weet ik dus dat ik niet de enige ben die soms onduidelijk vind waar men nu precies voor stemt.

Misschien kun je je idee voorstellen op het Ideeënforum. ;) Mijn stem heb je.
 

DeletedUser

Gast
Het lijkt me dat je niet stemt als het idee je niet duidelijk is, ben het wel met je eens dat het duidelijk zou moeten zijn hoor.

Zou fijn zijn als de beginpost word aangepast nadat er veelvuldig in het topic is gereageerd/aangevuld/opgemerkt.. zodat wanneer het idee word bijgeschaafd toch up-to-date is in de beginpost.
 
Bovenaan