• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

"Ik wil weten vragen"

DeletedUser28477

Gast
Hallo mensen op het forum!

Ik heb een paar dagen geleden een dorpje aangemaakt op de wereld Idalium.

Ik heb een paar vragen over att and def dorpen en over technologieën.

1. welke indeling qua gebouwen/troepen gebruiken jullie voor ullie att/def/navy dorpen?

2. gebruiken jullie ooit mythische wezens, zo ja welke?

3. werkt de tech falanx ook op mythische wezens?

4. kun je eenheden "ontslaan"? (bijv 3 zwaards die je nie wilt hebben in je att dorp)

bedankt voor het antwoorden!

greetings Alltron.
 

DeletedUser10470

Gast
1) AT: Afhankelijk van je voorkeur. Een goede combinatie is Sling/Ruit/Kata, waarmee je de muur van een stad kan slopen. Sling/Kata werkt efficiënt met een spreuk erop en een voorafgaande spionage (afhankelijk van de verdedigende eenheden). Verder zijn mythische eenheden het sterkst om mee aan te vallen (Manti/Grif/Harp)
Def: Voornamelijk Pega en Cerberussen. Def LT bestaat uit een mix van Zwaar/Boog/Hop.
Navy: Volledig biremen of volledig VS. Branders zou ik niet gebruiken, Triremen hebben ook mijn voorkeur niet (al zijn daar andere meningen over).
2) Jazeker, voornamelijk Manticores/Griffioenen/Harpijen (voor de aanval) en Pegasussen/Cerberussen voor de verdediging.
3) Nee, de Falanx werkt niet op Mythische eenheden. Daarvoor heb je Goddelijke selectie nodig
4) Het is niet mogelijk om ze te ontslaan, je kan ze wel dumpen. Dat komt neer op het laten "kapotlopen" op een andere stad. Doe je dit bij een alliantiegenoot, dan zal hij daarvoor de GP ontvangen. Daarom is het ook niet aangeraden om het bij een vijand te doen, tenzij je het als fake verstuurt (nepaanval, kan handig zijn als afleiding). Let erop dat je in een volledige stad vol met troepen niet 3 zwaardvechters kan dumpen, omdat je aan een minimaal aantal troepen zit waarmee je moet aanvallen. Het is dan enkel mogelijk de troepen door een ander te laten slopen.

Mocht je nog vragen hebben, aarzel niet om ze te vragen!
 

Dorremans

Mentor
Hey Alltron ik zal je vragen even zo goed mogelijk proberen te beantwoorden.

1. Je kan denk ik het beste naar oude topics op het forum kijken.
Verder is een ATT/DEFF schepen stad best wel makkelijk. Gewoon haven hoog en even kijken welke onderzoeken handig zijn voor je schepen. In een deff schepen stad maak je alleen biremen en in een att schepen stad maak je alleen vuurschepen. Ook zou ik je graag willen verwijzen naar de beginnersguide die op de wiki staat. Deze geeft ook een uitleg hoe je je steden kan indelen.

Beginners guide

En toen zag ik dat @DonFrank ondertussen al had geantwoord. Nouja misschien heb je nog iets aan mijn antwoord op vraag 1 dan. Heb je nog vragen kan je mij altijd ook een PM ingame sturen op Idalium of een forumbericht natuurlijk.
 

DeletedUser28477

Gast
1) over welke spreuk heb je het over?

2) worden hops niet gebruikt of weinig gebruikt bij aanvalsdropen?

3) worden strijdwagen niet of weinig gebruikt bij verdediging dorpen?


4) over hoeveel aantal troepen hebben we het dan?

5) hoe ziet een def/att dorp eruit? (qua gebouwen) (bedankt Dorremans)
 

Dorremans

Mentor
1. Ik denk dat Donfrank de spreuk "doel van de vrouwelijke jager" bedoeld. Deze spreuk is van de god Artemis.
DH4aZ0frSfS8q52-fMOs-g.png

2. Hops kan je inderdaad ook gebruiken. Vooral als de stad die je wil aanvallen veel zwaardvechters heeft kunnen hops sterk zijn. Het nadeel van hoplieten is alleen dat ze veel slomer zijn dan de andere offensieve troepen (sling en ruiters). Hierdoor wordt je aanval enorm vertraagt als je ze mee stuurt dan heeft de tegenpartij meer tijd om te reageren. Maar het is dus zeker ook een mogelijkheid in je aanvalsdorp.

3. Strijdwagens worden wel veel gebruikt. Althans in mijn beleving worden ze veel gebruikt. Volgens mij bouwen sommige spelers strijdwagens in plaats van zwaardvechters. Het voordeel van strijdwagens bouwen is dat je veel steen nodig hebt en relatief weinig hout. (Meestal heb je een hout te kort en een steen overschot als je aan het rekruteren bent).

4. Je moet minimaal 3% van je aantal bevolking wat toegewezen is aan het leger meesturen. Je kan het aantal wat toegewezen is aan het leger zien in je boerderij.

5. Zie die bovenstaande topics die ik gestuurd had, is daar iets onduidelijk? Anders ben ik wel bereid om een duidelijk lijstje voor je te maken, alleen is er denk ik niet echt 1 beste indeling voor je dorp uiteindelijk heeft het te maken met je speelstijl.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser28477

Gast
bedankt voor het antwoorden van mijn vragen! heb er nog wel een paar :p

1) vallen katapullen ook eenheden aan?

2) welke helden gebruiken jullie?
 

Dorremans

Mentor
1. Ja katapulten vallen ook eenheden aan. Alleen zou ik als ik jouw was nooit katapulten alleen sturen. Ze zijn namelijk wel relatief zwak vergeleken met de andere aanvalseenheden. Waarvoor je katapulten wel kan gebruiken is als er een muur staat die je bijvoorbeeld wil beschadigen. Voorbeeld aanval: 300 Slingeraars, 300 Hop, 100 Ruiters en 30 katapulten (inwoners: 1350). Dit is maar een voorbeeld, je kan natuurlijk veel meer combinaties proberen en je hebt totaal ook veel meer inwoners die je kan besteden in een stad. Maar hopelijk begrijp je het idee nu wel een beetje.

2. De held Aristoteles is enorm sterk als je snel en goedkoop vuurschepen wil maken dit is verreweg mijn favoriete held. Daarnaast vind ik Themistokles ook een sterke held omdat hij je ruiters een flinke boost geeft, in combinatie met een aantal katapulten knal je zo een stad leeg. Democritus is ook een pareltje tijdens eventen wanneer je spreuken kan krijgen. Als je bijvoorbeeld 8 uur lang ieder uur 20 slingeraars krijgt kan hij dat voor je verdubbelen, dus 16 uur lang ieder uur 20 slingeraars.

Uiteindelijk zijn er te veel helden om uit te kiezen, dus je moet kiezen wat het beste bij jouw speelstijl past. Momenteel heb ik bijvoorbeeld op die nieuwe wereld Aristoteles en Themistokles op een hoog level, omdat ik veel Ruiters maak in mijn landclear steden en ook veel vuurschepen aanmaak. Het kan nooit kwaad om even door deze lijst te gaan om te kijken of er een held tussen staat waarvan jij denkt dat je die wel nuttig kan gebruiken. Uiteindelijk hangt het van je speelstijl af welke held voor jouw het beste is.
Lijst met helden
 

Dorremans

Mentor
Geen probleem en als er op een later moment nog vragen in je opkomen stel ze dan gerust, zoals ik al zei kan je mij ook altijd via een forumbericht bereiken. En er zijn vast nog genoeg andere spelers hier die je vragen gerust willen beantwoorden als je ze op het forum vraagt. Verder nog veel plezier en succes gewenst op de wereld Idalium.
 

DeletedUser28477

Gast
Bedankt! op het laaste moment bedacht ik me nog een vraag.

als ik een held mee stuur opeen aanval. kan de held dan dood gaan? zo ja wat gebeurt er dan?
 

Dorremans

Mentor
"De helden welke gewond zijn, hebben 18 uur (gedeeld door de wereldsnelheid) nodig om volledig te herstellen. In de tussentijd heb je wel de mogelijkheid het level van de held te verhogen. Een held welke gewond is kan niet vechten of verdedigen. De held geeft ook geen voordelen indien hij/zij gewond." (Idalium is snelheid 2)

Grepolis wiki is net een bijbel.
 
Bovenaan