• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Feedback In memoriam

vluggelizzie

Slingeraar
Jaren gelden kwamen een paar spelontwerpers met het idee van een tactisch oorlogsspel, waarbij je allianties moest vormen en samen plannen moest smeden om met de beste tactieken je tegenstander te verslaan. We speelden dit spel allemaal met veel plezier en de leiders van de topallianties hielden contact met elkaar waardoor we ook interne regels konden afspreken. Respect voor de tegenstander, want zonder die tegenstander geen spel. Bij een sterfgeval in een alliantie hield de hele wereld, uit respect, een periode van wapenstilstand aan. Dit kunnen de huidige spelers zich niet eens indenken.

Het spel waar ik het over heb, bestaat niet meer. Grepo-oude stijl verdween en het moest sneller met een groter verdienmodel er achter. Wij speelden met muren, de mythische eenheden waren erg duur en werden spaarzaam ingezet. Events hadden we nauwelijks en de beloningen waren ook niet zo buitensporig. We zaten uren met elkaar te overleggen over de beste tactieken, met wie we samen wilden werken en onder welke voorwaarden. Het was ooit een tactisch spel dat over jaren gespeeld werd. Werelden werden slechts spaarzaam geopend en het was niet slechts prijsschieten en hup weer naar een volgende wereld; nieuwe ronde, nieuwe kansen.

De laatste tendens is het spelen in de nacht, want overdag wordt een kolo er te makkelijk uitgezet met al die mythische vliegers. Nu, word ik wakker met een kolo in mijn stad, omdat er om 2 uur
's nachts aangevallen wordt, het moment waarop werkend Nederland veel slaapt (de nachtdiensten uitgezonderd). De stad ligt zo mudvol dat het al een verloren stad is. Overdag ontvang ik daarvoor tig keer een check of tta om te zien of iemand wel reageert. Dat we het spel zagen veranderen naar een variant die steeds minder met tactiek te maken had, was al niet leuk. Maar intussen heb ik ook veel van mijn medespelers zien stoppen, want dit is niet te combineren met RL. En ja, na al die jaren doet dat pijn. Onze allies waren zeer divers, wat studenten, maar ook bouwvakkers, artsen, obers, chauffeurs, verpleegkundigen, slagers, verkoopsters, docenten, ict-ers, managers etc, etc. Spelers die een spel spelen naast hun RL en die ook best wat wilden investeren….en die nu de een na de ander, besluiten te stoppen.

Ik heb al eens gevraagd om een wereld met instellingen zoals die van de oude werelden. Dat blijkt niet mogelijk en de community vraagt alleen maar om steeds snellere werelden. Werelden waarin je dag en nacht actief moet zijn, zonder fatsoenlijke NB. Ik weet dat er reacties zullen volgen van spelers die niet beter weten dan dat het spel op de huidige manier gespeeld moet worden. Natuurlijk, het ligt aan mij en mijn gebrek aan skills. Daarom neem ik (nood gedwongen) afscheid, met pijn in het hart, en vraag mij slechts af of er nog iemand bij Inno is, die ook met pijn in het hart dit ooit zo leuke spel kapot heeft zien gaan…
 

Dorremans

Mentor
Ben een beetje klaar met die mensen die stoppen, omdat Grepolis niet meer het 'oude' is. Het spel is nou eenmaal veranderd en dit soort topics zullen er ook geen enkele verandering in brengen. Het hedendaagse Grepolis heeft zo zijn leuke en minder leuke kanten, net als het 'oude' Grepolis. Maar veel plezier in je RL en veel geluk gewenst, jammer dat je het hedendaagse Grepolis niet meer ziet zitten.
 

DeletedUser13653

Gast
Aangezien jullie het oude grepolis missen neem ik aan dat jullie actief zijn op de classic?
 

DeletedUser25003

Gast
Jammer dat je stopt Lizzie, op Naxos een leuke wereld tegen en met je gespeeld! Ik kan me wel in je woorden vinden alhoewel ik het oude grepolis wat jij beschrijft nooit heb meegemaakt (eerste wereld was lamia). Ook voor mij zal grepolis na Calydon gaan stoppen. Niet vanwege de overvloedige myths ofzo maar meer dat moraal verdwenen is wat jij ook aangeeft. Ik weet dat ik hier niet alleen in sta, ik heb het op calydon van vele oud strijdmakkers gehoord van eerdere werelden die eigenlijk hetzelfde ervaren als ik doe en daarom al gestopt zijn of het zelfde besluit genomen hebben als ik. Het is puur mijn mening, het is niet bedoeld als aanval naar spelers persoonlijk of naar het spel alleen ik merk dat het steeds minder bij mij gaat passen. Ik zal Calydon uitspelen tot en met de ww maar daarna zal het grepo avontuur voor mij ophouden. Heb er leuke mensen leren kennen met wie ik ook prive contact heb (zijn al gestopt) en het was een leuk tijdverdrijf.
 

DeletedUser24616

Gast
Ik ben onlangs gestopt met grepo, niet zo zeer omdat het spel zich doorontwikkelt, want tactisch spelen kan nog steeds, hoewel ik verre van voorstander ben van alle events.

Ik ben gestopt omdat ik vooral vind dat het respect onderling weg is gevallen. Meer en meer pesterijen ontstaan tussen allies en spelers onderling. Middels tta's, bijna haatdragende pm's en gebrek aan inlevingsvermogen/begrip onderling. Men schijnt blijkbaar vergeten te zijn dat grepo een spel is dat je speelt voor je plezier. Een echt mooie goede strijd blijft uit en de pm's die het daglicht niet kunnen verdragen nemen toe. Voor mij draait grepo om harde doch respectvolle strijd in het spel met een zachte benadering in het onderlinge contact. Ik kom niet meer terug op grepo.
 

DeletedUser28076

Gast
Waarom stop je eigenlijk niet als je het spel nergens op vindt slaan? Die oude tijden gaan echt niet meer terug komen hoor. Move on or quit.

Vind mij maar ergens op een wereld waar ik serieus speel...
Al gevonden?
Wss niet, want dat doe ik niet.

Oud oud grepo is niks voor mij, nooit wat geweest, het zal ook nooit wat worden.

Waar ik me vooral aan irriteer is dat niemand respect heeft voor elkaar.
De vorige keer dat ik dit speelde was op sparta, was echt prachtig. (goede tijden gehad)
Maar het werd nog beter toen we 4 kleinere ally's tot 1 grote wilden maken, omdat we wat weerstand wilde bieden tegen grotere ally's.
Het ging perfect, heb/had groot respect voor de mensen die dat toen regelde, MAAR 2 van de leiders hadden een wat te grote ego en hadden grote meningsverschillen.
Dus het mislukte. De meeste stapte over naar de grote ally's. En wij? Wij werden gevoerd aan de haaien.

Dus mijn punt is niet oud grepo dat dat veel beter is (integendeel ik speel beter op de "nieuwe"grepo, dan heb ik het over de grepo met belegering, de rest is precies net niks..), maar dat er gewoon geen respect is en dat mensen niet na denken. Dan denk je, maar dat was toch niet zo erg? Ik beschrijf het gewoon normaal, maar je had er niet tussen in willen staan..

Voor de rest te veel events en daardoor word goud heel erg belangrijke en nog meer pay2win...


Maar nu zit ik eigenlijk te wachten op een wereld met leuke snelheden en een NORMALE NB...

Ik kan over de NB ook nog heel wat zeggen, maar ik hou het er gewoon op dat ik als een normaal persoon, NIET tot 12 uur wakker ben. Dus 11 uur is voor prima..

(maar je hoeft niet perse tot 12 uur wakker te zijn, nee maar ik wil wel mijn steden houden :))
 

DeletedUser25952

Gast
Vroeger was je vijand op een wereld geen vijand maar gewoon tegenstanders waar je rustig in PM kost praten enzo.
En de wereld erna gewoon samen in 1 alliantie zaten. Vriend op 1 wereld op andere wereld tegenstanders.
Tegenwoordig mag je weinig spelers aanvallen of ze zitten al te zagen van " wat doe je man val iemand anders lastig"
Sommige spelers hebben totaal geen respect voor andere spelers.
 

Dorremans

Mentor
Waar ik me vooral aan irriteer is dat niemand respect heeft voor elkaar.
Dus mijn punt is niet oud grepo dat dat veel beter is (integendeel ik speel beter op de "nieuwe"grepo, dan heb ik het over de grepo met belegering, de rest is precies net niks..), maar dat er gewoon geen respect is en dat mensen niet na denken. Dan denk je, maar dat was toch niet zo erg? Ik beschrijf het gewoon normaal, maar je had er niet tussen in willen staan..

Misschien dat dan de volgende keer zeggen in plaats van dat je Innogames eens door elkaar wil schudden? Lijkt mij niet dat dit hen probleem is maar eerder van de community die hier is ontstaan. Beter gezegd de enkelingen die op een respectloze manier met elkaar omgaan. Persoonlijk block ik ze gewoon en geef er geen aandacht aan dan is de pret voor ze er snel af, zou je dit wel willen aanraden. Werkt prima voor mij heb zelf weinig last gehad van terugtrekaanvallen, pestaanvallen, enz.
 

DeletedUser25152

Gast
De woorden die Lizzie uitspreekt, slaan voor mij de spijker op zijn kop.
Yvet, je hebt helemaal gelijk..

Na 7 jaar spelen heb ik dit spel langzaam ten onder zien gaan... Zonde van het ooit zo mooie Grepolis.
 

DeletedUser26715

Gast
Tegenwoordig mag je weinig spelers aanvallen of ze zitten al te zagen van " wat doe je man val iemand anders lastig"
Sommige spelers hebben totaal geen respect voor andere spelers.

Oh wat houd ik van deze berichten, vooral als je een kolo klaar hebt liggen.
 

jeangenie

Harpij
Ben een beetje klaar met die mensen die stoppen, omdat Grepolis niet meer het 'oude' is. Het spel is nou eenmaal veranderd en dit soort topics zullen er ook geen enkele verandering in brengen. Het hedendaagse Grepolis heeft zo zijn leuke en minder leuke kanten, net als het 'oude' Grepolis. Maar veel plezier in je RL en veel geluk gewenst, jammer dat je het hedendaagse Grepolis niet meer ziet zitten.
wat een gezeur dorremans. Innogames heeft er belang bij dat er zo weinig mogelijk mensen stoppen. Ik vindt ook dat het spel is veranderd en dat het er niet leuker op is geworden. laat maar een wereld komen met de oude instellingen en zie wat er gebeurd.Ik den veel goeds
 

DeletedUser24347

Gast
Jaren gelden kwamen een paar spelontwerpers met het idee van een tactisch oorlogsspel, waarbij je allianties moest vormen en samen plannen moest smeden om met de beste tactieken je tegenstander te verslaan. We speelden dit spel allemaal met veel plezier en de leiders van de topallianties hielden contact met elkaar waardoor we ook interne regels konden afspreken. Respect voor de tegenstander, want zonder die tegenstander geen spel. Bij een sterfgeval in een alliantie hield de hele wereld, uit respect, een periode van wapenstilstand aan. Dit kunnen de huidige spelers zich niet eens indenken.

Het spel waar ik het over heb, bestaat niet meer. Grepo-oude stijl verdween en het moest sneller met een groter verdienmodel er achter. Wij speelden met muren, de mythische eenheden waren erg duur en werden spaarzaam ingezet. Events hadden we nauwelijks en de beloningen waren ook niet zo buitensporig. We zaten uren met elkaar te overleggen over de beste tactieken, met wie we samen wilden werken en onder welke voorwaarden. Het was ooit een tactisch spel dat over jaren gespeeld werd. Werelden werden slechts spaarzaam geopend en het was niet slechts prijsschieten en hup weer naar een volgende wereld; nieuwe ronde, nieuwe kansen.

De laatste tendens is het spelen in de nacht, want overdag wordt een kolo er te makkelijk uitgezet met al die mythische vliegers. Nu, word ik wakker met een kolo in mijn stad, omdat er om 2 uur
's nachts aangevallen wordt, het moment waarop werkend Nederland veel slaapt (de nachtdiensten uitgezonderd). De stad ligt zo mudvol dat het al een verloren stad is. Overdag ontvang ik daarvoor tig keer een check of tta om te zien of iemand wel reageert. Dat we het spel zagen veranderen naar een variant die steeds minder met tactiek te maken had, was al niet leuk. Maar intussen heb ik ook veel van mijn medespelers zien stoppen, want dit is niet te combineren met RL. En ja, na al die jaren doet dat pijn. Onze allies waren zeer divers, wat studenten, maar ook bouwvakkers, artsen, obers, chauffeurs, verpleegkundigen, slagers, verkoopsters, docenten, ict-ers, managers etc, etc. Spelers die een spel spelen naast hun RL en die ook best wat wilden investeren….en die nu de een na de ander, besluiten te stoppen.

Ik heb al eens gevraagd om een wereld met instellingen zoals die van de oude werelden. Dat blijkt niet mogelijk en de community vraagt alleen maar om steeds snellere werelden. Werelden waarin je dag en nacht actief moet zijn, zonder fatsoenlijke NB. Ik weet dat er reacties zullen volgen van spelers die niet beter weten dan dat het spel op de huidige manier gespeeld moet worden. Natuurlijk, het ligt aan mij en mijn gebrek aan skills. Daarom neem ik (nood gedwongen) afscheid, met pijn in het hart, en vraag mij slechts af of er nog iemand bij Inno is, die ook met pijn in het hart dit ooit zo leuke spel kapot heeft zien gaan…

Ik zit op edessa bij de massa (Die Hard Soldiers), als er sterfgevallen zijn spreken wij inderdaad een tijdelijke NAP af met spelers, en vijanden van op die wereld zitten nu bij mij in de alliantie op de laatste nieuwe wereld.
En omwille van Het nieuwe overnamesysteem worden er geen nachtkolo's gedaan.
Ik heb nooit me je samengewerkt, maar ik vind het altijd jammer als goede spelers stoppen. Iedereen klaagt over het gebrek aan respect, maar als je zelf respect toont voor andere spelers, en tegenstanders krijg je dat grotendeels ook terug. Er zitten altijd rotte appels tussen, die spelers die een ongeval hebben gehad etc. toch aanvallen, hetzelfde geldt voor spelers die worden aangevallen en direct reageren dat ze met een sterfgeval zitten, maar een uur later zelf wel aanvallen.

Als iedereen van de anciens nu eens op 1 wereld zou beginnen, met maakt zelfs niet uit welke instellingen voor mij kunnen we de nieuwelingen misschien eens wat manieren leren :)
 

DeletedUser28214

Gast
Dorremans iedereen heeft zijn of haar mening en wat hier beschreven staat in dit topic is breed gedragen onder veel spelers van de generatie 1 werelden. Als je het er niet mee eens bent dikke prima maar lees dit dan lekker niet, vervolgens ga je gewoon weg zitten zoeken om dingen af te kraken en zeg je dat spelers maar moeten stoppen. Dit slaat nergens op, ontwikkeling is oke maar er moet terugkoppeling zijn zodat de eindgebruikers tevreden zijn. Dit soort topics hebben dus wel degelijk waarden

XOXO
 

DeletedUser22289

Gast
Ben een beetje klaar met die mensen die stoppen, omdat Grepolis niet meer het 'oude' is. Het spel is nou eenmaal veranderd en dit soort topics zullen er ook geen enkele verandering in brengen. Het hedendaagse Grepolis heeft zo zijn leuke en minder leuke kanten, net als het 'oude' Grepolis. Maar veel plezier in je RL en veel geluk gewenst, jammer dat je het hedendaagse Grepolis niet meer ziet zitten.

Goh ja, als je er elke wereld weer tonnen goud tegenaan gooit vallen die veranderingen voor jou niet zo zeer op
smiley_emoticons_blush-pfeif.gif
 

DeletedUser26281

Gast
Goh ja, als je er elke wereld weer tonnen goud tegenaan gooit vallen die veranderingen voor jou niet zo zeer op
smiley_emoticons_blush-pfeif.gif

Aangezien jij 99% van de keren de BB niet eens haalt denk ik niet dat je de juiste persoon bent om daar uitspraken over te doen
smiley_emoticons_lol.gif
 

DeletedUser22289

Gast
Aangezien jij 99% van de keren de BB niet eens haalt denk ik niet dat je de juiste persoon bent om daar uitspraken over te doen
smiley_emoticons_lol.gif

Ken ik jou? en ik haal altijd de BB, je zou me wat beter in het oog moeten houden vriend.
 
Bovenaan