• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Incest

DeletedUser22651

Gast
Ja. Als mensen toch minder kinderen moeten krijgen, kunnen we het beste gaan bepalen wie dan.

Als je het probleem met te veel kinderen moet oplossen, moet je in ontwikkelingslanden zijn. Overtuig ze daar maar dat voorbehoedsmiddelen goed zijn, zul je zien dat de bevolking niet zo snel toeneemt. Probleem gaat veel verder.
Wat jij zegt, is mensen die jij minderwaardig acht hun vrijheid ontnemen omdat ze niet doen wat jij van ze verwacht. Dat heb ik wel eens eerder gezien!
 

DeletedUser

Gast
Nou ik ben het wel met Owen eens.
Ook zou het een goed idee zijn criminelen en mensen met een laag IQ te laten steriliseren. :O

Owen heeft het over in laten slapen (lees: vermoorden) van mensen, niet steriliseren.

Ja. Als mensen toch minder kinderen moeten krijgen, kunnen we het beste gaan bepalen wie dan.

Mensen hoeven helemaal niet minder kinderen te krijgen, maar goed.

Het is niet helemaal duidelijk of je wel of niet sarcastisch bent, eigenlijk.
 

DeletedUser

Gast
Ja. Als mensen toch minder kinderen moeten krijgen, kunnen we het beste gaan bepalen wie dan.

Je hebt ook lui nodig met een laag IQ. Die mensen heb je ook nodig voor bepaald werk, want mensen met een hoog IQ willen waarschijnlijk niet het vuilnis ophalen. Criminelen steriliseren is misschien niet zo erg.
 

DeletedUser

Gast
Je hebt ook lui nodig met een laag IQ. Die mensen heb je ook nodig voor bepaald werk, want mensen met een hoog IQ willen waarschijnlijk niet het vuilnis ophalen. Criminelen steriliseren is misschien niet zo erg.

Nah, dan moeten we wel eerst weten of criminaliteit erfelijk is.

Ik denk dat mensen met een hoog IQ best het vuilnis op willen halen als het salaris maar goed genoeg is, en anders vinden ze wel een manier om vuilnis op te halen zonder vuilnismannen.
 

DeletedUser22651

Gast
Iemand onder dwang steriliseren is ook een misdaad, net zo goed. Tot welk barbaars laag niveau wil je je verlagen? Dit doen met een hoog IQ is erger dan soms zelfs gewetenloos een misdaad plegen!
 

DeletedUser

Gast
Nah, dan moeten we wel eerst weten of criminaliteit erfelijk is.

Ik denk dat mensen met een hoog IQ best het vuilnis op willen halen als het salaris maar goed genoeg is, en anders vinden ze wel een manier om vuilnis op te halen zonder vuilnismannen.

Meh, criminelen zullen in ieder geval niet in staat zijn die kinderen fatsoenlijk op te voeden.
En het salaris van vuilnis ophalen zal waarschijnlijk niet super hoog worden, want dan voelen mensen met 'moeilijk werk' zich verongelijkt.
 

DeletedUser

Gast
Ik ga me niet mengen in de discussie over incest, ik denk dat die discussie hier teveel vertroebeld wordt door 'gevoel', maar ik wil wel even reageren op bovenstaande zin.

Owen, je zegt hier dat je vindt dat een lichamelijk gehandicapt iemand beter ingeslapen kan worden - het is niet geheel duidelijk of je dit vindt vanwege het zogenaamde 'teveel' aan mensen op de wereld (het probleem zit hem namelijk niet in het aantal mensen dat er nu is maar hoe wij daar mee omgaan). Hoe dan ook is het een walgelijke zin.

Lichamelijk gehandicapten zijn niet perfect, nee. Hebben ze dan geen recht op leven? Zouden ze niet gelukkig kunnen worden in hun leven?
Moeten we iedereen met een IQ lager dan 85 ook in laten slapen? Of iedereen die als 'lelijk' beschouwd wordt?
Niemand is perfect.

Komt de Godwin: weet je wie ook een hekel had aan gehandicapten?

Het gaat niet over wie recht heeft om te leven en welke niet. Voor mij persoonlijk mag het ook de gewone mensen zijn, maar zal de mens dan nog ver komen ?
 

DeletedUser

Gast
Zo, en wie gaat dan bepalen wie crimineel is en wie niet? En waar leg je de grens? Tasjesroof?
Lijkt me een mooie taak voor de overheid. Je weet wel die overheid die willens en wetens een pedofiel op de allerhoogste positie binnen Justitie aanstelde. Laten we die het vertrouwen geven voor dit soort fascistische maatregelen.
 

DeletedUser

Gast
Zo, en wie gaat dan bepalen wie crimineel is en wie niet? En waar leg je de grens? Tasjesroof?
Lijkt me een mooie taak voor de overheid. Je weet wel die overheid die willens en wetens een pedofiel op de allerhoogste positie binnen Justitie aanstelde. Laten we die het vertrouwen geven voor dit soort fascistische maatregelen.

Dit is niet helemaal mijn idee, maar wat is jouw idee dan om deze nietige wereld dan te redden (niet dat er nog veel aangedaan kan worden buiten het lot alleen nog wat te rekken;))
 

DeletedUser

Gast
Zo, en wie gaat dan bepalen wie crimineel is en wie niet? En waar leg je de grens? Tasjesroof?
Lijkt me een mooie taak voor de overheid. Je weet wel die overheid die willens en wetens een pedofiel op de allerhoogste positie binnen Justitie aanstelde. Laten we die het vertrouwen geven voor dit soort fascistische maatregelen.

Willens en wetens lijkt me sterk, ik denk dat niemand in zijn menselijkheid dat over zijn hart kan verkrijgen. Maar dat ze, toen hij er eenmaal zat, hem een hand boven het hoofd gehouden hebben, mogelijk om eigen falen te verhullen, lijkt me duidelijk.
 

DeletedUser

Gast
@flowervalley, ik ken er wel genoeg die ik direct wie ik zou laten steriliseren , alle grote kopmannen van de banken en die van grote bedrijven (het zijn de grootste criminele die op aarde rond lopen, dan heb ik liever dieven , dan zo'n schijnheiligen .
 

DeletedUser

Gast
De eerste aangiften tegen Demmink van kindermisbruik komen uit 1995, dacht ik. Dat was bij zijn aanstelling in 2002 al bekend en er was in eerste instantie ook veel weerstand tegen zijn benoeming. Het is er toen doorheen gedrukt, ondanks dat men op de hoogte was. Raar om iemand met een bedenkelijke reputatie de hoogste functie binnen Justitie te geven. Anyway, dat geeft alleen maar aan dat de overheid niet voldoende integer is om plannen als sterilisatie van criminelen voor te stellen.

@flowervalley, ik ken er wel genoeg die ik direct wie ik zou laten steriliseren , alle grote kopmannen van de banken en die van grote bedrijven (het zijn de grootste criminele die op aarde rond lopen, dan heb ik liever dieven , dan zo'n schijnheiligen .

Haha, kijk da's een uitstekend plan. En vergeet de wapenhandelaren en CEO's van de grote multinationals niet :)

Awel we dwalen af...het ging over incest met wederzijdse goedkeuring.
 

DeletedUser

Gast
De vraag is dan tot wanneer iets incest is ;)
Wat kan nog wel?
Mag je wel met de zoon/dochter van je oom trouwen, dat zijn immers je neef/nicht, evenals de kinderen van je broer/zus.
En de (klein)zoon/(klein)dochter van de broer/zus van je oma dan?
Dan ga je alweer een stapje verder.
Telt het tot zover je stamboom reikt, of slechts de laatste 1, 2, 3, 4, ... generatie's?
En stief broers/zussen dan?
Dat zijn officieel geen bloedverwanten, maar leven soms hun hele leven al bij elkaar in huis.

Voor je harde meningen gaat innemen zoals op pagina 1, en daarmee mogelijk mensen kwetst, is het misschien verstandig dit eerst na te gaan.
Ook moet je voor jezelf afvragen:

Heb ik er last van? Nee
Is het onmogelijk dat zoiets gebeurt? Nee
Is het raar? Ja
Mag je, omdat het incest is, iemand zijn geluk afnemen? Nee
Krijg je van incest gehandicapte kinderen? Misschien
Is dat erg? Nee

Ik zeg hier niet mee dat incest goed of fout is, slechts dat dit wederom een lastig onderwerp is, waar verschillend over gedacht kan worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser12309

Gast
Mogen broer en zus, vader en dochter, etc. verliefd op elkaar zijn en eventueel seksuele activiteiten hebben?

de vraag is: kan je liefde verbieden?

Het is niet omdat de wet ergens tegen is, dat het daarom niet mogelijk is.


Ik deel de topicopener zijn mening... en die van Drogon1402:

Mensen kiezen niet zelf op wie ze verliefd zijn en het kan dus ook gebeuren dat je verliefd wordt op een broer/zus of een ander famillielid. Als je van weerzijde een relatie met elkaar wilt moet je daar met ze'n tweeen de keuze voor hebben om ook daadwerkelijk een relatie te hebben

Ivm het verbieden van leven van gehandicapten.

Dat heb je ook voor bij gezinnen die geen familie zijn... en als je weet dat je drager bent van één of andere ziekte, waardoor je kind 'gehandicapt' kan zijn, begin er dan gewoon niet aan.

Puur financieel gezien is dat een minpunt voor de samenleving. Het brengt niet op en een ander mag er voor betalen. Ook diegene die er niet voor gekozen hebben... daar denken 'mensen' niet aan als ze besluiten toch zo'n kind ter wereld te brengen.

'k stel voor aan diegene die negatief reageren en onder incest en/of Pedofilie, negatieve bijklanken hebben... eens na te denken. Denk niet wat de maatschappij je voorschotelt, dat dat Het van Het is...

Pedofilie, ander onderwerp... maar je kan eens NAdenken...

jij bent 14 en diegene waar jij je goed bij voelt (of dat liefde is, moet je zelf bepalen) is er 19.

Of wat is het verschil of je nu 14 of 19 bent...

als je 4j later bent, 18 en hij of zij is er dan 23, mag je ineens wel samen zijn...

euh.

Wetgeving is in mijn ogen redelijk 'kerk'achtig...

Ooit door de kerk in het leven geroepen en in den tijd waarschijnlijk gewoon door de wethouders overgenomen.

Soit

ik ben pro dat mensen die familie zijn, met elkaar seks kunnen hebben of zelfs verliefd op elkaar kunnen zijn.

pro...

Mensen kijken graag scheef en alles wat niet in hun denkpatroon correct valt, is slecht.

Daarom bestaat er homofoob gedrag en bestaat er zoiets als rascisme... worden gehandicapten raar bekeken en als je een been tekort hebt, krijg je alleen maar starende blikken. Hoe dan ook...
 
Bovenaan