• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

inloggen bij vriend

DeletedUser

Gast
Beste forum lezers,
hier ben ik weer met een vraagje.

Ik ga dit weekend bij een vriend slapen, dus ik kan niet meer op mijn eigen IP-adres spelen maar bij hem thuis mag dit?

Hij heeft zelf geen account en ik speel dan op het ip adres van een vriend waarbij ik 2 dagen blijf.


Mag dat of niet?

MVG stef de killer
 

DeletedUser

Gast
Geen enkel probleem. Je kan gewoon inloggen. Als jou vriend ook actief was geweest op Grepolis had je de gedeelde internet verbinding kunnen instellen. Gezien dit niet het geval is zijn er geen verdere actie`s noodzakelijk.

Verder veel plezier op Grepolis!
 

DeletedUser

Gast
Ik ben vanaf 8 mei tot 16 mei weer bij een vriend ben een beetje een zwerver :p
Kan ik dan weer hetzelfde doen als hij geen acc heeft?
Of niet?
Want wil mijn acc onderhouden ookal ben ik niet thuis.
En wat moet ik doen zodat jullie zeker zijn dat ik alleen speel?
 

DeletedUser

Gast
Ik ben vanaf 8 mei tot 16 mei weer bij een vriend ben een beetje een zwerver :p
Kan ik dan weer hetzelfde doen als hij geen acc heeft?
Of niet?
Want wil mijn acc onderhouden ookal ben ik niet thuis.
En wat moet ik doen zodat jullie zeker zijn dat ik alleen speel?

Je kan gewoon overal inloggen zonder dit bij ons te melden. Dit enkel wanneer er geen andere spelers op die verbinding spelen. Indien dit wel het geval is kan je dit melden bij instellingen -- internet verbinding delen.
 

DeletedUser

Gast
ja maar ik heb van iemand gehoord dat hij geband werd omdat hij ook bij een vriend was en daar speelde maar geband werd wegens ip adres verandering met name met 2 op 1 acc...
Dus daardoor deze twijfel van me.
Dus modjes als jullie dit lezen ben bij een vriend ban me dus niet.
 

DeletedUser

Gast
Indien je bij een vriend bent die ook Grepolis speelt zal je dit moeten aangeven bij de functie "Internet verbinding delen". Let echter wel op, dit geldt enkel in de situatie dat jij bij een vriend aanwezig bent.

Als je op vakantie bent en je laat het account door iemand anders onderhouden kan dit leiden tot een blokkering van het account. Het doorgeven van je password aan derde is niet toegestaan op Grepolis!
 

DeletedUser

Gast
Een vraag in het verlengde van de discussie: Ik speel samen met en goede vriend (100% te vertrouwen) op Grepolis. Mijn vriend gaat een weekendje weg. Er is toch geen probleem dat ik via mijn eigen ipadres op zijn account inlog? Dit uiteraard met respect voor de spelregels, geen gezamelijke aanvallen, verdediging, gs verzending enz.?
 

DeletedUser

Gast
welk gedeelte van het is verboden je wachtwoord aan een ander bekend te maken heb je niet gevolgd? Het is verboden op een ander account in te loggen en iemand anders op jouw account in te laten loggen!
 

DeletedUser

Gast
Natuurlijk weet ik dat dit formeel zo is! En terecht vind ik om misbruik van het spel te voorkomen. Het verbod om een wachtwoord door te geven is echter een "moreel" verbod. Niemand kan mij verbieden om mijn wachtwoord door te geven aan een ander. Of dit verstandig is, is een andere kwestie. In mijn geval wel denk ik. De vraag blijft echter. Het laatste wat ik wil is een ban in het spel.
 

DeletedUser

Gast
Patron heeft de uitleg al duidelijk geven. Consequenties van bovenstaand is een ban op beide accounts. Ik kan je garanderen dat dit goed gecontroleerd wordt.
 

DeletedUser

Gast
Een maat van mij fanatiek Grepolis speler en logt af en toe als hij hier is in op zijn eigen account. Meestal om wat te laten zien o.i.d.

De vraag:
Het komt misschien maar 1 keer per week voor dat hij bij mij thuis inlogt, of ik bij heb thuis. Moet ik dan ook de internetverbinding delen instellen.

Heeft dat nog verdere gevolgen voor de rest van de week dat wij gewoon thuis zijn. Gezamelijke acties doen we niet, zijn eiland zit ook veel te ver weg dus dat schiet niet op.
 

DeletedUser

Gast
Ik zou voor de zekerheid de instelling internet delen gebruiken. Dan zal je geen last krijgen van modjes.
 

DeletedUser

Gast
Ik zou voor de zekerheid de instelling internet delen gebruiken. Dan zal je geen last krijgen van modjes.

Dus pas als hij hier komt (of andersom) die "verbinding delen" instelling activeren. En als hij weggaat weer de-activeren?

Of is het wijzer om dat nu al in te stellen opdat we het niet kunnen vergeten?
 

DeletedUser

Gast
Als jullie verder niet samenwerken in het spel, zie ik het probleem niet om dit voor lange tijd ingesteld te hebben. Als jullie wel samen gaan werken dan zouden jullie het steeds aan en uit moeten zetten.
 

DeletedUser

Gast
Dus pas als hij hier komt (of andersom) die "verbinding delen" instelling activeren. En als hij weggaat weer de-activeren?

Of is het wijzer om dat nu al in te stellen opdat we het niet kunnen vergeten?

Als jullie niet samenwerken zou ik internetverbinding delen gewoon permanent aan laten staan, zo kunnen er ook geen problemen van komen. Je kunt trouwens pas 3 dagen na inschakelen internet delen weer uitschakelen.
 
Bovenaan