• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Gameplay Inschrijven wereld

Diddi Magmotar

Griffioen
Om terug te komen op wat ik eerder heb gezegd....

Bij nader inzien denk ik niet dat dit een heel slecht idee is. Als ik de nieuwe wereld nu zie met wat er speelt is het eigenlijk helder gezien ervaring/goudgebruik dat er maar 1/2 ally's kans maken op de titel en de rest is bij voorbaat zeer kansloos.
Ik zou van te voren inschrijven doen waarbij je in een ally komt. De ally's worden 2 dagen voor de wereld start bekend. Je kunt niet van ally wisselen en elke ally kiest een leider. Deze leider kan leden verwijderen bij wangedrag waarna ze geen nieuwe ally kunnen joinen. Verder kan er geen OS worden verleend buiten de ally en is het verboden gezamenlijk MA's uit te voeren.

Zolang je de huidige groepen houd gaat er geen motivatie meer komen om tegenstand te bieden omdat je weet dat het van te voren redelijk kansloos is.
 

Diddi Magmotar

Griffioen
En om dan nog een paar dingen te noemen. Goud bij de wereldstart moet het dit aantal spelers worden aangepakt. Een active speler heeft ongeveer 10k punten nu. Het verschil is te groot. Daarbij komt dat je door de kleine werelden ook van te voren weet dat je binnen een maand maximaal tegen gaat komen. Als dit nog 3 werelden door laat lopen heb je praktisch gezien alleen nog oude spelers en ga je letterlijk niks nieuws meer aantrekken. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat het gewoon niet leuk is om te spelen.

1629653414481.png


Nogmaals, vroeger was dit geen probleem omdat je aan de rand niet te maken kreeg met grote goudaantallen. Echter is het verschil tussen het centrum en de rand nu 3 eilanden, of te wel 30 minuten varen op snelheid 5.
 
Hey ik schrijf mijn naam zoals ik dat wil. Je bent niet de 1e die de intentionele taalfout ontdekt hoor.

Dat is je goed recht, lekker intentioneel taalfouten met de mannen.

Of jij naast mij dan merk je een keer hoe slecht jij bent

Je brein is aangetast doordat je non-stop grepo speelt met de mindere goden die nog over zijn in de 'actieve' playerbase.
En om dan nog een paar dingen te noemen. Goud bij de wereldstart moet het dit aantal spelers worden aangepakt. Een active speler heeft ongeveer 10k punten nu. Het verschil is te groot. Daarbij komt dat je door de kleine werelden ook van te voren weet dat je binnen een maand maximaal tegen gaat komen. Als dit nog 3 werelden door laat lopen heb je praktisch gezien alleen nog oude spelers en ga je letterlijk niks nieuws meer aantrekken. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat het gewoon niet leuk is om te spelen.

Bekijk bijlage 2917

Nogmaals, vroeger was dit geen probleem omdat je aan de rand niet te maken kreeg met grote goudaantallen. Echter is het verschil tussen het centrum en de rand nu 3 eilanden, of te wel 30 minuten varen op snelheid 5.
Er is inderdaad geen reet meer aan, voor nieuwe spelers niet en wat mij betreft voor ervaren spelers ook niet. Je praat over drie werelden, maar deze discussie speelt al jaren. Iedere nieuwe wereld is weer kleiner dan de vorige en het is telkens dezelfde kern die zo'n hele wereld door blijft spelen. Uit die kern vallen dan ook nog iedere wereld een paar namen weg omdat ze toch wel iets beters te doen blijken te hebben, en nieuwe aanwas is er inderdaad nauwelijks meer.

Ik denk echter niet dat dat een probleem is dat nog op te lossen valt. Dit spel wordt al jarenlang uitsluitend als melkkoe gezien. Alles gaat om verslavende elementen en endorfineshots, gefaciliteerd door een aantal vrij absurde mogelijkheden voor premiumspelers. Voeg daarbij nog de duur van een wereld, die ervoor zorgt dat actieve spelers gevraagd wordt om gedurende lange tijd eigenlijk hun leven om grepolis heen te bouwen in plaats van andersom, een app die een behoorlijke stressfactor toevoegt en de vaak heel sterk verziekte verhoudingen tussen allianties onderling, vanwege oude vetes tussen spelers, maar ook vanwege de duur van werelden die frustratie de kans geeft om te etteren, en je krijgt grepolis.

Ik vrees dat het een reliek uit de glorietijd van browser games is en dat dit format simpelweg niet zoveel mensen meer aanspreekt.

Graymond (want je moet nooit stoppen met op een dood paard in te slaan)
 

Diddi Magmotar

Griffioen
Om nog maar ff een probleem te noemen.... Hoe is het zo dat we het niet toestaan met meerderen vanaf 1 IP te spelen (zonder gedeeld internet), maar voor 15 man , 30 man aan bouwers die allemaal resetten met een beetje gratis gp en mooie uitgebouwde steden aan het einde van de bb mag is geen probleem.... Gooi die ip beperking er dan ook maar vanaf want het is niet eens te controleren of die bouwers niet met vpn werken....
 
Bovenaan