• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Is er nut van een geloof?

DeletedUser

Gast
Geloven mensen in een geloof om iets te hebben wat hun steunt, hun vertelt hoe het allemaal gebeurd is, of geloven mensen in een geloof omdat ze het gewoonweg altijd hebben geloofd, maar dat ze ook best zonder kunnen leven? Of is dit hetzelfde?::Onderzoek: En is er ooit bewezen dat een geloof verkeerd, fout, of juist goed is? De Christenen zijn anders dan de Protestanten, en toch geloven ze beide in God. Is het dan wel dezelfde God? Hoe kunnen de Christenen het Protestantse geloof niet goed vinden? Zijn in feite niet alle geloven het hetzelfde? En hoe kan het dat sommige geloven vervaagd zijn? Wat was er mis aan die geloven?



Ja, zomaar wat vragen van een nog elf jarig ontwetend meisje ;)
 

DeletedUser

Gast
Der is al een groot topic hier voor...
maar je mag het hier ook wel proberen
 

DeletedUser

Gast
Ik geloof dat hier al een topic over is. Sterker nog, ik weet het zeker.
 

DeletedUser

Gast
Geloven mensen in een geloof om iets te hebben wat hun steunt? Sommige
Hun vertelt hoe het allemaal gebeurd is? Sommige
of geloven mensen in een geloof omdat ze het gewoonweg altijd hebben geloofd, maar dat ze ook best zonder kunnen leven? Sommife
Of is dit hetzelfde? Wat is hetzelfde?
En is er ooit bewezen dat een geloof verkeerd, fout, of juist goed is? Nee, omdat er heel veel theorien zijn. Als je geloofd dat we van apen komen zijn er meteen al erg veel verkeerd, maar ook Evolutie is een Theorie, waarin je geloofd. Het enige verschil is is dat de een van onderzoek komt en de ander van heilige.
De Christenen zijn anders dan de Protestanten, en toch geloven ze beide in God. Is het dan wel dezelfde God? Hoe kunnen de Christenen het Protestantse geloof niet goed vinden? Het grote verschil kwam doordat Katholieken het Vaticaan hebben en de Protestanten niks hebben met de Paus, verder ook nog wat met drie eenheid en tot slot dat Katholieken vgm niet in de bijbel mochten lezen wat de Priesters erg veel macht gaf (vgm, kan me hierin vergissen)j
Zijn in feite niet alle geloven het hetzelfde? Natuurlijk niet. Ze geloven allemaal in een God, maar elke heeft andere 'waardes' en andere mensen die er erg uitblinken, Mohammed en Jezus zijn bijvoorbeeld niet een persoon, en worden wel aanbeden (niet precies, ongeveer) in het Islam en Christendom
En hoe kan het dat sommige geloven vervaagd zijn? Wat was er mis aan die geloven? De mensen die het geloofden zijn uitgevaagd, of gedwongen een andere cultuur aan te nemen.
 

DeletedUser

Gast
Als het goed is mogen Islamieten geen mensen aanbidden van de Qur'an. Zelf ben ik aanhanger van de Islam aangezien alles daar op de wetenschap wordt gebaseerd. Ik loop niet met vragen in mijn hoofd zoals 'hoe kan god een vrouw hebben bevrucht' ed.
 

DeletedUser

Gast
Als het goed is mogen Islamieten geen mensen aanbidden van de Qur'an. Zelf ben ik aanhanger van de Islam aangezien alles daar op de wetenschap wordt gebaseerd. Ik loop niet met vragen in mijn hoofd zoals 'hoe kan god een vrouw hebben bevrucht' ed.
2eg8wsn.gif
 

DeletedUser

Gast
Dan moet je mij kunnen uitleggen waarom sommige aanhangers denken dat je anders- of ongelovigen mag afknallen.

In haast elk geloof heb je stromingen met verschillende interpretaties, zo ook die ISIS gekkies. Elk geloof heeft wel radicalen (op Boeddhisten na natuurlijk). Zo ook de Christenen een paar eeuwen geleden, met hun Tempeliers en de Joden in Jaruzalem die een heel land overhoop schieten om een paar Hamas instellingen te vernietigen.
 
Bovenaan