• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Is het het waard om dit spel weer te spelen?

DeletedUser3350

Gast
Hi allemaal,

Ik heb dit spel vroeger heel veel gespeeld, en was het eigenlijk al bijna vergeten. Nu zag ik gisteren een advertentie van Grepolis, en het gaf me toch weer de kriebels om dit spel te gaan spelen. Het enige waar ik bang voor ben, is dat dit spel gigantisch pay to win is geworden. De laatste paar werelden waar ik in speelde kregen namelijk steeds meer content in de vorm van microtransacties, waar ik persoonlijk geen gigantische fan van ben.

Ik ben bereid om geld uit te geven aan dit spel, maar niet meer dan 10-20 euro per maand. Ookal heb ik redelijk wat ervaring in dit spel, ik ben toch bang dat ik verpletterd wordt door spelers die 'honderden' euro's uitgeven...
 

DeletedUser

Gast
Ik zou het niet doen Poteidan, ik probeerde het gisteren weer even maar ik was meteen weer verveeld :)
 

DeletedUser1680

Gast
Eerlijk gezegd werd mijn aandacht voor het spel ook weer getrokken door een reclame op TV en ik ben wel begonnen. Ik speel zonder goud, ga niet snel maar ik heb alsnog plezier. Goud en plezier hangen niet samen :)
 

DeletedUser14801

Gast
Voorlopig niet, in ieder geval.
Wat dat goud betreft, Innogames moet ook betalen voor het spul.
Ik maakte gebruik van de adviseurs, verders niet.
Wat de toekomst gaat brengen, geen flauw idee of ik er nog aan begin.
 

DeletedUser22668

Gast
NEE, elke wereld die nu start is een pay2win wereld aan het worden. Natuurlijk komt er ook ervaring bij kijken, maar als je alleen een dikke portemonnee hebt, kom je helaas veel te ver...
 

latdekat

Harpij
Wie denk je dat er bovenaan de ranglijsten staan? Grootgoudgebruikers natuurlijk... Wie, die in de top honderd staat heeft nog nooit goud gebruikt??? Sommige spelers met minstens evenveel ervaring, maar zonder goud raken hoogstens in de top 300... De allerbeste mss nog iets hoger.
 

DeletedUser21690

Gast
Jazeker, het is nog altijd een leuk spel. Maar activiteit is wel vereist. Verbaas me er nog weleens over hoeveel tijd ik op een dag wel niet aan een klik-spelletje besteed. En dat al weer zo'n 3 jaar :O
 

DeletedUser23528

Gast
Top 100 kan je (makkelijk) behalen als je alleen de adviseurs hebt, actief bent & ervaring hebt, alleen een groot deel van je succes zal wel afhankelijk zijn van je medespelers..
 

Armand0

Manticore
Begin op Hyperborea, nog altijd open, een relatief oude wereld dus heel veel minder pay to win dan nieuwe werelden. True, je moet spookjes overnemen of stichten, maar als je eenmaal een paar steden hebt gaat het soepel genoeg.

Tot zover mijn promotiebabbeltje
smiley_emoticons_bravo2.gif
 

DeletedUser22926

Gast
Begin op Hyperborea, nog altijd open, een relatief oude wereld dus heel veel minder pay to win dan nieuwe werelden. True, je moet spookjes overnemen of stichten, maar als je eenmaal een paar steden hebt gaat het soepel genoeg.

Tot zover mijn promotiebabbeltje
smiley_emoticons_bravo2.gif
Achilles veel leuker ofc jij zou beter moeten weten armand0 x)
 

DeletedUser

Gast
Ik zou gewoon proberen maar omdat je gelijk hebt over payment dat redelijk gestegen is afgelopen paar jaar. Zal ik "Hyperborea" en "Achilles" werelden aanraden. Dat zijn de werelden waar je minder of helemaal niet hoeft je betalen. Het is ook makkelijk om de top te bereiken en je hebt ook tijd voor je privé leven. ;)
 

DeletedUser27183

Gast
Als ik je een advies mag geven Jip
Je kan het altijd proberen, maar echt een top speler word je niet meer
daarvoor is het teveel pay to win geworden, wil je wel voor de top gaan zou ik op zoek gaan naar een ander soort spel.
 

DeletedUser22645

Gast
Ook zonder groot goud gebruik kan je prima met de top meedraaien, ik sta op Troje al een aantal maanden top 10. Ik stond zelfs even 3de, maar na een lange vm ben ik een paar plekken terug gezakt nu sta ik daar 8ste

Ik heb 1 keertje voor €10 goud gekocht toen er z'n bonus was dat je 2x zoveel goud krijgt, dat gebruik ik enkel voor mijn adviseurs en heel soms een extra beurt bij het event als er "scherpzinnigheid" te krijgen is. En daarmee red ik me prima. Natuurlijk helpt het als je een berg goud hebt, maar als je actief bent en de juiste keuzes maakt kan je ook zonder goud ver komen ;)

Ik raad je wel aan om te gaan goudhandelen, het is voor mij nog niet nodig geweest maar dan heb je toch wat extra goud en dat kan altijd van pas komen

Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen, als je je best doet en actief bent kun je ook zonder veel goud aankopen ver komen!
 

DeletedUser26715

Gast
neh innog heeft het verpest met het nieuwe boerendorpen + bandietenkampen systeem + helden + veel te veel events

gewoon ff normaal doen b2b ofzo dan start ik weer
 
ik ben er zelf ook een paar jaar uitgeweest maar de nieuwe wereld trok mij erg aan, goeie start gemaakt, het ligt eraan of je tijd erin wil steken, zonder goud kan het ook
 
Bovenaan