• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Is het rechtvaardig om terroristen te martelen?

DeletedUser

Gast
AW: Is het rechtvaardig om terroristen te martelen?

het martelen van een mens is nooit gerechtvaardigd. heel simpel om dat je dan niet beter ben dan degene wie je wil veroordelen.en daar komt bij dat als je iemand maar genoeg pijn doet hij alles zal zeggen wat jij wil of wat hij denkt wat jij wil dat hij zegt.

DeletedUser

Gast

Zou je het wel doen als je hier mensenlevens mee kan redden? Zal je dan nog steeds zo denken?

Mvg,
Fenus

DeletedUser

Gast

Zou je het wel doen als je hier mensenlevens mee kan redden? Zal je dan nog steeds zo denken?

Mvg,
Fenus

ik zou dan niet voor martelen kiezen omdat info door marteling is niet van hele grote waarden omdat als je iemand maar genoeg pijn doet degene alles zal zeggen wat hij denkt wat je wil horen.

DeletedUser

Gast

Ik weet dat ik mss heel radicaal overkom, maar zo wil ik ook overkomen. Hieren moet ik radicaal zyn en volgens my moet iedereen hierin radicaal zyn.

Terrorisme is op een hoogtepunt aan het komen. Vast en zeker zybn ze nu op dit moment weer een aanval aan het plannen. Dit zyn gewoon gekke mannen die niet weten wat gedaan met hun lven. Als we nu niet snel iets doen wordt dit de oorlog van de eeuw en volgens my één die de gewone burger vernield !

DeletedUser

Gast

Ik verlaag me liever niet tot dat niveau, steek ze in een cel en laat ze wegrotten wat mij betreft. Maar aan zo een losers beneden alle pijl ga ik mijn energie niet uitdelen.

DeletedUser

Gast

Ik verlaag me liever niet tot dat niveau, steek ze in een cel en laat ze wegrotten wat mij betreft. Maar aan zo een losers beneden alle pijl ga ik mijn energie niet uitdelen.
Excuseer me !
Miss wat te fel gereageerd, maar volgens mij kunnen er toch geen vcoorstanders zyn van terrorisme.

Het spyt me als m'n vorige reactie iets te fel was

DeletedUser

Gast

Excuseer me !
Miss wat te fel gereageerd, maar volgens mij kunnen er toch geen vcoorstanders zyn van terrorisme.

Het spyt me als m'n vorige reactie iets te fel was

Ik zeg niet dat jij zo niet mag reageren, maar ik heb gewoon persoonlijk geen zin om het zelfde te gaan doen. Kzou niet in opstand komen ofzo als andere mensen het deden. Maar mensen die uit geloofs/politieke overtuigingen zo een dingen gaan doen, met alle respect die mensen zijn al ziek genoeg in hun hoofd. Laat die maar wat in een cel van 3x3 wegrotten.

DeletedUser

Gast

Groot gelyk !
Zo had ik hhet nog niet bekeken, nogmaals myn excuses

DeletedUser5621

Gast

Op het moment dat we iemand martelen voor onze strijd is deze strijd niks meer waard.

DeletedUser

Gast

Voorbeeld: mijn koekje is gestolen, ik vind dat Lode dat gedaan heeft, dus brand ik zen voeten en sla hem net zolang tot hij zegt: Ja ik deed het, terwijl ik weet, dat hij niet schuldig is,
Zo ging het vroeger, zo gaat het nu, je gaat door tot je hoort wat je wil horen,
een celstraf zonder frisse lucht of een lekkerzonnetje lijkt mij het rechtvaardigst..

DeletedUser3865

Gast

ik vind niet dat je de terrorist dan moet martelen, misschien vastgebonden in de gevangenis op water en brood zetten totdat hij sterft. :p

DeletedUser6513

Gast

in een isoleercel stoppen. geloof mij dat is al martelen genoeg. maar anders martelen niet. dat zou een lage streek zijn

DeletedUser

Gast

Neen <punt> . Als je hem dan toch zo dood wil, doe het dan snel. Niemand verdiend het om gemarteld te worden en als je zegt van wel, weet je niks over de wijde wereld waar wij in leven. Ookal is hij zelf een martelaar geweest.

DeletedUser3865

Gast

Neen <punt> . Als je hem dan toch zo dood wil, doe het dan snel. Niemand verdiend het om gemarteld te worden en als je zegt van wel, weet je niks over de wijde wereld waar wij in leven. Ookal is hij zelf een martelaar geweest.

maar als je hem meteen vermoord weet hij niet hoe het is voor de mensen die nog steeds leven terwijl hun zoon/dochter/kleinzoon/kleindochter vermoord is. dus ik vind dat je hen dan ook iets moet laten meemaken waardoor ze de pijn zelf ook krijgen.

DeletedUser5621

Gast

maar als je hem meteen vermoord weet hij niet hoe het is voor de mensen die nog steeds leven terwijl hun zoon/dochter/kleinzoon/kleindochter vermoord is. dus ik vind dat je hen dan ook iets moet laten meemaken waardoor ze de pijn zelf ook krijgen.

En de o zo grote vergiffenis en solidariteit in ons land dan? Dat je een nieuwe kans kan krijgen? Onze christelijke normen en waarden?

Ethiek gebruik je als het gunstig voor jou is.
Ethiek weeg je af als je neutraal staat in die zaak.
En ethiek vergeet je als deze je niet goed uitkomt.

Zo werkt ethiek, dat is de mens.

DeletedUser3865

Gast

En de o zo grote vergiffenis en solidariteit in ons land dan? Dat je een nieuwe kans kan krijgen? Onze christelijke normen en waarden?

1. Ik ben niet gelovig.
2. Ik vind dat als je iemand zo erg pijn doet dat je dan moet weten hoe dat voelt.
3. Ik vind dat terroristen geen nieuwe kans moeten krijgen want ze hebben hun kans al compleet verprutst.
4. Ik vind dat je een terrorist niet moet vergeven.

Conclusie:
ik vind dat je een terrorist zo veel mag martelen als je zelf wilt. (in mijn geval dus net zolang totdat hij sterft van ouderdom.

DeletedUser5621

Gast

1. Ik ben niet gelovig.
2. Ik vind dat als je iemand zo erg pijn doet dat je dan moet weten hoe dat voelt.
3. Ik vind dat terroristen geen nieuwe kans moeten krijgen want ze hebben hun kans al compleet verprutst.
4. Ik vind dat je een terrorist niet moet vergeven.

Conclusie:
ik vind dat je een terrorist zo veel mag martelen als je zelf wilt. (in mijn geval dus net zolang totdat hij sterft van ouderdom.
Uit deze reactie maak ik op, dat je vooral heel onwetend bent.
Als je vanaf je jeugd wordt gehersenspoelt, als je wordt ingepraat door iedereen in je omgeving wat 'goed' en 'slecht' is, ga je dat geloven.
Moet je dan als straf eeuwig lijden?

DeletedUser3865

Gast

Uit deze reactie maak ik op, dat je vooral heel onwetend bent.
Als je vanaf je jeugd wordt gehersenspoelt, als je wordt ingepraat door iedereen in je omgeving wat 'goed' en 'slecht' is, ga je dat geloven.
Moet je dan als straf eeuwig lijden?

ja .

Bovenaan