• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Islamitische staat in Syrië

DeletedUser

Gast
Hallo allemaal,

Ik vroeg me af hè, stel nou dat de soennitische jihadistische-fracties die actief zijn in de Syrische Burgeroorlog en in Irak (Islamitische Staat Irak en de Levant, Al Nusra-Front, Ansar al-Sharia etc...) zich verenigen in Syrië/Irak en vervolgens een Islamitische staat uitroepen van het westen van Irak t/m Aleppo.
Zou jij dan de islamitische staat in Syrië accepteren?
Waarom wel/niet.
 

DeletedUser16774

Gast
Waarschijnlijk gaan zij zich voorlopig niet tegen het westen keren. Lang niet iedereen is extremistisch. Moest het toch gebeuren, zou ik me nog niet tegen heel dat land keren. Wel tegen de mensen die het beslist hebben, maar gewone burgers kunnen er niets aan doen.
 

DeletedUser12440

Gast
Assad is aan het winnen en daarbij is hij ook moslim.
 

DeletedUser

Gast
Dan zal Amerika binnenkort wel weer een reden verzinnen om in te grijpen.

Wel een interessant artikel
http://willyvandamme.wordpress.com/2014/04/28/syrivan-overwinning-naar-overwinningeen-actualisering/

heb het hele stukje niet gelezen, alleen de krijgstactieken. Nu vind ik dit een erg interessant onderwerp, ook bij bijv. de tweede wereldoorlog. In ieder geval, ik ben het voor een deel eens met hem/flowervalley Ik vind het echt een schande dat de westerse gemeenschap de Al-Nusra rebellen steunt. Ja, er zal vast wel wat humanitaire hulp naar de bevolking gaan, maar ik denk dat merendeel wordt gebruikt om de gevechten van Al-Nusra te financieren of te helpen. Voor de Christenen zal een land onder Assad gewoon veel beter zijn, net zoals voor de joden. Maar dat Assad 'gewoon' amnestie gaat verlenen aan die rebellen die zich hebben overgegeven in Homs? nooit. Die worden in het gevang gezet, en behandeld op een manier die CIA/guantanomo bay waardig is. Alleen hebben de terroristen in GB het verdiend, mits ook echt schuldig bevonden. (dit is niet on-topic, sorry)
 

DeletedUser

Gast
De stelling van de maker van dit topic is werkelijkheid geworden. Isis heeft een 'Islamitische' staat uitgeroepen met Abu Bakr al-Baghdadi als kalief. Duidelijk iemand met grootheidswaanzin want als je jezelf naar de vader van Mohammed vernoemt.

Zelf ben ik vel tegen schending van mensenrechten en zal ik hun staat niet accepteren.

Dit zouden ze willen veroveren in de komende 10 jaar als ik het me niet vergis:
isismap.jpg

Geen idee hoe
 

DeletedUser

Gast
Zelf ben ik vel tegen schending van mensenrechten en zal ik hun staat niet accepteren.
Geen idee hoe

Nou, dan zijn er nog al wat staten die je ook niet behoort te accepteren.
[video]https://v.cdn.vine.co/r/videos/417ED2841E1107076437720313856_20352c89372.1.0.6215 809378683899474.mp4?versionId=_vzlV9Fu0Q6DlJH7ZZxt q2ZzzJK0i.kG[/video]
 

DeletedUser

Gast
Nou, dan zijn er nog al wat staten die je ook niet behoort te accepteren.
[video]https://v.cdn.vine.co/r/videos/417ED2841E1107076437720313856_20352c89372.1.0.6215 809378683899474.mp4?versionId=_vzlV9Fu0Q6DlJH7ZZxt q2ZzzJK0i.kG[/video]

Klopt, wat de VS in guantanamo bay doet vind ik ook niet kunnen, en zo heeft bijna elk land wel iets. Misschien accepteer ik deze hele maatschappij wel niet :p
 

DeletedUser

Gast
Dit zouden ze willen veroveren in de komende 10 jaar als ik het me niet vergis:
isismap.jpg

Geen idee hoe

Aangezien bijna 100% van dit gebied bevolkt wordt door honderden individuele stammen/bevolkingsgroepen, die al sinds het Neolithicum elkaar het licht niet in de ogen gunnen, zou dit best een noemenswaardige prestatie zijn!

edit: Realiseer me zojuist pas, dat ze dan als alliantie direct 5 van de 7 wereldwonderen in handen hebben!
Enkel het beeld van Zeus in Olympia en de Kolossos van Rhodos blijven dan nog over en deze liggen zeer dicht bij hun gebied!

:O
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Ik hoef niks te accepteren, het zal heel raar lopen als het hun lukt.

Ik zie wel mogelijkheden voor hun in Afrika en Indonesië, maar Turkije is een NAVO land, Saudi Arabië liggen teveel Amerikaanse belangen.
Iran teveel Russische en Chinese belangen en India is een bg met Rusland en China.
 

DeletedUser

Gast
Israeli's?

in ieder geval, ik denk dat het een overdrijvend puberjongetje is dat leuk denkt te zijn, en dat helemaal niet gedaan heeft.
 

DeletedUser

Gast
Vooropgesteld, dat ik zeker niet pro Israël ben en hun instelling ten opzichte van hun buurlanden en de rest van de wereld zeker veroordeel, wordt ik ook wel een beetje moe van de Hamas propaganda die wereldwijd als waarheid wordt beleefd.
De hele wereld veroordeelt Israël voor het vermoorden van kinderen en burgers en de propaganda levert een hoop empathie op voor de mensen in Gaza en daarmee ook Hamas.
Maar in hoeverre is Israël hier alleen verantwoordelijk voor? Is het niet Hamas die raketten afvuurt vanuit ziekenhuizen, vanaf schoolpleinen en dichtbevolkte woonwijken? (Daarmee maken ze deze plaatsen direct tot doelwit) Heeft Israël de plaatselijke burgerbevolking niet van tevoren gewaarschuwd, dat er gevochten ging worden in hun wijk? Is het dan niet aan deze burgers en hun leiders om een veilig heenkomen te zoeken voor hun kinderen die tenslotte hun verantwoording zijn? Kan Hamas niet beter schuilkelders graven i.p.v. tunnels onder de grens door om dood en verderf te zaaien bij een trots volk, dat gegarandeerd terug zal vechten?
Zouden ze niet beter investeren in een goede infrastructuur en humanitaire middelen i.p.v. nog meer wapens?
De feiten spreken voor zich, Hamas gebruikt de burgerbevolking als schild en oogst daarmee ook nog eens empathie van de wereld! Walgelijk!

Neemt overigens niet weg, dat ik ook een dergelijk verhaal kan schetsen over Israël. Waar twee vechten hebben twee schuld!

O.T: Gaat ze nooit lukken! ;)
 

DeletedUser

Gast
Vooropgesteld, dat ik zeker niet pro Israël ben en hun instelling ten opzichte van hun buurlanden en de rest van de wereld zeker veroordeel, wordt ik ook wel een beetje moe van de Hamas propaganda die wereldwijd als waarheid wordt beleefd.
De hele wereld veroordeelt Israël voor het vermoorden van kinderen en burgers en de propaganda levert een hoop empathie op voor de mensen in Gaza en daarmee ook Hamas.
Maar in hoeverre is Israël hier alleen verantwoordelijk voor? Is het niet Hamas die raketten afvuurt vanuit ziekenhuizen, vanaf schoolpleinen en dichtbevolkte woonwijken? (Daarmee maken ze deze plaatsen direct tot doelwit) Heeft Israël de plaatselijke burgerbevolking niet van tevoren gewaarschuwd, dat er gevochten ging worden in hun wijk? Is het dan niet aan deze burgers en hun leiders om een veilig heenkomen te zoeken voor hun kinderen die tenslotte hun verantwoording zijn? Kan Hamas niet beter schuilkelders graven i.p.v. tunnels onder de grens door om dood en verderf te zaaien bij een trots volk, dat gegarandeerd terug zal vechten?
Zouden ze niet beter investeren in een goede infrastructuur en humanitaire middelen i.p.v. nog meer wapens?
De feiten spreken voor zich, Hamas gebruikt de burgerbevolking als schild en oogst daarmee ook nog eens empathie van de wereld! Walgelijk!

Neemt overigens niet weg, dat ik ook een dergelijk verhaal kan schetsen over Israël. Waar twee vechten hebben twee schuld!

O.T: Gaat ze nooit lukken! ;)

Ik ben wel een gedeelte met je eens, natuurlijk is hamas net zo schuldig, maar dit wilt niet zeggen dat israel een volmacht geeft om barbaars te zijn, daarbij VN scholen bombarderen terwijl dat de veilige plaatsen behoorde te zijn voor de bevolking, aangezien dat de aangewezen plaatsen zijn.

Omdat Israël de mensen waarschuwt, geeft dat hun het recht om andermans huizen te verwoesten? en als de bevolking onderduikt in een VN school (gebouw), die dienst doet als "shelter", maar dood leuk gebombardeerd wordt door de Israëlisch?
VN medewerkers vermoord zonder dat de internationale gemeenschap er wat van zegt?

misschien heeft het volgende er wel mee te maken:

“RAMALLAH, West Bank, Jan. 23 (UPI) -- Palestinian Authority President Mahmoud Abbas is in Moscow on a four-day visit seeking to secure a $1 billion deal with Russia to develop a natural gas field off the Gaza Strip,

The move would expand what appears to be a determined Russian push into the energy-rich Eastern Mediterranean, Russian media reports indicated".

De russen gaan de enorme gasvelden exploiteren voor de kust bij de Gaza, en laat dat nu net de twee landen zijn waar de westerse wereld nu op gemunt heeft.

Is niet de eerste keer, kijk maar naar Irak, de russen hadden daar enorme deals afgesloten, de amerikanen vielen irak binnen en vernietigde alle deals zodat ze zelf goedkoop de deals konden maken.

Verder moet je niet vergeten dat dit alles is ontstaan na de dood van 3 Israëlische tieners, waar Hamas de schuld van kreeg, uit eindelijk bleek dat Hamas nog de Palestijnen hiermee te maken hebben gehad, een false flag door de Israëlieten?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Ik hoef niks te accepteren, het zal heel raar lopen als het hun lukt.

Ik zie wel mogelijkheden voor hun in Afrika en Indonesië, maar Turkije is een NAVO land, Saudi Arabië liggen teveel Amerikaanse belangen.
Iran teveel Russische en Chinese belangen en India is een bg met Rusland en China.

India kan dat zooitje ongeregeld met twee vingers in de neus aan, het 3e grootste leger van de wereld met ook nog eens zo'n 400 miljoen inzetbare krachten.

--
De plannen die ze hebben daar bij IS, klinkt als een grote grap.
 

DeletedUser

Gast
Ah dus je wil zeggen dat ze ook schuilen in vn gebouwen die gebombadeerd werden. Ze hebben om precies te zijn 1 x vanuit een school geschoten. Die overig leeg stond. Waarop onze propogandaorgaan genaamd nos ervan maakt dat ze continu tussen de burgers schuilen...
En als je de eerste post even bekijk zal je zien dat palestina in het zware gedeelde ligt dus ik zit wel dergelijk OT :)
 
Bovenaan