• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Islamitische staat in Syrië

DeletedUser19689

Gast
Uiteraard is er een groot verschil tussen de USA en IS. IS gebruikt martelingen als pure propaganda. De USA doet dit totaal niet, ze proberen net dat martelingen niet uitlekken. De reden hiervoor is dat USA dit doet om aan informatie te geraken om zichzelf te beschermen. Persoonlijk vind ik dat martelen nooit aan de orde is en dat de USA hier inderdaad internationaal voor moet gestraft worden, maar daar gaat de discussie niet om. Jullie vergelijken IS met USA wat totaal niet hetzelfde is.


----
Toegegeven, ik heb niet alles doorgelezen en het meeste vluchtig gelezen, maar dit is mijn -al dan niet totaal naast de kwestie- antwoord op de gelezen context.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Ik zie weer spellingsfouten.
Tip, als je een Doomsdat believer bent en je wilt mensen overtuigen, leer dan typen en spreken.
 

DeletedUser

Gast
Als je de discussie niet kan winnen ga je maar zoals gewoonlijk zielig lopen doen mbt spelling fouten. Whahahaha. Zielig hoor.
En wat bereft die executies. Die zijn eerrste klas Hollywood bv.

Dat is wel te zien ja, de tweede klas Hollywood zou beter werk afleveren.
 

DeletedUser

Gast
Mijn spellings controle op de telefoon is trouwens in het engels... Dusjaa dat is 3 x kut. Maar goed als het je niet bevalt lees je tog niet.
 

DeletedUser

Gast
Mijn spellings controle op de telefoon is trouwens in het engels... Dusjaa dat is 3 x kut. Maar goed als het je niet bevalt lees je tog niet.

Met die instelling moet je het zwaar hebben. Loop je dan met een blinddoek over straat ofzo?
 

DeletedUser

Gast
Ik zie weer spellingsfouten.
Tip, als je een Doomsdat believer bent en je wilt mensen overtuigen, leer dan typen en spreken.

:p


Wat betreft die executies op het journaal en in de krant, die hebben zeker een hoog "green screen" gehalte. Daar kan echt niemand om heen! Vreemd eigenlijk, want het internet staat vol met executies die zeker wel echt zijn. Blijkbaar vinden ze bij de propagandaclub, dat wij deze niet mogen aanschouwen en daarom hebben ze maar een versie gemaakt die beter past bij ons "Hollywood style" verwachtingspatroontje?! Dit te hebben doorzien, rest ons enkel nog de vraag: Hebben de westerse propagandaclubjes deze tapes gemaakt of hebben de Jihadisten deze gemaakt om tegemoet te komen aan de stijl en flair van hun westerse doelgroep/financiers?


Met die instelling moet je het zwaar hebben. Loop je dan met een blinddoek over straat ofzo?

Zit jij met een blinddoek op het web misschien? Is het niet zo, dat wij allen bewust of onbewust blinddoeken dragen?
Ik waardeer het als mensen proberen om deze af te doen en daarmee open staan voor andere inzichten, zou iedereen eens moeten proberen!
 

DeletedUser

Gast
Zeker, in alle filmpjes is de daadwerkelijke onthoofding niet te zien. In 1 echter wel, ik heb die bekeken en je moet daar toch een knappe truc voor hebben als dat niet echt is. Dat is overigens die video van 15 Syrische soldaten en 1 Amerikaan. Aangezien dat wel echt is, heb ik geen reden om er van uit te gaan dat de rest ook nep is.
 

DeletedUser

Gast
Ik heb vele tientallen filmpjes gezien die zeker echt zijn! Er gebeuren daar de meest walgelijke dingen, daar hoeft niemand vraagtekens bij te zetten! Het gaat mij er om, dat de filmpjes die wij te zien krijgen via officiële kanalen totaal fake zijn!
Als er na een stuk of 8 sneden nog geen druppel bloed te zien is (in de realiteit al bij de eerste snede) en de achtergrond aandoet als een slechte B film ga ik toch zeker vraagtekens plaatsen. Wat ook mist is de hele atmosfeer van executie... als je de echte filmpjes bekijkt kun je de angst, woede en totale ontreddering proeven... dit vind je totaal niet in de "officiële" filmpjes!
 

DeletedUser

Gast
Zoals ik zei ga ik er van uit dat die ook echt zijn. Dat de NOS en RTL die juist uitzenden, is juist omdat daar geen bloed vloeit. Die vinden het hun taak om het publiek van gruwelijke beelden te onthouden. Ik vind dat onjuist, het is als nieuwsmedium je taak om nieuws te laten zien, dan hoort dat er ook bij. Je publiek bepaalt wel of ze het willen zien. Natuurlijk hoef je niet consequent de meest gruwelijke dingen te laten zien, maar als er met veel bombarie is aangekondigd dat er een Amerikaan onthoofd is, en het staat op film, dan moet je het ook uitzenden.
 

DeletedUser20586

Gast
Zoals ik zei ga ik er van uit dat die ook echt zijn. Dat de NOS en RTL die juist uitzenden, is juist omdat daar geen bloed vloeit. Die vinden het hun taak om het publiek van gruwelijke beelden te onthouden. Ik vind dat onjuist, het is als nieuwsmedium je taak om nieuws te laten zien, dan hoort dat er ook bij. Je publiek bepaalt wel of ze het willen zien. Natuurlijk hoef je niet consequent de meest gruwelijke dingen te laten zien, maar als er met veel bombarie is aangekondigd dat er een Amerikaan onthoofd is, en het staat op film, dan moet je het ook uitzenden.
Niet mee eens. Je kan op zo'n manier mensen bijzonder aan het schrikken maken. Ook al zeggen ze: deze beelden zijn gruwelijk, dan zouden er nog steeds mensen tussen hun vingers door kijken. Als iemand het echt wil zien, kan hij wel op internet kijken. Don't get me wrong, ik kijk die filmpjes ook altijd, maar op nationale tv kan schokkend zijn. Ik denk overigens ook dat ze dan veel klachten binnen krijgen van zoontjes of dochtertjes waarvan hun tere zieltjes geraakt zijn ;)
 

DeletedUser

Gast
Zoals ik zei ga ik er van uit dat die ook echt zijn. Dat de NOS en RTL die juist uitzenden, is juist omdat daar geen bloed vloeit. Die vinden het hun taak om het publiek van gruwelijke beelden te onthouden. Ik vind dat onjuist, het is als nieuwsmedium je taak om nieuws te laten zien, dan hoort dat er ook bij. Je publiek bepaalt wel of ze het willen zien. Natuurlijk hoef je niet consequent de meest gruwelijke dingen te laten zien, maar als er met veel bombarie is aangekondigd dat er een Amerikaan onthoofd is, en het staat op film, dan moet je het ook uitzenden.
Je speelt doordat op de nationale zenders te laten zien in hun kaarten, zij willen juist dat die filmpjes worden bekeken. Dat noemt men terrorisme . Ons angst aan laten jagen. Als iemand het het zo nodig wil bekijken zoek het dan op, bv. Live leak.
 

DeletedUser

Gast
Iemand die het schoonheids foutje eruit kan halen ?
isis9.jpg

Gevonden ?
Wacht
Wacht
Bekijk hen even van dichtbij.
isis8.jpg

Die schaduw van de hoofd van de linker man is aan de rechter Kant en die van de rechterman aan de linkerkant...
 

DeletedUser

Gast
Is geen Photoshop maat. Vergelijk ze maar met die fotos in de krant en nieuws sites
 

DeletedUser2057

Gast
Het is toch duidelijk wat er hier aan de hand is? Er stond een lichtbron tussen de twee heren.
 

DeletedUser

Gast
Zou kunnen als de schaduwen aan de buiten kanten zaten. Maar dat is niet het geval. Dus zal we'll 2 schijnwerpers zijn denk ik....
 
Bovenaan