• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Goedgekeurd Kapitein bevelenoverzicht update

Eigenlijk gek dat ik dit nooit eerder heb voorgesteld of gezien, of heb ik iets gemist?

Samenvatting idee: maak onderscheid tussen inkomende en uitgaande aanvallen in het bevelenoverzicht van de bestuurder/stad.

Intro: gisteren heb ik een offensief gedaan. Hup 100 aanvallen naar rode stipjes, kreeg er natuurlijk ook direct een stuk of 30 om de oren. Het probleem? Mijn uitgaande aanvallen in het bevelenoverzicht hebben hetzelfde tekentje als de inkomende bewegingen (behalve mijn VS aanvallen), namelijk de twee oranje speertjes. Ik kan dus nauwelijks onderscheid maken tussen de inkomende en de uitgaande aanvallen.

Dat is vervelend, want zo is het een drama om bijvoorbeeld te dodgen.

Plaatje:
Ik had gisteren een screenshot moeten maken. Dit plaatje is niet zo goed, er zijn alleen 3 inkomende aanvallen. Bedenk ff zelf dat uitgaande (land/lc over zee/vliegend) aanvallen hetzelfde symbool hebben. Evenals jouw terugkerende aanvallen. Allemaal hetzelfde symbool, het verschil kan alleen gezien worden door op de pijltjes en de spelersnamen te letten. Dit is dus al snel onoverzichtelijk.
eisf3m.jpg

Oplossing:
Een ander icoontje maken voor vijandelijke aanvallen (rode speertjes ipv oranje?) en eventueel ook voor terugkerende land/lc over zee/vliegende aanvallen van de speler zelf (grijze speertjes ipv oranje?). Dit in zowel het bevelenoverzicht van de bestuurder, als in het individuele bevelenoverzicht per stad. Zo hebben zowel goudspelers als niet goudspelers er profijt van.

Het gaat dan dus puur om meer variatie in dit symbool:
110vbpf.jpg

bijvoorbeeld inkomende aanvallen een rood filtertje geven:
27yz883.jpg

je eigen terugkerende LC/Vlieg aanvallen grijs of blauw of zet er een pijltje in:
14ki3gl.jpg

P.S. Ik heb een wat ongelukkige titel gekozen. Allereerst is het bevelenoverzicht van de bestuurder, niet de kapitein. Ten tweede bedoel ik ook het bevelenoverzicht per stad zelf, dus niet alleen van de premiumfunctie.

Laatst bewerkt:

DeletedUser27170

Gast
Helemaal mee eens. Super onhandig, maar is hier niet al iets van een tool voor (die ikzelf ook nog niet heb gevonden namelijk)?

In ieder geval voor.

Sinds wanneer valt bevelenoverzicht onder kapitein? Is toch werkelijk een onderdeel bij de bestuurder.

Verder kan ik me wel vinden in het voorstel als het zowel voor de premium (bevelenoverzicht) als gewoon in overzicht per stad zichtbaar is.

Vooral omdat de lijst(en) blijven schuiven als er meer bewegingen bijkomen. Zowel in bevelenoverzicht waar je dan nog de mogelijkheid hebt tot filteren als in de bewegingslijst per stad.

DeletedUser27802

Gast
Absoluut voor. Zoals je zegt is het met (veel) inkomende en uitgaande bewegigen, bijna onmogelijk goed onderscheid te maken.

Bovenaan