• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

KEPLER 186-f

DeletedUser

Gast
Ik zag een paar minuten geleden iets op het nieuws van een nieuw ontdekte planeet genaamd: KEPLER 186-f .
Blijkbaar is het een planeet die net op de aarde lijkt, en de temperatuur is perfect voor vloeibaar water op die planeet.
Het enige probeem is dat die planeet 4.500 miljard kilometer verderop ligt...
Na Stephen Hawkins zijn verhaal over leven buiten de aarde (een soort van aliens) geloofde ik er al ergens in, omdat het universum zo groot is, en als wij hier zijn, kunnen er toch ook wezens zijn op die gelijk aardige planeet ?
op internet vind je er wel wat over, de zon schijnt ook op die planeet dus depressieve aliens zullen het niet zijn :)
ik weet dat hier al een gelijk aardig topic over is gemaakt, maar dat is best lang geleden en ik zou ook graag eens wat nieuwe meningen horen. en wat over deze planeet denk ik...ik ben er wel in geïnteresseerd :)
als er ander leven is als wij kennen zou ik ze graag eens uitnodigen op een backyard party, maar is er wel anders leven?...hmmm...ik heb echt geen idee, dus graag jullie mening :)
al denk ik ergens toch wel dat het kan...


iMe...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser12440

Gast
Ik heb er ook een klein stukje over gelezen.
Zou me niets verbazen als er ook andere planeten die ook bewoond worden.

Volgens 1 theorie is de aarde een grote televisie show en zijn alle bewoners van de aarde van een andere planeet gehaald en bij elkaar gestopt.
Bron:south park :p
 

DeletedUser

Gast
na het spel "south park the stick of truth" waar je scheten moet laten om het spel te winnen neem ik niets meer serieus van dat programma :D ;) :p
 

DeletedUser

Gast
Buitenaards leven is een onderwerp waar we ons zeker mee bezig moeten houden, alleen kunnen we nu niet weten hoe ze er uit zien of dat ze uberhaupt wel vergelijk baar zijn met leven op aarden. Ondanks dat ik denk dat er ergens anders in het universem leven is ontstaan denk ik niet dat wij een mensachtige soort zullen herkenen, of het zelfde proces van fotosynthese aangezien evolutie vooral bestaat uit willekerige mutaties. Ondanks dat ik denk dat de kans zeer klein is dat zij fotosynthese hebben zullen ze wel een ander vergelijkbaar proces moeten hebben om de energie te leveren voor het maken van organische moleculen. Ik denk dan ook dat leven niet alleen maar mogelijk is op de planeten die wij levensvatbaar verklaren, weer omdat evolutie vooral bestaat uit willekeurige mutaties die gunstige erfelijk materiaal kunnen creeeren voor de omstandigheden op die planeet maar ook omdat wij zelfs op aarde micro-organismen blijven vinden op plekken die wij eerst niet levensvatbaar hadden verklaard.

De meeste mensen denken bij aliens gelijk aan intelligent leven, ook daarvan acht ik het mogelijk dat her op een andere plaaneet is ontstaan aangezien het op aarde ook is ontstaan maar die kans acht ik wel kleiner omdat evolutie een willekeurige gebeurtenis is. De oudste planeten zijn veel ouder dan aarde waar ongeveer een miljard jaar na haar onstaan het eerste leven is ontstaan en, er kan daarom dan ook al veel langer leven zijn op andere planeten dan op aarde waardoor evolutie al veel meer tijd heeft gehad om intelligent leven te creeeren.

Maar er blijft altijd nog een groot probleem en dat is dat van het reizen door de ruimte, Stephen Hawking heeft wel een mooie theorie met het absorberen van alle energie van een ster om een wormgat te creeeren maar bij mijn weten is het nooit bewezen dat her creeeren van een wormgat, of welke andere manier van het manipuleren van ruimte dan ook (graag een link naar een officieel onderzoek als het wel bewezen is). Waardoor het voor ons alleen maar mogelijk lijkt om de snelheid van het licht te benaderen (299792 km/s) het is dan wel heel snel maar als je gaat kijken naar de omvang van het gehele universum nog best wel traag is aangezien er vele lichtjaren tussen de meeste sterrenstelsels zitten en lang niet elk sterrenstelsel zal leven bevatten (denk ik) waardoor het reizen tussen twee leefbare planeten in sommige gevallen wel eeuwen en soms zelfs millenia kan duren.

Als ik ergens fouten heb gemaakt zie ik graag een uitleg van wat er niet klopt.
 
Bovenaan