• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Kernenergie!?

DeletedUser

Gast
Ik ben er ook niet bang voor :p. Ik weet dat het heel veilig is om er bij in de buurt te wonen. Maar het is gewoonweg heel erg vuil terwijl het grootste gedeelte van Nederland denkt dat een kerncentrale 'schoon' is.

Wat is dat nou weer voor onzin, kerncentrales horen in Kazachstan of Siberië, niet in bewoond gebied. Rond Tsjernobyl zou ik nu niet willen wonen hoor.

En een kerncentrale is een stuk schoner dan een kolenstokerij, zoals al gezegd. Dus ik begrijp niet dat jij geen kerncentrales wilt, aangezien er voor duurzame energie niet genoeg financierders zijn en er dus kolencentrales gebouwd moeten worden volgens jou.
 

DeletedUser11295

Gast
Nja, Tsjernobyl was gewoonweg dom van de Russen. Om zo'n experiment te gaan uitvoeren bij een stad waar 50.000 mensen woonde. Niet echt slim.
 

DeletedUser

Gast
Alles bij elkaar denk ik dat kernenergie een van de schoonste vormen van energie is, het aandeel co2 wat vrijkomt bij het verkrijgen van uranium staat totaal niet in verhouding met de energie dat uranium oplevert.
 

DeletedUser

Gast
Wat is dat nou weer voor onzin, kerncentrales horen in Kazachstan of Siberië, niet in bewoond gebied. Rond Tsjernobyl zou ik nu niet willen wonen hoor.

En een kerncentrale is een stuk schoner dan een kolenstokerij, zoals al gezegd. Dus ik begrijp niet dat jij geen kerncentrales wilt, aangezien er voor duurzame energie niet genoeg financierders zijn en er dus kolencentrales gebouwd moeten worden volgens jou.
De kerncentrale in borsele is zo gemaakt dat het orkanen, aardbevingen en overstromingen kan weerstaan. Ik heb er wel vertrouwen in ;)
 

DeletedUser

Gast
De medewerkers van de reactor in Fukushima krijgen een verdubbeling van hun loon. Van 100 dollar per dag naar 200 dollar per dag. Die gasten worden voor een paar stuivers opgeofferd, unfuckingbelievable.
http://fukushimaupdate.com/japanese-company-raises-wages-at-fukushima-plant/

In november starten de voorbereidingen van de opruiming van de brandstofstaven van reactor 4. Vooral niets over melden in de pers. Als dit misgaat, zeg maar dag tegen Japan en wat de schade verder moge zijn.
http://www.welingelichtekringen.nl/media/239740/start-gevaarlijke-operatie-fukushima-journalisten-zwijgen-erover.html
 

DeletedUser

Gast
In november starten de voorbereidingen van de opruiming van de brandstofstaven van reactor 4. Vooral niets over melden in de pers. Als dit misgaat, zeg maar dag tegen Japan en wat de schade verder moge zijn.
http://www.welingelichtekringen.nl/media/239740/start-gevaarlijke-operatie-fukushima-journalisten-zwijgen-erover.html

Wat denk je dat ze ermee opschieten het aan de pers te zeggen? Zorgt voor niets anders als paniek en het zal toch echt een keer opgeruimd moeten worden. Een hele boel mensen die zijn al paniekerig over kernenergie zonder überhaubt te weten wat het is, kijk maar naar semmmieee.
 

DeletedUser

Gast
Wat denk je dat ze ermee opschieten het aan de pers te zeggen? Zorgt voor niets anders als paniek en het zal toch echt een keer opgeruimd moeten worden. Een hele boel mensen die zijn al paniekerig over kernenergie zonder überhaubt te weten wat het is, kijk maar naar semmmieee.

Deze ramp kan de grootste ramp ooit worden (is het misschien al). Als er iets meer aandacht aan besteed zou worden, zouden misschien echte professionals de klus kunnen klaren. Alles is nu in handen van dat bedrijf Tepco en ook de Japanse Maffia is er bij betrokken. Niet echt een betrouwbare basis om een wereldwijde ramp te voorkomen.
http://www.knack.be/nieuws/wereld/japanse-maffia-beheerst-opruimingswerken-fukushima/article-normal-113184.html
 

DeletedUser11295

Gast
Wat denk je dat ze ermee opschieten het aan de pers te zeggen? Zorgt voor niets anders als paniek en het zal toch echt een keer opgeruimd moeten worden. Een hele boel mensen die zijn al paniekerig over kernenergie zonder überhaubt te weten wat het is, kijk maar naar semmmieee.

Leg maar eens uit wat kernenergie is, ik luister :). Of weet je het zelf niet want afgaande op jouw posts weet je zelf veel niet.
 

DeletedUser

Gast
De medewerkers van de reactor in Fukushima krijgen een verdubbeling van hun loon. Van 100 dollar per dag naar 200 dollar per dag. Die gasten worden voor een paar stuivers opgeofferd, unfuckingbelievable.
http://fukushimaupdate.com/japanese-company-raises-wages-at-fukushima-plant/

In november starten de voorbereidingen van de opruiming van de brandstofstaven van reactor 4. Vooral niets over melden in de pers. Als dit misgaat, zeg maar dag tegen Japan en wat de schade verder moge zijn.
http://www.welingelichtekringen.nl/media/239740/start-gevaarlijke-operatie-fukushima-journalisten-zwijgen-erover.html

Voor zover ik weet ben je ook in Japan vrij om ontslag te nemen.

Verder breng je je nieuws weer zoals gebruikelijk erg suggestief en met verkeerde bronnen. In jouw artikeltje staat verwezen naar een radiofragment van de NOS, waarin duidelijk wordt gezegd dat de Japanse media aan zelfcensuur doet. Dus niks doofpotaffaires van de overheid, journalisten beslissen zelf om er niks over te schrijven.

Overigens vraag ik me ook af of semmieee zelf wel weet wat kernenergie is, want ik heb eerder het idee dat hij de posts van Flowervalley ctrl+C en ctrl +v doet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Kerncentrales hebben alleen al genoeg vies spul. Het proces om uranium te verrijken is nog erger. Er komen bij de verrijking van uranium broeikasgassen vrij die vele malen sterker zijn dan CO2. Daardoor word er bij het proces van uranium tot energie veel erger het broeikaseffect versterkt dan bij kolencentrales. Niet echt schoon als je het mij vraagt.

Enige reden dat kerncentrales ooit in gebruik werden genomen was dan ook om atoombommetjes te kunnen bouwen ;)

Bij het bovende mist elke vorm van onderbouwing. Je komt met beschuldigingen zonder bewijzen wees dan tenminste zo goed jezelf er een beetje in te verdiepen. Als ik iets niet weet laat ik het of in het midden of ik zoek het op.

Leg maar eens uit wat kernenergie is, ik luister :). Of weet je het zelf niet want afgaande op jouw posts weet je zelf veel niet.

Ik ga jou niets uitleggen op internet staan meer als genoeg kloppende dingen over de werking van kernenergie. Welke posts? Ik zie er geen een waar ik over onwaarheden praat of dingen beweer, anders als jou bewering dat de kerncentrales worden gebruikt voor kernbommen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Deze ramp kan de grootste ramp ooit worden (is het misschien al). Als er iets meer aandacht aan besteed zou worden, zouden misschien echte professionals de klus kunnen klaren. Alles is nu in handen van dat bedrijf Tepco en ook de Japanse Maffia is er bij betrokken. Niet echt een betrouwbare basis om een wereldwijde ramp te voorkomen.
http://www.knack.be/nieuws/wereld/japanse-maffia-beheerst-opruimingswerken-fukushima/article-normal-113184.html
En deze bron is 100 % betrouwbaar? Ik mis hier ook duidelijke onderbouwing in de bron.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser11295

Gast
Jammer dat ik mijn natuurkunde leraar van vorig jaar niet meer zie, ik zit nu namelijk op een andere school. Deze had een paar mooie betrouwbare websites over kernenergie de de gevolgen voor het broeikaseffect.
 

DeletedUser

Gast
Jammer dat ik mijn natuurkunde leraar van vorig jaar niet meer zie, ik zit nu namelijk op een andere school. Deze had een paar mooie betrouwbare websites over kernenergie de de gevolgen voor het broeikaseffect.
Kernenergie draagt mee aan het broeikaseffect, dat is een feit. Hoe dat in verhouding staat met koolstofcentrales heb ik nog niets van gezien. Daar waar jij wel een bewering van maakt en ook als feit aanneemt.
 

DeletedUser

Gast
Kernenergie draagt mee aan het broeikaseffect, dat is een feit. Hoe dat in verhouding staat met koolstofcentrales heb ik nog niets van gezien. Daar waar jij wel een bewering van maakt en ook als feit aanneemt.

Kom jij dan maar eens met argumenten waarom dat bijdraagt aan het broeikaseffect, want voor zover ik weet slaat dat totaal nergens op.
 

DeletedUser11295

Gast
Kom jij dan maar eens met argumenten waarom dat bijdraagt aan het broeikaseffect, want voor zover ik weet slaat dat totaal nergens op.

Type op google, uranium broeikaseffect en je krijgt al genoeg. Een van de bovenste, misschien niet de meest betrouwbare bron maar er zijn er zoveel dat je er ergens wel eentje tegenkomt die enorm betrouwbaar is. Gewoon even zoeken.

http://www.motherearth.org/energy/pdf/kernfiche7.pdf
 

DeletedUser

Gast
Zoals al eerder gezegd, bij de bouw van een kerncentrale komt CO2 vrij, evenals bij de bouw van een windmolen.

Verder is het natuurlijk zo dat het relatief veel minder aan het broeikaseffect bijdraagt dan kolencentrales. Natuurlijk zijn er in de ideale situatie alleen maar windmolens, maar het winstpatroon is daar niet goed genoeg voor, dus wordt er in kerncentrales geïnvesteerd. Alsnog beter dan die kolenstokers.
 

DeletedUser

Gast
Sorry batbeetje vergeten te melden, het is een feit dat bij de verkrijging van uranium broeikassen vrijkomen en dat op die manier aan het broeikaseffect wordt bijgedragen. Maar de vraag is in dat geval hoe dat in verhouding staat tot het broeikaseffect van kool/gascentrales. Ik kan nu geen bevestigende bronnen bijvoegen omdat ik mobiel zit sorry.
 

DeletedUser

Gast
Voor zover ik weet ben je ook in Japan vrij om ontslag te nemen.
Makkelijk gezegd vanuit een luie stoel en van alle gemakken voorzien. Niet iedereen heeft het zo pico-bello voor elkaar, vandaar dat sommige mensen minder keus hebben en terecht komen in banen die niemand anders wil uitvoeren.

Verder breng je je nieuws weer zoals gebruikelijk erg suggestief en met verkeerde bronnen. In jouw artikeltje staat verwezen naar een radiofragment van de NOS, waarin duidelijk wordt gezegd dat de Japanse media aan zelfcensuur doet. Dus niks doofpotaffaires van de overheid, journalisten beslissen zelf om er niks over te schrijven.

Haha, zelfcencuur. Van bovenaf opgelegd dan welteverstaan. Controleren van de media, ook in Japan (en ook in Nederland). Vanaf de eerste dag van de ramp wordt er al gelogen over Fukushima. Informatie verstrekken zoals het de baasjes zelf goed uitkomt.

Dit zeggen die klungels van de NOS er over:
"Ik heb hierover gepraat met Japanse journalisten. Vanwege het grote risico zijn er een heleboel journalisten die maar hebben besloten om er niet over te schrijven. Eén journalist vertelde me dat er van bovenaf was opgedragen dat er zo weinig mogelijk aandacht aan besteed moet worden."

Eigen keus van de journalisten, maar toch niet helemaal.
 
Bovenaan