• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

KingSpartacus Kookhoek

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser24090

Gast
Mijn redder in nood!!! Kan niet koken dus komt mooi uit, want die Rudolf vind ik maar niks hehe
 

DeletedUser

Gast
Recept:
5 noten
2 pannenkoekn
3 appelsienen
7 kg suiker?

Steek dit allemaal in de mixer, voeg dan deeg toe en steek het 800 minuten in de oven.
 

AriChibi

Hydra
Recept voor mijn befaamde brownies

Oven voorverwarmen op 175 graden, dit kan verschillen, gebruik zelf een hete-luchtoven namelijk

Iets meer dan 100 gram (ongezouten) roomboter in een (kook)pan smelten, desnoods au bain-marie als je minder ervaren erin bent.
Als het gesmolten is, een hele reep goedkope ah chocola van 100 gram gebroken erin gooien en laten smelten in de boter. Je proeft het verschil tussen melk/puur en goedkoop/duur nauwelijks, vandaar dat je gewoon goedkope chocola kan gebruiken.
Vervolgens (of tijdens het smelten) in een kom 2 eieren, 1,5 kop suiker en 2 theelepels vanille extract mixen totdat het vloeibaar is (het liefst vouwen met een pannenlikker als dit mogelijk is, anders op een lage stand mixen)
Dan de gesmolten chocoladeboter erbij gooien (terwijl je de boel in elkaar vouwt/mixt , anders gaan de eieren stollen)
Als dit goed door elkaar gemixt is, 1 kop bloem en 1,5 kop cacaopoeder erin gooien, plus een klein beetje zout
En dan weer mixen totdat het vloeibaar is, en de rust erin houden, als je het te stevig opklopt, worden de brownies stug en droog.
Vervolgens een brownievorm of iets anders vierkants (bijv lasagneschaal, cupcakevorm kan ook, hoef je ze meteen niet meer te snijden) invetten met boter en de mix erin gooien. Een paar keer de schaal kloppen op een harde ondergrond zodat de bubbels eruit gaan, en vervolgens voor 35 min in de voorverwarmde oven bakken.
Tegen het einde aan ff checken met een satéprikker of de brownies gaar zijn (als je ze eruit haalt, zouden er alleen een paar smeuïge kruimels op moeten zitten, als de binnenkant nog vloeibaar is, moeten ze nog wat langer in de oven)

Vervolgens even laten afkoelen zodat ze wat steviger worden, maar niet te lang, want ze zijn natuurlijk het lekkerst als ze nog smeuïg en warm van binnen zijn :D
Eventueel decoreren:
10363760_769908786408528_4064539372614416515_n.jpg
Edit 1: Als je liever wat cake-achtigere brownies wilt (deze zijn meer fudge-achtig), kun je tijdens het mixen nog een theelepel bakpoeder toevoegen.

Edit 2: Een zomers alternatief is om er een hoop blauwe bessen doorheen te gooien (liefst vers, natuurlijk), het geeft de brownies een fruitig extraatje (en ze zijn ook nog eens cholesterolverlagend!). Deze bessen dienen met de boter en chocola eventjes gekookt te worden, ik gooi ze meestal tegelijk met de chocolade erin als de boter gesmolten is.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan