• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Klonen en Genetische manipulatie

DeletedUser

Gast
Ik bedoelde met dat voorbeeld gewoon dat het mogelijk is op technisch vlak. Zoals ik al zei zijn de mensen er nog niet klaar voor. Het interesseert hen niet en men trekt oppervlakkige conclusies.

Toch de hiërarchie verbreken door regeringen naast elkaar te zetten zou meer gelijkheid geven.
 

DeletedUser

Gast
Welk systeem het beste is weet ik ook niet.
Wat volgens mij wel goed is dat we het hele bankensysteem er uit knikkeren. IK ben nu een boekje aan het lezen over bankiers door de eeuwen heen. Het komt er eigenlijk op neer dat de burger altijd en eeuwig belazerd wordt door de bankiers (en overheid). Of het nu in de 15e eeuw, 17e eeuw, 20 eeuw of nu is, de bankiers hebben altijd op grote schaal gefraudeerd ten koste van de burger.
Het Liborschandaal tart bijvoorbeeld elk voorstellingsvermogen van de gewone burger. Als we dit met z'n allen op de juiste waarde in konden schatten zouden we wel massaal in opstand komen tegen de corrupte bankiers en regeringen!

Blijkbaar mankeert er dus iets aan het bankensysteem. Te fraudegevoelig, tot op het bot verrot. Hoe het alternatief er uit moet zien...geen idee.
 

DeletedUser19689

Gast
Het probleem is dat er gewoon geen beter systeem is.
De mens is gewoon te oneerlijk en zelfzuchtig om een sociaal systeem van naastenliefde, delen, helpen,... op te richten.
Als we allemaal de perfecte mens zouden zijn, zou geld overbodig zijn.
Gewoon produceren naar behoefte zouden we dan kunnen doen.
Dit is echter niet mogelijk waardoor je met geld en bijgevolg dus ook banken, ratingbureaus,... moet blijven werken.
Een alternatief bankensysteem lijkt me toch ten zeerste onmogelijk, ik vrees dat men bij het oude, fraudegevoelige zal moeten blijven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Om weer even terug te komen op de genetische manipulatie; de uitzending van vanavond van Zembla geeft maar weer eens fijntjes aan hoe het er voor staat in de wereld.
Moord op de honingbij II

Wat een horror. Corrupte politici, corrupte wetenschappers en de farma-maffia die de wereld wil vergiftigen.
En altijd weer dezelfde namen: The-Bayer-Monsanto-Bee-Killing-Team

Ik begin me nu toch echt af te vragen waarom we dit allemaal maar laten gebeuren. De hele wereld moet bloeden voor de winst en macht van enkelen. We staan er met z'n allen met onze neus bovenop, maar als het daadwerkelijk misgaat in de wereld zullen we waarschijnlijk allemaal zeggen: "wir haben es nicht gewußt".
 

DeletedUser

Gast
Zaterdag 25 mei, wereldwijde demonstratie tegen Monsanto. In Nederland is de demonstratie in Wageningen, bij de Universiteit (je weet wel, die plek waar ze het tegenwoordig met onderzoeksresultaten niet meer zo nauw nemen)

http://www.march-against-monsanto.com/
http://www.denhaagintransitie.org/ai1ec_event/march-against-monsanto-wageningen/?instance_id=

marchagainstmon03_n.jpg
 

DeletedUser

Gast
puur wetenschappelijk:

bij klonen nemen ze het DNA van het dier dat ze willen klonen.
ze nemen een eicel, maken die 'leeg' en stoppen het DNA erin.
de eicel laten ze delen, zo ontstaat een foetus, een embryo en uiteindelijk een organisme met hetzelfde DNA als het dier waarvan het afkomstig is.
dingen als persoonlijkheid kunnen erg op elkaar lijken, maar wie je bent wordt ook veranderd door je omgeving.

genetische manipulatie:
dit is echt gedaan:
ze namen een graansoort die aangetast werd door insecten.
en een bacterie die gif maakte waar insecten niet tegen konden.
ze namen delen van het DNA van de bacterie dat voor het gif zorgde, en deden het in cellen van het graan.
de insecten gingen dood door het gif dat nu door het graan geproduceerd werd.
zo hebben ze ook genen van lichtgevende kwallen in dieren gedaan, met als resultaat:
lichtgevende muizen, katten etc.
dat laatste vind ik mishandeling.
ik vind dat het alleen gedaan mag worden om levens te redden en bijvoorbeeld een hongersnood te voorkomen door graan te manipuleren.
lichtgevende katten vind ik belachelijk en zou verboden moeten zijn.
 

DeletedUser

Gast
Mij maakt het niet heel veel uit of voedsel genetisch gemanipuleerd is of niet, als het maar niet de gezondheid aantast en lekker is. Van voedsel ben ik nog nooit ziek geworden (ja van kip 1x door een lichte besmetting van salmonella omdat mijn kip nog een beetje rauw was, maar dat was dus mijn eigen schuld) dus tot nu toe maak ik mij totaal geen zorgen.
Ook met dat paardenvlees bijvoorbeeld laatst, dat interesseert me niet of ik dat heb gegeten, het vlees dat ik heb gegeten was lekker en als paard lekker is eet ik dat gewoon en ik ben niet ziek geworden.
 

DeletedUser

Gast
Vooropgesteld, dat ook ik een hekel heb aan dergelijke conglomeraten die ten koste van alles en iedereen hun marktmonopolie proberen te behouden, heb ik toch wel een paar kritische notes in dit verhaal.

Dat groenten en ook dieren genetisch gemanipuleerd worden om alle monden op deze planeet te kunnen blijven voeden is helaas een noodzakelijkheid geworden en is op zich ook niets nieuws.... geen enkele groente of slachtvee lijkt nog op de oervorm waarin zij voorkwamen op deze planeet. Duizenden jaren aan selectie en kweek heeft de voor ons gunstige eigenschappen gevormd en of je nu plantje a kruist met plantje d om een ideaal boontje te ontwikkelen of je doet dat met de directe methode, rechtstreeks in het gen maakt op zich niet veel uit. Dat monsanto zover in het gen roert, dat alleen hun middelen nog soelaas bieden gaat erg ver, maar is precies wat de moderne maatschappij van ons verlangt.... succes en monopolie posities is waar het allemaal om draait in deze wereld. Kortom een dikke pluim voor monsanto die hierin laat zien, dat zij de absolute top zijn!

Wij laten onszelf allemaal gek maken en vragen hier zelf om! Zelfde geldt b.v. voor straling... wij willen allemaal een mobieltje en 4G internet, dus dan hoort die hersentumor daar ook bij. Ook pakken wij de auto naar ons werk ipv een paard en ga zo maar door.....

Zolang wij vraag blijven creëren en braaf mee consumeren hebben wij geen recht van spreken!
Als je er iets aan wilt doen.... gooi je mobiel in de sloot en hak eens zo'n mast om, crash je auto in die tractor die het land achter je huis komt bespuiten. Richt een partij op, breng eensgestemdheid, grijp de macht en gooi het roer om!
 

DeletedUser

Gast
Dat groenten en ook dieren genetisch gemanipuleerd worden om alle monden op deze planeet te kunnen blijven voeden is helaas een noodzakelijkheid geworden en is op zich ook niets nieuws....

Dat is een argument dat door Monsanto de wereld in geslingerd is. Een argument gebaseerd op een leugen en dit argument heeft tevens niets te maken met hun werkelijke doelstellingen.
Het feit dat er van de zeven miljard mensen nog ongeveer een miljard mensen honger hebben heeft ook niets met een tekort aan voedsel te maken, maar alles met kapitalisme. Zonder armoede, hongersnood, werkloosheid en klassenverschillen kan het kapitalisme niet bestaan. Dat zijn de basisbestanddelen voor het maximaal uitbuiten van arbeidsproductie. Monsanto is één van de grote exponenten van het verspreiden van armoede en slavernij. Een pluim geven voor zo'n beleid vind ik nogal ver gaan.

De macht van dit soort bedrijven is veel groter dan de meeste mensen beseffen. Zij beïnvloeden en controleren de media, de wetenschap, de VS, de EU en ga zo maar door.
 

DeletedUser

Gast
Haha, altijd mooi, die strijdvaardigheid van Flowervalley! Waardeer ik! :)

Het gaat mij meer om het feit, dat genetische manipulatie ook zeker iets goeds is!
Als wij de mogelijkheid hebben om een plant meer opbrengst te laten geven op dezelfde oppervlakte is dat iets goeds in een
wereld die langzaam dichtgroeit. Ook als wij de mogelijkheid hebben om diezelfde plant imuun te maken voor bepaalde aantastingen
en daarmee ook de productie verhogen en vooral het gebruik van pesticiden terug kunnen dringen is het ook zeker kostbare wetenschap!

Monsanto wendt deze kennis alleen verkeerd aan en streeft liever naar geld en macht door de planten zo aan te passen, dat ze voor hen meer opleveren en dat de agrarische sector afhankelijk wordt van hen, waardoor ze nog meer geld en macht vergaren.
Op dit gebied ben ik het volledig met je eens! Echter (zoals je zelf ook al aan geeft) ben ik wel van mening, dat monsanto ook niet meer is dan het product van een veel grotere kwaal en slechts fungeert als "tool" van dat kleine groepje die streeft naar controle en macht.
 

DeletedUser

Gast
Zo is het :)

De gewassen worden voornamelijk resistent gemaakt tegen Monsanto's eigen verdelgingsmiddelen, zodat er meer gif op de gewassen gegooid kan worden. Nu kunnen die gewassen er daardoor misschien wel beter tegen, maar uiteindelijk moeten wij het opeten. Gezonder wordt het er allemaal niet van. Dat lost Monsanto dan weer op door mannetjes in de voedselorganisaties te plaatsen die er nieuwe wetten doorheen douwen waarin staat dat er twee keer zoveel gif in het voedsel mag zitten dan voorheen.

Ook onkruid wordt resistent trouwens :)
superonkruid.jpg
 

DeletedUser

Gast
Nou nou, sommige chemische troep kunnen ze ook gewoon vervangen, bijvoorbeeld aspertaan. Misschien hoort 't allemaal wel bij de 'population controll'.
 

DeletedUser

Gast
Aspartaan is geen chemische troep. Dat wil alleen de suikerindustrie ons doen geloven.
hvxdg2.gif
 
Bovenaan