• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Knockout 'Game'

DeletedUser

Gast
De 'Knockout Game' is een steeds groter wordende hype in Amerika. De bedoeling van dit spel is een willekeurig persoon (op straat) zó hard te slaan dat deze out gaat. Deze hype bevind zich momenteel nog in Amerika, maar begint ook voet aan wal te zetten in Europa.

Mensen zijn dankzij dit 'spelletje' al in het ziekenhuis beland en het heeft zelfs geleid tot de dood.
http://news.yahoo.com/knockout-game-sucker-punches-turned-deadly-202321752.html

Dit uiterst agressieve spelletje heeft in mijn ogen ook een paar keer op een 'goede' manier het nieuws gehaald, zo werd er in Michigan een Afro-Amerikaan neergeschoten omdat hij een vader die op zijn 6-jarige dochter stond te wachten knockout wilde slaan vanwege dit spelletje.
http://newsone.com/2787594/marvell-weaver-shot-knockout-game/.
Helaas blijkt het dan toch niet door te dringen bij de jeugd en leverde dit een celstraf op met als reactie: "It was just a lesson learned".

Brutaal als ze zijn gaan ze tegenwoordig ook op jacht in gebieden waar veel mensen zijn, gelukkig (in mijn ogen), reageren omstanders hier zo nu en dan wel op, zoals te zien in het volgende filmpje.
[video=youtube;JqHNNQmfY_E]http://www.youtube.com/watch?v=JqHNNQmfY_E[/video]

Wat is jullie mening over dit uiterst agressieve, en nutteloze/kansloze spel?
En hoe zouden jullie reageren als je zoiets zou meemaken?
 

Genius0615

Erinys
Wat jongeren tegenwoordig allemaal leuk vinden :/

Ik vind het uiterst ongepast en vind dat er een verbod moet komen tegen dit soort spelletjes, met straffe van een boete of eventueel een celstraf.
 

DeletedUser

Gast
Ik had hier nog nooit van gehoord. Maar het is niet te geloven hoe mensen steeds minder realiseren wat de gevolgen van hun acties zijn.
Gewoon dit soort dingen doen om "er bij te horen". Neem aan dat er ook vaak drank bij betrokken is?
 

DeletedUser

Gast
Ik had hier nog nooit van gehoord. Maar het is niet te geloven hoe mensen steeds minder realiseren wat de gevolgen van hun acties zijn.
Gewoon dit soort dingen doen om "er bij te horen". Neem aan dat er ook vaak drank bij betrokken is?

meestal ontstaan dit soort dingen omdat (zoals die knul ook al zei) ze zichzelf vervelen.
 

DeletedUser

Gast
Had het een tijd geleden al gehoord maar blijf het diep triest vinden. Wat is er zo leuk aan iemand out slaan? En als EHBO'er weet ik dondersgoed de gevolgen van out geslagen worden. En daarnaast moet iedereen die er ook maar serieus over nadenkt of het ook daadwerkelijk doet zich heel diep gaan schamen.
 

DeletedUser19651

Gast
Slaat gewoon helemaal nergens op. Hier moet zeker een gevangenis staf voor komen.
 

DeletedUser

Gast
Ik kan me niet voorstellen dat hier nog geen gevangenisstraf op staat, 't is gewoon keiharde mishandeling.

Iig, mag de politie dit van mij wel hard aanpakken. De 'jeugd van tegenwoordig' mag wel even een lesje geleerd worden.
 

DeletedUser10508

Gast
Wederom word hier altijd verwezen naar de "jeugd van tegenwoordig", ik behoor daar ook toe -net zoals velen op deze forum-, en ik heb nog nooit zoiets gedaan. Buiten dat, vroeger bleef het gewoon bij "belletje-trek", maar zo'n dingen zijn gewoonweg belachelijk...
 

DeletedUser

Gast
Lijkt me niet zo gevaarlijk. Ik zou niemand kennen in mijn omgeving die er ook maar aan zou denken om dit te doen. Mensen die dit leuk vinden en eraan mee doen, zijn dusdanig agressief dat ze sowieso wel gaan slaan. Ook zonder dit 'spel'.
 

DeletedUser6887

Gast
Wederom word hier altijd verwezen naar de "jeugd van tegenwoordig", ik behoor daar ook toe -net zoals velen op deze forum-, en ik heb nog nooit zoiets gedaan. Buiten dat, vroeger bleef het gewoon bij "belletje-trek", maar zo'n dingen zijn gewoonweg belachelijk...

Niks van aantrekken want :

- De jeugd voedt zichzelf niet op. Die wordt opgevoed door leeftijdsgenoten van diegene die zeggen " de jeugd van tegenwoordig ". Het ligt in principe dus aan diegene die de jeugd opvoeden. Ironisch toch :)

- De jeugd is anders maar daarom niet erger. Vroeger werden ook zulke zaken gedaan of erger maar aangezien er destijds geen sociale media en of internet bestond, werd dit in kleine gesloten kringen behouden en aangepakt waardoor je een vertekend beeld krijgt van vroeger.
 

DeletedUser19654

Gast
Nouja, filmpje is weg, maar aan de reactie te lezen zou ik ook niet weten waar dat vandaan komt.

Ik kan helemaal niet tegen pijn... dan ga ik ook geen andere pijn doen (behalve mijn broer)
Verder is dat "jeugd van tegenwoordig" pff... allemaal onzin. Het grootste gedeelte houd zich hier echt niet mee bezig hoor!

Wij "jeugd" gaan toch ook niet roepen van "de oudjes van tegenwoordig" of "de jeugd van vroeger"

Trouwens kijk eerst even naar je eigen jeugd en wat daarin is gebeurd voor je het over de jeugd van deze generatie gaat hebben. Het irriteert me gewoon als mensen dat zeggen
 

DeletedUser20125

Gast
- Hou me tegen als ik te ver ga of als mijn kronkels de foute kant opgaan -

Als je zoiets doet getuigt het van de onmogelijkheid om je in te leven in je medemens. Een gebrek aan empathie.
Dit fenomeen wordt ook gezien bij verkrachters, kindermishandelaars en moordenaars. Ze kunnen zich niet inleven in hun slachtoffer.
Nu kan je zeggen: "Verkrachting is minder erg". Maar is dat wel zo? Beiden (kunnen) een trauma bezorgen, beiden zijn levensbedreigend en beiden overschrijden elke mastschappelijke norm.
Daarom ben ik van oordeel dat dit op dezelfde manier mag besgraft worden als verkrachters en (kinder)mishandelaars.

Waar ik me ook aan erger is de link met gewelddadige games die wordt gelegd. De PEGI-Rating is om zulk geweld te vermijden, maar het helpt geen ene mallemoer als mensen die geen enkele neiging tot aggressie tonen (zoals ik) er niet aan kunnen komen (ook zoals ik) omdat de ouders erop letten. Maar als het krapuul er wel aan kan komen.
Altijd hoop ik dat de maatschappij zal inzien dat gewelddadige games geen schade berokkenen, maar altijd weer zijn er een paar debielen die het tegendeel bewijzen.
 

DeletedUser16774

Gast
Ik kan niet geloven dat mensen dit doen, een pure schreeuw om aandacht. Je bent niet cool als je iemand knock out slaat. Hier moet een celstraf op komen.
 

DeletedUser

Gast
Voor alle deels amerikaanse mensen of amerikaanse mensen die hier spelen en nog een nationaal gevoel hebben voor hun land even niet luisteren :)

Waarom ontstaat zoiets? Stoer doen, erbij horen etc. En in onze cultuur heerst dit ook, alleen veel minder vel, wij zijn meer van de woorden dan de daden ik zelf doe aan Havo en ben ook eentje van de jeugd van tegenwoordig. Het ergste wat ik heb meegemaakt is dat iemand mijn muts in een prullen bak gooide waar ik op antwoordde met een, ren spring schop aanval. Ik moest een week lang corveeën aangezien de coördinator van mijn jaar net langs liep. Ik denk ook niet dat het in Nederland veel erger wordt dan dit, actie reactie. Dit komt omdat ons niveau van onderwijs hoger is en beter is georganiseerd. In Amerika krijg je ook eerst de basisschool, waarin je met kinderen van elk niveau in een klas onderwijs krijgt. Maar wanneer wij naar de middelbare school gaan (en zij ook) krijgen de amerikanen nog steeds les met kinderen van elk niveau, en omdat iedereen in de klas het moet begrijpen is het onderwijs daar op een niveau van vmbo kader. Dus ook kinderen die eigenlijk een niveau van gym zouden hebben krijgen op zo'n niveau les. Hierdoor is het algemene niveau van de Amerikanen zeer laag. Tevens krijg je hierdoor dat er vaak alpha mannetjes ontstaan, zoals vaak in amerikaanse school films wordt laten zien. Het is vrij logisch dat deze hype in amerika is ontstaan, en het zal daar waarschijnlijk door blijven gaan omdat hier fysiek contact en apartheid normaler is. Maar ik denk dat deze hype niet naar europese landen zal overslaan met uitzondering van een paar gevallen aangezien fysiek contact niet is ingeburgerd.

note: filmpje is verwijderd, iemand anders een filmpje? Ken deze hype nog niet maar zou wel willen zien hoe dit in werking gaat (en nee niet om het zelf uit te testen)
 

DeletedUser

Gast
Waar ik me ook aan erger is de link met gewelddadige games die wordt gelegd. De PEGI-Rating is om zulk geweld te vermijden, maar het helpt geen ene mallemoer als mensen die geen enkele neiging tot aggressie tonen (zoals ik) er niet aan kunnen komen (ook zoals ik) omdat de ouders erop letten. Maar als het krapuul er wel aan kan komen.
Altijd hoop ik dat de maatschappij zal inzien dat gewelddadige games geen schade berokkenen, maar altijd weer zijn er een paar debielen die het tegendeel bewijzen.

Waarom denk je dat gewelddadige games geen schade berokkenen?
In deze "knock out game" lijkt het er op dat de virtuele wereld en real life met elkaar vermengd worden. Je stampt iemand voor z'n hoofd, maakt er een filmpje van en oogst daarna de waardering bij je (internet-)vriendjes.
 

DeletedUser

Gast
Ik zie om mij heen hartstikke veel mensen die dagelijks CoD, GTA, Battlefield of LoL spelen. Die hebben allemaal nog nooit iemand voor hun kop gestampt of zelfs maar de neiging daartoe vertoond.
 

DeletedUser

Gast
Waarom denk je dat gewelddadige games geen schade berokkenen?
In deze "knock out game" lijkt het er op dat de virtuele wereld en real life met elkaar vermengd worden. Je stampt iemand voor z'n hoofd, maakt er een filmpje van en oogst daarna de waardering bij je (internet-)vriendjes.

Idd, hier in geef ik je gelijk, maar ook ps3/4 beroken ons schade (GTA, CoD ,...)
Veel moordenaars oefenen op CoD om te moorden bv. Anders Breivik . Toch doet het grootste deel het niet maar er blijft een klein deel het er wel voor doen.
 

DeletedUser20125

Gast
Algemeen gezien kunnen de mensen realiteit en game uit elkaar houden, ik bedoel dus dat die games voor veel mensen geen schade berokkenen, het zijn die idioten die altijd weer opnieuw tonen dat PEGI rating eigenlijk wel werkt ;)
 
Bovenaan