• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Knockout 'Game'

DeletedUser

Gast
Waarom denk je dat gewelddadige games geen schade berokkenen?
In deze "knock out game" lijkt het er op dat de virtuele wereld en real life met elkaar vermengd worden. Je stampt iemand voor z'n hoofd, maakt er een filmpje van en oogst daarna de waardering bij je (internet-)vriendjes.

Ooit gehoord van Films vriend? Films zijn veel erger wat betreft geweld, dan video games. Heb je uberhaupt ooit een gqme gespeeld?

Onbecool, gewoon nieuwsvhierig, maar wat is je bron?
 

DeletedUser6887

Gast
Ik ben het niet eens met het gedacht van sommige mensen dat gewelddadige games een aanleiding zouden zijn tot echt geweld.
Ik vind het zelfs onzin dat men zoiets denkt. Laten we eens enkele rekensommen houden.

- Hoeveel kinderen gamen ( we hebben het dan over gewelddadige games ) in België ? Minstens 500.000 ? Hoeveel daarvan zijn gewelddadig ? We hebben het over bijna de gehele jeugd. Dus iedereen is dan gewelddadig ? Het is zelfs algemeen gekend dat gamers minder sociaal aangelegd zijn en amper buitenactiviteiten beoefenen ( nerds ). Zijn deze "nerds" dan gewelddadig opgevoed ? Het zijn net de sociale gevallen en probleem gezinnen die ervoor gekend staan om het meest geweld te gebruiken zoals je kan zien op cafe's, dancings, etc... En het zijn ook net deze deze die amper binnen blijven en dus net niet gamen.

- De meeste criminaliteit en geweld liggen net in landen, steden, buurten, ... waar armoede aanwezig is en waar men geen geld heeft voor games.
 

DeletedUser

Gast
Ik ben het niet eens met het gedacht van sommige mensen dat gewelddadige games een aanleiding zouden zijn tot echt geweld.
Ik vind het zelfs onzin dat men zoiets denkt. Laten we eens enkele rekensommen houden.

- Hoeveel kinderen gamen ( we hebben het dan over gewelddadige games ) in België ? Minstens 500.000 ? Hoeveel daarvan zijn gewelddadig ? We hebben het over bijna de gehele jeugd. Dus iedereen is dan gewelddadig ? Het is zelfs algemeen gekend dat gamers minder sociaal aangelegd zijn en amper buitenactiviteiten beoefenen ( nerds ). Zijn deze "nerds" dan gewelddadig opgevoed ? Het zijn net de sociale gevallen en probleem gezinnen die ervoor gekend staan om het meest geweld te gebruiken zoals je kan zien op cafe's, dancings, etc... En het zijn ook net deze deze die amper binnen blijven en dus net niet gamen.

- De meeste criminaliteit en geweld liggen net in landen, steden, buurten, ... waar armoede aanwezig is en waar men geen geld heeft voor games.

Men zegt dan ook niet dat iedereen gewelddadig er van wordt , men zegt dat er een klein deel ervan gewelddadig er van worden en knock out 'games' wordt ook maar gedaan, maar dan nog is er dit ene kleine deel die voor veel problemen zorgen.
 

DeletedUser13380

Gast
Dit soort 'spelletjes' zijn maar een klein deeltje van het bewijs dat we onszelf om zeep aan het doen zijn.

Als je dit 'spelletje' leuk vindt, dan ben je echt niet goed in je bovenkamer. Hoe in godsnaam kan je onschuldige mensen zomaar zoiets aandoen?

Dat ze maar niet in België komen... Of Nederland.
 

DeletedUser

Gast
Alsof mensheid zichzelf om zeep helpen niet al 100 jaar geledeb werd gedaan en beweijs nog steeds nodig is. Het is gewoon sadisme. En genot van machtsmisbruik. Ik ben sterker dus mep ik je verrot. Is altijd al gedaan, alleen nu krijgt het een naam.
 

DeletedUser20125

Gast
Animal heeft het door ;)

En Sanoj: Wat heeft dit te maken met onszelf om zeep helpen?
Je kan hoogstens zeggen dat ethiek en moraal verdwijnt en wordt vervangen door dierlijk instinct. Maar dit is niets nieuws.
Conclusie: Eigenlijk verandert er niets. Er werden altijd al mensen in elkaar geslaan. Nu komt er gewoon een norm op hoe je het doet. Punt andere lijn. De mensen die hieraan meedoen sloegen sowieso al andere mensen neer hoor. Dus leg nu eens uit Sanoj?

Animals redenering snap ik wel helemaal :)

Wisten al lang dat Animal bovengemiddeld intelligent is ;) (voor zijn leeftijd)
 

DeletedUser6887

Gast
Men zegt dan ook niet dat iedereen gewelddadig er van wordt , men zegt dat er een klein deel ervan gewelddadig er van worden en knock out 'games' wordt ook maar gedaan, maar dan nog is er dit ene kleine deel die voor veel problemen zorgen.

Maar dat is net mijn punt. Als het louter over het effect van gewelddadige games gaat en je er van uit gaat dat deze games ervoor zorgen dat mensen gewelddadiger worden, zou net een heel groot deel gewelddadiger moeten zijn en niet een klein deeltje. Anders heeft een gewelddadig spel niet dit effect.

Het lijkt me meer dat deze theorie klopt : Gewelddadige mensen zoeken gewelddadige spellen op.

Dan zou de theorie wel enigszins kloppen. Ik bedoel maar, vraag eens het bewijs van goed gedrag en zeden op een grote LAN party van enkele duizenden gamers, er zullen daar niet zoveel criminelen of/en gewelddadige mensen aanwezig zijn hoor. Denk dat je er dan nog meer vind op cafe's , dancings, etc....

Ik wil enkel een punt stellen dat velen steeds beweren dat tv en games de oorzaak zijn van geweld bij kinderen maar niemand kan dit staven met wetenschappelijk onderzoek. Het is enkel wat zij denken en beweren terwijl het zelfs geen logica heeft wanneer je er dieper over nadenkt. Meestal gaat het hem over mensen die zelf moeite hebben om hun aan te passen aan de huidige technologische wereld en dan vonden zij " hun tijd " beter. Anders is daarom niet altijd slechter maar velen gaan daar steeds vanuit. Men beschouwt verandering veel vlugger als iets negatiefs. Is in elke generatie al zo geweest voor honderden of duizenden jaren lang. De oudere generatie vind steeds dat hun tijd beter is dan de huidige enkel en alleen maar omdat men zich moeilijker kan aanpassen en minder snel thuis voelt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser20125

Gast
Ik denk persoonlijk niet dat games ermee te maken hebben maar ok.

Bedankt voor je nuttige toevoeging.
Het feit is dat games erbij worden betrokken. Wat grote onzin is.
Na een uurtje Assassins creed sluip ik niet door het huis en trek ik mijn broer en zus achter de zetel om een dolk in hun keel te duwen...
 

DeletedUser13380

Gast
Animal heeft het door ;)

En Sanoj: Wat heeft dit te maken met onszelf om zeep helpen?
Je kan hoogstens zeggen dat ethiek en moraal verdwijnt en wordt vervangen door dierlijk instinct. Maar dit is niets nieuws.
Conclusie: Eigenlijk verandert er niets. Er werden altijd al mensen in elkaar geslaan. Nu komt er gewoon een norm op hoe je het doet. Punt andere lijn. De mensen die hieraan meedoen sloegen sowieso al andere mensen neer hoor. Dus leg nu eens uit Sanoj?

Animals redenering snap ik wel helemaal :)

Wisten al lang dat Animal bovengemiddeld intelligent is ;) (voor zijn leeftijd)

Jullie hebben wel gelijk, moet ik toegeven. Echter werd er 'vroeger' minder zomaar geslagen, op onschuldige mensen voor een spelletje. Meestal hadden ze wel een aandrang ertoe. (Woordenwisseling oid), dus het is niet hetzelfde als toen het nog niet bestond...
 
Bovenaan