• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Kolo deff...

DeletedUser

Gast
wie o wie kan me dit uitleggen...


een kolo heb 500 deff maar waarom!?

als je alleen een kolo in een stad hebt staan je valt aan met vs, en je sloopt de kolo neemt de kolo nooit vs van je mee de diepte in dus heeft een kolo eigenlijks 0 deff
 

DeletedUser

Gast
wie o wie kan me dit uitleggen...


een kolo heb 500 deff maar waarom!?

als je alleen een kolo in een stad hebt staan je valt aan met vs, en je sloopt de kolo neemt de kolo nooit vs van je mee de diepte in dus heeft een kolo eigenlijks 0 deff

Bij de brander is het andersom, heeft maar 20 def maar neemt 1 hele VS met zich mee. Gewoon niet op letten, in theorie sloopt een kolo misschien een VS, maar in praktijk is het anders.
 

DeletedUser

Gast
Een kolo heeft geen aanvalspunten en kan daarom geen vs slopen. Of zit ik hier mis?
 

DeletedUser

Gast
deff punten zijn 500 maar als je een kolo aanvalt of ermee deft neemt ie geen vs mee
 

DeletedUser

Gast
Een kolo heeft geen aanvalspunten en kan daarom geen vs slopen. Of zit ik hier mis?

Je zit mis: als een eenheid moet verdedigen telt alleen de verdedigingswaarde die bij de bereffende aanvalsstijl hoort. Wordt je zwaardvechter aangevallen door een hopliet, dan is zijn kracht 8, wordt hij daarentegen door een slingeraar aangevallen is hij 30 sterk. Het is een beetje zoals bij disneypixarkaarten, als iemand je aanvalt met charisma, telt alleen het charisma van jouw kaart en als dat laag is: pech, ook al zijn de andere waarden hoger. De aanvalskracht van een eenheid speelt bij de verdediging geen enkele rol.
 

DeletedUser

Gast
@jack zero. Je brengt me een beetje in de war moet ik zeggen. Je beargumenteerd hier namelijk landeenheden en ik snap dat daar verschillen inzitten qua verdediging i.v.m. het soort verdediging (slagwapen, steekwapen, afstandswapen). Bij zee-eenheden bestaat deze differentiatie niet en mijn assumptie was daarom dat er een gevecht plaatsvindt tussen de aanvalskracht van de aanvallende partij en de defensieve kracht van de verdedigende partij (even los van defensieve waardes van de toren e.t.c.). Kun jij mij enige toelichting geven hoe een zeegevecht dan plaatsvindt?
 

DeletedUser

Gast
Het gaat om de defensie dames en heren niet om de aanval!

Hij zegt dat er een kolo in iemand zijn stad ligt (die een verdedigingswaarde heeft van 500), echt alleen een kolo, maar dat als je een VS stuurt, die (uit het hoofd) 200 aanvallende waarde heeft. In plaats van dat de VS dood gaat, gaat de kolo dood, terwijl een kolo in theorie 2,5x zo sterk is.
 

DeletedUser22400

Gast
Als alle verdedigende schepen weg zijn bij een belegering gaat de kolo sowieso dood. Maar volgens mij verdedigt een kolo wel als hij niet belegert. Stel je hebt 10 kolo's in je haven liggen omdat je een mooi eiland wil volstichten (hypothetisch). Iemand stuurt om te trollen daar 1 vs op af. Volgens mij sterft de vs dan en niet de 10 kolo's, anders zou die deff pt van 500 nergens op slaan.
 

DeletedUser22400

Gast
500/170= 2.94117647059 dus sterker dan een transportboot (maar die verdedigt ook niets)
ik heb er geen ervaring mee, liever heb ik niet langer dan een halfuur een kolo in mijn haven, dus ik time het bouwen
 

DeletedUser22400

Gast
Een kolo verdedigt niet, 1 bireem aanval molt 1 kolo. Slaat nergens op, maar het is zo, net zelf gemerkt ;p iemands kolo gesloopt
 

DeletedUser199

Gast
De (kunstmatige) hoge defensieve waarde van een kolonisatieschip, is zodat deze altijd als laatste van de stad zal sneuvelen, als de waarde op nul zou staan zou een kolo doood kunnen gaan terwijl er nog biremen zijn, iets wat we natuurlijk niet willen.
 
Bovenaan