• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Vraag Kolo onderweg, maar stad verloren

DeletedUser23618

Gast
Ik heb het hele forum, de FAQ en alles uitgepluisd maar ik vond geen antwoord op deze vraag:

Ik heb een opstand in mijn stad.
Ik bouw in die stad een kolo en stuur hem onderweg om te stichten.
Mijn stad word terwijl de kolo vaart overgenomen.
Is mijn kolo dan nog steeds onderweg of is die ook verloren?
 

DeletedUser28607

Gast
volgens mijn weten zal deze kolo blijven varen .
enkel wanneer de stad is overgenomen zal de de kolo ook verdwijnen .
Dus een vaarde kolo ben je kwijt , wanneer hij al aangekomen is en de nederzetting is gedaan voor de overname dan zal je wel een stadje bij krijgen .
 

DeletedUser27183

Gast
Die is dan gezonken en zal nooit aankomen
Ook al is de aangekomen en zit je in de wachttijd voor je stad zichtbaar word en je stad wordt dan overgenomen dan zal de stad ook niet meer zichtbaar worden en is de stichtplek weer vrijgegeven. Je stad mag pas worden overgenomen als je sticht zichtbaar is. (Geld voor beide overname systemen)
 

DeletedUser27183

Gast
volgens mijn weten zal deze kolo blijven varen .
enkel wanneer de stad is overgenomen zal de de kolo ook verdwijnen .
Dus een vaarde kolo ben je kwijt , wanneer hij al aangekomen is en de nederzetting is gedaan voor de overname dan zal je wel een stadje bij krijgen .
nope je zit mis
de stad moet zichtbaar zijn.
 

DeletedUser28607

Gast
wat bedoel je met de stad moet zichtbaar zijn ?
volgen mij zeggen wij beide het zelfde enkel in andere woorden .
 

DeletedUser27183

Gast
De sticht moet zichtbaar zijn
ook tijdens de kolonisatie moet de stad van waaruit de kolo is gestuurd in je bezit blijven
je sticht moet eerst zichtbaar zijn voor iedereen voor jij de stad mag verliezen waaruit de kolo is vertrokken
 

DeletedUser28607

Gast
das niet waar . heeft enkel met de tijd te maken .
Wanneer je sticht heb je eerst de vaartijd . Dan heb je de tijd van de nederzetting . Wanneer je tijd van de nederzetting voor de overname tijd klaar is . Enkel dan krijg je het gestichte stadje . Anders ben je altijd die kolo kwijt .

de reden dat hij de kolo niet zal zien varen is omdat zijn stad in overname is dan kan geen handelingen uit die stad bekijken .
Dit is wel mogelijk wanneer je een bestuurder hebt . Daarmee hint koop altijd een bestuurder
 

DeletedUser28080

Gast
Geen stad, geen sticht
Tijdens de overname (mits belegering) vaart die nog, maar als stad overgenomen is is je kolo die aan het stichten is ook weg
 

DeletedUser23618

Gast
Thanks voor uitleg!
Slotje svp

PS: misschien iets om aan FAQ toe te voegen?
 
Bovenaan