• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Kolonisatieschip vernietigbaar??

DeletedUser26399

Gast
Sloop de kolo voor aleer ie vertrekt of time genoeg deff zodat de kolo kapot gaat als ie aankomt, eenmaal ie is aangekomen, ben je je stad kwijt
 

HarryNL007

Slingeraar
Sloop de kolo voor aleer ie vertrekt of time genoeg deff zodat de kolo kapot gaat als ie aankomt, eenmaal ie is aangekomen, ben je je stad kwijt

Vuurschepen kunnen toch alleen maar een kolo vernietigen??? Dus als ik mijn stad verdedig met tig birs en tig vs krijgt de vijand de stad niet in handen.
 

DeletedUser23442

Gast
Een kolonisatieschip zal enkel levend aankomen als de hele haven leeg is na de koloaanval (uitgezonderd branders) en er naast de kolo nog tenminste 1 aanvallend schip in leven is.

Verder zijn biremen heel goed in verdedigen en heel slecht in aanvallen.
Vuurschepen zijn heel slecht in verdedigen en heel goed in aanvallen.
Triremen kun je voor allebei gebruiken.

Dus verdedigen met "tig vs" heb je niet zo heel veel aan. "Tig birs" wel.

Vuurschepen zou je hier eventueel kunnen gebruiken om te proberen de kolo te slopen op het moment dat deze nog in zijn thuishaven ligt, zodat deze niet meer naar jou toe gestuurd kan worden
 

DeletedUser27183

Gast
en mocht die varen dan kan je altijd nog proberen om een zeestorm te doen op de aanval
Als de aanvaller er teveel aanvalsschepen bij heeft zinkt ook de kolo bij een zeestorm.
Zit er een spreuk op de aanval dan kun je die zuiveren met 200 gunst van Artemis en vervolgens de zeestorm te doen. je krijgt dan direct te zien in het rapportje of je de kolo geraakt hebt.
 

Armand0

Manticore
Op zich met alle uitleg eens, maar vuurschepen zijn nog best redelijk in de verdediging.

Als je op een moraalwereld speelt kan je ze best nog eens defensief inzetten. Als de aanvallende speler een moraal van < 37% heeft verdedigt 1 VS (60 defwaarde) net zo goed als 1 bir (160 defwaarde) normaal gesproken.

In uitzonderingssituaties kan er best met VS verdedigd worden zonder onredelijke verliezen te lijden (mogelijk maak je er zelfs dikke GP winst mee, bij stapeleffecten op een moraalwereld bijvoorbeeld). Maar nogmaals, dat zijn zeldzame uitzonderingssituaties, en als je biremen paraat hebt ben je daar altijd beter mee af.

Dus deze info kan je eventueel ook best vergeten
smiley_emoticons_seb_zunge.gif
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser23442

Gast
Op zich met alle uitleg eens, maar vuurschepen zijn nog best redelijk in de verdediging.

Als je op een moraalwereld speelt kan je ze best nog eens defensief inzetten. Als de aanvallende speler een moraal van < 37% heeft verdedigt 1 VS (60 defwaarde) net zo goed als 1 bir (160 defwaarde) normaal gesproken.

In uitzonderingssituaties kan er best met VS verdedigd worden zonder onredelijke verliezen te lijden (mogelijk maak je er zelfs dikke GP winst mee, bij stapeleffecten op een moraalwereld bijvoorbeeld). Maar nogmaals, dat zijn zeldzame uitzonderingssituaties, en als je biremen paraat hebt ben je daar altijd beter mee af.

Dus deze info kan je eventueel ook best vergeten
smiley_emoticons_seb_zunge.gif
Ook wanneer ze net zo goed verdedigen zijn ze een stuk duurder en langzamer te bouwen dan birs. Dus blijven birs toch handiger om te gebruiken ;)

(Hoewel dat met die leuke nieuwe held niet helemaal meer zo hoeft te zijn :p)

En ja, tuurlijk kunnen vs in speciale situaties verdedigend gebruikt worden, zo heb ik ook wel kolos gestopt als dat qua timen en beschikbare troepen de enige mogelijkheid was, maar dat maakt ze niet goed in verdedigen :p
 

DeletedUser26399

Gast
Op zich met alle uitleg eens, maar vuurschepen zijn nog best redelijk in de verdediging.

Als je op een moraalwereld speelt kan je ze best nog eens defensief inzetten. Als de aanvallende speler een moraal van < 37% heeft verdedigt 1 VS (60 defwaarde) net zo goed als 1 bir (160 defwaarde) normaal gesproken.

In uitzonderingssituaties kan er best met VS verdedigd worden zonder onredelijke verliezen te lijden (mogelijk maak je er zelfs dikke GP winst mee, bij stapeleffecten op een moraalwereld bijvoorbeeld). Maar nogmaals, dat zijn zeldzame uitzonderingssituaties, en als je biremen paraat hebt ben je daar altijd beter mee af.

Dus deze info kan je eventueel ook best vergeten
smiley_emoticons_seb_zunge.gif
Bovendien, je kan in dat geval ook birr gebruiken die 3 keer zo sterk zijn
 

Armand0

Manticore
Bovendien, je kan in dat geval ook birr gebruiken die 3 keer zo sterk zijn

Dat is dus maar net de vraag.

Ik heb een aantal keer kolo's van een moraalbrekertje met een paar 1000 VS ondersteund, simpelweg omdat ik (te weinig) bir paraat had.

Door het moraalvoordeel, en stapeleffect, kostte me dit bijna geen VS, en had ik wel 100.000 GP binnen (zonder versterkers). Denk dan aan verliezen van +/- 500 VS voor mij, en > 5500 voor de tegenstanders op dat moment. Dat vind ik mooi verdienen hoor :)

Ik ben het verder wel met jullie eens, Bir zijn altijd sterker en goedkoper defensief, maar ik wou alleen een hoogst uitzonderlijke situatie aanstippen. Het is nu eenmaal wel zo dat VS beter defensief te gebruiken zijn, dan dat bir offensief bruikbaar zijn.

Bedoel het als wat achtergrondinfo, wie weet kom je ooit in een situatie terecht dat VS je defensief kunnen redden (of veel GP kunnen opleveren). Kan mijn post nog ergens goed voor zijn geweest
smiley_emoticons_biggrin.gif
 

DeletedUser22296

Gast
Ik gebruik het liefst triremen.
Ze kosten een hoop maar ik zit toch met de helft van m'n steden niks te doen en stuur dus gs uit zodat ik 24 op 24 u triremen kan bouwen.
Het duurt toch niet veel langer om 1 trireempjes dan een bireem
 

DeletedUser27183

Gast
Vuurschepen kunnen toch alleen maar een kolo vernietigen??? Dus als ik mijn stad verdedig met tig birs en tig vs krijgt de vijand de stad niet in handen.
neen, alle schepen met een aanvalswaarde kunnen een kolo slopen dus ook biremen.
 

DeletedUser26399

Gast
Ook wanneer ze net zo goed verdedigen zijn ze een stuk duurder en langzamer te bouwen dan birs. Dus blijven birs toch handiger om te gebruiken ;)

(Hoewel dat met die leuke nieuwe held niet helemaal meer zo hoeft te zijn :p)

En ja, tuurlijk kunnen vs in speciale situaties verdedigend gebruikt worden, zo heb ik ook wel kolos gestopt als dat qua timen en beschikbare troepen de enige mogelijkheid was, maar dat maakt ze niet goed in verdedigen :p
In het geval van er vlak voor timen, time ze er vlak na en je komt beter uit
 
Bovenaan