• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

KonijnenSpelen II - Infotopic

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Gast
Konijnenspelen II - Infotopic

Waar gaat het om?
Het gaat dus om de KonijnenSpelen, een community-wedstrijd die draait om forumspellen. Wat je dus moet doen is gewoon simpel, meedoen aan forumspellen. En je moet er niet eens goed in zijn, iedereen mag meedoen.

Duur van de wedstrijd
Het allereerste forumspel zal starten op 19 oktober. En het laatste spel zal ten laatste eindigen op 25 november. Alle andere spellen worden dus ergens daartussen gespeeld. Voor een volledige agenda, kan je enkele posts hieronder terecht.

Hoe doe je mee?
Voor elk forumspel moet je apart inschrijven in het betreffende inschrijvingstopic. Telkens als er een nieuw forumspel verschijnt en je je dus kan inschrijven, zal er ook in dit topic een nieuwe post verschijnen waarin kort staat uitgelegd wat voor een spel het is en de exacte, praktische info. Om echt kans te maken op de titel van winnaar, moet je natuurlijk heel goed zijn en heel veel meespelen en wat geluk hebben. Maar uiteindelijk, is iedereen een winnaar!

Om deel te nemen heb je ook een forumaccount nodig.
Heb je die nog niet? Via deze link (klik) kun je je forumaccount registreren.

Wat zijn de regels?
Elk forumspel zal zijn eigen regels hebben. Maar toch zijn er een paar algemene regels die voor heel dit forumdeel en voor elk topic en voor alle posts geldt. Vergeet ook zeker niet als je meedoet aan een spel de regels van het betreffende spel te lezen!

  1. Je mag niet valsspelen. Een gat of fout in het spel misbruiken mag ook niet, het gewoon aan mij melden is het beste. Als ik later merk dat je opzettelijk zo'n foutje hebt misbruikt, kan het zijn dat je uit het spel wordt gegooid.
  2. Geen screens van mij laten zien om jezelf te bewijzen of dergelijke, spreekt voor zich.
  3. Je mag maar met 1 account meespelen aan de KonijnenSpelen. Dus niet met 2 verschillende accounts en al zeker niet aan hetzelfde spel.
  4. In elke situatie heeft de spelleiding altijd gelijk, en moet je je altijd naar zijn/haar wil schikken. Hij/Zij heeft het beste zicht op de situatie en we vertrouwen op elkaar dat iedereen dit doet ten voordele van het speelplezier. Dus gewoon luisteren, en niet tegenspreken. Vragen waarom iets gebeurd is, mag wel.
  5. Als je een deadline niet haalt, ga dan niet zagen. Dit soort dingen ligt volledig in jouw verantwoordelijkheid, hier heb ik niets mee te maken.
  6. Hou het plezierig voor iedereen. Iemand totaal uitsluiten is niet leuk voor die persoon en je zou het zelf het liefst ook niet hebben.
  7. Als ik je vraag om iets geheim te houden als ik me bijvoorbeeld heb versproken en iets heb verklapt, dan doe je dat ook. Ik zal zelf wel inschatten wat er daarna mee gebeurt.
  8. Je bent ook verplicht het aankondigingentopic te lezen, dit topic(= het algemeen infotopic) is niet verplicht, wel aangeraden.
  9. Grepolis.nl-teamleden mogen meespelen maar niet voor het goud. We geven de andere spelers ook een kans om eens wat goud te krijgen.
  10. Het is verboden je niet naar je rol te gedragen. Als je een bepaald doel hebt in een spel, moet je proberen dat doel ook te bereiken en niet gewoon uit vriendschap iets anders gaan doen. Probeer dit zo goed mogelijk te doen, en speel om te winnen, niet om iemand anders te laten winnen.
  11. De Spelleiding heeft ten allen tijde het recht je uit zijn spel te schrijven indien dat hem/haar nodig lijkt.
  12. Deze regels mogen natuurlijk altijd worden aangepast, gebeurt dit, dan wordt dit ook met een post vermeld.


Hoe wordt de winnaar bepaald?
Indien Koning Konijn niet alle spellen wint, zal er een puntensysteem op worden gemaakt, en zal de persoon met de meeste punten winnen. Je hoeft dus niet aan elk spel mee te spelen, maar het verhoogt wel je kans om de wedstrijd te winnen. Je mag meedoet aan zoveel spellen je wilt.

Prijzen?
Als je deelneemt aan de wedstrijd maak je kans op een hoeveelheid goud, en natuurlijk ook een titeltje. Let er wel op dat het goud niet het belangrijkste is, en daarom is het aantal ook niet vermeld. Verder zal je ook kansmaken op een bazentitel die voor eeuwig en altijd onder je naam zal sieren.
Maar het belangrijkste zijn dus de vele uren speelplezier die je kan winnen, en in dat geval, win je altijd ;)

De uitslag!
We zullen zo snel mogelijk nadat een spel geëindigd is, de puntenuitslag in het overzichtstopic plaatsen. Verder zal de definitieve uitslag ergens tussen de 25e en de 30e november verschijnen. Zo snel als onze modhersentjes alle info op een rijtje kunnen zetten dus.

Ik wens jullie allemaal veel speelplezier in de tweede editie van de Konijnenspelen.
Het duurt nog enkele dagjes voordat het eerste spel begint, maar je kan alvast speculeren en discussieren in dit topic.

Met vriendelijke groet,
Namens het Grepolis.nl team

De Bezem, Imrahil, Kleiduif, Relax en RabbidRobin
 
Laatst bewerkt door een moderator:

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
De Planning

Hieronder de planning van de KonijnenSpelen. Alles is voorlopig en kan dus nog helemaal veranderen. Maar voor de komende 3 dagen zal hij altijd wel accuraat zijn.

Wat?Wanneer?
Inschrijvingen WvW15 oktober
Start WvW18 oktober
Inschrijvingen Bazenspel19 oktober
Inschrijvingen Kraak de Code21 oktober
Start Bazenspel21 oktober
Start Kraak de Code23 oktober
Inschrijving King of the Hill24 oktober
Start King of the Hill27 oktober
Inschrijving LabRats27 oktober
Inschrijving Wie van de Drie29 oktober
Start LabRats30 oktober
Start Wie van de Drie31 oktober
Inschrijvingen Pyromania3 november
Start Pyromania5 november
Inschrijvingen Ridders van Rome8 november
Start Ridders van Rome13 november
Inschrijvingen Stratego13 november
Start Stratego15 november
Inschrijvingen Schattenjacht18 november
Start Schattenjacht20 november

11v5md5.png
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Gast
Weerwolven van Wakkerdam(Topic)

Zo, losers. Blijkbaar denken jullie nog steeds dat jullie van mij kunnen winnen? Wel, tijd om dat te bewijzen, oftewel tijd om hard te gaan falen. Het beginnen van het eerste spel is aangebroken. Jullie zullen het natuurlijk nog niet meteen tegen mij moeten opnemen, ik ga jullie voor het begin nog een beetje sparen. We spelen dus in 2 ploegen, en de ploeg die mij niet heeft, wel, veel succes, jullie zullen het nodig hebben.


Start Inschrijvingen:
15 oktober
Aantal spelers:
Hopelijk minstens 15, geen maximum.
Tijdsduur:
Met 20 spelers gok ik dat het maximaal 6/7 dagen duurt. Het kan wel zijn dat je daarvoor al doodgaat.
Hoe te winnen:
- Voor het eerste spel win je gewoon als je partij wint. Ook al ben je dood. Dus aan het einde van het spel wint oftewel het ene deel oftewel het andere deel alles. De verliezende partij krijgt niets.
Soort Spel:
Spel met ploegen.
Voorbeeldspel:
Klik.
Nog extra informatie:
Geen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Het Bazenspel(Topic)

Ok, zwakkelingen. Het is tijd dat ik mij eens van mijn sterkste kant laat zien. Ik maak jullie allemaal 1 voor 1 kapot. Laat jullie maar zien in het Bazenspel, dan heb ik tenminste iemand om af te maken. Zie jullie daar ;)


Start Inschrijvingen:
19 oktober
Aantal spelers:
Zoveel mogelijk
Tijdsduur:
2 weken ongeveer
Hoe te winnen:
- Andere spelers uitschakelen door hogere score's te halen op de flashgames.
Soort Spel:
Individueel
Voorbeeldspel:
Het Bazenspel #14.
Nog extra informatie:
Geen
 

DeletedUser

Gast
Kraak de Code(Topic)

Onwetenden! Het is tijd om jullie op alle vlakken te testen. En nu zullen jullie mietige hersentjes getest worden. Jullie zullen al jullie wijsheden boven moeten halen, heel jullie grijze hersenmassa moeten pijnigen. Ik ben slim en laat me niet zomaar uit mijn veld slaan. Ik zal de code kraken, en jullie allemaal met verbijstering achter me laten. Muehahahaha.


Start Inschrijvingen:
21 oktober
Aantal spelers:
Zoveel mogelijk
Tijdsduur:
Zoveel als jullie nodig zullen hebbe.
Hoe te winnen:
- De Code te kraken.
Soort Spel:
Individueel
Voorbeeldspel:
-
Nog extra informatie:
Geen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
King Of The Hill(Topic)

Ik heb mijn beste strategen aangesteld om een fantastisch spel te creëren. Zij zijn er dan natuurlijk perfect in geslaagd het ultieme spel der spellen te ontwerpen. Iedereen die het aandurft zal de arena in worden gezonden, waar zij met elkaar zullen moeten vechten om de hill. Degene die de hill het langste in zijn bezit kan houden, zal de uiteindelijke winnaar zijn van het hele spel. Vergeleken met de simpelheid en de effectiviteit van de Hongerspelen is deze variant tien malen beter, sneller en leuker. Maargoed, ik laat alvast mijn troon op de heuvel zetten, hoeven jullie ineens ook geen moeite meer te doen.


Start Inschrijvingen:
24 oktober
Aantal spelers:
Zoveel mogelijk
Tijdsduur:
2 weken ongeveer
Hoe te winnen:
- Zo lang mogelijk op de heuvel blijven. Als je als enige op de heuvel blijft staan krijg je punten. Meeste punten bepaalt de winnaar.
Soort Spel:
Individueel
Voorbeeldspel:
Hunger Games 5.
Nog extra informatie:
Meer info volgt nog.
 

DeletedUser

Gast
LabRats(Topic)

Zijn jullie nog steeds niet uitgeput? Wel, jullie moeten toch ooit eens beseffen dat jullie geen enkele kans maken om te winnen. Maargoed, aangezien jullie nog steeds vol energie zijn en vol overgave de spellen spelen, is het tijd voor een volgende, neem ik aan?


Start Inschrijvingen:
27 oktober
Aantal spelers:
12 - 20. Indien meer dan 20 wordt er naar een oplossing gezocht
Tijdsduur:
Maximaal 24 dagen
Hoe te winnen:
- Door al de rest te elimineren en zelf over te blijven natuurlijk.
Soort Spel:
Spel met ploegen.
Voorbeeldspel:
Geen
Nog extra informatie:
Door middel van opdrachten en stemmingen zal je spelers moeten uitschakelen. Win de opdrachten en speel het slimst en leid jouw team naar de overwinning!
 

DeletedUser

Gast
Wie van de drie(Topic)

Het is tijd om te kijken hoe dom jullie zijn in een potje wie van de drie! Aangezien jullie niet zoveel voorstellen gaat dit weer een makkie voor mij worden. Er zullen verschillende rondes zijn met in elke ronde een ander thema.


Start Inschrijvingen:
29 oktober
Aantal spelers:
Zoveel mogelijk
Tijdsduur:
2 weken
Hoe te winnen:
- Zoveel mogelijk vragen goed beantwoorden en elke ronde overleven.
Soort Spel:
Individueel
Voorbeeldspel:
Klik.
Nog extra informatie:
Meer info volgt nog.
 

DeletedUser

Gast
Pyromania(Topic)

Vuur. Ik hou van vuur. Raadsels. Ik hou ook van raadsel. Dit spel is dan ook een raadsel.Kan jij het raadsel ontcijferen? Kan jij het vuur weerstaan? Vuur is gevaarlijk. Vuur is leven. De juiste balans is belangrijk. Ik heb de balans al in mijn zakken, nu is het aan jou. Ik zal me zeer zeker niet verbranden, maar geldt dat ook voor jou?


Start Inschrijvingen:
5 november
Aantal spelers:
Zoveel mogelijk
Tijdsduur:
Een weekje, geschat. Voor de overlevers, iets meer.
Hoe te winnen:
- Overleven in de barre omgeving waar je het fijne niet van weet..
Soort Spel:
Individueel
Voorbeeldspel:
Geen, dit spel is uniek.
Nog extra informatie:
De exacet spelregels zullen niet gegeven worden. Dus zet je maar al schrap op die hersenmassa te pijnigen.
 

DeletedUser

Gast
Ridders van Rome(Topic)

De graal. Het enige wat de zin geeft in het leven. Of het geloof, dat geeft je ook zin in het leven. Of hou je eerder van rijkdom? Of is moorden en intriges het enige wat je interesseert? Hoe je ook draait of keert, het is tijd voor het gevecht. Eigenbelangen zullen alles overheersen, je drang om te overleven en je diepste wens te vervullen zullen de dingen zijn die dit spel domineren. Andere doelstellingen, verschillende personages. Andere gedachtegangen, andere intenties, andere doelwitten. Kan jij je staande houden in dit wereldje waar iedereen tegen je is, en iedereen van plan is om jou in zijn plan te verwikkelen en als pion te gebruiken? Kan jij het hoofd boven water houden om uiteindelijk je tegenstanders te slim af te zijn?


Start Inschrijvingen:
8 november
Aantal spelers:
Zoveel mogelijk. Wordt eventueel 2 potjes gespeeld.
Tijdsduur:
Afhankelijk van het aantal spelers. Normaal gezien een week tot 2 weken, op z'n langste. Als je het overleeft tenminste..
Hoe te winnen:
- Je eigen doel weten te behalen..
Soort Spel:
Individueel of in groep, afhankelijk van speler tot speler.
Voorbeeldspel:
Klik
Nog extra informatie:
Geen.
 

DeletedUser

Gast
Stratego(Topic)

Stratego, we gaan dus wat strategischer spelen. Haal je tactische plannen maar al boven, dit spel zal anders zijn dan iedere stratego die je al hebt gespeeld. Uiteraard in mijn voordeel. Echter is het doel hetzelfde, winnen. Maar daar heb je eigenlijk al geen enkele kans op, want ik doe mee. Dat terzijde, zijn er wel nog mensen nodig die ik moet kunnen verslagen. Dus aarzel zeker niet om mee te doen, kan ik nog eens lachen. Ik zie je op het strijdveld.


Start Inschrijvingen:
13 november
Aantal spelers:
Zoveel mogelijk. Indien er te veel mensen zijn, worden de uitzonderingen/extra regels tijdig gemeld..
Tijdsduur:
Afhankelijk van het aantal spelers. Normaal gezien een week tot 2 weken, op z'n langste. Als je het overleeft tenminste..
Hoe te winnen:
- Al de rest uitmoorden, duh.
Soort Spel:
Groepsspel. Samenwerking zal belangrijk zijn.
Voorbeeldspel:
Nee, ik ga jullie geen voordelen geven. Je zal het zonder moeten doen.
Nog extra informatie:
Geen.
 

DeletedUser

Gast
Schattenjacht(Topic)

Om de spelen in eer af te sluiten, heb ik besloten om mijn toptechniekers nog eens een spel te laten bouwen. We zullen dus op schatten jagen. Aangezien het maar saai zou zijn, om dit in mijn eentje te doen, mag je altijd meekomen. Ik kan je echter wel niet beloven dat je een schat zult vinden. Ik zal zien of ik nog wat restjes overlaat. Maar ik kan niets beloven. Mocht je toch denken dat je het tegen mij kunt opnemen en winnen? Dan zie ik dat graag gebeuren, maar ik stel voor dat je je hoop niet te hoog opbouwt.


Start Inschrijvingen:
18 november
Aantal spelers:
Zoveel mogelijk.
Tijdsduur:
Ik weet het niet exact. Meer dan een week geef ik het niet.
Hoe te winnen:
- Schatten te vinden. Duh.
Soort Spel:
Individueel, aangezien iedereen zo egoïstisch is ^^.
Voorbeeldspel:
Ik heb een voorbeeldspel, geen zin om het met jullie te delen. De schatten houd ik liever voor mezelf.
Nog extra informatie:
Geen.
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Puntentelling:

Kraak de Code:

1. Alice 25
2. Sanhal 20
3. Aeneas 15
4. Genius 12
5. Ydeger 10
6. Marcoknight 7
7. Gekko 5
8. Ijzervreter 4
9. Kyraco 3

Bazenspel:

Alice25
Marcoknight15
Pacmega11
Aeneas11
Jaspenia 5
Genius 5
Genade 5

Weerwolven van Wakkerdam:

Koning Konijn15
Araluen15
Marcoknight15
Maarten-9111115
Helker15
Eugor15
Jaspenia15
Bertceyssens10
Aran-Galad10
Matths10
Jerom 00000110
Basibas10
Koningin Konijn5
Rutger5
Kyraco5
Initia5
Archer of Doom5
HernamewasAlice5
Nissassa5
IJzervreter5
Moonmonkey5
Matthijs2005
Ydeger5
Iljavelissa5
Pacmega5
Sanhal5
Sanoj nr15
123gijs5
DacapoZ5
Aeneas5
Onnebecool5
Genius5
Weerwolfgek5
Elienolanaomi5
Gekko5

Wie van de Drie:

Jaspenia 26
Ijzervreter 25
Alice 25
POTG 25
Pacmega999 20
Sanoj 19
Kyraco 12
Genius 9
Marco 8

Tussenstand:

80 Alice
46 Jaspenia
45 Marco
36 Pacmega
34 Ijzer
31 Aeneas
31 Genius
25 POTG
25 Sanhal
24 Sanoj
20 Kyraco
15 Araluen
15 Eugor
15 Helker
15 Maarten-9111
15 Ydeger
10 Aran-Galad
10 Basibas
10 Bertceyssens
10 Gekko
10 Jerom 0001
10 Matths
5 123gijs
5 Archer of Doom
5 DacapoZ
5 Elienoalaomi
5 Genade
5 Ilja
5 Initia
5 Matthijs200
5 Moon
5 Nissassa
5 Onnebecool
5 Rutger
5 Weerwolfgek
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Pyro-Mania:

1. Marcoknight 25
2. Rutger 20
3. Jaspenia 15
3. HernamewasAlice 10
3. Ydeger 10
3. Sanoj nr1 10
7. elienolanaomi 5

Ridders van Rome:

1. MoonMonkey 15
7. PartOfTheGame 15

King of The Hill:

1. Gekko 25
2. Ydeger 15
2. Nissassa 15
4. Jaspenia 10
5. Aran-Galad 5
5. Sanhal 5


Tussenstand:

90 Alice
71 Jaspenia
70 Marco
40 POTG
40 Ydeger
36 Pacmega
35 Gekko
34 Ijzer
34 Sanoj
31 Aeneas
31 Genius
30 Sanhal
25 Rutger
20 Kyraco
20 Moon
20 Nissassa
15 Araluen
15 Eugor
15 Helker
15 Maarten-9111
15 Aran-Galad
10 Basibas
10 Bertceyssens
10 Jerom 0001
10 Matths
10 Elienoalaomi
5 123gijs
5 Archer of Doom
5 DacapoZ
5 Genade
5 Ilja
5 Initia
5 Matthijs200
5 Onnebecool
5 Weerwolfgek
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Schattenjacht:

1. POTG 25
2. Eli 15
2. Hocus Pocus Piet 15
4. Rutger 10

Lbrats:

1. Rutger 20
1. Alice 20
1. Genius 20
1. Ydeger 20
2. Kyraco 18
2. Sanhal 18
2. Initia 18
2. Wouter 18
2. Ijzervreter 18
3. Gekko 10
3. Archer 10
3. Bert 10
3. Pacmega 10
3. Jaspenia 10


Tussenstand:

110 Alice
81 Jaspenia
70 Marco
65 POTG
60 Ydeger
55 Rutger
52 Ijzer
51 Genius
48 Sanhal
46 Pacmega
45 Gekko
38 Kyraco
34 Sanoj
31 Aeneas
25 Elienoalaomi
23 Initia
20 Moon
20 Nissassa
20 Bertceyssens
18 Wouter
15 Araluen
15 Eugor
15 Helker
15 Maarten-9111
15 Aran-Galad
15 Archer of Doom
15 Hocus Pocus Piet
10 Basibas
10 Jerom 0001
10 Matths
5 123gijs
5 DacapoZ
5 Genade
5 Ilja
5 Matthijs200
5 Onnebecool
5 Weerwolfgek
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Einstand:

110 Alice
81 Jaspenia
70 Marco
65 POTG
60 Ydeger
55 Rutger
52 Ijzer
51 Genius
48 Sanhal
46 Pacmega
45 Gekko
38 Kyraco
34 Sanoj
31 Aeneas
25 Elienoalaomi
23 Initia
20 Moon
20 Nissassa
20 Bertceyssens
18 Wouter
15 Araluen
15 Eugor
15 Helker
15 Maarten-9111
15 Aran-Galad
15 Archer of Doom
15 Hocus Pocus Piet
10 Basibas
10 Jerom 0001
10 Matths
5 123gijs
5 DacapoZ
5 Genade
5 Ilja
5 Matthijs200
5 Onnebecool
5 Weerwolfgek
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan