• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Koude oorlog! Is het werkelijk over?

DeletedUser

Gast
Dat bedoel ik juist...

Iets zinnigs zal er niet komen. Als een pro vs met iets komt wordt dat afgedaan als vs propaganda... Andersom wordt het afgedaan als ussr propaganda...

De waarheid zal ergens tussen in liggen. Maar daar zijn meestal geen bronnen van te vinden.
 

DeletedUser

Gast
Dat bedoel ik juist...

Iets zinnigs zal er niet komen. Als een pro vs met iets komt wordt dat afgedaan als vs propaganda... Andersom wordt het afgedaan als ussr propaganda...

De waarheid zal ergens tussen in liggen. Maar daar zijn meestal geen bronnen van te vinden.

Het maakt niet uit welke propaganda het is.
de meest onbetrouwbare en agressieve land ter wereld de "VS" wordt door de wereld getolereerd, wanneer hun geweld gebruiken, wanneer hun oorlogen verklaren, wanneer hun gebieden bezetten, wanneer hun de mensenrechten op alle manieren aan hun laars lappen.

Ondanks dat de VS zeer neer neerbuigend en op een niet respectvolle manier over Europa praat en zelfs ons hun eigen bondgenoten aan het bespioneren zijn, blijven wij domme Europeanen het maar slikken en ons laten behandelen als Amerikaanse majorette pop.
 

DeletedUser

Gast
Klopt... EN met de russen gaan we super overweg kunnen en samen met poetin koejes eten....

putin.gif
 

DeletedUser11295

Gast
Het maakt niet uit welke propaganda het is.
de meest onbetrouwbare en agressieve land ter wereld de "VS" wordt door de wereld getolereerd, wanneer hun geweld gebruiken, wanneer hun oorlogen verklaren, wanneer hun gebieden bezetten, wanneer hun de mensenrechten op alle manieren aan hun laars lappen.

Ondanks dat de VS zeer neer neerbuigend en op een niet respectvolle manier over Europa praat en zelfs ons hun eigen bondgenoten aan het bespioneren zijn, blijven wij domme Europeanen het maar slikken en ons laten behandelen als Amerikaanse majorette pop.

Elke keer 'hun' gebruiken is ten eerste vreselijk irritant en ten tweede vreselijk onjuist.

VS is verre van het meeste gewelddadigste land en ook niet het meest oorlogzuchtige. Het enige probleem is dat de VS het machtigste land is wat met zich meebrengt dat de VS oorlog kan verklaren wanneer deze dat wil terwijl andere kleinere oorlogzuchtigere landjes dat niet kunnen.

Btw, hou jezelf niet voor de gek, NL heeft spionnen in de VS zitten, in België, in VK, in Frankrijk, etc. Ieder land bespioneert elkaar, alleen bij de VS is er wat gelekt :)
 

DeletedUser

Gast
Elke keer 'hun' gebruiken is ten eerste vreselijk irritant en ten tweede vreselijk onjuist.

VS is verre van het meeste gewelddadigste land en ook niet het meest oorlogzuchtige. Het enige probleem is dat de VS het machtigste land is wat met zich meebrengt dat de VS oorlog kan verklaren wanneer deze dat wil terwijl andere kleinere oorlogzuchtigere landjes dat niet kunnen.

Btw, hou jezelf niet voor de gek, NL heeft spionnen in de VS zitten, in België, in VK, in Frankrijk, etc. Ieder land bespioneert elkaar, alleen bij de VS is er wat gelekt :)

Niet oorlog zuchtig? Alleen de jaren 1976 tot 1980 (dit was na de vietnam oorlog) was de VS niet betrokken geweest in oorlog.
Na deze periode zijn ze continue in oorlog geweest of illegaal gebieden bezet hebben, zoals wat rusland nu doet.

Macht is ook maar relatief, zodra Europa de VS aan de kanten schuift, dan is de VS niet meer zo machtig.

Alleen jammer dat ze dat hier in Europa dat nog niet beseffen en liever onder de tafel van de president van de VS zit.
 

DeletedUser

Gast
Amerika valt landen binnen om ze vervolgens leeg te plunderen en leningen aan te bieden. Europa doet het op de massa manier door iedereen te rekruteren en ze vervolgens te overdonderen met leningen :)
Mooi voorbeeld is cuprus die aan het imf/ecb infuus hing/hangt om vervolgens hun staats eigendommen voor een prikje te moeten verkopen.
Hier een mooi artikel waarom rusland aka poetin een boeman is in de westerse media:
http://http://www.gewoon-nieuws.nl/2014/03/poetins-strijd-tegen-de-rothschilds/#.Uxe1gn9IFus

En hier nog maar een mooi voorbeeld hoe de vork echt in de steel zit in oekraine:
http://www.niburu.nl/het-complot/5824-rusland-mag-al-jaren-25000-troepen-op-de-krim-hebben-a-andere-dingen-die-je-misschien-niet-wist-over-de-krimcrisis
 

DeletedUser

Gast
ik vind IMF= slavernij

Landen die niet lenen bij IMF worden door ons in puin geschoten en daarna gaan we ze "helpen" dmv de wurgleningen van het IMF. Gelukkig is Poetin een sterke leider en behoedt hij Oekraïne (hopelijk) voor de "hulp" van het IMF.
 

DeletedUser

Gast
ik vind IMF= slavernij

Landen die niet lenen bij IMF worden door ons in puin geschoten en daarna gaan we ze "helpen" dmv de wurgleningen van het IMF. Gelukkig is Poetin een sterke leider en behoedt hij Oekraïne (hopelijk) voor de "hulp" van het IMF.
Als ik jou was zou ik wat je hier hebt geschreven even verwijderen, dan krijg je moeilijkheden met de mods, want dit is toch wel een extreme politieke uitspraak. (als jij je post verwijderd doe ik dat natuurlijk ook ;))
 

DeletedUser

Gast
Mijn post was ook een keer wegens extreem politieke inhoud verwijderd.(en nog wel in het grote politieke topic)
Zo zie je maar weer dat vrijheid van meningsuiting niet bestaat.
 

DeletedUser

Gast
Ik geef je geen ongelijk, maar elke wet is even hypocriet, dus waarom erop zeveren er zijn noch goede noch slechte wetten.
 

DeletedUser

Gast
In het gelekte telefoongesprek "F*** the EU" hoor je de VS-ambassadeur van Oekraine en de Amerikaanse onderminister Buitenlandse Zaken eind januari (drie weken voor de eerste schietpartijen) gezellig kletsen over wie er aan de macht gaat komen in Oekraine. Jatsenjoek is de naam die in dat gesprek naar voren komt en dat is inderdaad het mannetje wat er nu aan het roer staat. Dat zegt al genoeg over wie er allemaal aan de touwtjes trekt daar, de bevolking in ieder geval niet.

Toen de onlusten eenmaal begonnen waren was de verontwaardiging in het Westen groot over de slachtoffers die door sluipschutters werden gemaakt. Yanukovic schiet op zijn eigen bevolking etc...etc...
We zijn nu twee weken verder en er komt een volgend lek boven. De demonstranten en de politieagenten zijn door dezelfde snipers om het leven gekomen. Uiterst merkwaardig natuurlijk. Nog merkwaardiger is het dat de huidige coalitie dit liever niet onderzocht wil hebben. Het is wel weer duidelijk hoe de vlag er bij hangt, het is de zoveelste false flag om een regering omver te werpen.

http://www.liveleak.com/view?i=711_1394024672&comments=1#pvIER3Jkkr57MBWK.99

Na 8 minuten ongeveer...


Estonian Foreign Minister Urmas Paet: "All the evidence shows that people who were killed by snipers, from both sides, among policemen and then people from the streets, that they were the same snipers killing people from both sides."
EU Foreign Policy Chief Catherine Ashton: "Well, that’s — yeah."
Estonian Foreign Minister Urmas Paet: "So that—and then she also showed me some photos. She said that, as medical doctor, she can say that it is the same handwriting, the same type of bullets. And it’s really disturbing that now the new coalition, that they don’t want to investigate what exactly happened, so that there is now stronger and stronger understanding that behind the snipers, it was not Yanukovych, but it was somebody from the new coalition."



http://www.dewereldmorgen.be/artikels/2014/03/06/scherpschutters-in-kiev-waren-ingehuurd-door-leiders-van-het-maidan-protest
 

DeletedUser

Gast
Mijn post was ook een keer wegens extreem politieke inhoud verwijderd.(en nog wel in het grote politieke topic)
Zo zie je maar weer dat vrijheid van meningsuiting niet bestaat.

Vrijheid van meningsuiting bestaat wel degelijk, wat ik ook zeer respecteer en handhaaf. Echter heb ik de post van Flowervalley zo aangepast dat deze valt onder vrijheid van meningsuiting met 2 simpele woordjes 'ik vind'. Natuurlijk kan je niet met alles 'ik vind' zomaar neerzetten.

Om even ontopic te blijven: Koude oorlog ooit gestopt? Betwijfel het. Amerika en Rusland zijn nooit de beste vriendjes geweest, zijn het niet en zullen het denk ik niet worden. Daarvoor zijn de Amerikanen te.. Amerikaans voor. Ze zullen dat nooit pikken want 'hen is zó veel ellende aangedaan in het verleden blabla' waarbij ik denk: mens je leeft in het heden kijk vooruit. Rusland daarentegen lijkt redelijk open maar is een nog heel gesloten land. Ben benieuwd hoe het nu ook verder loopt met de situatie op de Krim.
 

DeletedUser18702

Gast
Rusland en de VS zullen nooit vrienden worden nee en wat betreft de Krim en Oekraine: Rusland zal daar aan het langste eind trekken want Oekraine is een buurland van Rusland en Rusland ziet de landen als Oekraine, Wit-rusland etc nog steeds als invloedssferen, zoals destijds met de Oostblok.
 

DeletedUser

Gast
Amerika valt landen binnen om ze vervolgens leeg te plunderen en leningen aan te bieden. Europa doet het op de massa manier door iedereen te rekruteren en ze vervolgens te overdonderen met leningen :)
Mooi voorbeeld is cuprus die aan het imf/ecb infuus hing/hangt om vervolgens hun staats eigendommen voor een prikje te moeten verkopen.
Hier een mooi artikel waarom rusland aka poetin een boeman is in de westerse media:
http://http://www.gewoon-nieuws.nl/2014/03/poetins-strijd-tegen-de-rothschilds/#.Uxe1gn9IFus

En hier nog maar een mooi voorbeeld hoe de vork echt in de steel zit in oekraine:
http://www.niburu.nl/het-complot/5824-rusland-mag-al-jaren-25000-troepen-op-de-krim-hebben-a-andere-dingen-die-je-misschien-niet-wist-over-de-krimcrisis

Die tweede website... xD
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Als je sommigen moet geloven zijn de VS de absolute schurken en is Rusland the place 2 be :p.

De VS zijn allesbehalve lieverdjes maar dat geldt eveneens voor Rusland. Ik weet wel waar ik liever zou wonen, dat zeker! Wat betreft de Koude Oorlog, die is nooit helemaal gestopt, en zal ook blijven voortduren als de VS zichzelf de rol van politie-agent van de wereld blijft zien en Poetin zich als een dictator zal blijven gedragen.

Europa zou beter een 3de kamp vormen en stoppen met dat hielengelik van de VS. Europa is daar best sterk genoeg voor, helaas is de relatie met de VS blijkbaar zo belangrijk in z'n huidige vorm dat daar niet aan getornd mag worden.
 

DeletedUser18702

Gast
Zolang Rusland en China bondgenoten van elkaar zijn, zal er altijd een zekere machtsbalans in de wereld zijn. Dus de Koude oorlog is nog niet over als je het hebt over de machtsbalans in de wereld
 
Bovenaan