• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

kritiek

Screeny

Senior Gamemoderator
Grepolis Team
Mocht Grepo niet aan GDPR doen en dit wordt gecontroleerd en ze komen hier op uit zullen ze boetes krijgen die zeer zwaar zijn.


Alhoewel Grepo USA mag dit wel (GDPR is puur europees gericht ook zijn hier sommige landen uitzondering van zoals Zwitserland die niet aan GDPR doen)
Alle tools van InnoGames zijn GDPR proof. Zo hebben moderators geen toegang tot het volledige e-mailadres en worden tickets met persoonlijke gegevens (automatisch) gemarkeerd om na verloop van tijd te worden zwart gelakt. Voor vragen over je privacy kan je altijd contact opnemen met support. Daar kunnen we je eventueel doorverwijzen.
 

jeangenie

Harpij
Er is zoveel dat ik wil antwoorden op dit bericht maar ik moet correct blijven. :)

Dus, als we jouw redenering volgen, mag InnoGames jouw betaalgegevens gewoon online smijten voor iedereen want het zijn de betaalgegevens van 'jeangenie' en niet van een 'echt persoon'. Ik veronderstel dat je hier niet heel tevreden mee zal zijn? InnoGames is inderdaad streng op het behouden van de privacy van hun spelers en dat is deels indekken zodat er zeker geen misverstanden en/of problemen kunnen ontstaan (I.v.m. de wel degelijk bestaande GDPR wetten). Maar ik denk dat iedereen het wel liever zo heeft dan dat we spelersgegevens gaan rondbazuinen aan iedereen die een supportaanvraag maakt.
Beste exalted one, waarom nu weer zo'n domme persoonsgebonden antwoord.. waar slaat dat op!!!! Ik heb het nooit gehad over dit soort zaken . Waar ik het over heb gehad is de onduidelijkheden die er zijn als er valsspel is geconstateerd, als er fraude is gepleegd, bot gebruik enzo en dan begin jij ineens over mijn uitgave patroon??? Nu ben ik echt boos op jou en die absurde reactie. Dit geeft aan dat je absoluut niet geschikt bent om deze of welke functie dan ook hier uit te voeren. Je integriteit is ver te zoeken . En het probleem is dat jij de 'leiding' bent van dit forum en er dus niets tegen gedaan kan worden. En ga je gang als je wil gooi je het maar op het forum.
 

DeletedUser29138

Gast
Beste exalted one, waarom nu weer zo'n domme persoonsgebonden antwoord.. waar slaat dat op!!!! Ik heb het nooit gehad over dit soort zaken . Waar ik het over heb gehad is de onduidelijkheden die er zijn als er valsspel is geconstateerd, als er fraude is gepleegd, bot gebruik enzo en dan begin jij ineens over mijn uitgave patroon??? Nu ben ik echt boos op jou en die absurde reactie. Dit geeft aan dat je absoluut niet geschikt bent om deze of welke functie dan ook hier uit te voeren. Je integriteit is ver te zoeken . En het probleem is dat jij de 'leiding' bent van dit forum en er dus niets tegen gedaan kan worden. En ga je gang als je wil gooi je het maar op het forum.

"vwb de wetten over privacy. dat zijn de wetten die gelden voor de 'echte'personen in de wereld. Niet over de spelersnamen. Aangezien dit geen echte personen zijn die gebonden zijn aan wetten, maar alleen gebonden zijn aan de innogames regels (zelfgemaakte regels) . Het gooien op de privacy wetten is derhalve een drogrede die gebruikt wordt om de spelers dom te houden. "

Dit zijn jouw woorden, hier heb ik op geantwoord. Alle accountgegevens, of het nu betaalgegevens of banale zaken zoals bans en/of waarschuwingen zijn, zijn interne informatie. Je kan in mijn domme persoonsgebonden antwoord 'betaalgegevens' vervangen door éénder welk onderdeel van een speler zijn/haar account. Dit was slechts een duidelijk voorbeeld om aan te kaarten dat jouw reactie ongegrond was. Privacy is géén drogreden om de spelers dom te houden, het is een vorm van respect naar personen toe dat wij hun gegevens niet delen met andere en het is ook gewoon wettelijk verboden.
 

jeangenie

Harpij
dus de spelers die de dupe zijn van 'valsspelers'/ fraudeurs die worden beschermd en hun slachtoffers kunnen de pot op. Dat is dus wat inno wil.en doet
 

DeletedUser29138

Gast
dus de spelers die de dupe zijn van 'valsspelers'/ fraudeurs die worden beschermd en hun slachtoffers kunnen de pot op. Dat is dus wat inno wil.en doet

Alle spelers worden beschermd. Alle meldingen die wij binnenkrijgen worden onderzocht en indien een speler de regels overtreed zal er een gepaste sanctie komen. Het enige verschil voor de persoon die de speler gemeld heeft is dat hij/zij niet weet wat het resultaat van het onderzoek is en wat de gevolgen zijn voor de speler in kwestie maar er wordt dus wel degelijk correct (en wettelijk) gehandeld.
 

DeletedUser28517

Gast
Ik zou het fijn vinden als er ergens gelinked kan worden welke wet er overtreden wordt op het moment dat het resultaat van een onderzoek naar een speler gedeeld wordt met degene die het ticket heeft aangemaakt. Ik zeg niet dat ik je niet geloof Exalted One, maar ik ben oprecht benieuwd.

Het hoeft geen uitgebreid onderzoeksverslag te zijn, maar een reactie met "We hebben onderzoek gedaan en speler xx heeft de regels wel/niet overtreden" is voor mij al voldoende.
Ik denk dat een doel van ons allen het spel zo eerlijk mogelijk houden is.
Het werkt voor mij ontzettend demotiverend als ik nooit weet wat er met een ticket gebeurd is.

Jullie zullen ongetwijfeld alle tickets behandelen, maar begrijp wel dat wij als spelers geen idee hebben of ons ticket ook daadwerkelijk behandeld wordt, waardoor spelers minder snel geneigd zijn tickets in te dienen, en valsspelers minder snel gerapporteerd worden, etc etc. Je snapt em.

Daarnaast ben ik ook van mening dat als een speler betrapt wordt op vals spelen de spelers die hier slachtoffer van waren altijd een vergoeding zouden moeten krijgen. Bijvb op cythera ben ik een stad of 3 verloren door een dubbel account met moraal, speler is permanent gebanned maar ik heb hier nooit iets van een vergoeding van gehad. Mijn spel is verpest door iemand die zich niet aan de regels kan houden, het minste wat inno dan kan doen is een kleine vergoeding. Zo krijg je tevreden klanten :)
 

DeletedUser29138

Gast
Ik zou het fijn vinden als er ergens gelinked kan worden welke wet er overtreden wordt op het moment dat het resultaat van een onderzoek naar een speler gedeeld wordt met degene die het ticket heeft aangemaakt. Ik zeg niet dat ik je niet geloof Exalted One, maar ik ben oprecht benieuwd.

Het hoeft geen uitgebreid onderzoeksverslag te zijn, maar een reactie met "We hebben onderzoek gedaan en speler xx heeft de regels wel/niet overtreden" is voor mij al voldoende.
Ik denk dat een doel van ons allen het spel zo eerlijk mogelijk houden is.
Het werkt voor mij ontzettend demotiverend als ik nooit weet wat er met een ticket gebeurd is.

Jullie zullen ongetwijfeld alle tickets behandelen, maar begrijp wel dat wij als spelers geen idee hebben of ons ticket ook daadwerkelijk behandeld wordt, waardoor spelers minder snel geneigd zijn tickets in te dienen, en valsspelers minder snel gerapporteerd worden, etc etc. Je snapt em.

Daarnaast ben ik ook van mening dat als een speler betrapt wordt op vals spelen de spelers die hier slachtoffer van waren altijd een vergoeding zouden moeten krijgen. Bijvb op cythera ben ik een stad of 3 verloren door een dubbel account met moraal, speler is permanent gebanned maar ik heb hier nooit iets van een vergoeding van gehad. Mijn spel is verpest door iemand die zich niet aan de regels kan houden, het minste wat inno dan kan doen is een kleine vergoeding. Zo krijg je tevreden klanten :)

Ik zou met alle plezier telkens een antwoord geven 'Neen deze speler speelt niet vals' of 'Ja deze speler overtreed regel X'. Voor mij persoonlijk (en wellicht voor de andere moderatoren ook) is dit totaal geen probleem en het spaart ons ook werk uit aangezien sommige spelers 20 keer voor hetzelfde gerapporteerd worden. Spelers lijken te denken dat dat ineens verandering in de zaak gaat brengen. Echter beslissen wij helemaal niet of wij dat mogen doen... Wij blijven gewoon vrijwilligers die de regels uitvoeren die InnoGames aan ons en de speler oplegt.

I.v.m. de vergoeding: Ik begrijp waar je vandaan komt maar dat is voor ons technisch onmogelijk. We zouden dit volledig handmatig moeten nagaan, indien de stad inmiddels veroverd is door een derde die er niks mee te maken heeft wat dan? En waar trekken we de grens, komen spelers vragen om verloren clears te vergoeden? etc..etc.. Dit is dus helaas niet mogelijk.
 

DeletedUser12309

Gast
The Exalted One noteerde:
Het enige verschil voor de persoon die de speler gemeld heeft is dat hij/zij niet weet wat het resultaat van het onderzoek is en wat de gevolgen zijn voor de speler in kwestie

mijn reactie:
dus het melden aan de 'slachtoffers' wat de straf is die jullie hebben bepaald... is tegen de wet (privacy)...?

Het is altijd 'leuk' voor diegene die het gemeld heeft om te weten dat er daadwerkelijk wat aan gedaan werd/word. Echter krijg je altijd enkel maar te horen 'wij gaan het onderzoeken' en verder komt er geen informatie meer.

The Exalted One noteerde:
Echter beslissen wij helemaal niet of wij dat mogen doen... Wij blijven gewoon vrijwilligers die de regels uitvoeren die InnoGames aan ons en de speler oplegt.

Mijn reactie:
Dan is het misschien interessant van jullie uit om dit aan te kaarten bij innogames
 
Bovenaan