• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Kunst..... goed of slecht?

DeletedUser

Gast
Misschien hebben sommige van jullie er wel van gehoord. Kunst... is dit nou nabootsing zoals Plato erover denkt? Of is het expressie? Is het slecht en creëert het een illusie zoals Plato denkt? of is het juist goed zoals Aristoteles denkt? Ik vraag wat jullie denken dat kunst is en met welke filosoof jullie het eens zijn.
 

DeletedUser

Gast
Ik zie mezelf best als een kunstliefhebber, maar ik snap niet waarom we anno 2015 waarde zouden moeten hechten aan de meningen van mensen die inmiddels al meer dan 2500 jaar dood zijn. Hun visie is misschien interessant, maar erg zwart-wit en in mijn optiek niet heel relevant meer. Waarom zou iets dat een illusie creëert slecht zijn? (ik ken de redenering van Plato, die hoef je hier niet uit te leggen, ik ben het er gewoon niet mee eens.) Waarom zou je trouwens kunst überhaupt als goed of slecht moeten definiëren, het bestaat en het is volgens mij wezenlijk en belangrijk, een waardeoordeel lijkt me niet heel nuttig.
 
Bovenaan