• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Inschrijftopic Leader 1

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser20418

Gast
Tijd om een nieuw spelletje te introduceren. Geen idee of het aan gaat slaan, maar ik moet iets op mn vrije avond :p
Oorspronkelijk is het een bordspel, maar in mijn ogen is het ook prima op een forum te spelen. Actieve spelers is wel een vereiste om het een beetje leuk te houden.


Leader 1 is een wielrenspel. Ik zal de regels onderverdelen in categorieën, om het hopelijk overzichtelijk te maken.

De regels:
Het spelbord:
Het originele spelbord bestaat uit zeshoekige tegels, met op elke tegel een stuk van de baan. Om het visueel te maken, dit zijn enkele mogelijke banen:
leader103.jpg
Dit is natuurlijk niet praktisch op een forum, en daarom besluit ik om de vakjes te nummeren. Bijvoorbeeld 1 tot 9 heeft een oranje rand, 10 tot 18 een groene etc etc.
Maar wat houden die randen nou in?
-Een groene rand betekent een vlak gebied
-Een oranje rand betekent een helling
-Een rode rand betekent een klim, tegen een berg
-Een zwarte rand betekent een afdaling
Elke renner heeft zijn eigen specialiteiten, maar dit leg ik later uit.
Tevens kunnen sommige bergen een moeilijkheidsgraad hebben. Dit wordt ook later uitgelegd

De wielrenners:
Elk team bestaat uit 3 wielrenners. Een klimmer, een leider en een renner. Elke renner heeft een aantal energiepunten, die worden bepaald aan de hand van de lengte van de race. Ook heeft elke renner zijn eigen specialiteiten. Een renner begint een race altijd in het peleton

Een beurt:
Een beurt bestaat uit een aantal verschillende fases, die elke beurt in dezelfde volgorde gebeuren.
1. Beweging van de renners:
Als eerste gaan alle renners die ontsnapt zijn uit het peloton. De renner die het meest vooraan staat beweegt als eerste, die er achter als tweede etc etc. Elke renner heeft een aantal gratis bewegingspunten, afhankelijk van zijn soort (klimmer, leider of renner) en het soort terrein (vlak, helling, berg, afdaling)
Op een vlak gebied krijgt de renner 3 gratis bewegingspunten, de leider 2 en de klimmer 1.
Op een helling krijgt elke wielrenner 2 gratis bewegingspunten.
Op een berg krijgt de renner 1 gratis bewegingspunt, de leider 2 en de klimmer 3.
Op een afdaling krijgt elke wielrenner 4 gratis bewegingspunten.
Met 1 bewegingspunt beweeg je 1 vakje naar voren. Als je tijdens je beurt in een ander terrein komt, telt de hoeveelheid gratis punten die krijgt van het vakje waar je je beurt begint. (Dus als een renner begint op een vlak gebied, en tijdens zijn beurt een berg op rijdt, krijgt hij alsnog 3 gratis bewegingspunten)

Tevens is het mogelijk extra bewegingspunten bij te kopen.
1 extra beweging kost 1 energie
2 extra bewegingen kost 3 energie
3 extra bewegingen kost 5 energie
4 extra bewegingen kost 8 energie
5 extra bewegingen kost 11 energie
6 extra bewegingen kost 15 energie
De energiepunten van alle wielrenners zijn voor iedereen openbaar te zien. Wanneer je hoeveelheid energiepunten 0 bereikt, is het onmogelijk om extra bewegingen bij te kopen.

Op een berg kan een moeilijkheidsgraad zitten. Deze moeilijkheidsgraad is de maximale hoeveelheid extra bewegingen die je bij kunt kopen per renner.

Wanneer 2 wielrenners in 1 beurt op hetzelfde vakje eindigen, eindigt de wielrenners die er als tweede aan kwam naast de eerste wielrenner. De eerste komt dan bijvoorbeeld op vakje 23, en de tweede op 23.1. Er is geen limiet aan de hoeveelheid wielrenners die naast elkaar kunnen staan.

Wanneer een wielrenner zijn beurt eindigt achter een andere wielrenner (vriend of vijand, maakt niet uit) krijgt hij de volgende beurt +1 extra bewegingspunt. Let op, als er een wielrenner op vakje 24 staat, eentje op 23, en eentje op 23.1, krijgt alleen de renner op 23 een extra bewegingspunt.

Mocht een wielrenner minder vakjes bewegen als zijn gratis bewegingspunten, krijgt hij +1 per vakje dat hij minder rijdt

2. Ontsnapping uit het peloton:
Nadat alle renners voor het peloton bewogen hebben, bewegen de renners die besloten hebben om uit het peloton te ontsnappen. Ze bewegen net als een normale renner, met als beginvak het vak waar het peloton op dat moment staat. Aangeraden is om niet direct in beurt 1 te ontsnappen, omdat het dan bijna onmogelijk is om het eind van de race nogsteeds voor het peloton te halen. De kans dat je er dan achter zit is groter ;).

3. Beweging van het peloton:
Voor de beweging van het peloton wordt een dobbelsteen gegooid. Omdat er geen forumdobbelsteen is, gebruik ik de random generator.
Een 1/8 kans dat het peloton 2 vakjes beweegt
Een 3/8 kans dat het peloton 3 vakjes beweegt
Een 3/8 kans dat het peloton 4 vakjes beweegt
Een 1/8 kans dat het peloton 5 vakjes beweegt. Wanneer dit gebeurt betaalt elke wielrenner 1 energiepunt. Wanneer een wielrenner 0 energiepunten over heeft, beweegt hij maar 4 vakjes, en komt dus achter het peloton. Het peloton wordt niet beïnvloed door het terrein waar het overheen rijdt
Hou er dus rekening mee dat wanneer je wilt ontsnappen uit het peloton, dat je ver genoeg ontsnapt om niet weer in het peloton worden opgenomen. Wanneer het peloton op hetzelfde vakje als een wielrenner komt, of een wielrenner inhaalt, wordt de wielrenner weer opgeslokt door het peloton.

4. Beweging van renners achter het peloton
Na het peloton bewegen de wielrenners die achter het peloton zijn geraakt, op dezelfde manier als de ontsnapte renners. Mocht een wielrenner op gelijke hoogte met het peloton komen, wordt hij er weer deel van. Een wielrenner krijgt géén +1 bewegingspunt wanneer hij 1 vakje achter het peloton rijdt.

Hierna begint de beurt weer opnieuw.

Alle spelers sturen voor al hun 3 wielrenners tegelijk in of ze willen ontsnappen met de renner, en als de renner ontsnapt is, of achter het peloton zit, met hoeveel vakjes ze willen bewegen. Omdat iedereen tegelijk zijn acties instuurt, en je gebruik wilt maken van de +1 bonus door achter een andere renner te zitten, is het belangrijk goed samen te werken met je eigen 3 renners, of zelfs met een andere ploeg.


De introductierace:
Het is natuurlijk leuk om een echte tour te gaan rijden, maar we beginnen met een introductierace. Dit zal een relatief simpele race zijn, om het niet meteen te moeilijk te maken. Wel zit er een flinke klim in. Hou hier, zeker met je renner, die niet zo goed is in de bergen, rekening mee. De race ziet er als volgt uit:
1-14: Vlak
15-24: Helling
25-32: Berg (moeilijkheidsgraad 3, dus elke renner kan maximaal 3 extra vakjes bijkopen)
33-44: Berg (moeilijkheidsgraad 2)
45-64: Afdaling
65-83: Vlak
83: Finish

Elke wielrenner krijgt 42 energiepunten

Het team waarvan een wielrenner als eerste finisht wint

Voor de introductierace wil ik maximaal 8 spelers hebben. Dan zijn er 24 wielrenners, en dat is echt al meer dan genoeg. Wel kan er een reservelijst gemaakt worden. Mis je 2 deadlines, word je direct vervangen door iemand van de reservelijst. Iemand die niet instuurt, zal zijn renners alleen de gratis beweging laten maken.

Hopelijk snappen jullie het een beetje :) Als je vragen hebt, stel ze dan zeker!

Inschrijvingen:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.

Reservelijst:
1.
2.
3.
...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Inschrijvingen:
1. Crimson Chin
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.

Reservelijst:
1.
2.
3.
...
 

DeletedUser20418

Gast
Nog iets wat ik ben vergeten te melden (dankje crimson). Het team van de renner die als eerste finisht wint, wint deze race. Hou hier rekening mee met je tactiek ;)
 

DeletedUser20542

Gast
Inschrijvingen:
1. Crimson Chin
2. Ydeger
3.
4.
5.
6.
7.
8.

Reservelijst:
1.
2.
3.
...
 

DeletedUser

Gast
Inschrijvingen:
1. Crimson Chin
2. Ydeger
3. Genade
4.
5.
6.
7.
8.

Reservelijst:
1.
2.
3.
...

''Het team waarvan de wielrenners als eerste finisht wint''
Bedoel je hiermee het team waarvan alledrie de wielrenners als eerste zijn gefinisht, of het team waarvan als eerste een wielrenner finisht?
 

DeletedUser20418

Gast
Me too, geen voetbal, wielrennen, tennis enzo voor mij :/
Dan sport ik liever zelf wat ipv op mijn lui gat te zitten kijken voor de tv naar een paar mensen die sporten

Je speelt toch misschien ook mee met weerwolven terwijl je in het echt niet houdt van weerwolven die mensen opeten ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan