• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Goedgekeurd Limiet aan Event per Dag

Ben je voor of tegen dit idee?

• Voor

Stemmen: 33 86,8%
  • Tegen

Stemmen: 5 13,2%

• Totaal aantal stemmers
    38
  • Enquête gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Voorstel
Limiteer het aantal keer dat er per dag gebruik kan worden gemaakt van een event optie.

Achtergrond en reden

Een event is verstorend voor het normale game verloop. Op zich is dat leuk en nuttig en verfrissend, er ontstaat een andere dynamiek en een andere verhouding, zeker door grotere hoeveelheid aan mythische eenheden. Dat vraagt om aanpassingsvermogen en actief spel inzet.

De verstoring loopt mijn inziens uit de hand als er een ongelimiteerd gebruik is van de opties van het event.
Krachtige mythische eenheden zijn ongelimiteerd te koop, scherpzinnigheid is ongelimiteerd te koop, nog los van de mooie versnelling op troepen en boten. Inventaris vol met Griffoen/ Manti en Harpijen spreuken of 20x Scherpzinnigheid in inventaris dat je kunt kopen als je veel goud gebruikt is mogelijk. Dat dit een mooie inkomsten bron is voor Innogames is evident en natuurlijk een begrijpelijk onderdeel van hun verdien model.

De vraag dringt zich op of de korte termijn, inkomsten via Events, niet ten kosten gaat van de lange termijn .. genoeg actieve enthousiaste spelers op Grepolis. Haken niet te veel spelers af, ook spelers die wel goud willen gebruiken maar niet met duizenden te gelijk. Als er niet genoeg spelers actief blijven hebben de spelers die nu het event plunderen (en terecht) geen tegenstand en plezier meer en houden dus op.

Wat is een balans tussen actieve spelers met goud, actieve spelers zonder goud en actieve spelers met heel veel goud.
Dat is de vraag die ik, gelimiteerd met betrekking tot events, hier voor wil leggen.

Goud gebruik is gewenst voor Innogames, geen discussie, ze moeten hun kosten terug verdienen.
Echter als het misschien te ver gaat blijven er te weinig spelers over om het aantrekkelijk te houden.
Waar ligt de grens, ik weet dat niet, ik weet wel dat het verstorende effect van events in combinatie met goud misschien heroverwogen moet worden, vandaar dit topic.

Details
Het aantal keer dat er op een dag gebruik gemaakt kan worden van een event optie, boven de gratis dagelijks, wordt beperkt tot een maximum. Aantal keren is nader te bepalen, is een kosten baten afweging van InnoGames. Eigen voorstel zou zijn max 10 keer per dag.

Misbruikpreventie

Als er een auto max komt, ingesteld door Innogames als onderdeel van het event, is misbruik niet mogelijk.

Voor, gelijk een limiet aan events per jaar instellen voor Innogames zelf, ik dacht aan max 2 of 3 events per jaar. Zodat events weer een welkome afleiding van het "normale spelletje/Grepolis" worden, in plaats van andersom.

Dorremans

Mentor
Tegen, dit lijkt mij een onnodige maatregel. Innogames heeft nu al gemaakt dat als je meer koopt dat de prijs steeds verder toeneemt. Dit lijkt mij preventie genoeg en als blijkt dat er toch te veel spreukjes in de wereld komen zouden ze naar mijn mening beter de toename kunnen verhogen bij bepaalde events in plaats van een limiet zetten op het aantal wat je kan kopen.

Tegen, dit lijkt mij een onnodige maatregel. Innogames heeft nu al gemaakt dat als je meer koopt dat de prijs steeds verder toeneemt. Dit lijkt mij preventie genoeg en als blijkt dat er toch te veel spreukjes in de wereld komen zouden ze naar mijn mening beter de toename kunnen verhogen bij bepaalde events in plaats van een limiet zetten op het aantal wat je kan kopen.
dit is de grootste onzin die je hier zegt
Dit zou dus alleen inhouden hoe groter de goudvoorraad hoe meer spreuken ik kan kopen, dit is een spel voor iedereen je snapt hopelijk wel dat een kind van een jaar of 12 echt niet voor 80 euro aan goud kan kopen.

Ik respecteer je mening tegen ook en je argument snijdt ook hout.
Ik deel je mening tot op zeker hoogte, want 500 goud is voor vele spelers behoorlijk.
Voor groot gebruikers is 50,000 behoorlijk en daar ontstaat dan wel een kloof die misschien niet gedicht hoeft te worden, maar wellicht iets minder groot mag worden. Vandaar dit voorstel.

Nogmaals dank voor je reactie MET motivatie, erg gewaardeerd!

Dorremans

Mentor
dit is de grootste onzin die je hier zegt
Dit zou dus alleen inhouden hoe groter de goudvoorraad hoe meer spreuken ik kan kopen, dit is een spel voor iedereen je snapt hopelijk wel dat een kind van een jaar of 12 echt niet voor 80 euro aan goud kan kopen.
Wat een volwassen reactie... Hoe groter de goudvoorraad hoe meer spreuken je inderdaad kan kopen, klinkt logisch toch? Zoals je zelf ook al zegt is dit een spel voor iedereen en daarom hoeft een kind van 12 jaar dus ook niet voor 80 euro aan goud te kopen om het te spelen, het spel is namelijk free 2 play en dat wordt mede mogelijk gemaakt door de goudgebruikers. Momenteel kost bij een event ieder spreukje wat je extra koopt steeds meer goud en dat is naar mijn mening al preventie genoeg, om dan te zeggen dat het onzin is wat ik zeg met een matige onderbouwing vind ik een beetje kinderachtig. Je hoeft het niet met mij eens te zijn net als dat ik het niet met jou eens hoef te zijn, maar je kan tenminste mijn mening wel respecteren.

Ik ben het hier wel mee eens.

Want als je een max van 10 keer event spelen doet kan iemand in principe toch 10 spreuken met manticors kopen.

Maar als je zorgt dat de eerste keer 50 goud kost en daarna elke keer met 50 tot 100 goud verhoogt dan zit je bij 10 spreuken al op 500 tot 1050 goud om een event te spelen. Dit is wel een ander idee maar ik denk dus dat de prijs verhogen effectiever is.

Tegen dit idee van een max invoeren ben ik dus tegen.

Voor, gelijk een limiet aan events per jaar instellen voor Innogames zelf, ik dacht aan max 2 of 3 events per jaar. Zodat events weer een welkome afleiding van het "normale spelletje/Grepolis" worden, in plaats van andersom.
ik ben er dan wel weer even tusenuit geweest, maar ik herinner me wel al dat dit 2 jaar geleden al begon op te kommen (de eindeloze trein aan eventen).
maar ik ben wel al blij dat ze het idee niet hebben doorgevoerd waar je leterlijk troepen kon kopen met goud.

Wie zegt dat dit ter alternatief moet zijn van de stijgende prijzen en niet er extra bovenop?
misschien kan het probleem ook opgelost worden door de actievere spelers extra event opties kan gebruiken, want dat zijn juist de spelers die inno games zou moeten belonen en willen aanhouden daar zij dit spel al langere tijd steunen.
dan zou dat in combinatie met een limiet en de steeds hoger wordende prijs om het event te gebruiken een minder groot verschil geven tussen de niet, kleine en grotere goudgebruikers in het spel.
wat het spel ook interessanter zal houden voor iedereen op lange termijn, en maar de goudspelers toch nog altijd een voordeel, zij het geen onoverkomelijk voordeel geeft tegenover de niet goud spelers.

ik ben er dan wel weer even tusenuit geweest, maar ik herinner me wel al dat dit 2 jaar geleden al begon op te kommen (de eindeloze trein aan eventen).
maar ik ben wel al blij dat ze het idee niet hebben doorgevoerd waar je leterlijk troepen kon kopen met goud.
Dan loop jij echt achter!!!
ze bieden nu troepen, scherpies en andere shit gewoon aan voor geld!

Dan loop jij echt achter!!!
ze bieden nu troepen, scherpies en andere shit gewoon aan voor geld!

Ik heb nog nooit troepen voor geld gezien hoor? Scherpzinnigheid, verbeterde aanval en grote bewapening

Het enige dat ik heb gezien is dat er bovenop een goudbedrag je enkele troepenmunten krijgt die totaal niets betekenen in aantal.

Ik heb nog nooit troepen voor geld gezien hoor? Scherpzinnigheid, verbeterde aanval en grote bewapening

Het enige dat ik heb gezien is dat er bovenop een goudbedrag je enkele troepenmunten krijgt die totaal niets betekenen in aantal.
Dan leef je onder een steen...
En wat die goudbedragen zijn, je kan gewoon zo uitreken hoe duur een bepaalde troepen spreuk is.

(En inno verkoopt speciale parketten voor geld, waar dan troepen en andere shit inzit... )

Dan leef je onder een steen...
En wat die goudbedragen zijn, je kan gewoon zo uitreken hoe duur een bepaalde troepen spreuk is.

(En inno verkoopt speciale parketten voor geld, waar dan troepen en andere shit inzit... )
mijn punt is dat inno nooit troepen voor geld heeft verkocht alleen verkopen ze troepenmunten om de goudaankoop aantrekkelijker te maken en daar heb ik iig geen probleem mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.