• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Vraag loop grepolis echt dood lijkt er wel op

DeletedUser25952

Gast
Hallo iedereen.

Ben ik de enige die ziet dat grepolis stil aan het worden is op werelden.

toen ik op byzanthion ongeveer 2 a 3 maanden later ben gestart begon ik vrijwel in oceaan 76

op athene begon ik na 1 maand in oceaan 75

nu zie je op verschillende werelden zoals Troje nu na 3-4 maanden in oceaan 66 amper spelers zitten.
op byzanthion was vrijwel een alliantie Rising Blood die top 5 stond en die in Oceaan 66-76 zat.

Vindt het wel spijtig dat grepolis dood aan het worden is elke wereld starten er veel minder spelers.

m.v.g stef
 

DeletedUser23528

Gast
Inderdaad, Grepolis loopt ook dood, komt gewoon door alle nieuwe "features" die zijn toegevoegd, de werfare packages, de x4 scherpie, goud handel, events.. etc etc
 

DeletedUser26927

Gast
Merk wel dat er veel minder spelerso p ewrlden zijn, opa ctium was dan nog beteje uitzondering maar daar speelde dan ook iedereen wel op
 

DeletedUser23528

Gast
Inderdaad, een groot deel van de starters zijn ook goud farmers..
 

DeletedUser17513

Gast
Ik ben zelf aan het afbouwen op alle werelden. Heb altijd met veel plezier gespeeld. Grepo was een strategisch spel. Maar nu zie je dat het draait om geld/goud. Je kunt de eerste plaats gewoon kopen. Als je maar genoeg investeert, dan heb je in no time die eerste plaats te pakken.
Dat heb ik er niet voor over. Voor mij betekent dat dat er een einde komt aan ruim 6 jaar spelplezier grepo. Ik start geen nieuwe wereld meer, speel de werelden uit en dan is het klaar. Tenzij men (wie hier de lead in is) ervoor zorgt dat grepo weer een strategisch en tactisch spel wordt.
 

DeletedUser26927

Gast
Oneens, op de wat minder actievere werelden kun je makkelijk meedraaien zonder goud kijk maar naar zakros, heb alleen bestrududer en kapitein gekocht
 

DeletedUser22289

Gast
Er zijn minder spelers dat klopt, grepolis is zijn glorieperiode voorbij maar of dit te danken is aan de vele veranderingen of aan de dalende interesse weten we helaas niet. Ik kan je echter wel bededelen dat grepolis nog lang niet dood is. Anders zo het helemaal uitgestorven zijn en dat zal je dan wel merken aan de AF's van verschillende landen die niet meer gebruikt worden dan.
 

DeletedUser27202

Gast
Supergoeie titel Stef!

En inderdaad, de spelersaantallen lopen terug en zullen blijven teruglopen. Grepolis zal binnen een jaartje wel kapoet zijn.

Gr ronnie
 

DeletedUser24074

Gast
Grootste probleem is dat innogames gewoon niet meer om grepo geeft, ze willen nu in de laatste jaren er nog alles uithalen dat ze kunnen en het dan waarschijnlijk gewoon laten vallen. Vooral die instant buy en goud handel heeft heel veel spelers doen stoppen, als ze die 2 dingen veranderen zullen er wel veel meer spelen of gewoon wereld met adviseurs en zonder instant buy goud spelers spelen dan met goud spelers en andere spelen dan zoals vroeger, who cares als goud spelers stoppen omdat ze het tegen andere niet kunnen halen ^^. En als er 1 durft te zeggen dat goud spelers nodig zijn wel look to the numbers of players :p. Innogames kan enorm veel aan grepolis verdienen zonder instant buy en zonder goud handel veel meer dan ze nu doen maarja.
 

DeletedUser24074

Gast
Tja ze kijken alleen maar naar mobiel en welke spellen hun het meeste verdienen, terwijl er andere F2P games miljoenen per maand verdienen zonder P2W te zijn lol gewoon door een goed prenium systeem te hebben. Mensen houden van extra features en willen er ook graag voor betalen als ze het spel leuk vinden maar de weg van instant buy en voordelen te geven die enorm groot zijn is niet de juiste weg. Zo ga je eigenlijk minder en minder verdienen over een periode.
 

DeletedUser27168

Gast
Gebruik jij goud? zoja gebruik je het alleen voor "premium" of ook voor "Instant-recruit" voor troepen?
 

DeletedUser24074

Gast
Ik gebruik alleen bestuurder omdat het bijna onmogelijk is zonder hem om een goed overzicht te hebben wanneer je redelijk wat steden hebt xD. Denk wel dat de meerderheid bestuurder heeft aanstaan goud en niet goud gebruikers ^^.
 

DeletedUser27168

Gast
Ik gebruik bestuur handelaar en kapitein xD
Edit:auto correct maakt van bestuurder bestuur.....
 

DeletedUser18702

Gast
Ik heb eerlijk gezegd geen moeite mee als mensen gebruik maken van de adviseurs, dat maakt het spelen voor grotere spelers stuk gemakkelijker.

Ik vind wel dat er een grens overschreden wordt wanneer mensen binnen een seconde 2000 man kunnen voltooien. Het is heel simpel: het is toch super onrealistisch als je in één keer een enorme troepenmacht kunt voltooien?

Grepolis hoeft het zeker niet te nauw te nemen met de realiteit maar als het gaat om rekruteringen dan vind ik dat zeker wenselijk!
 

DeletedUser22289

Gast
Volgens mij zijn we echt wel van het onderwerp aan het afwijken
smiley_emoticons_frown.gif
 
Bovenaan