• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Malaysia Airlines MH17

DeletedUser

Gast
Ik hoop dat er niemand van jullie familie of vrienden in dat toestel zat. Zowel, super veel sterkte. Ik las vandaag op Facebook dat er een meisje van mn school (1 jaar ouder) in dat vliegtuig zat. Dan schrik je toch even, ook al ken je haar niet.

In een persconferentie wees Poetin de Oekraïense regering aan als schuldige. Daarnaast zei hij dat "dit niet had plaatsgevonden als de Oekraïense troepen hun offensief tegen de rebellen niet hadden uitgebreid".

http://nl.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines-vlucht_17

Ik zie de 3de wereldoorlog al aankomen als die Poetin zo doorgaat...
 

DeletedUser23350

Gast
Tjahg... Ik vernam via facebook van die ramp...
Ik reis vaak en ver met het vliegtuig
Zuid afrika, california, de maladiven, australië....
Maar nog nooit 1probleem gehad... Dus snap niet waarom die anderen dan wel ongeluk hebben?
 

DeletedUser

Gast
In een persconferentie wees Poetin de Oekraïense regering aan als schuldige. Daarnaast zei hij dat "dit niet had plaatsgevonden als de Oekraïense troepen hun offensief tegen de rebellen niet hadden uitgebreid".
Poetin zou zich diep moeten schamen. Ik bedoel, WTF?
 

DeletedUser

Gast
Vriend van me ging zelfde vlucht wist niet wanneer maar gelukkig is dat zaterdag (morgen dus) en pfft :O
 

DeletedUser13380

Gast
Ik kan alleen maar sterkte toewensen aan de familieleden van de overledenen... Verschrikkelijk dat dit moet gebeuren.
 

DeletedUser

Gast
Ik zie de 3de wereldoorlog al aankomen als die Poetin zo doorgaat...

Je zal bedoelen als het westen zo door gaat. Toen de sovjet-unie uit elkaar was gevallen had de navo belooft geen enkele ex-sovjet staat op te nemen. Tot nu toe zijn ze helemaal tot de grens van rusland gereikt.
Maar dat niet alleen wat dach je van Kosovo, Iraq (1990), Vietnam, Libanon, Iraq (2001), Afghanistan, Egypte, Libië, Mali, En dan nog de groepiringen die indirect voor westerse belangen strijden: Syrie, Iraq (2014) Tjetjenie, Venezuela, west China, Noord Nigeria, Yemen. Dat je het nog gelooft zegt.
 

DeletedUser

Gast
Poetin is bezig met Oekraïne 'overnemen'. Poetin gebruikt deze ramp om dat nog eens duidelijk te maken.
 

DeletedUser

Gast
Poetin is bezig met Oekraïne 'overnemen'. Poetin gebruikt deze ramp om dat nog eens duidelijk te maken.

Hou toch op. Oekraïne is al door het agressieve Westen ingepikt.
Wie de ramp op zijn conto kan schrijven is nog geenszins duidelijk. Geen enkele reden om direct Rusland te beschuldigen zonder dat er feiten bekend zijn.
 

DeletedUser

Gast
Wie de ramp op zijn conto kan schrijven is nog geenszins duidelijk. Geen enkele reden om direct Rusland te beschuldigen zonder dat er feiten bekend zijn.

Zeer diplomatiek gezegd, maar denk dat als iedereen hier 1 van de 2 moest aan wijzen de meeste vingers naar Rusland (direct/indirect) worden gewezen.
 

DeletedUser22140

Gast
Poetin is bezig met Oekraïne 'overnemen'. Poetin gebruikt deze ramp om dat nog eens duidelijk te maken.

geloof je het zelf? de bewijzen zullen wel iets aan het licht brengen hoor! toch denk ik dat de Oekraïne er achter zit. heb al verschillende bronnen gelezen waarin staat dat ze er verkeerd hadden over gedacht dat ze het vliegtuig aanzagen voor een Russisch spionage vliegtuig
maar om zomaar 200 ONSCHULDIGE mensen van hun leven te roven... een inderdaad ze hadden beloofd geen leden aan te nemen van de sovjet-unie. maar het is nog niet zeker dat Oekraïne word aangenomen in de EU. en mocht Poetin Oekraïne willen zou hij dat niet zomaar laten gebeuren niet waar? maar hoe dan ook sterkte aan de vrienden, kennissen en familie van de slachtoffers zij lijden er het meest onder hoor denk ik ... sterkte! maar om rusland meteen te beschuldigen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Zeer diplomatiek gezegd, maar denk dat als iedereen hier 1 van de 2 moest aan wijzen de meeste vingers naar Rusland (direct/indirect) worden gewezen.

Klopt, maar dat bewijst alleen maar dat we niet leren van onze geschiedenis.
100% zeker dat Assad verantwoordelijk was voor de gifgasaanvallen
100% zeker dat Khadaffi op zijn eigen bevolking schoot
100% zeker dat Saddam Hussein Massavernietigingswapens had

Al die 100% zekerheden klopten niet. Uiteraard werd dat allemaal pas achteraf bekend, als de landen in puin liggen. reden genoeg om terughoudend te zijn.
 

DeletedUser1528

Gast
Geen schuldigen ?
Uhm ... Welk land zette alweer honderden tanks aan de Russische-Oekraïense grens ?

Het zijn Russische separatisten in Oekraïne die het vliegtuig hebben neergehaald.
Jongens , effe serieus , hoe de situatie ook in mekaar mag zitten ; Rusland (Poetin) heeft die separatisten nooit iets in de weg gelegd.
Integendeel , hij zette zelfs zijn tanks aan de grenzen.
Provocerend , agressief en in stilzwijgen gehulde goedkeuring van Rusland om die separatisten de boel te gaan opstoken in Oekraïne.

Met alle mislukkingen van de VS en UK de laatste 20jaar bij hun interventies in Afrika , Afghanistan , Irak , ... staan zowel de VS als Europa niet meer te springen om een ander land militair te gaan helpen.
Het is kiezen tussen pest en cholera : Of je kiest voor ingrijpen waarbij je zelf veel strijdkrachten kan verliezen of je laat de bevolking aan hun lot over en je riskeert feiten zoals dit.
 

DeletedUser22140

Gast
Ook de Amerikaanse president Barack Obama gaf vandaag een persverklaring over het vliegtuigdrama in Oekraïne. De ramp kostte 298 mensen het leven.

Tijdens zijn persverklaring veroordeelde Obama het feit dat er zoveel onschuldige levens verloren zijn door het conflict tussen Oekraïne en Rusland. “We weten dat minstens één Amerikaan, Quinn Lucas, overleed bij de vliegtuigramp. Mijn gedachten zijn bij zijn familie,” zegt Obama.

President Obama sprak gisteren ook met de Nederlandse, Maleisische en Oekraïense leiders. “We bidden voor deze landen. Ik wil aan Nederland laten weten dat we schouder-aan-schouder staan met hen, dat wij hen steunen.” Het bewijs vertelt dat het vliegtuig inderdaad werd neergeschoten.

“We weten dat dit niet het eerste vliegtuig is dat boven oost-Oekraïne neerstortte. De laatste weken schoten de Russische separatisten een transportvliegtuig, helikopter en gevechtsvliegtuig van Oekraïne neer,” zegt Obama. Hij weet ook dat de separatisten wapens en steun krijgen van Rusland.

Deze vliegtuigramp is een globaal drama. Mensen uit verschillende landen werden gedood wanneer het vliegtuig uit de lucht geschoten werd. “Er moet een geloofwaardig en internationaal onderzoek plaatsvinden. De leden van de VN Veiligheidsraad, ook Rusland, moeten er alles aan doen om dat onderzoek te vergemakkelijken,” vertelt Obama.
 

DeletedUser

Gast
Geen schuldigen ?

Met alle mislukkingen van de VS en UK de laatste 20jaar bij hun interventies in Afrika , Afghanistan , Irak , ... staan zowel de VS als Europa niet meer te springen om een ander land militair te gaan helpen.

Sorry, maar dat waren geen mislukkingen. Alles ging volgens plan.
 

DeletedUser

Gast
Beter gaan we geen 1 de schuld geven tot dat de onderzoekers hebben vastgesteld wie/wat het heeft gedaan! Want nu komen er weer domme discussies wie het heeft gedaan. En dat heeft geen enkel zin.
 

DeletedUser1528

Gast
Sorry, maar dat waren geen mislukkingen. Alles ging volgens plan.


Natuurlijk liep alles volgens plan met al de soldaten die werden gedood in gevechten door verkeerde beslissingen , veel materiaal dat werd opgeblazen of kapotgeschoten , 1000den opgeleide agenten die in de opleidingscentra en kazernes werden opgeblazen , ... de vangst van Bin Laden jaaaaren later nadat ze zogezegd op 100m van hem waren , de neergehaalde helikopters in het Somalische Mogadishu en nog zoveel meer !

Hoe noemen ze zoiets dan : natuurlijke afvloeiingen in de militaire sector ?
Als jij al deze acties een succes wil noemen , doe maar !
Ik vind het vooral blamages van de grootste militaire natie ter wereld.
 

DeletedUser22651

Gast
Voordat we Rusland de schuld gaan geven, denken jullie serieus dat Poetin honderd procent dezelfde belangen heeft als die separatisten? Dat Poetin het 'meesterbrein' is erachter? Nee, hij heeft iets in gang gezet ja, maar daarover heeft hij nu geen totale controle of zo. Laten we nou niet de hele wereld gaan beschuldigen voor vanalles en nog wat, dat telt nu allemaal niet. Er is maar één ding dat telt: meeleven met de slachtoffers en hun nabestaanden. Dan gaan we neutraal onderzoek verrichten en pas daarna, als alles duidelijk is, kunnen we voorzichtig schuldigen aan gaan wijzen en dit rustig aanpakken
 

DeletedUser

Gast
Ja, Gerben heeft gelijk.
Iedereen kan doodleuk naar Rusland wijzen, maar er is totaal geen bewijs dat Rusland dat vliegtuig heeft neergehaald, er niet eens bewijs dat het vliegtuig is neergehaald, het is alleen hoogstwaarschijnlijk, dat betekent dat er nog een kleine kans is dat er iets anders is gebeurd.
En ook al is het vliegtuig neergehaald, dan hoeft het Rusland niet te zijn, en al helemaal geen Poetin. Die gast heeft verkeerde dingen gedaan, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat hij de opdracht geeft pasasiersvliegtuigen met geen/weinig politieke leden aan boord neer te halen.
 

DeletedUser

Gast
Geen woord is genoeg voor wat hier is gebeurd; moge het Rusland, Oekraïne of de separatisten zijn. Poetin heeft zelf ook al laten blijken dat hij een internationaal onderzoek wilt instellen (dus niet door alleen Rusland), wat me toch een sprankje hoop geeft dat het niet Rusland is geweest (ik ging er al van uit dat ze dat niet deden).

Ik vind dit vinger gewijs ook respectloos door bijna iedereen; natuurlijk is het een drama wat er is gebeurd, ik ben ook een goede vriend verloren, maar om zomaar iemand de schuld te geven vind ik echt afschuwelijk en niet gepast.

De emotionele schade terzijde, is het echt een (financieel) drama voor Malaysia Airlines. Heb er zelf ooit mee gevlogen; perfecte service, niks op aan te merken. Maar de financiële schade die ze er aan overhouden is groot; ze draaien al een slecht kwartaal (mede door MH370) en de aandelenbeurs is nu ook met 14% (volgens mij) gekelderd.

Alles wat ik nu echter nog kan hopen, is dat het een ongeluk was..

Poetin is bezig met Oekraïne 'overnemen'. Poetin gebruikt deze ramp om dat nog eens duidelijk te maken.

En dit is echt pure onzin.
 

DeletedUser22651

Gast
Mijn gelijk gaat uit naar Mayco en Valiance. En aan valiance zeg ik: sterkte met het verwerken van je tragische verlies.

Ik doe een oproep aan iedereen hier om te stoppen met deze discussies die zin noch respect bevatten.
 
Bovenaan