• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Malaysia Airlines MH17

DeletedUser

Gast
ze spreken hier over dum dum koppen, dum dum koppen exploderen.

Het feit dat de schrijver van dit betreffende artikel spreekt over dum dum munitie, maakt het artikel voor mij al direct onzin.
Dum dum munitie is munitie die voorbewerkt en verzwakt is, zodat deze op het moment van inslag versplintert of vervormd en daarmee grotere schade doet aan weefsel. Deze exploderen dus niet!
Dit type munitie wordt alleen gebruikt in handvuurwapens en niet in zgn. high velocity systemen, aangezien deze al zouden vervormen of versplinteren voordat deze de loop verlaten. Het 30mm geschut waarover wordt gesproken is zeer zeker een high velocity systeem.
Explosieve munitie en pantserdoorborende munitie al dan niet voorzien van explosieven en ook incendiary/trace munitie wordt wel veel gebruikt en ook vaak in combinatie.

Kortom, er zijn maar weinig mensen die voldoende kennis in huis hebben om hier een objectief oordeel over te vellen en dan nog... wat winnen we ermee? Die mensen zijn allemaal dood en hadden dit niet verdiend!
Hetzelfde geldt voor de schuldvraag. Als dit een vooropgezet plan was en geen ongeluk is het vrijwel zeker, dat kiev en evt. de usa erachter zitten, zij zijn de enige die daar wat mee zouden winnen. Neemt niet weg dat de gehele wereld schuld draagt aan dit voorval.
De nato heeft ook geholpen aan de coupe daar en Rusland levert ook wapens die enkel en alleen bedoeld zijn voor dood en verderf.
Het is de mensheid in zijn geheel die machtsbelust en onverdraagzaam is!
In plaats van onze tijd, energie en kennis te steken in nog meer oorlogstuig zouden we beter investeren in verdraagzaamheid en b.v. het ontwikkelen van systemen die voorkomen dat mensen van 10 km hoogte te pletter slaan op het aardoppervlak.
Laten we wel zijn, wij zijn in staat om een marsrover die gemaakt is van foliepapier en delicate electronica veilig door een dampkring te schieten en na een vrije val van meer dan 40 km met een paar keer stuiteren, rijd dat ding vrolijk verder. (just saying!)
 

DeletedUser

Gast
Deze man begint zijn verhaal met de mededeling dat hij een "aviation expert" is en vervolgens maakt hij claims als een "ballistics expert"

Ik laat me niet snel leiden door berichtgeving van wie dan ook en ga meestal af op mijn eigen inzichten en gevoel.
Of we de waarheid ooit zullen weten blijft een vraag... Kiev wees direct naar de rebellen en diende daarbij direct bewijs in, de volgende dag kwam Rusland met (vervalste?!) sattelietbeelden die de schuld bij Kiev legde. Weer een dag later kwam de usa met hun spionage rapport en wees weer naar de rebellen en als ik een beetje mijn best zou doen kan ik ook wel een verhaaltje in mekaar draaien die de volle schuld legt bij de troetelbeertjes (levensgevaarlijke wezentjes, tenslotte)

De schade die ik zie aan dat toestel zou heel goed door een sam kunnen komen, getuige andere vergelijkbare beelden die ik kan vinden op het internet. Ook zou die schade door een gevechtsvliegtuig gemaakt kunnen zijn, hetzij met boordgeschut of een ander geleideraket systeem. Wel is de schade aan de voorzijde en met name de onderkant van het toestel vreemd voor deze laatste theorie...
Het is uitermate onconventioneel om een vliegtuig dat 850km p/uur vliegt van vooraf en vanaf onder aan te vallen, aangezien je dan dus in de puinregen terecht komt?!

Misschien dat zelway als eod of genie medewerker hier nog wat licht op kan schijnen?

het gaat hier om 2 personen; Bernd Biedermann (een duitse defensie expert, expertise in raketten) en om Peter Haisenko (een duitse luchtvaartexpert)
 

DeletedUser

Gast
Het feit dat de schrijver van dit betreffende artikel spreekt over dum dum munitie, maakt het artikel voor mij al direct onzin.
Dum dum munitie is munitie die voorbewerkt en verzwakt is, zodat deze op het moment van inslag versplintert of vervormd en daarmee grotere schade doet aan weefsel. Deze exploderen dus niet!
Dit type munitie wordt alleen gebruikt in handvuurwapens en niet in zgn. high velocity systemen, aangezien deze al zouden vervormen of versplinteren voordat deze de loop verlaten. Het 30mm geschut waarover wordt gesproken is zeer zeker een high velocity systeem.
Explosieve munitie en pantserdoorborende munitie al dan niet voorzien van explosieven en ook incendiary/trace munitie wordt wel veel gebruikt en ook vaak in combinatie.

hier even info over de 30 mm geschut welke ook gebruikt wordt in de SU-25
30 mm ammunition is typically not used against personnel, but rather as an anti-materiel or armor-piercing round. Rounds of this size can be effective against armored vehicles as well as fortified bunkers.

The Armed Forces of the Russian Federation use their 30 mm weapons in a variety of vehicles, including the Su-25 attack aircraft, Mi-24 helicopter, Mi-28 attack helicopter, Ka-50 attack helicopter, and the BMP-2, BMP-3, and BTR-90 infantry fighting vehicles. The most modern anti-aircraft gun systems in use by Russia are in 30mm. The U.S. military uses 30 mm weapons in their A-10 Thunderbolt II and AH-64 Apache helicopter. It was going to be used in the Expeditionary Fighting Vehicle until the project was cancelled.
Types of 30 mm ammunition

30 mm ammunition generally comes in three varieties: armor piercing (AP), high explosive (HE), and training rounds. Armor piercing and high explosive cartridges usually also possess incendiary characteristics.

Het wapen wat in een su-25 zit is een Gsh-30/II 30mm canon, hij schiet 3000 kogels per minuut (50 per sec.)
dus je kan het effect wel zien als hij ook maar 1 sec de knop ingedrukt heeft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Dat zeg ik! Geen dum dum dus! :p

De Amerikanen gebruikten dit wapen overigens wel tegen talibanstrijders die zich verstopten in de bosjes... A10 Warthog (zie youtube)

Ik sluit overigens niets uit, Russen/Ukrainers/Belgen(:p), Machinevuur/raketten of anderszins... alles is mogelijk in deze zieke wereld!
 

DeletedUser

Gast
Dat zeg ik! Geen dum dum dus! :p

De Amerikanen gebruikten dit wapen overigens wel tegen talibanstrijders die zich verstopten in de bosjes... A10 Warthog (zie youtube)

Ik sluit overigens niets uit, Russen/Ukrainers/Belgen(:p), Machinevuur/raketten of anderszins... alles is mogelijk in deze zieke wereld!

lol, in dien mogelijk gebruikt de amerikanen zelf nog 1 nuke om 1 persoon neer te schieten :O.

maar precies, alles is mogelijk in deze zieke wereld en het is niet de eerste keer dat ze burgers hebben gebruikt om iets voor elkaar te krijgen.

Maar tot nu toe, na alle bewijs die ik gezien heb ben ik toch geneigd te zeggen dat hier om een false flag operatie ging, alleen helaas voor Oekraïne hadden ze geen rekening gehouden dat het vliegtuig 180 graden draaide en 14 kilometer terug neer stortte, anders zou de rampplek in een gebied zijn waar het Oekraïense leger bevond.
 

DeletedUser

Gast
Wat er werkelijk aan de hand is is de shockdoctrine. De shocktherapie van Milton Friedman. Die is in Oekraïne in volle werking.
Door het toebrengen van shocks (al dan niet geënsceneerd) bijvoorbeeld, oorlog, staatsgreep, vliegtuigongeluk, economische shocks, repressie, martelingen is de bevolking afgeleid en in verwarring. Snelle privatisering, keiharde economische veranderingen (IMF, bikkelharde bezuinigingen) kunnen in korte tijd doorgevoerd worden. Als de rook optrekt is het hele land verkocht aan Oligarchen en kan de bevolking de prijs betalen, met diepe armoe tot gevolg.
Dit is al in vele landen zo gegaan en nu is Oekraïne dus aan de beurt.

Voorbeeldje hoe het gaat: het Kiev-leger heeft Slavyansk gebombardeerd en nog maar net veroverd en de eerste schaliegas-installaties worden al opgesteld.
http://www.ninefornews.nl/gasfirma-zoon-joe-biden-bereidt-boringen-schaliegas-oost-oekraine-voor/
In een rustige situatie zou dit schier onmogelijk zijn. Nu heeft iedereen wel iets anders te doen dan demonstreren tegen schaliegas.
 

DeletedUser

Gast
Was het niet een "Rothschildt" die zei: Je moet kopen als het bloed door de straten vloeit?! ;)
 

DeletedUser

Gast
Ik vraag me toch af wat nou de magische spreuk is, om mensen te laten geloven dat, wat jij als dikzak achter je PC neerplempt op papier, geloofwaardiger is dan verslagen van mensen die daadwerkelijk naar het betreffende gebied afgereisd zijn. Ik raak daar toch wel een beetje van over m'n theewater.
 

DeletedUser

Gast
Ik vraag me toch af wat nou de magische spreuk is, om mensen te laten geloven dat, wat jij als dikzak achter je PC neerplempt op papier, geloofwaardiger is dan verslagen van mensen die daadwerkelijk naar het betreffende gebied afgereisd zijn. Ik raak daar toch wel een beetje van over m'n theewater.

Dat jij met je ranzige taalgebruik van over je theewater raakt is alleen maar goed. Misschien ga je dan eens beter nadenken over zaken.
 

DeletedUser

Gast
Ik zie dingen liever zelf, dan dat ik er over nadenk hoe het mogelijk kan zijn.
 

DeletedUser

Gast
Er zijn weinig echte feiten bekend.
Bekend is: VS laat geen satellietbeelden zien. Kiev heeft de recordings van de verkeersleiding verduisterd.
 

DeletedUser

Gast
Klopt, maar Kiev blijft bombarderen. Toen de rampplek in handen van de verzetsstrijders waren was er alle ruimte om onderzoek te doen. Helaas bleef Nederland en aanhang maar treuzelen en treuzelen. Journalisten, familieleden, iedereen liep er vrij rond en kon onderzoeken wat ie wilde. Alleen de onderzoekers zaten nog hoog en droog thuis. En nu weer klagen met z'n allen dat ze er niet bij kunnen. Zum kotzen.
 

DeletedUser

Gast
Overigens snap ik niet wat je bedoelt met 'Kiev heeft de recordings van de verkeersleiding verduistert'. Bedoel je daarmee de opnames tussen de verkeersleiding onderling? Die lijken me namelijk niet zo nuttig. Het lijkt me dat die geen weet hebben van wat er aan de hand was. En de opnames van de piloten tussen de luchtverkeersleiding is nog gewoon beschikbaar, in de zwarte dozen.
 

DeletedUser

Gast
Overigens snap ik niet wat je bedoelt met 'Kiev heeft de recordings van de verkeersleiding verduistert'. Bedoel je daarmee de opnames tussen de verkeersleiding onderling? Die lijken me namelijk niet zo nuttig. Het lijkt me dat die geen weet hebben van wat er aan de hand was. En de opnames van de piloten tussen de luchtverkeersleiding is nog gewoon beschikbaar, in de zwarte dozen.

ja de recordings tussen de verkeersleiding en mh17.

De zwarte dozen liggen in Engeland, de inhoud van de zwarte dozen worden niet gepubliceerd, eventueel wordt alleen bepaalde gegevens gebruikt die ze kunnen gebruiken in hun straatje en pas het niet in hun straatje dan wordt er gezegd dat er geen bijzonderheden op de zwarte dozen staan.

Als er niks te verbergen was, dan zou de CIA/SBU niet die recordings van de verkeersleiders in beslag genomen hebben en niet willen delen van die info.
 

DeletedUser

Gast
Overigens snap ik niet wat je bedoelt met 'Kiev heeft de recordings van de verkeersleiding verduistert'. Bedoel je daarmee de opnames tussen de verkeersleiding onderling? Die lijken me namelijk niet zo nuttig. Het lijkt me dat die geen weet hebben van wat er aan de hand was. En de opnames van de piloten tussen de luchtverkeersleiding is nog gewoon beschikbaar, in de zwarte dozen.

De Air Traffic Control Recordings zijn niet hetzelfde als zwarte dozen. Die recordings zijn direct na de ramp door de Oekraïense veiligheidsdienst in beslag genomen en tot op dit moment niet boven water gekomen.

Die ATC's schijnen andere extra info te geven. Hoe dat precies zit weet ik niet, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. In ieder geval is het niet de bedoeling dat Kiev één van de belangrijkste bewijsstukken verduistert.

Toch leuk om je even af te vragen waarom dat feit volledig stil wordt gehouden in onze media. We herinneren ons nog hoe panisch de media was met bertrekking tot het inleveren van de zwarte dozen.
 
Bovenaan